Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.4 2008 16V - впечатления


Mitashki

Recommended Posts

Има ли някой, който да кара стабилно тази модификация двигател? Мойта напоследък (170К км) почна да гълта масло (1л/10К км), малко понамирисва в купето понякога, та чух разни отзиви, че този мотор бил планиран за употреби от по 10-15К км/година а не за ~30-40K дето му навъртам аз и че с такова каране му се очертавали редовни ремонти в  бъдеще. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора може да е планиран да изкара ххх км. Ама чак да са ги направили и по-години....  Ми ако мина 100 км, само на първа на прекъсвач ко ша стане ? Фантазии.

Ако му навърташ 30 000 на го интересно как от 2008 досега е само на 170 000, като трябва да е на 300 000. А щом е на 300 000 и каран с калпави масла, сменяни не навреме...основен ремонт, ревизия глава, клапани и си в играта. Бих ти препоръчал на следващата смяна масло да сипеш по-гъсто да видиш как е. Или поне да смениш марката. М54 1/10 000 си е фабрично така примерно( обикновено е 1/1000 ) :))))), така че газ и толкова.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Моята кола е на около 150 хил. км, но от смяна до смяна на масло (в моя случай това са 10 хил. км) не се е налагало никога да доливам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко със закъснение и по-стария модел...

Аз, но вече съм му взел заместник. 2005, Фабия 1, 234 000 км +. Годишно минавам по-малко 25-30 000 км, може и малко отгоре.

 

Разход на масло 0 (нула), не доливам. Смяна на 10 000 км, масло Тотал 9000 5w40. Това по съвет на Пепино. Оригинални филтри на 30 000 км от ЕТ.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Този двигател не е маслояд, не пипа повече от 100гр / 10 000 км, твоята или е на 370 000км или не и е сменяно маслото, Този двигател търси редовна смяна на 10к / 1г макс, и то с добро такова...иначе твоя случай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Реших да използвам темата и да обобщя моите впечатления до момента, за около 2 години каране. 
Двигателя е сравнително прост и непретенциозен, особено на фона на много TSI двигатели. При мен няма и грам разход на масло (колата е на почти 100 000 км). Откакто съм я взел карам с Mobil 5w30, преди това в Италия са я карали само с  Shell 10w40 (по препоръка на дилъра).  Към момента ми харесва как се държи с 5w30 и не смятам да го сменям. По книжка обслужването го дават с фиксиран интервал на 15 000 км, но силно препоръчвам 10 000 км.
Двигателя е напълно достатъчен за градско шофиране и се чувства еластичен. За магистрала идва слаб и започва да става лаком при скорости над 110-120 км/ч. 

Не бих казал, че е от икономичните двигатели и бензина си го хапва. 
Градско между 8 и 11 литра на 100.                                                                                                                                                                                                                                          Извънградско (до 90 км/ч) около 6 литра на 100                                                                                                                                                                                                          

Магистрала ( 120-140 км/ч) около 8+ литра на 100

Нямам газ и нямам намерение да слагам уредба, но съм чувал че го понася добре.

 

Като поддръжка, бих казал че е евтин. Ще напиша примерни цени за обслужване с оригинални части(от Еуратек) и един алтернативен вариант с филтри на MANN.

ОЕМ маслен филтър - 16,37 лв.               МАНН маслен филтър - 12,94 лв.

ОЕМ горивен филтър - 58,64 лв.             МАНН горивен филтър - 33,45 лв.

ОЕМ Въздушен филтър - 40,81 лв.         МАНН въздушен филтър - 26,80 лв.

 

Има и по-евтини варианти, но е въпрос на избор.
Занапред ще продължа да споделям, някои цени по експлоатацията, и дано да е полезно на тези, които са се спрели на Фабия с този двигател или им предстои покупка.

 




 

Редактирано от marinpetroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От  2,5 години карам с този двигател. Няма разход на масло

Максималния въртящ момент е при 3800 об /мин    (при TSI започва от 1500, а при други MPI при 3000)

В интервала 1500-2500 об/мин няма мощност. Държи се като двигател 60-70 к.с.

Трябва да се внимава за качеството на бензина.

 

Извънградско  до 90 км/ч - 4,5/100  само с шофьор през лятото

Не възнамерявам да слагам газова уредба

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разход 4.5 по борд компютър ли е ? 
TSI e с принудително пълнене, нормално въртящия момент да е по-голям и да идва по-рано.

На 1.6 16v 105 к.с MPI при Фабия 2 , също е при 3800 об/мин. както и при  1.4 16v 75 коня при Фабия 1. 

Ако имаш предвид 1.4 МPI 60 к.с при Фабия 1, въртящия момент идва още на 2600 об/мин, но е доста припаднал двигател. 
Лично аз, предпочитам при атмосферен бензин, въртящия момент да идва още по-късно и да има живот във високите обороти... (При Клио РС 197 коня, идва на 5500 об/мин)


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да потвърдя - 5.00 литра  /100 - лятото без багаж и климатик, до 80км/ч.   /А98 обаче/  колата е ръчка.
 

За маслото много важен момент потвърден както от производителя/не официално/ така и от майстори на ВАГ - 

сменяте на 10 000 км / 1 година - максимално, VW 507 да ви е спецификацията на маслото - вискозитет по възможност и желание на клиента. 
 

Това ако искате да издължи повечко...иначе и с Q8  става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 5/100 до 80 км/ч с много галене на газта мога да се съглася, но всичко по-надолу от това ми се струва нереално... Дори производителя посочва 5.3/100 извънградско. С моя тертип на каране под 5,6 не съм свалял, но на колонката пълно-пълно излиза 6 литра (една и съща колонка).... Така че, бордовия малко или много показва по-малко от реалния разход.
Сподели и колко ти е разхода с нормално извънградско каране (поне 90-100) и без да се целиш в икономия... Сигурен съм, че отива минимум към 6.
При определени условия се сваля разход, но нека говорим по-общо, за да не остане някой с впечатлението, че видиш ли, този двигател е направо като дизелов и мирише бензина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата е със заводско газово но съм засичал точно и на двете горива тъй като карам и само на бензин понякога за дълги пътувания. 

 

За сега - /уточнявам, гумите са на 2.2, празна кола повечето пъти и пенсионерско каране като цяло/ Маслото кастрол 507 5w30- доста важен момент също...

 

Лятото ми дава 6.5 дълго бензин , 7 газ с климатик. До 110 обаче. Ако се отпусна съм карал и със 160-170, достига ги, учудващо но е около 9. 

Зимата - 10 градско , повече не е качвала, на дълго 7. /Газ обаче/. 

 

 

 
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

VW 502.00 и 504.00 са стандартите за този двигател. VW 507.00 е за дизелови двигатели, въпреки че по наблюдения 504 и 507 вървят заедно.

Eто линк със спецификациите: http://www.skoda-auto.com/other/oils-standards

Редактирано от marinpetroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.