Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Rusty"


__smirnoff__

Recommended Posts

Все повече започват да ми се изясняват нещата. Нещата, които описва Жоро, това е в заварено положение - така съм я купил колата. Само бях сложил другото делко, понеже смятах, че е в него проблема. Жоре, в последствие, след като я запалих с твоята помощ, понеже шило в торба не стои, направих опити и с новото делко -  само ги смених, колата си работеше и нямаше проблеми, затова го изключих като вариант - и с двете работи идентично, почти перфектно, но с леки прекъсвания - еднакви при работа с двете различни делка. А кабела, който се запали от стартера към делкото - той си беше закачен така откакто купих колата. Там не съм пипал, освен физическата подмяна на кабела, понеже стария изгоря, проблема започна да го прави, когато оправих стартера, т.е. колата си е работила до момента по този начин, с постоянно окъсяване - как, и аз не знам. С теб говорихме дали нещо не сме объркали при ремонта на стартера, в последствие проверих, няма грешки. Замерих навсякъде, при всякакви положения, и за по-сигурно сравних всичко с другата шкода - както трябва си е, и всичко работи изрядно. И включвателя на стартера, и самия стартер, няма късо никъде, вади ток когато и където трябва. 

Тя работата е ясна, че се бия с вятърните мелници, ама ми е много интересно къде ще е разковничето. Иначе тя колата в момента си работи, просто не знам в кой момент пак ще изгуби искра или центровка, очаквам го рано или късно. 

Бобината, която взех, както каза Момчил, е за запалване с чукче, не е за безконтактно. Нямах възможност да я пробвам снощи, понеже не се прибрах. В крайна сметка ще си имам резервна бобина, никога не е излишна. Пък и червената шкода смятам да продължа да си я карам с чукчето, мятам си я там за резерва, и готово :) В момента чакам от 2-3 места отговор за цял комплект запалване за фаворит, да видим там как ще се развият нещата, поне за проба. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, joro-120L написа:

Виждам, че съм намесен в случая, да кажа няколко думи.

 

 

 

Е как няма да си намесен, то аз без тебе съм за никъде :D Толкова неща съм научил, и продължавам да уча от теб, че няма как да ги изброя. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ни ма карай сега да се изчервявам тука.:)

Ти мани, ами усещам се, че взех да забравям някои неща . Почвам повече да мисля, преди да направя нещо. А съм и по-дърт от Гената. Значи всичко е нормално. Нема кво да се чудя. Мойта не съм я пипал от 10г. Загубих тренинг.

Намесих се в темата да изясня/обясня/ факти, които ти беше пропуснал. А те са важни за хора, които могат да ти кажат от къде идва проблема.

 

п.п. и в подкрепа на горното, тогава не се сетих да те питам: Ти с каква бобина си?

Каза, че е заварено положение, значи е от предишния собственик.

Кирето да не ти е "сложил шапката" с някакво БТЗ/бобина транзисторно запалване/. Като нищо делкото може да пропуши от такава бобина.

Кирето е спец по ел. уредбата на автомобила, но странно защо не се включва.

Вземи сложи новата бобина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел ми разказа подобно нещастие за палене и не палене при S 120.

Оказало се късото кабелче в делкото, което е свързано с чукчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам подробности и разказвам какво се случва:

 

1. Колега raicho, това кабелче беше заподозрян, и го премерихме. Не е то, за съжаление. Съмненията в него отпаднаха, тъй като и с двете налични делка колата работи.

2. В момента работи делкото, с което си беше колата, което сложихме с Жоро. Другото делко, което купих, също е тествано и работи. Свалил съм го в момента.

3. Бобината, която е на колата също е Б-117А. С тази бобина съм купил колата. Без вариатор е. На нея бяха вързани наобратно кабелите, включително и високоволтовия от стартера беше включен, при това на изхода на бобината. Смятам, че това несъмнено е довело до проблеми с нея.

3. Днес пробвах чисто новата бобина Б-117А, която купих по препоръка на Момчил. За да е изряден теста, се опитах да запаля, преди да я сменя. Колата НЕ запали! Замерих съпротивлението на старата бобина - уреда не отчете нищо. Работата е ясна, старата си е заминала. Според видеата и информацията, която открих в интернет, тази бобина трябва да дава около 3 ома съпротивление. Новата даде точно 3.5 ома съпротивление. Сложих я. Очаквах, както досега, колата да запали от четвърт. Уви, колата отново НЕ запали. На всичкото отгоре, на третия или четвъртия опит се предаде и акумулатора, който, между другото е чисто нов на два месеца, та най-вероятно ще се занимавам и с гаранции сега. Поради липсата на ток, оборудване, и място да подам ток от ежедневната пластмаса, както и на липсата на поне още 1-2 ръце за помощ, поне да въртят ключа, преустанових опитите. 

 

Стигнах до следния извод - проблема е комплексен. Бобината е ясно вече, че е дефектирала. Може да включва\изключва когато и е кеф, това поне го изключваме от уравнението, работеща бобина е налична. Но явно не е само в нея проблема. В другата Шкода имам кондензатор, като заредя акумулатора, ще пробвам отново, и с нов кондензатор. 

 

Кирето съм го питал, не е барал по запалването. Всъщност нищо по мотора не е барал, не беше стигнал дотам в проекта си, когато колата беше негова. Аз, разбира се, съм го разпитал, и ми е споделил, че старият собственик се е правил на "ендженер" и е поуклепал тук-там. Няма лошо, не търсим кусури :) Предполагам и затова се е наложило Киро да ремонтира цялата инсталация по таблото, това го има подробно описано в темата за колата в classiccar форума. И все пак, каквото било - било, гледаме напред и оправяме нещата. Все пак колата е на 34 години и вероятно доста ръчички са пипали по нея :D

 

Ако трябва да съм честен, притеснява ме да няма механичен проблем. Да не би да прескача делкото на вала, или веригата да е прекалено разтегната... или... нещо друго. Въпроса е, че съм решил този мотор да не го правя. Тръгна ли да го отварям, пак ще се изтърва, познавам се, ще го направя, и накрая пак ще трябва да си търся още едно купе за 136 мотора, понеже тая ще е перфектна :D Чакам го да умре, ама такава смърт не ме устройва, щото ще го реабилитирам, ако е това.

 

За момента за запалването от фаворит удрям на камък. Продължавам да търся :)

 

 

като си гледам постовете, да бях станал един писател хаха. Ето една снимка как оставих колата, да не съм съвсем голословен:

20191112_222729.thumb.jpg.19b19de166fa61f0192fb68bfd1b5097.jpg

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали проблемът беше в липсата на искра. Сега има ли искра? Ако има, продължаваш по веригата, делко, свещи, кабели и т.н. ако няма, се връщаш в изходна позиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, __smirnoff__ написа:

.... Уви, колата отново НЕ запали.

Ако трябва да съм честен, притеснява ме да няма механичен проблем. Да не би да прескача делкото на вала, или веригата да е прекалено разтегната... или... нещо друго.

 

Иво, като не пали колата, провери ли дали има искра от центр. кабел от бобината. Колата не пали и толкоз. Вдигаме ръце и въртим на стартер до припадък. Не запали ли на първо, второ въртене значи има нещо. Няма смисъл да се мъчи повече. Ти какво установи? Има ли ток на свещите или не.

И да има луфтове в делкото и разтеглена верига ТОК ТРЯБВА да има. Те не пречат на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами трудно ми е да проверя сам, особено сега и като падна акумулатора, иначе и с уреда все някак щях да се справя. Утре-вдругиден ще си викна някой приятел/ка на гости да върти ключа, и ще диагностицирам какво се случва. Акумулатора падна на трето-четвърто завъртане, и падна изведнъж. Ще ги проверя нещата с друг акумулатор, ама нямам сега тук, в планината съм все пак :)

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа , че туй не е Жигула и няма нито да превърти привод , нито ще презкочи верига (има възможен вариант , но иска 8 000 + об/мин).

И още нещо - като се увериш , че има ток и прескача искра , извади и почисти свещите .

Ако се съмняваш в кабели от бобината до делкото - при отворено чукче премери съпротивлението от бобината към маса , ако има - първо разкачаш кондензатора и пак мериш и после търсиш пробойна в схемата с тефлонови и текстолитови шайби и втулки при винта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитат

Включих на скорост, бутнах малко да дойде в горна мъртва точка, свалям дистрибуторната капачка - абе мама му стара, вместо на първи, палеца сочи на четвърти цилиндър. Викам си "баси мамата".Смених кабелите на 1ви и 4ти, както и на 2ри и 3ти. Влизам в колата, само врътнах ключа, и от многото опити, явно добре я бяхме почерпили с бензин, като гръмна гърнето, ама така хубаво гръмна, че колегата 20 минути даваше на заето.

 

Този твой колега май вече ще го е страх да приближи "Rusty"

 

Иво, първи и четвърти по едно и също време са в ГМТ.

Палеца сочи четвърти, защото първи е бил в ГМТ, НО в такт издухване. А четвърти е бил в сгъстяване. Като си обърнал кабелите се е получил гърмежа. Поне си установил, че има ток....в онзи момент де. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, The Best Forman написа:

Само да кажа , че туй не е Жигула и няма нито да превърти привод , нито ще презкочи верига (има възможен вариант , но иска 8 000 + об/мин).

И още нещо - като се увериш , че има ток и прескача искра , извади и почисти свещите .

Ако се съмняваш в кабели от бобината до делкото - при отворено чукче премери съпротивлението от бобината към маса , ако има - първо разкачаш кондензатора и пак мериш и после търсиш пробойна в схемата с тефлонови и текстолитови шайби и втулки при винта.

 

Свещите и кабелите са нови, имах съмнения и в кабела между бобината и делкото, пробвах и с другия от другата шкода. 

Ще ги проверя тези неща, мерси :)

 

преди 9 минути, joro-120L написа:

 

Иво, първи и четвърти по едно и също време са в ГМТ.

Палеца сочи четвърти, защото първи е бил в ГМТ, НО в такт издухване. А четвърти е бил в сгъстяване. Като си обърнал кабелите се е получил гърмежа. Поне си установил, че има ток....в онзи момент де. :)

 

Да, ама запали тогава :) а се насочихме към смяна на местата на кабелите, понеже при опит за палене вадеше пламък от карба. Един клиент - монтьор беше тогава в цеха  и директно каза "центровката бяга много, сменете позициите на кабелите на капачката" Обърнахме ги, и запали от раз (след като гръмна, де). 

 

Сега бях при колата, мерак ми е, и отидох да проверя - акумулатора е на 10V :D Нещо много, много интересно забелязах, което не бях видял досега - на дистрибуторната капачка с нещо остро са пренаписани номерата на кабелите - на 180 градуса. Точно, както ги размених - на 1ви е написано 4ти, на 4ти - 1ви и т.н. Трудно се виждат надписите, сега ги видях с помощта на лампата. В момента, както съм ги завъртял са си дошли на местата. Явно не съм първия, който се мъчи тука. За съжаление нямам нито опита, нито знанията да разгадая какво се е случило и какво би наложило тази маневра...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, __smirnoff__ написа:

Да, ама запали тогава :) а се насочихме към смяна на местата на кабелите, понеже при опит за палене вадеше пламък от карба. Един клиент - монтьор беше тогава в цеха  и директно каза "центровката бяга много, сменете позициите на кабелите на капачката" Обърнахме ги, и запали от раз (след като гръмна, де). 

 

... Нещо много, много интересно забелязах, което не бях видял досега - на дистрибуторната капачка с нещо остро са пренаписани номерата на кабелите - на 180 градуса. Точно, както ги размених - на 1ви е написано 4ти, на 4ти - 1ви и т.н. Трудно се виждат надписите, сега ги видях с помощта на лампата. В момента, както съм ги завъртял са си дошли на местата. Явно не съм първия, който се мъчи тука. За съжаление нямам нито опита, нито знанията да разгадая какво се е случило и какво би наложило тази маневра...

"Един клиент - монтьор беше тогава в цеха  и директно каза "центровката бяга много, сменете позициите на кабелите на капачката"

Този цитат можеш ли да го асимилираш, щото аз, не. В смисъл - чета смешки.

 

Някой ......... ги е надписвал. Да не ги сбърка случайно. Сам се убеди, че на белег на кол. вал, палеца може да сочи не първи, а четвърти.

Няма никаква философия за нареждане на кабели. Стига да знаеш реда.

 

А затова, че е запалила след гърмежа без да си върнеш кабелите, както са били преди - Ще дойда някой път и ще ти ги разменя на червената лъскачка да видим как ще запали....и си приготви едно гърне за смяна. Не виждам по друг начин как да ти докажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами така беше, той ми каза да ги сменя, аз като ме гледаш колко разбирам, дали бих се сетил сам ???  предполагам и преди му се е случвало, и той самия е бил шкодаджия, имал е 3-4 120ки

 

Само да намеря хубаво гърне, и го правим, това и без това се е поразпръцкало вече. 

Шегата настрана, тогава бая въртяхме с колегата, и двамата "големи разбирачи", и я бяхме позадавили. После като заработи, известно време изкарваше и пушеци, докато поизчисти.

 

Гена, ще стане, то е ясно. Няма лошо и малко да се помъча, то с другата като цяло ми вървеше през годините, време е да видя малко зор, да възстановим баланса :)

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай, ай, ай..какво правиш ти с Шкодата?! 

А Жоро ме разсмя, като вика, че забравил някои работи..? Жоре, и аз така приятелю, страшно няма - корабът потъва бавно, но сигурно!

Ивчо, смени кондензатора бре! И си зареди акумулатора, ама сега ще кажеш, че нямаш зарядно в планината. И стига си мерил с тоя мултицет, тази кола се прави с голи ръце и ЗДРАВ акумулатор. Нали знаеш как да гледаш дали има искра? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деси, Деси :D 

заигравам се тука, правя се на разбирач. Прав си, нямам зарядно в планината (то като цяло 2 отвертки и едни клещи имам само, и един тръбен ключ), но акумулатора вече е закачен да се зарежда. Кондензатора ще бъде сменен и той, разбира се. Акумулатора, пак да кажа, е чисто нов, купих го като я свалих на гуми, преди 2 месеца някъде, и имайки предвид как рязко умря и изгасна снощи, предполагам ще му се наложи гаранционна смяна. И на другата Шкода ми е нов, ще ползвам и него. За искрата знам как се гледа, поне :D 

Ще живее, в общи линии, ще и намеря драмите. Надъхал съм се и не се отказвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей кара без ЗИП Шкодите, те са надеждни коли, но възрастта си казва думата...Телчица също-задължително?

Акумулатора като падне под 10.5 V, се саморазрушава необратимо. Ако е в гаранция опитай да го върнеш, това ще е най-разумно. 

Някой назад в темата беше споменал за задномоторна среща/уикенд. Подкрепям.

Успех, Иво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще ви попитам (ей така за спорта) - за чий са ви тези механични мъки , при положение , че е измислен коректен и надежден заместител?

Що за мазохизъм е това ?

Не било оригинално - какво по-оригинално от ПАЛ , а това че безконтактно , на кого му дреме?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, аз лично нямам против електронните запалвания. Механичното обаче е изключително просто и надеждно и при условие, че имам 3-4 комплекта с чукче/наковалня и нито един от "модерните", си карам така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деси , аз го познавам много добре , ам виж тоз (инак убав човек) цяла седмица не може да си запали колата .. добре , че има служебни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз убавия човек, добре че кара Шкода, да го закара без ток и центровка до къщи в планината, щото ако беше друга кола, досега да са го изяли мечките?

Иво, прегледай си добре и кабела от плюса на батерията към стартера, както и масата на двг-то (сплетения кабел-мост).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледани са, те са в плана за смяна нацяло, понеже акумулатора е преместен отзад при мотора. Не създават проблеми, но ще си ги направя по-добре. 

Развитие от днес няма. Опитах се да заредя акумулатора - йок! Ма той умрял, маааа! Утре ще ходя да го рекламирам и да го сменят. На два месеца е, баси... 

Деси, хаха, за щастие мечки няма при мен. Само лисици, даже си имам една, която всяка вечер ме навестява :D

Шкодите са страхотни коли, затова си взех и втора. За 7 години шкодаджийски стаж няма как да науча всичко по тях, пък и по някои възли не съм от най-схватливите :D дай ми на мене да връзвам лампички и колони, обаче в механиката ми е по-тегаво. Интересно ми е, обаче, и се уча. Ето например, делко не бях свалял и отварял никога през живота си. Сега знам колко ома съпротивление трябва да има бобината :D

Човек се учи, докато е жив, и аз съм страшно радостен, че съм попаднал тук. Съветите Ви са безценни за мен, и малко по малко навързвам нещата в главата си. Нямам никакво съмнение, че колата ще тръгне, даже си мисля, ако такъв проблем се беше явил някъде на някой събор, където сме всички, вече щяхме да сме забравили даже :D

 

Тази вечер, признавам си, не съм работил по колата. Водиха ме на театър, май трябва да оставяме някакво време и за социален живот, не може само коли :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.