Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Сила на фаровете


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравей колега и мерси за насоките които си дал - аз понеже карам само на Normal никога не съм имал база за сравнение. Ще ги пробвам при първа възможност )че на Север денят е още изключително дълъг) и ще пиша дали и при мен има промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога не съм имал проблеми със Smart Light Assist. Винаги (почти) карам на Comfort - и досега толкова време никой не ми е присветвал. 

Редактирано от simichoil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога не съм имал проблеми със Smart Light Assist. Винаги (почти) карам на Comfort - и досега толкова време никой не ми е присветвал. 

 

Твоят Супърб минал ли е през акцията за ъпдейт на софтуера на фаровете?

Днес ми ъпдейтнаха моят и се замислих, че може новият софтуер да ги прави тези проблеми. Ще го наблюдавам моят и ще споделя, защото и на мен досега никой не ми е присветвал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твоят Супърб минал ли е през акцията за ъпдейт на софтуера на фаровете?

 

Не е от софтуера. Моят и преди и след ъпдейта реагира по един и същ начин. Все е зле на нормал и работи добре само на спорт. Преди ъпдейта се надявах да е софтуерен бъг, който са изчистили - е не е това.

Започвам да си мисля, че или има различни версии на камерите или нещо по системата трябва да се адаптира. По чуждите форуми мненията също са на двете крайности. При една част от хората системата работи без забележки, при други е бавна и бъгава.

Аз за мен решение съм намерил и то работи чудесно. Надявам се и при колегите да е така. Защото явно при всяка кола е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не - никога не е ходил за смяна на какъвто и да е софтуер. От ден първи си работят перфектно и съм страшно доволен. Колкото пъти тръгна извън града - нямам търпение да се стъмни и да ползвам Smart функцията. Досега толкова време - никой никога не ми е светел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега толкова време - никой никога не ми е светел.

На магистрала същото ли е? Защото при мен там е най-големия проблем. Заслепяваш отсрещните, защото фаровете са силни, а системата не реагира.

 

Лично аз проблема с фаровете си го реших като вместо на Normal, карам на Individual и съм дал настройката на фаровете на Sport. 

Супер полезно. Ще го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Вчера се прибирах от Германия и имах доста време да карам нощно и успях да тествам в различните режими поведението на фаровете и наистина мога да потвърдя, че на спорт има осезаема разлика - реагират по-бързо и по-точно.

 

Според мен все още системата не е толкова прецизна колкото би трябвало (получих няколко присветвания), но наиситна има огромна разлика спрямо другите режими. На Комфорт например си седеше само на дълги и без значение колко коли има отсреща нямаше никаква промяна. 

 

Благодаря на rukuku за съвета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Днес карах в обилен снеговалеж и натоварен трафик, никой не ми присветна за дългите. 

След като прочетох съвета от колега направих фаровете на спорт, но при мен единствената функция беше corner lights.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

малко ъпдейт - Послендите няколко месеца когато присветвах на другите шофьори за полиция или опасност на пътя  понякога ми изписваше грешки в AFS и в main left headlight beam...не му обръщах много внимание защото при рестарт на колата грешката изчезваше. Бях в ЕТ миналата седмица и им споменах за това, вкараха я за диагностика и ми казаха, че трявба да ми сменят гарианционно целият ляв фар - имало проблем с модула които го управлявал.Повече върпоси не съм задавал - записаха час и го смениха го за два часа. 

 

Не съм успял да тествам SLA как работи сега, но ми направи впечатление (или си внушавам), че фаровете поне светят по-далеко. Точно сега денят е още много дълъг и по пътищата по които се случва да карам вечер в тъмното са силно осветени и има коли много коли та не мога да съм много обективен, но ми се струва, че може и да са се оправили нещата със силата на фаровете, а и от там със SLA. Като имам развитие ще пиша

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Както бях казал успях да тествам колата с новите фарове и ъпдейти заповече от 15 минути и като цяло пак ми се струва, че не сменя много навреме (има случаи в които дори не превключва изобщо, а отсреща идват не една и две коли). В смисъл, синята индикация за дълги си свети и не виждам никаква промяна в снопа на светлината. Засега никой не ми е светнал, но другата седмица ще се си се позвозя към нашите географски ширини и ще видя как ме приемат шофьорите дома :)

 

Друго което ми направи впечатление и досега не съм го забелязал е, че понякога като отрази светлината от табели със знаци или спирки на градски транспорт които са остъклени, сама превключва от дълги на къси). Това се случва когато съм сам на пътя. Също така забелязвам когато влзиам в осветени улици, веднъж изключва дългите, веднъж не... Друг дали е забелязал тези неща?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Здравейте на всички, 

 

да разбутам темата малко. Продължавам да имам според мен проблеми с осветеността на пътя и ще ходя пак до ЕТ да видя какво ще кажат. Въпроса ми към вас е дали при всяко стартиране на двигателя фаровете трябва да си играят и калибрират във всички посоки? Питам, понеже забелязвам при мен, че не винаги този "танц" се случва....Не съм забелязал някаква закономерност кога се случва и кога не - но бих казал че в около 30% от случаите не се получава. Единственото което забелязвам е, че няма значение дали колата е била стартирана скоро или е първото стартиране за деня....Също така усещането ми за недостатъчна осветеност не е свързано с това дали фаровета са се настройвали или не (че четох в Бришкода, че понякога се заключвали в ниско положение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При всяко палене се получава този танц без изключение на моята кола.

Винаги изчаквам да се натанцуват преди да тръгна.

Колкото до dynamic lights, при мен работят безупречно,досега никой не ми е присветкал,а карам често по тъмно,особено магистрално. (Обикновено на normal)

Осветеността е прекрасна за моите разбирания.

Често карам audi a7 с матрични светлини и bmw x5 2019г с лазерите.

Разликата между bmw-то и superba е осезаема,но между matrixa на audi и superba -пренебрежимо малка в полза на a7.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edinichensluchai, фаровете трябва да "танцуват" при всяко палене. 

Що се отнася до реглажа - моите бяха супер куцо настроени и светеха на 20 метра пред колата. Това, на дълъг междуградски път е напълно недостатъчно, а да пусна дълги значи да убия тия срещу мен. Съответно си ги регулирах сам и сега светят на поне 50 метра, което е достатъчно. Но в ЕТ такъв реглаж няма да ти направят, защото производителят е задал да бодат на 20 метра :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите - снощи пак тествах и на всяко 3-4 светване имаше по едно при което нямаше танц.Чудя се дали има също някакво значение как светвам фаровете? Аз лично винаги ги държа на off и като ми трябват светлини,  завъртам ключа на първата позиция (тази с auto символа). В 99% от случаите това пускане на светлините се случва като съм спрял  с идеята да изчакам "танца",че уж да се калибрират правилно, но се замислих как тогава се случват нещата с този танц в движение когато фаровете се пускат (било то автоматично или ръчно) ?   Тествах го няколко пъти също така снощи в движение - при мен нямаше никакв танц - направо си светнаха. Както казах, ясно е, че ще ходя в ЕТ да им досаждам, но реших да си питам тука....

 

@PRR: ще може ли да ме насочиш към някой които може да направи този реглаж, защото аз сам няма как да се хвана, а наистина много се мъча. снощи бях извън София и при едно спускане на пътя фаровете буквално забиваха в земята и направо щях да изпусна някой завой

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да кажа и от моя опит с подобни фарове. Не е точно същия фар, но е с AFS. За Октавия 2 става дума - на приятел - същия vRS като моя. Беше строшил единия фар и като я взел от сервиза с новия - изписва грешка. Та, тествахме фаровете и т’ва видяхме. При палене на автомобила, ако не са включени светлините, фаровете правят корекция по вертикала (нагоре и надолу) и...толкова. Ако са включени - освен нагоре-надолу, коригират и навън-навътре. В движение - не можем да уловим дали има корекция при включване на светлини, но вероятно - не. Защото се прави (както писах по-горе) само по вертикала и явно тя е достатъчна. Все пак, bending-a е друга “схема”. Регулирането на височината става от самия фар. След повдигането му, колата си го регулира до новата позиция. “Кантарите” следят за корекция при натоварване и от тях в случая не зависи нищо и промяната в положението на самия фар оказва влияние на снопа светлина, като го повдига/навежда в определени граници. Дано нещо е било от полза в мнението ми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edinichensluchai, за съжаление не мога да помогна, защото сам си регулирах фаровете. Използвах тъмни участъци от пътя, спирах, нагласях, продължавах, пак нагласях и ... след 10 спирания най-накрая постигнах желаният ефект - аз виждам, но и не заслепявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, PRR написа:

@edinichensluchai, за съжаление не мога да помогна, защото сам си регулирах фаровете. Използвах тъмни участъци от пътя, спирах, нагласях, продължавах, пак нагласях и ... след 10 спирания най-накрая постигнах желаният ефект - аз виждам, но и не заслепявам.

Мерси - еми ще видя какво ЕТ ще кажат особено за факта, че фаровете не винаги се местят и ще търся някакви решения след това

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачал ли си я на диагностика да видиш за грешки? При мен се е случвало 2-3 пъти сутрин да не вдигне фара, но след гасене и палене всичко беше наред. Имаше записана и грешка, но не помня каква :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@edinichensluchai

При мен фаровете се саморегулират/танцуват само когато запаля колата и не съм тръгнал. Ако ги запаля след като съм шофирал директно си светят напред.

Също не ги чакам да приключат, паля и тръгвам. Само веднъж имах проблем с тях, забиха се в най-долна позоця след рестарт се оправиха и после в ЕТ ъпдейтваха нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и мерси на всички включили се в дискусията. 

 

@PRRне съм я закачал скоро колата на диагностика та не знам дали има някаква записана грешка за светлините. Като ходя в ЕТ ще ги питам специално и дано да се навият да вдигнат малко фаровете, че мъката за мен е преголяма. Дългите са супер, ама късите........ Другият ни автомобил е Тойота Корола с най-обикновеният лед фар който могат да сложат, няма просто никаква база за сравнение - направо си е ден там. Послендите две семдици съм си в БГ и гледам само нея да карам когато мога нощно време за да не се тормозя 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ми е далеч Германия за да ти помогна с реглажа. Процедурата не е трудна, но трябва неосветено и хоризонтално място. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, PRR написа:

Малко ми е далеч Германия за да ти помогна с реглажа. Процедурата не е трудна, но трябва неосветено и хоризонтално място. 

  

Аз следващите две седмици съм си тука, та ако не е много нагло ще съм много благодарен ако можеш да ми помогнеш....нямам немска бира да почерпя, но за щастие я продават :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете "танцуват" един път при всяко палене на двигателя. Няма значение дали са пуснати или не. Така е при О2. Съмнявам се при по-новите да си прави калибрация чак след пускане на фаровете.

Аз намерих един човек в OLX, който предлага реглаж на фаровете. Прави го в един гараж в ж.к. Младост в София. 5 лв взима на фар. Моите уж ги регулирах опитно, но не бях доволен как светят. След реглажа с точния уред светят много добре. Дори си мислех, че светят по-високо и ще заслепявам другите, но още никой не ми е присветнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Принципно реглажа може да си го направи всеки с една ролетка и малко сметки. Иначе си има стендове в почти всеки сервиз и взимат по 5лв на фар.

Иначе при доста автомобили при самото палене на двигателя се прави проверката на светлините, не е нужно да се включват фаровете. Също така при доста автомобили след физически реглаж на фаровете се иска и софтуерна намеса за калибриране на фаровете. Идеята е компютъра да знае кое е "нормалното" положение на фаровете.

Аз пък имам проблем с включването и изключването на този SLA.  Бутам лоста напред и излиза символа А и е включен. Ако искам да го изключа трябва да бутна отново напред и да мина на дълги и след това да го дръпна към мен да мина на къси светлини. И това нещо ми се струва ужасно глупаво,  защото тези пред мен спират да виждат каквото и да било. Също така от време на време докато карам на включен SLA и лампата на таблото за дълги светлини светва, но не се движа на дълги и ако реша да използвам "светлинния клаксон" се изключва само SLA. 

Аз ли бъркам нещо или системата е направена кофти, има ли някаква опция за изключване без да изпадам в кофти ситуация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.