Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защо "щръкнаха" горните предни ъгли на предните калници ...


slavid

Recommended Posts

Благодаря! Когато посетя сервиза ще помоля да прегледат пантите на капака.

 

Много внимателно прочетох горния ти пост и ще ти кажа, че проблема не е в пантите.

Има напрежение в ключалката на капака, което подлежи на регулиране. Вариантите са два:

1 Капака трябва да слезе надолу - това става от двата тампона на предната греда, от двете страни на ключалката, където лягат предните ъгли на капака. Искат леко завиване. Защото те дистанцират ключалката от капака. Ако предния капак е паснат перфектно и стои в една равнина с калниците, тампоните не се пипат! Тогава се минава но вариант Втори:

2 Разхлабва се ключалката на гредата и се повдига леко нагоре. Касае се за корекция от 2мм. Ще го усетиш. Трябва да "олекне" отварянето.....и затварянето на капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tribaleo, благодаря за обратната връзка. Полезно е да се знае какво е мнението на ЕТ.

Но все пак никой не отговори на въпросите ми от поста по-горе от 9 май. Да не се окаже, че фабрично болтовете не се слагат по някаква причина. Днес успях да видя и долната гайка от ляво (мое ляво като съм срещу предницата) и тя е без болт, т.е. рамката от лявата страна не е захваната изобщо. Само е подпряна по разни други детайли. В крайна сметка е тъпо да се дават пари, като мога и аз да сложа липсващите болтове - за 1 час работа е. Въпросът е трябва ли да ги има :-). В крайна сметка предницата не е пипана и със сигурност така е пристигнала от завода.

 

Благодаря предварително на отделилите 5 минути за проверката :-)!

Ето как са горните ляв и десен болт при мен. https://photos.google.com/share/AF1QipNEA1djXzAqbbIGATghaT5biUwUiFvIBSp_6_vwwSURXwfnNv6NS0z7qCZvCpQx8w/photo/AF1QipPuO4DKLoJRaWLFACQxpT1ekm7nAoHSaIJZSbyj?key=RHJJWGhpd1RQZzBaUVRaVGZOenJzalJkTmhDSWV3; https://photos.google.com/share/AF1QipNEA1djXzAqbbIGATghaT5biUwUiFvIBSp_6_vwwSURXwfnNv6NS0z7qCZvCpQx8w/photo/AF1QipOOv8_ZWmhqMul-BAkjASuTkIrzpIffrxngXbRV?key=RHJJWGhpd1RQZzBaUVRaVGZOenJzalJkTmhDSWV3

Изгледждат добре затегнати. Долните въобще не можах да ги видя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря!

 

Информацията е ценна. Не обичам да ходя неподготвен, когато очаквам да ми решат проблем. Съвсем скоро ще сменям масло в ЕТ и ще им покажа подробно проблема. Ще ви държа в течение за развитието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали някой е свалял преден фар на Фабия 3. Дали се сваля и бронята или фара може да излезе само като се освободи от трите болта който го държат?

... питам защото, за да се сложи липсващия болт от постовете по-горе, ще трябва да се свали фара.  Чудя се колко ще е сложна процедурата, която ще трябва да правят в ЕТ ...!? или евентуално аз ако не се разберем :-)

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото! Това не е добре :-) Добре, че не трябва да се вади и двигателя :-)

Та като сме почнали темата ето и едно описание как се демонтира предната броня. Не е сложно, но не е и за домашно изпълнение -

https://www.briskoda.net/forums/topic/448019-how-to-remove-front-bumper-and-headlights-skoda-fabia-mk3-2018-model-10-tsi-95-bhp/

И тук ги махнаха след бронята. Фаровете имат една периферия, която е зад бронята от долната и от вътрешната страна и затова имах съмнения, че ще могат да се махнат самостоятелно. Хората се оплакват, че няма добър достъп до винтовете, който захващат бронята за калниците - по два от всяка страна. Виждат се през един отвор между фара и калника, но са достъпни като се махне подкалника. Шибана работа! :-)

Ако някой е свалял фарове моля да сподели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, намерих инфо за свалянето на фаровете. Трябва да се свали бронята, наистина. От там нататък е лесно. За последователността на сваляне на бронята има линк в някой по-горните постове. Големият проблем са двата винта от всяка страна, които държат бронята за калниците. Развиват се или през дупката между калника и фара отгоре, или като се махне подкалника (зависи от мастора и наличните инструменти). Отгоре се вижда единия винт. Другия е "шибаният" за отвиване - пада се малко под фара в най предната част на калника и няма достъп. Трябва винтовете, които държат фара да се развият и фара да се отмести малко навътре в задната си част, за да се открие и втория/предния винт. Ето една снимка на демонтирана броня, за да добиете представа къде е винта - https://ibb.co/gdDBY8

Ако някой има да добави нещо по процедурата - моля! Полезно ще е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте! Да довърша темата. Сам си оправих проблема. Стана доста лесно по инструкциите по-горе за сваляне на бронята: Нямаше изненади. Свалих напълно подкалниците (махах предните гуми една по една за целта), за да имам достъп до проблемните болчета захващащи бронята за калниците. Развих ги много лесно с отвертка с предавка на 90 градуса (https://ibb.co/dKjG28). Иначе място е много тясно и с друг инструмент ще е доста неудобно. Преди да свалите бронята трябва да се откачат кабелите на долните халогени. Вадят се целите халогени много лесно. В книжката е описано как, в раздела за смяна на крушките. След свалянето на бронята извадих фаровете, за да получа достъп до болтовете на рамката. Държат се на по три болта. Проблем се оказа изваждането на кабелната им букса. С 5 минутна справка в нета видях как става. Тук е показано много ясно https://www.youtube.com/watch?v=rGhjmtfyAjI

Оказа се, че при сложени и незатегнати  болтове (общо 4, два от които липсваха при мен), захващащи рамката на радиатора  за планките на "рогите", има доста свобода на движение на рамката - по 1 см напред/назад и поне 5мм нагоре надолу. Отворите за болтовете на планките са по-големи от диаметъра на болтовете. Явно за да се регулира точно положението на рамката. Така обаче, ако се разхлабят малко, рамката пропада и с нея и капака. Това се очертава като лек проблем на модела. Днес видях още една Фабия с леко щръкнали калници :-).  Предполаган, че и при Рапидите ще е така. Конструкцията е същата. При затягането я фиксирах горе-долу по средата. Добре е болтовете да се мацнат с фиксиращо лепило.

За да се провери напасването на капака с калниците,  капака се затваря при завити до край тампони (бронята не е монтирана, но тя не променя положението на закопчаването). Ако трябва рамката се донамества нагоре или надолу. Регулират и тампоните на капака, така че след като се фиксира рамката, те да не са във въздуха, а да подпрат капака, за да не се опитва да пропада пак :-).

И после по обратния ред се сглобява всичко. Болтовете, които държат фаровете затегнах последни като гледах да оставя еднакви и равномери фуги към калниците и бронята.

 

От цялата работа поне изчистих като хората мръсотията между калника и подкалника. Изпадна доста кал и листа от задната долна част на подкалника.

Напасването на капака с калниците се получи перфектно. Много ме дразнеше тази кривотия!

 

Надявам се инфото да е полезно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще е полезно !

 

П.П. Аз за две години две крушки на фара не се научих да сменя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.