Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 120L - Проект "Rusty"


__smirnoff__

Recommended Posts

Преди 11 часа, SKODA 105 RS написа:

Браво! Така му се пада на кРъстьо! ??

 

Му така де, кво ще ми ръждясва пред очите :D

 

Преди 10 часа, The Best Forman написа:

Уууу , окепази проекта !

 

Немa страшно, сега ще ги подържа малко тея вежди и прага без боя, да хванат малко оранжев цвят, пък после ще ги слагам :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

С настъпването на по-топли дни човъркането започна. Ръсти вече е на кокили:

 

20190221_182055-2016x980ecd5470c9704a9e3

 

Стабилно поразглобен е вече. Както и преди съм споменавал, Кирето се е погрижил за окачването. За смяна има само тампоните на стабилизиращата щанга. Все пак ще сменя и тези на амортесьорите. Започва се чуденка сега с това какви амортесьори да търся, и от къде. Иска ми се някои по-ниски, и определено по-твърди. С тези колата все още се люшка. 

 

20190221_182025-2016x98086f514e5f23e8a90

 

След дълго чудене и маене, един ден си казах "майната му, еб*л съм го" и взех първите джанти, които ми харесаха, и бяха на подходящо междуболтово и с по-голям централен отвор за разпробиване. И разбира се, оказа се, че няма да се размина без фланци. След много умуване, пресмятане, мерене и теглене, групово с няколко умни хора стигнахме до решението, че няма да затормозим прекалено много полуосите и цялото окачване. Джантите са много леки, и с подходящи гуми даже ще са по-леки от железарките с 13 цолови гуменетки. Ето ги и тях:

 

20190214_203958-2016x980643dafdc55add21b

20190214_203953-2016x9804e3c0f8e665dff91

 

И разбира се, нямаше как да не ги наложа да си представя как горе-долу ще седят:

 

20190221_180433-2016x980edd964b6044fc117

 

Ще се презапася откъм здравина и лекота на материала за фланците. Ще са здрави, и доста олекотени. Диаметъра на новите гуми ще е много подходящ, ще имам предостатъчно място за действие - може да се свали още, и отпред, и отзад. Ще направя стойката, и след това заминава при тенекиджията - според гумите и това как седят, може да си позволим волности от към веждите - не се знае как ще стане! Може и да я раздуем малко, може и така да я оставим. 

 

И пак искам да уточня - тук не търсим красота, а функционалност! Нарочно джантите са доста широки, и ще са изнесени - трябва и още малко стабилност на тая кола. В същото време гуми има под път и над път - няма да ги мисля. Стойката ще я наглася спрямо това дали и какви амортесьори ще намеря. И вече по стойката - ще правим калници. :)

 

Междувременно вече имам и стъкломиеща уредба - колата беше без казанче и моторче, вече ги има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приготви 600 лева и ще ти кажа откъде ще извикаме амортисьори топ качество с регулиране на твърдост и т.н.! :D Като са толкова леки джантите, говори с цифри малко ... ако са над 6.5 кг, не се вписват много при леките :D Искам ежедневен доклад със снимков материал за развитието на проекта! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нека е ежемесечен доклада, ежедневно само мога да я снимам под различен ъгъл всеки ден ?

 

за амортесьорите ще говорим! Ще имам нужда от тях :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, __smirnoff__ написа:

нека е ежемесечен доклада, ежедневно само мога да я снимам под различен ъгъл всеки ден ?

Ъгъл, парабула, важното е да се поддържа огъня!  ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Тая Шкода ми писна да я гледам как седи на стойките, при това точно пред прозореца на офиса. Заседя се много, и реших да я подпукам. 

 

Бях взел материал за фланците много отдавна, още март месец. Седяха и чакаха ред на струга, ама то така е, наш`та работа най-накрая остава, нямаше кога да ги качим да ги направим. Определих си краен срок - Шкода срещата. Казах си - дотогава да е на гуми, и да върви! Речено-сторено!

 

Междувременно реших да сменя свещи, кабели, карбуратор, и още 100 неща, дето вече не се сещам какви бяха. Резултат - колата работи мнoгo, много добре! Пали от четвърт, работи равномерно, върви си прилично. Е, в момента върви по-малко от 105-цата, но все пак е със 105-цов ненастроен карбуратор, сега съм и приготвил един вартбургов карб, с механична втора клапа, пък да видим как ще е. Малко по-назад бях сменил и стоповете, че нейните си бяха "Въхх мари майкоууууууу!": 

 

20180619_074733.thumb.jpg.41444e96c3c805f2c672662ec9593a67.jpg

 

Докато фланците се произвеждаха на струга и фрезата, започнах да търся гуми. Още един път си промених мнението относно развитието на тая кола, и вместо размер 195/50/15 реших, че като ще е гарга, ще е рошава, и преминах на 195/45/15. Веднага намерих две гуми, много прилични, с доста грайфер, на жестоката сума от 50 лв. Същия ден вече бяха на джантите. Тръгнах да търся още две - е няма, и няма. Накрая си поръчах две нови. Отивам да ги слагам, и о-изненада! Едната джанта на спагети ? изметната, крива, усукана. Един ден още загубих за да я оправят. В крайна сметка си дойде в размера, и гумите бяха сложени:

 

20191003_155027.thumb.jpg.e840c559c9f384cece18c7b2fa383e02.jpg

 

Дойде момента, и започнах:

 

20191003_165849.thumb.jpg.b72eb361ac3419424ee681b049a83878.jpg

20190930_173635.thumb.jpg.535d993e116d8968d07d98fc8f937b03.jpg

 

Половин час по-късно:

 

20191001_182629.thumb.jpg.6efe939031f3be251d7614cc45b89bab.jpg

 

Тук имам една междинна снимка, как е отляво с малките джанти, отдясно с големите:

 

20190930_174529.thumb.jpg.8669d642591f2cbea8208c64e3c34af5.jpg

20190930_174526.thumb.jpg.b1e3a12fccc1736444fd3ef5ea657f75.jpg

 

И общо взето ми хареса как стана. Даже много ми хареса. Тук ще вметна за фланците - 30мм от стомана са, не са алуминиеви. Много им се чудихме, решихме да рискуваме с тегло в полза на здравина. Няма да я карам много кротко тая кола, а алуминиев фланец с вложки някакси не ми се струва достатъчно здраво. Доста олекотихме фланците, в момента теглото е малко повече от килограм. Приемливо е, и много здраво. Ето и снимки на вече сложени гуми:

 

20191004_122747.thumb.jpg.884e385ad5220adbf30d68c4cea35741.jpg

20191004_123112.thumb.jpg.361348b60ac3d4ac09a9914416e5e03c.jpg

20191004_122905.thumb.jpg.e992a0d902e8fe33092b793636108249.jpg

20191004_122932.thumb.jpg.673c584f6a7ee676b356ab78b23829cd.jpg

20191003_202418.thumb.jpg.e84a00ab5de2e70763e017f7c53ff48a.jpg

20191004_123006.thumb.jpg.126af89fc84d96576663ed0bb0acedc9.jpg

20190930_172111.thumb.jpg.9ad70a9ee47f933932a901293a9629df.jpg

 

Като за последно, деня преди срещата, един ден преди крайния срок, който си бях поставил, колата беше готова. Беше на гуми, движеше се, всичко екстра. Бях и направил застраховка, остана само прегледа. Наредих се и там:

 

1440825625_.thumb.jpg.441eb385995c78fd93e4341929729498.jpg

20191004_101755.thumb.jpg.ddcb2169fb96f8aec9c821a88a460d82.jpg

 

 

Викам си "айде, готов съм, утре с нея на среща" и гредаааааааа... Ръчна си знаех, че нямам, обаче ме изненадаха задните спирачки. Задно ляво колело нямаше никой. Съвсем разбираемо, и в реда на нещата, ме върнаха от прегледа, не успях да мина. Ех, мамка му, за малко...

 

Все тая, свалих барабана и се оказа, че само е забил механизма за саморегулиране. Нищо сериозно, дойде си спирачката. Две нови въжета, и ръчната и тя се появи. Всичко вече изправно, ама ей на, не можах да ида на срещата с нея :D Нищо, важното е, че си изпълних зададения си от мен срок, и колата вече се движи. Утре съм на преглед, втори опит, да се надяваме да няма повече изненади. Че вече ми се кара, а взе да вози мноооооого приятно. Творческите планове са да се свали още окачването, че сега е като джипка, и да втвърдя амортесьорите. Шкодов амортесьор се отваря изключително лесно, само остава да подбера правилното масло, с което да ги пълня. По окачването де що имаше всичко е сменено с чисто ново. Спирачките вече и те са на 6, остава купето. Ама тая зима ще карам, догодина ще го мисля него :)

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много приятно са застанали джантите! Височината само отпред може малко да се коригира леко и ще си стане звяр :D Скоро трябва да направим един задномоторен уикенд, някъде из проходите покрай вас :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, съгласен съм, едно походче да направим, би било доста приятно :) Има доста подходящи места за целта.

Отпред ще се смъкне, и отзад ми се иска, но не много. Из пловдивските улици се кара много приятно така, както е сега, определено търпи малко още надолу, и ще започне да опира тук-там. Засега просто избягвам да катеря бордюри, иначе няма проблеми никъде с височината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите джанти стоят супер.

Утре сутрин в Брестовица ще покажат реставрираното RTO, както и разни Чавдари и друга интересна стара техника. Мене много ми се ходи и ще гледам да не е с нова кола. Е, ако ще сме с детето, ще е с нова, иначе - ясно.

Може да се съберем да се видим.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз смятам да посетя събитието, ще се видим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Малко да ъпдейтна инфото около колата. Много ми се кара, и си я карам последния месец почти като ежедневка. Казвам почти - колата взе да прави много, ама много странни проблеми със запалването. Няколко пъти направи проблем, и все различен, и сто човека се чудим какво и става, и никой не знае. Всеки път се оказва нещо различно, и все около запалването. 

 

Отварям сега една огромна скоба, да обясня проблема. На който не му се чете, може да продължава надолу, към снимките :D

 

(

Ще се опитам да обясня колкото мога по-ясно, макар че цялата ситуация е мистерия, дори за майсторите.

Първо се скапа стартера. ОК, това сме го играли, стартера долу, нови втулки, четки, какво ли не. Стана нов. Айде на колата, пали от четвърт. Карам 2-3 дена. В един момент спира да пали. Върти, върти, почва да мирише на изгоряло, ама яко! Слизам, отварям отзад капака - от делкото едни пушеци излизат, мамата си еб*ло... Викам си, делкото умря, влизам в интернета и си поръчвам от ОЛХ едно друго. На другия ден идва, правя опити да го сменя, звъня на Коцето за акъли, че никога през живота си не бях имал проблеми с делко. Слагам го, тръгвам да паля. И О! Изненада! Отново от делкото едни хубави кълбета дим излизат. Почвам да се вайкам и да оглеждам, и забелязвам, че кабела, който идва от стартера до бобината направо е изгорял - почти не му е останала изолация, само проводник. Затварям капака, и отивам на работа с пластмасовата кола. 2-3 дена се чудим с най-различни хора, и никой не знае какво става, и къде да търсим проблема. Един ден пием кафе с Жоро и Петьо, и накрая с Жоро отидохме до гаража да я види. Гледа, гледа, и вика "Абе, Иво, те кабелите на бобината са ти обърнати! И тоя плюс не трябва да е там, тая бобина е без вариатор!" И наистина, всички кабели, дето трябва да са на изхода на бобината, бяха на входа, и обратно. Обърнахме ги, махнахме плюса, който идва от стартера и беше изгорял, и да не повярва човек - от четвърт оборот запали. Баси мамата!

Карам я така няколко дена, отивам си на работа, пътувам си до нас (в планината малко, наклони, едно-друго, 50 км на ден само до работа и обратно, не живея в Пловдив вече). Не е като да не се кара. Един ден, паля, тръгвам, минавам 500-600 м от работа, нещо казва ПУК, колата угасва, и пак няма палене! Тоя път поне няма пушеци. Избутах си я до работа, тя и без това си има място там, където преседя една година на стойки, пак си я заключих, и се прибрах пак с пластмасовата. На другия ден тръгваме да я мислим, гледаме, маем се - искра няма, и не идва. Викам си - бобина. Тръгвам да свалям от другата Шкода, че и тя беше там, и по средата на свалянето колегата, с който се заиграваме, вика я ела да пробваме нещо. Включих на скорост, бутнах малко да дойде в горна мъртва точка, свалям дистрибуторната капачка - абе мама му стара, вместо на първи, палеца сочи на четвърти цилиндър. Викам си "баси мамата". Искра няма. Реших, че една проба няма да заболи. Смених кабелите на 1ви и 4ти, както и на 2ри и 3ти. Влизам в колата, само врътнах ключа, и от многото опити, явно добре я бяхме почерпили с бензин, като гръмна гърбето, ама така хубаво гръмна, че колегата 20 минути даваше на заето. Хубаво, че не го разпори. Вкарвам пак ключа, въртя - от четвърт запали. А сега де...

Карам пак няколко дена, една сутрин тръгвам за работа, паля колата да поработи малко, и през това време тръгвам да си отварям портата на двора. Колата си работеше супер нормално, и в един момент просто угасна отново. И пак нямаше палене, искрата я нямаше. Викам си пак нещо центровката, веднага проверявам - всичко точно. Ама искра няма. Хубаво, пак я зарязах и си отидох на работа. Понеже ме изнерви малко, директно тръгнах да си поръчвам нова бобина. Да, ама в магазина няма, ще чакам доставка след 2-3 седмици. Няма проблеми, не бързам толкова. На другия ден обаче, реших ей така, да пробвам. Подкачих си бензин, вкарах ключа, и да му се не види - пак запали от четвърт. Все едно нищо не е било... Мистерия...

За момента има три варианта, до които сме стигнали след много умуване:

1. Бобина - нея така или иначе ще си я сменя с такава каквато трябва, с вариатор

2. Прекалено разтегната верига - колко пък да е разтегната, че така да губи центровка, с по 180 градуса... знам ли...

3. Зъбните колела в основата на делкото да прескачат на вала - еми това няма как да го кажа. Зъбчатката на делкото си е ок, на вала видимо няма проблеми също. Вариант е... 

И сега мисля. Пак я карам, но в очакване пак да стане нещо. Някой ако има идеи, ще се радвам да ги сподели.

 

)

 

Затварям скобата и започвам с другите простотии.

 

Понеже си я карам за ежедневка, а нещо генератора не е много читав, реших за временно да сложа едни ЛЕД габарити, да не товари системата. Хубав генератор ще си има, но това вече ще го мисля при смяната на мотора. Сега не  му е реда, и затова прибягнах до модерните технологии. Сложих от тези лед дневни светлини, обаче тъй като много мразя някъде по купето или по решетката да има налепени работи, си ги втъкнах във фара. Залепих ги от вътрешната страна на стъклото, и горе-долу грозната работа стана не чак толкова грозна. Пак е грозно, ама по-не грозно няма как :D Единия вече се поотлепи малко, та пак ще ги правя, ама засега стават. Пристигат ми всеки момент и ЛЕД крушките за задните габарити, та съвсем да облекче генератора за дневното придвижване из града. Снимките накрая.

 

Другото е, че и сложих малко музика. Верно, че трябваше да е бегачка, без табло и т.н., ама сега като си я карам всеки ден си трябва и музичка. Разбира се, исках всичко да е точно в стила на колата - гадно, соц, грозно и нетипично. Обаче отдолу да е както трябва. Радиото си го имах налично - един стар модел на Alpine, от силните им години - невероятно добър плеър, по-хубав не съм имал. Този си го разнасям из различните коли вече десетина години. В момента има и връзка с телефон, и си говоря като в модерна кола :D Ето го:

 

20191015_175057.thumb.jpg.389fca7f91f401faec996aa4db644cf2.jpg

 

Последва и закупуването на високоговорители. Тук компромис не правя, и взех нещо, което хем да не е най-ниския клас, хем да не надхвърля много цената на колата:

 

20191101_104211.thumb.jpg.e141efc511dfccce42a545184fdd1eb7.jpg

 

Предната линия е в едни пластмасови кутии, от бесния соц, нямам снимка обаче. По-нататък ще ги снимам, сложени са на таблото от двете страни - под въздуховодите. Последва монтажа на задните говорители. Реших д аси направя изцяло нова кора, от 22мм ПДЧ, като на мястото на монтажа е с двойно лице - пак 22мм, но вече масивно дърво. Ето малко от процеса:

 

20191102_161143.thumb.jpg.d61c41bb11fe6ad6362e5ec8af0d2880.jpg

 

Плат за облицовка в този момент нямах, и импровизирах - супер грозно стана, и супер много ми харесва:

 

20191102_173627.thumb.jpg.add9571a95b844d2543e0aa3026146de.jpg

 

Общо взето, напаснаха се работите. Колата свирна ПРЕКРАСНО! Не случайно го пиша с големи букви, просто надмина очакванията ми. 

Пробвах елипсите и през усилвател, стана още по-добре, но поради по-горе споделения проблем с генератора, за момента няма да има усилвател. 

 

Ето и 2-3 снимки от ежедневието, и се вижда дивата селяния с дневните фарове. Може да е грозно, но пък е практично:

 

20191102_183304.thumb.jpg.606cd9748690a03e6620a06adafbb563.jpg

20191102_141456.thumb.jpg.b37dd712549c37db8d4ad455d3c4c1cf.jpg

20191109_121347.thumb.jpg.a3993035858ac82d203a6c1fa1dbc4b6.jpg

 

на последната снимка се вижда как се е отлепил леко единия. Като цяло не светят никак слабо, вечер спокойно се кара с тях (из града, в планината не стигат). Това са само лентите:

 

IMG-9bd8a561ed308dc92a1ac58960328f3f-V.thumb.jpg.0d3484dd67ec4bfd28be8b1d542371f9.jpg

 

Общо взето много ме кефи цялата кола. Карам си я с огромно удоволствие, с големите джанти и гуми и ниското окачване вози много приятно и стегнато. Сега и с музиката нещата си дойдоха съвсем на мястото. Продължавам с умуването по драмите и с отстраняването им. И по малко по-интересна комбинация от карбуратор Иков с малко променени жигльори и механична втора клапа работя в момента, но не ми остава никакво време. Сега е с карб от 105, едва движи, пък и втората клапа не работи както трябва, заклинва, ту в отворено, ту в затворено положение. С този, който сглобявам в момента, целя просто нормален вървеж, ако тръгне добре - тръгне, ще тествам с различни жигльоти, докато стане прилично. Ще му дойде реда и на него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това "нещо" с оригиналния двигател ли е или е със 136 мотора с модифицирано запалване от Голф?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още е със 120-ковия тропащ, тракащ, едва вървящ агрегат (но пък го закрепих малко и работи добре). Съответно е и с нормалното си запалване, запалването от голф е в процес на изработка, но още не е готово. 136-цата отлежава на един палет в склада, чакам този мотор да умре още малко (пък той не се дава изобщо) и го подхващам него. Полуразглобен е, но за съжаление не е с правилните бутала, и съм планирал след нова година да започна да събирам чаркове и да го подхващам. Най-добре ще бъде, ако успея да го сглобя преди да умре този, и направо да сменям, но не се знае, реалността за съжаление е, че изобщо не ми остава време, и то не само за тая кола. Тия дреболии, които съм направил, са ми отнели не повече от 2-3 часа в следработно време, барабар с цялата им инсталация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е чукчето , защото имаше една "иновация" с тефлонова гърбица , която като няма масло на кичето , прегряваше и залепваха контактите.

Та виж луфта 0.4 ли е.

Чат-пат и кондензатора дава на късо и пак няма искра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И старото, и новото делко са си съвсем стандартни за 120, и двете работят, като запали ги тествах поотделно. Кичетата и двете са си добре напоени, разстоянието не съм го мерил, че пластините ми са в другата шкода, обаче. За кондензатора няма как да го хвана, искрата се губи още от бобината, не е изключено и от кондензатора да прави бъзици, ще взема и него да сменя за всеки случай. "Новото" делко, което купих, му се скърши корпуса на второто разглобяване, и вече мога да го ползвам само за части. За момента основно обвинявам бобината, не е шкодова, не знам даже каква е, и предполагам, че понеже дълго време е работила с обърнати кабели, може нещо да се е скапала. Имала е вариатор и тя, но по някаква причина е отстранен, и 12-те волта от стартер влизаха директно в нея, и то на изхода. Объркана работа общо взето.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей ще дойда да те прегазя с Голфа .. нали чукчето отваря и пуска бобината да работи .. ако укъси кондензатора , няма да пристигне нищо на бобината ;)

С вариатор или без все тая .. той осигурвва повече ток само при палене (за стартер или бобина нямам спомен) 

Вземи изрини всички тези архаични механики и насипи едно запалване от Фаворит и туряй чертата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То накрая освен да взема точно така да направя. Почвам да чета и да се образовам как става... 

п.п. пак казвам, със запалване досега на никоя кола не съм имал проблеми, ново ми е. Уча се в движение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали не се губи тока нейде в контактния ключ?  Кондензатор пробие ли, изобщо няма да пали.

Ако няма да слагаш бобина с вариатор (която освен за оригинал, не носи друго предимство), и караш с контактното запалване,   можеш да вземеш българска бобина Б117А от Лада (слага се фабрично на какво ли още не с контакно запалване) - нова струва към 25 лева и фабрично е без вариатор. Елементарна е - кръгла, с два извода (контактен ключ и чукче) и гнездо за високоволтов кабел. В Пловдив за такива части ползвам склада Синди 91 на ул. Колхида до Бърза помощ.

1255988203_7-201.jpg

С Б-117А си карам и Варшавата, и Нисата без никакви проблеми. Жигулата е с безконтактно делко за 1600 и комутатор и бобина от Самара.

В случая кое от каква марка е, няма никакво значение - просто ти трябва нова бобина, изправен контактен ключ, делко и проводници.

Провери си навсякъде клеми, връзки и кабели - да нямаш разхлабено, мръсно, окислено...

Виж си добре да нямаш луфт в привода на делкото - Шкодата има адета да го разбива и после центровката се губи.

 

С две ръце ти препоръчвам да минеш на безконтактно запалване. Забравяш за чукчета и простотии. Там ти трябва делко, комутатор и съответната бобина. Аз дори ГАЗ М21 съм я преправил с безконтактно и какво, карам си и не пипам.

 

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислиш в перспектива - вземаш делко и комутатор от Фаворит (в металната кутия са по-добри) , вземаш от бунищетото бобина Телефункен (може и с изгорял комутатор, защото се изхвърля) , топиш бобината и комутатора в нитроцелулозен лак , изцеждаш и в печката на 50-60 гр. за 30 мин. (това последното е за влагоизолация) нахвърляш в коша и започваш : кабела с 12 В се връзва на клема 15 и се прехвърля на същата на комутатора, на клема 1 се връзва кабела до оборотомера и се връзва с клема 1 на комутатора , кабелите от делкото са в средата с малка и голяма букса , пускаш една осигурителна маса до комутатора и бобината и повече проблем със запалване няма да имаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото, което проверих още първия път, беше контактния ключ. Там всичко е наред. Това го проверих още като правих стартера, не е в него проблема. После и при последвалите проблеми пак замерях. Искаше ми се да е там драмата, но уви... 

Ще отскоча до този магазин, може още днес, да взема една бобина. Вероятно и тази, с която е в момента е някаква подобна. 

В дългосрочен план запалването ще е фолксвагеновата разработка на Киро с комутатора. Но дотогава ще се главоблъскам, и съм отворен към експерименти. Комутатор и делко за Фаворит даже има и чисто нови, ако не намеря втора ръка не е проблем да се купят. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че съм намесен в случая, да кажа няколко думи.

Вариатор и + от стартера отпадат. Елиминирани са. Бобината е без вариатор! И наще хора се чудят къде да закачат този хвърчащ кабел. В случая заварвам кабел от вкл. на стартер на изход на бобина. При стартиране се елиминира вариатора и затова се подава + от вкл. на стартера директно на Б+ на бобина, за да не се губи искра към свещите от съпротивл. на вариатора. Кабела от вкл. на стартера е стопен, защото е вързан на изход на бобина, заедно с чукчето. На практика чисто късо.

При търсене на повредата се установи:

+ от контактен ключ - на лице.

+ от изход на бобина - на лице. - при разкачено чукче.

+ на чукче липсва и при отворени контакти на чукчето. Съответно, няма искра на центр. кабел от бобина към делко - вис. напрежение.

Евентуални проблеми - късо в делкото, кондензатор, прекъснат кабел към чукчето.

Питам Иво - нещо да ми кажеш за тва делко? . Ми взех го втора ръка и го сложих. Със старото имах проблеми.

Казвам - Я си дай твойто си делко. Сменихме го, центровка и запали. Обикаляхме квартала. Проби, Иво си ме закара до нас. Никакви проблеми.

Иво, сега към теб - Виждам, че си взел бобина. За мен бобината си работеше. Всяка бобина 12V става за твоята Шкода. Не е задължително да има вариатор!

Важното е да вземеш такава за обикновено запалване. Ако вземеш за транзисторно/електронно/ или не си уточнил каква ти трябва, ще береш ядове.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.