Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всесезонни гуми.


Recommended Posts

С нетърпение чакам в скоро време Голфа да излезе от бокса и си мисля и за нови гуми (летните му са толкова изгорели , че не издават звук при боксуване). Има зимни гуми що-годе читави , но се замислих , че колата няма да върти много километри , отделно е и 4х4 , та въпроса е има ли смисъл да я обувам с нови летни и след един сезон и нови зимни или все пак за такава кола всесезонните гуми са решение за 3 до 4 години ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 79
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    14

  • Октавий

    7

  • The Best Forman

    6

  • sauber

    6

Мишелин Крос клаймът и си ти. Няма нужда да казвам, че това е компромисен вариант. Но щом няма да я караш много...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишелин Крос клаймът и си ти. Няма нужда да казвам, че това е компромисен вариант. Но щом няма да я караш много...

Моя гумаджия каза, че ги слага основно на таксита, които не излизат от София. Твърди, че много бързо се ядат от висока скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих ги сложил посмъртно. Приятел ги сложи на колата на майка си. Астра, пътува се Пловдив-Пазарджик почти ежедневно и целогодишно. Доволна била жената. В UK също ги тачат, макар и да не е съпоставимо много...Виж за пробега не знам.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що говорих с моя гумаджия, каза че Мишлена зимата е трагедия. Препоръчва GOODYEAR 4SEAS

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой братовчет ползва от около 10 месеца NOKIAN WRD4 и е доволен. Минал е около 20к километра предимно градско. Няма много забележки.

Само в началото ми беше споменал за един характерен звук, само когато се движи по "лъскав" асвалт. Нещо като тънък писклив звук по време на движение.

За Michelin CrossClimate съм чел доста негативни сигнали, потребителите мислят че не са много подходящи за нашия климат. За климат като в Англия да, няма много жега, няма много студ, предимно дъждовно. Но с климат особенно със резки високи и резки низки температури, не е било добър вариант.

 

Преди 2 години и аз се бях наканил на такива гуми но се отказах понеже се навих да взимам комплект джанти 17".

Тогава се бях спрял на вариант НОКИАН WRD4 и GOOD YEAR 4S.

Въпреки че Michelin е първак в тази сфера, мисля че трябва да се стои далече от всесезонни гуми на марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй , проверих как стои въпроса с тези гуми и от финансова гледна точка се оказаха доста не изгодни (специално за премиум марките).

За мен специално въпроса е решен - вземам си едни летни и готово :)

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел на тия гуми им казва "гуми за мъгла" :D Стават от септември до края на октомври, по неговата логика. Добро решение си взел :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kleber Quadraxer. Трета година не съм ги свалял. Държат се перфектно на сняг и на жега. За 4х4 мисля че това е гумата. Минавам около 15000 км. на година и реших че всесезонните са решение. Правят си годините и ги сменям. Инъче и двата комплекта зимни и летни остаряват без да им се скапе грайфера. Лично мое мнение. Цената им беше около 95 лв. броя.

Редактирано от stan4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Вече се навъртяха години от както излезаха на пазара всесезонните гуми:

1. CONTINENTAL AllSeasonContact

2. MICHELIN CrossClimate.

3. Goodyear Vector 4Seasons G2

Моля да споделите какво да избера. Мнения от рода на един приятел ми каза, друг чул не са най-меродавни. Моля колеги, които са карали с някои от горепосочените гуми да споделят мнения. В нета има както позитивни /които преобладават/, така и не толкова хубави мнения. Колата е карам около 10000 км годишно и е неоправдано два комплекта гуми за климата в България/то зима има по две-три седмици/. Решил съм да са всесезонни, въпроса е какви?

Благодаря Ви за мненията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Чаках, чаках мнения и така и недочаках, затова MICHELIN CrossClimate+ купена и поставена. Доволен съм Дот 4119 изключително мека гума, но за сега няма сняг, няма дъжд. Колата се държи чудесно. Има символ за сняг. Край с висенето по гумаджии. Интересен беше и диалога ми с гимаджията:

"- Няма все сезонни гуми.

- Защо, ти карал ли си с такива?

- Не, но един приятел ми каза."

Същата работа като циганина и кебапчетата. Как на сбора един гледал, как друг яде.

След година ще споделя + и -.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е доооста обширна в интерес на истината. Реално, ако направят гума, която да може да запази еднакво сцепление на 40+ градуса на асфалта и ма -15 - и аз бих си взел със сигурност. Както и да е еднаква за града и за магистрала. Или пък износването...

А за карането - да, карал съм all season tires, но след смяната им с два комплекта (зимни/летни) изобщо не може да се сравняват нещата. Там, температурите варираха дори в по-широк диапазон.

Според мен, ОК са в много голям % от времето и местата на които се използват. За наистина зимни условия - няма как да стават. Повече са ориентирани (като цяло) към пролет, лято и есен. Зимата се разчита на почистени пътища и да няма много студ (под -15).

Демек - честито! Избрал си чудесна гума :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ги тествах по малките улички във Враца. Снега е доста и на места не е почистен. Гумите се държат предвидимо и с малко внимание не е проблем шофирането. 5-6 см сняг не са проблем. АБС се включва често. За сега съм доволен и не съжалявам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Дали ще се кара с всесезонна гума или с 2 комплекта (зимни и летни) от финансова гледна точка няма осезаема икономия. Защото двата комплекта ще изкарат 2 пъти по-дълго, съпоставено с един комплект за целогодишна употреба. Разликата в парите има до толкова, че за двата комплекта се затваря двойна сума. Към това следва да добавим и два пъти в годината посещение при гумаджия, ако комплектите не са на джанти и не си ги сменяме сами.

 

Едната семейна кола дойде с Continental Conti Cross Contact LX2 с размер 225/55/18. Имах възможността веднага да я тествам на киша и сняг. Естествено, държи се много по-добре от лятна гума. Но трябва да се кара с едно на ум и човек да се съобразява, че колата не е със зимни гуми. Потегля и спира прилично. Но е склонна да буксува повече от зимната, съответно при спиране да приплъзва повече. Все нормални неща, които следва да се съобразяват. В планината не посмях да се кача с нея. За лятото. Ако не се кара супер агресивно, гумата държи добре. Предвид всесезонното й предназначение няма как хем да държи добре зимата, хем да изхвърля голямо количество вода. Слабото й място през лятото са големите локви, когато се кара със 120-140км/ч, примерно на магистрала. Иначе гумата не се плаши от високите температури, не се размеква прекалено, не свири в завои. Потегля и спира почти като лятна гума, дори при нормално шофиране разлика не се усеща.

 

С други думи за мен тази гума може да се кара спокойно, но с едно на ум - както при лятно, така и при зимно шофиране. За себе си, още по време на първия сняг, взех решение и купих 4 зимни гуми. Всесезонките се карат само лятото, а като свършат ще ги заменя с летни гуми. Големия плюс, който отчитам е, че не трябва да бързам да ги сменям преди зимата. Нямам втори комплект джанти за тях. Изчаквам да мине олелията при гумаджийте и мога да си позволя смяната дори да вали вече сняг.

 

Ето и снимка на гумата:

 

conticrosscontact-lx2.thumb.jpg.0859e49049e7c5400fbda71621fad9d5.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...
На 23.03.2020 г. at 6:33, Mishelle написа:

Дали ще се кара с всесезонна гума или с 2 комплекта (зимни и летни) от финансова гледна точка няма осезаема икономия. Защото двата комплекта ще изкарат 2 пъти по-дълго, съпоставено с един комплект за целогодишна употреба. Разликата в парите има до толкова, че за двата комплекта се затваря двойна сума. Към това следва да добавим и два пъти в годината посещение при гумаджия, ако комплектите не са на джанти и не си ги сменяме сами.

 

тука не съм съгласен, всичко е според км на година и гумата, но без да влизам в подробности на 2-рата ми кола за кратки градски разстояния ми най евтино да сложа или всесезонни или зимни да ги юркам 3 год и да ги хвърля нищо че са на 6-7 мм остатък ама са станали камък, по тая логика ако взимам два комплекта без да включвам смяната че сам си я правя ми излиза 2 пъти по-скъпо.

 

от колега който продава гуми вече 20 години знам че ако правиш по малко от 5к и само градско слагаш зимни гуми целогодишно, ако правиш 8к и малко излизаш извън града или даваш повече газ може и всесезонни.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.03.2020 г. at 6:33, Mishelle написа:

Continental Conti Cross Contact LX2

Началник, това е чисто лятна гума според Континентал. Кроса е, че е предназначена за лек офроуд.

BTW, това е моя избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно съм объркал модела и не съм дал верния. Ще погледна и ще коригира. Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Не съм сбъркал. Ето и снимките. Модела, както написах и по-горе, е Continental ContiCross Contact LX2 с размер 225/55/18. На втората снимка ясно се вижда M+S:

 

conti_crosscontact_lx2_01.thumb.jpg.ef1e11a1bd3e1ce6e8c85f09d9a56cb1.jpg

 

conti_crosscontact_lx2_02.thumb.jpg.76833864512514164b18849864889ab2.jpg

 

Защо в страницата на Континетал са я сложили в секцията с летните гуми незнам. Рових в нета да проверя дали няма ново тълкуване на M+S, но не открих нищо различно от познатото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимна гума, била тя всесезонна или чисто зимна, трябва да отговоря на минимални условия и знакът е снежинка в контур на планина. М+S е наистина кал+сняг, но изискванията са много по-малки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илиза, че гумата си е всесезонна съгласно маркировката. Това, че изискванията за сняг (навярно и за лятото) са покрити на ръба на минимума е именно заради универсалността на гумата. Както писах и по-горе, става да се кара, но винаги с едно на ум, както през лятото, така и през зимата. Затова и я замених с чиста зимна гума. Сега се търкаля само като лятна, но догодина ще я сменя и с чисто лятна. Защото при силен дъжд и магистрално шофиране със 120-130км/ч определено трябва да се върне газта, гумата не обича локвите и е много склонна към аквапланинг.

 

Не разбирам  защо този модел седи в секцията за летни гуми на Континетал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде по света няма никакви изисквания за лятна гума. Евентуално има изисквания за маркировка М+S на зимните (за това и я слагат на всесезонните) и за дълбочина на протектора, без значениенот сезона. В почти всички държави минималният протектор е толкова абсурден, че дори и "застреляните" шофьори, които си купуват гуми от Кауфланд са ги изхвърлили много преди законово минималната дълбочина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до преди няколко години карах един пасат от 80-те години, без АБС, без системи.

Тая кола беше с Debica Navigator M+S на незнайно колко години, може би между 7-10 години. Предните бяха на конец, когато за първи път ги смених.

Аз като млад и незнаещ шофьор се откарах на тая кола, сигурно едни 5-6 години, преди това бащата я караше и никой не е имал катастрофи, а аз си я карах на предела редовно.

Но каквото и да си говорим тези гуми бяха компромис. Лятото съм поднасял на аквапланинг, зимата на лед няма такова нещо като аварийно спиране, но ако си предвиждаш напред нещата - става. И въпреки, лошите им качества, са ме удряли отзад 2 пъти на пешеходна.

По някое време смених тези предните, дето бяха на конец с едни всесезонни Firestone. Това беше най-ужасната гума някога. На третата година бяха като ламарина. Удрял съм се с 5км./ч на рампата на The Mall от Цариградско, защото идвах от дъжд и просто колата не следваше завоя и не спря.

Сега не бих си и помислил да слагам всесезонни, дори и да карам по 3-4 хиляди на сезон, но мисълта ми е, че е вариант ако се кара с мисъл и ако целта е просто придвижване и икономия.

За съжаление не мога да изразя мнение за сегашните, които се предлагат, но едва ли са по-лоши от тези преди 15 години.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.