Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

__smirnoff__

Skoda 120L - Проект "Rusty"

Recommended Posts

__smirnoff__
Публикувано (Редактирано)

Привет, колеги!

 

Искам да ви представя моята най-нова дружка в автопарка - Rusty. За първи път някоя от моите коли е кръстена с мъжко име, но тук просто няма как, името си пасва перфектно!

 

Ето я и нея:

20180501_13104553772470ef28d4f2.md.jpg

 

 

Как започна всичко?

 

Преди около две години, покрай издирването на части за реставрацията на другата ми Шкода, съвсем случайно попаднах на един двигател. Не какъв да е двигател, а именно 747.136, за незапознатите, това е 136 мотор, монтиран в Шкода Рапид. Или още по-подробно казано, двигател, който просто взимаш и слагаш на задномоторна Шкода, без преправяния, фланци, и други подобни заигравки. Разбира се, не му мислих много, много, и готово, ето го вече при мен:

15137510_10208933718712888_6797998420394

 

Такааа, имах си нова играчка. Да, обаче, тази играчка не може да си играе сама. Постепенно с времето започна да си намира дружки, като няколко скоростни кутии, с които смятам да експериментирам, както и това:

15732629_10209284384839322_1294170486575

 

В общи линии започна да се нарежда един пъзел, на който нямах основата. Както се вика - от копче балтон да направим, и реших да търся купе. Идеята ми беше да си приключа всичко по реставрацията на любимата Шкода, и тогава да се занимавам с този проект, но случайно или не, се сдобих с въпросното купе.

 

Първото, което се случи, беше с един мой много добър и верен приятел, да отидем до Смолян и да направим лека подготовка на колата за придвижването и до Пловдив. Бях на сто процента твърд, че колата трябва да си дойде до Пловдив на собствен ход. Взех два нови диска и нови накладки, и отидохме:

20180501_1009470acd207b0f33d19b.md.jpg

20180501_1119467e1d9535ace20edc.md.jpg

 

След това монтирахме временно и таблото от 136, без да закачаме кабел за оборотомера:

20180501_122314343c77d0e9ee6d8b.md.jpg

 

 

Историята напредва малко във времето, до днес, 14.06.2018 г. Днес се разбрахме с бившия и собственик, добре познатият на повечето от вас fulcrum, да отида до Смолян, и да си я прибера. Естествено, през седмицата е трудно за намиране на компания за подобно начинание, аз обаче изкарах късмет и успях да отида отново с този мой приятел. Решихме обаче, да си направим едно малко приключение. Сложихме малко инструменти (ключове, отвертки, клещи), както и няколко неща от първа необходимост за една кола, и се качихме сутринта в 6 и 30 на автобуса до Смолян. Ето ни и двамата, още сънени:

20180614_06195632d8dfe251790013.md.jpg

 

След малко повече от 2 часа пътуване, с което се върнахме в младежките си години, голям кеф, пристигнахме в Смолян. Отидохме до нотариуса да свършим скучната част, и пристъпихме към съществената - приготвянето на колата за път. Ето я и нея, в очакване:

20180614_1101207fadc80dcfabab26.md.jpg

20180614_11010909270149e40fdf64.md.jpg

 

Накратко какво направихме - закачихме фаровете и едно копче за тях, и вързахме копче за принудително пускане на перката, понеже се оказа, че датчика не работи. След това, запалихме колата. И разбира се - проблем! Двигателя работи доста зле, на 3 цилиндъра, карбуратора също, едва вдига обороти, в общи линии, мъка голяма. Усетихме, че пътуването към Пловдив ще е доста интересно. Колата нямаше никаква мощност, не можеше да изкачи една малка издатинка. Ужас! Целта на този двигател е да докара колата до Пловдив, и да минем КАТ. Набързо взехме решение - газ надолу, и това е. Имахме доста трудно изкачване към Пампорово. Едва - едва в началото на първа, с газ до долу, вдигаше към 20 км в час. След това леко се поотпусна, и отидохме на втора с 40. Дълго беше катеренето, Кирето се включи и той, и стигнахме благополучно до най-високата точка. Оттам по надолнището беше лесно. А и постоянно се подобряваше работата на мотора. Ето и една снимчица от изкачването:

20180614_122533a111926a509ae6d2.md.jpg

 

Някъде към средата на пътуването, колата се поотпуши. Пак тръгваше трудно, набираше трудно, но ставаше работата. Ето ни и вече леко поуспокоени, че ще успеем да се приберем:

20180614_1324291dde7782785d4191.md.jpg

20180614_13240361e1e1a190f33d84.md.jpg

 

 

 

Следва продължение...

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__
Отговорено (Редактирано)

На влизане в града пуснах перката, и се придвижихме през половината град до гаража. Нямаше неприятни
изненади, само веднъж изгасна. И вече сме на финалната права - колата е в двора:


20180614_142534fd330395c9d4e5eb.md.jpg


20180614_14281874c3fe588e5a468b.md.jpg


20180614_142713da42b289a0ddae47.md.jpg


20180614_142834ec79edd848f77581.md.jpg

Успяхме! Прекарахме един емоционален и ползотворен ден!

20180614_1427078779b37867266cf6.md.jpg

 

И като за финал, една много ценна и важна снимка - новият и старият собственик. Много хубав кадър:


20180614_1143151fc0f4b55ccadbc8.md.jpg


Лека полека ще започвам работа по колата.

Поздрави!

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Успех от мен Ивка , аз съм ти казал къде ще се включа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Честито ИвЧо !

Не изтрая дълго без "работа" :) , ще следя с интерес проекта .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Благодаря!

Вярно е, засърбяха ме пръстите нещо :)

 

Ще е бавен проекта, да си кажа отсега, малко по малко, като остане време. Мерака е налице, като части основното е на лице, така че ще се движим малко по малко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Честито Иво! Радвам се, че ще има още една активна тема в този раздел на форума. Мисля че е излишно да казвам, че ще помагаме с каквото можем. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

 

Двигателя работи доста зле, на 3 цилиндъра, карбуратора също, едва вдига обороти, в общи линии, мъка голяма. Усетихме,

 

Кире, как можа да му дадеш на нашето момче три цилиндрова Шкода? Да се мъчи до Пв. Добре, че е спускане.

 

Иво, гледам в двора е валяло - По вода да ти върви в новото начинание. Успех! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__
Отговорено (Редактирано)

Мерси, Пепи, благодарен съм!

 

Жоре, то това си се знаеше :) Не очаквах, че ще е чак такъв зор, но все пак имахме представа. В крайна сметка май някоя биела или биелен болт са заминали. В момента върви доста добре, ако няма повече усложнения, няма да имам проблеми с минаване на КАТ. Днес, след като я закарах в двора, се наложи да обиколя града, и се справи прилично(не съм документирал, защото беше по работа). Тръгването е малко с високи обороти, иска малко игра, но се кара. Но не става мотора, приключва курса. :)

 

Между другото, понеже валя, и си поограх за около 5 минути с парцала. Ето какво се получава, мисля, че ще има хубав ефект след малко повече заигравка:

20180614_16542746ee7aced16878e3.md.jpg

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

аз мислих, че е нещо дребно. Свещ, кабел, лула... Явно е мАтора. Той и без това е пътник.

 

 

 някоя биела или биелен болт са заминали.

 

 Биелен болт няма. Казва се бутален болт. Като се видим ще се разправяме. :hello:

Не е в тях причината. Пиша го някой да не си помисли, че цилиндъра не работи заради тях. Подвеждащо е. Щом Кирето не го е оправил, явно няма компресия в този цилиндър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

По скоро са клапани ,компресия изобщо не съм мерил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Да, като казвам, че няма компресия се подразбира - клапани или сегменти. От тях зависи.

Няма нищо Кире. Реших да си коментираме малко. Нищо лично. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum
Отговорено (Редактирано)

Кире, как можа да му дадеш на нашето момче три цилиндрова Шкода? Да се мъчи до Пв. Добре, че е спускане.

 

Иво, гледам в двора е валяло - По вода да ти върви в новото начинание. Успех! :)

Хахахххх Фабия 1,2 Mpi

 

п.п Ивчо , нищо не пипай отпред , по нисък е само Ванката.

 

Спуснал съм точно колкото трябва . Жоро , поздрави , то и при мене 120 ков не преде .

Редактирано от fulcrum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Кире, ще видим за височината. Много ми харесва как е сега, стабилно вози. Може би още малко, ще експериментирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum
Отговорено (Редактирано)

Относно стабилизиращата щанга отпред - Ивчо не пипай , само смени тампоните ,Можеш да монтираш и по корава

но каруцата ти е гарантирана . Тъй като пружините отпред са резнати и са  вече с по ,,къса'' характеристика , може да експериментираш

с по ,,меки'' двойнодействуващи амортисьори .

 

Най тънката оферта са руските Fenox за Лада или полските Max Gear за Полски фиат 125. Прехвърляш тампона от шкодовия заедно с втулката

на ладата и на фиата отвора на ухото е 10мм , на шкодата - 12мм.Резултата е много , много приличен!

Редактирано от fulcrum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__
Отговорено (Редактирано)

Тази сутрин се заиграх малко с настройката на карбуратора. Пооправиха се нещата, и дойде още малко мощност. В момента пали от четвърт, работи доста по-равномерно, но пак на 3 цилиндъра.

 

Кире, ще ги пробвам най-вероятно и двата варианта. Много ми харесва как вози сега, много стегнато, вчера я пробвах по завоите, супер е. Чисто визуално може би иска още малко да се смъкне, но ще видим, времето, джантите/гумите, и цялостният сетъп ще покажат :)

 

Искам отново да похваля Кирето - поиграл си е с окачването, и е постигнал много добри резултати! Колата вози много приятно и стегнато, няма хлопане, тропане, и каквито и да било шумове.

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
Отговорено (Редактирано)

Ехаа,приключение...!!!Поздравления Иво за белушката,тази ще бяга най-много.Заложено и е още с кода на боята ;) ,

макар,че се е поизложила малко.. :)

Успех!

Кире(и всички колеги),може ли малко разяснение за амортисьорите.От доста време съм замислил смяна на всичките,като предните са приоритет.Какво да търся и от къде?

п.п.Иво,буталния болт чука много отчетливо,ако е разбит.Ако е трети цилиндър,вероятно са сигменти,но този двигател така или иначе не е важен,до колкото разбирам.

Още един послепис:Дайте да си правим здномоторен събор,че ми писна от медии,линкове,вагкоми,пластмаски...и пр. :D

Редактирано от desislav stanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Мерси, Деси!

 

относно двигателя - чува се чукането. Аз затова смятам, че е бутален болт. Иначе не е важен мотора, ние още на уговорката с Кирето се разбрахме, затова не му се и обръща внимание.

 

За задномоторен събор съм с две ръце ЗА! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Аз съм за нещо повече - на всичко що е Made in Chehoslovakia!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Тази сутрин се заиграх малко с настройката на карбуратора. Пооправиха се нещата, и дойде още малко мощност. В момента пали от четвърт, работи доста по-равномерно, но пак на 3 цилиндъра.

 

Както вървят нещата ще вземеш да изкараш от този три цилиндров мотор 52 коня.

 

Искам отново да похваля Кирето - поиграл си е с окачването, и е постигнал много добри резултати! Колата вози много приятно и стегнато, няма хлопане, тропане, и каквито и да било шумове.

 

Ейии, качи се на 120ка и усети разликата.....Те 120ките така си возят. :)

 

 

относно двигателя - чува се чукането. Аз затова смятам, че е бутален болт.

 

Иво, ти смяташ, но контекста беше, че е на 3 цилиндъра. И защо е на три. Това няма нищо общо с буталния болт. Може и хлабав повдигач на клапан да тропа. Дали е бутален болт се диагностицира, като при работещ двигател започнеш да вадиш лулите от свещите. Ако тропането изчезне, значи е болт. Даже можеш да разбереш и на кой цилиндър е. В твоя случай е трудно, защото колата работи на три. Като извадиш кабела ще остане на два и може да угасне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Абре клапани са , ама казах - аз 742 мотор не ревизирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Както вървят нещата ще вземеш да изкараш от този три цилиндров мотор 52 коня.

 

 

Ейии, качи се на 120ка и усети разликата.....

Жоре, да не взема да извадя повече :D и после като пуснем и 4ти цилиндър, да чупи полуоски от толкова пауър :D

 

Вярно е, аз на 120ка досега, освен на твоята, не съм се качвал. А за каране да не говорим...

 

Абре клапани са , ама казах - аз 742 мотор не ревизирам.

Споко, Кире, клапани имам, и други работи имам, и цели глави имам... едва ли ще стигнем дотам, както ти казах - да си дойда до Пловдив и да мина КАТ. Това е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Отговорено (Редактирано)

,

Редактирано от joro-120L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

Всичко, което имах да ти казвам, ти го казах лично, евала за мерака, знаеш, че сме зад теб, ще помагаме с каквото можем.

 

За височината е малко спорно!!!

 

Не знам за Ванката, някъде другъде, може да е най-нисък, ама тука за сега аз нося приза "По корем"!!!

post-587-0-82224600-1529095601_thumb.jpg

post-587-0-46747100-1529095652_thumb.jpg

 

Стига с тоя съветсти тунинг, има къде, къде по-достъпни и ефтини варианти... на мойта височина искам да видя как ще сложиш тея лададжийски винкели... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Kоце , ти си отявлен хот - рат - род - лоу - райд! :):D:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Всичко, което имах да ти казвам, ти го казах лично, евала за мерака, знаеш, че сме зад теб, ще помагаме с каквото можем.

 

 

Много благодаря, за което! Знам, че винаги мога да разчитам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×