Jump to content
Шкода клуб България
Ако имате проблем с паролата за вход във форума, изберете опция за "забравена парола". На мейл адреса, използван за вашия потребител, ще получите възможност за смяна на паролата. Ако мейл адреса ви е неактивен или закрит, вижте тази помощна информация. Извиняваме се за причиненото неудобство.

skoda-auto.bg

rumasl

Божеее , защо пак ?!....

Recommended Posts

rumasl
Публикувано (Редактирано)

Здравейте  :hello: !

 

За сефте пиша тук (ако и да не чета тук за сефте  )

 

А за повода ... 'ми не знам все още да се радвам лиии  .... или да ида на психиатър   ....

Малко предистория :

Някога ,в далечната 1992 г ., се сдобих с първата ми Шкода 120Л , произведена 1979 г . По него време се движех с едно оранжево недоразумение на АЗЛК , така че Шкодето рязко ми хареса , взех и една друга Шкода 105Л 1986 г производство (за по-красивата част от семейството) , и за дълго заложих на тез' машини за основни семейни возила.... За тях мога две теми да напиша , бях млад и шашав , не ми тежеше да ги човъркам , глася ,занимавам с ВиК, пътувам ....и т. н. Имам доста хубави моменти и спомени с тях , ако и покрай тях да изучих подробно устройството на двигателя, добих навици на средно кадърен водопроводчик, разбрах нагледно термина "чупеща се полуоска", а и до днес, единствения прибор на таблото, който ме вълнува, е термометъра (шкода комплекс  :blush:  ) ... а бе отплеснах се в спомени .... Некъде около милениума , обаче се сдобих (жената винаги е права ) с първото Рено (19) , а Шкодите бяха щастливо продадени (но не мисля , че някоя от тях още се движи ).... После ме захвана тихата лудост с Рената -(стигал съм до 5 в парка - сега са две +едно на единия син)...и бех позабравил Шкодите .... до оня ден - един приятел (не е шофьор и никога не е имал кола) наследи една 120 -ка  (която от няколко години беше недвижима собственост -(за съжаление и уличница ... ) ) и понеже я беше нагласил за Вечните ловни полета , ме кандърдиса , да я "раздвижа" до толкова , че да излезе от храсталака обрасъл я наоколо . Верно, първо не се впечатлих особено - доста поизгил под ,(интересно, но по вратите и по калниците, не че няма ръжда , но е странно малко ) , гумите спаднали , блокирало ляво задно колело (заради ръчната)... бе руина , до като влезнах вътре - 'ми тя 5 скоростна  :o ... и нещо ми "щракнА" - сетих се как "драпах" некога за едно такова ... тааа... поогледах я отзад - нищо притеснително , а в багажника и открих и бая чарколяк .... и некак си онуй 'гяволе почна да чопли .... и чопли ... и чопли ... Грех е в Надин, вика ... и днеска спазарх другарчето (на него му е важно да е на репатрака и да се не занимава вече с туй) и на место към Надин , свърнах по напред .... и се сдобих пак със 120 -ка  

 

А сега седя и мисля   :eusa_think:...и правя сметка колко бач' требва да й се тури, за да става за показ....и си викам Божеее, защо пак ...?!

се сдобих с такова чудо  :BangHead:  ... 'ма то некак си само си се получи ...

 

...Та така....

 

За  съжаление тия дни почти нищо няма да мога да ровя по нея , че си имам други (служебни) занимавки, но в най-скоро време , ще я кача на канала , да огледам количеството дамажи свързани с ръждата по пода , както и да огледам състоянието на хидравличните системи (казанчето е подозрително празно)... и да опитам да и чуя гласеца ... Ако по тия точки има удов ...ше оглозгам салона , за да я подготвя за реставрация .... но 'секо нещо с времето си ...За сега реставрационните тенекеджийски дейности ги мисля  за напролет (дори и заради повечето дневна светлина)

 

Ще съм много благодарен и за 'секакви съвети и ОЦУ (особено ценни указания) от "братството" - все пак съм в ролята на "блудния син" .... пък и доста време мина от както за последно съм човъркал задномоторник с карбуратор и ЧН запалване

 

Благодаря за търпението!

Редактирано от rumasl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Старата любов...ръжда не хваща :)

Привет и...честито! Аз със съвети не мога да бъда полезен, но ще следя с интерес развитието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Здравей колега и добре дошъл отново в света на задномоторките. Като ти остане повече време, направи малко снимки и сподели конкретно какви проблеми и притеснения имаш и ще помагаме с каквото можеш.

 

Поздрави и успех с начинанието! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

Щракни някоя снимка, да я видим, пък напролет , когато я започнеш, ще и умуваме. Има ли къде да седи зимата? За мен 5цата кутия е прехвалена...

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rumasl

Щракни някоя снимка, да я видим, пък напролет , когато я започнеш, ще и умуваме. Има ли къде да седи зимата? За мен 5цата кутия е прехвалена...

 

Ето:

 

038411186-big.jpg?r=0

 

За сега е само тази

Като изключим , че са разчистени храсталаците около задната  й част, почти така я намерих...( до задната й гума се вижда и котарака , битуващ под нея(не му хареса ,че му взимаме къщичката) )

За проблеми - има доста - като се започне от това , че предното стъкло е сменявано , но лайсната(освен ,че е от по-старото купе) е сложена доста левашки (както е видно), минем през натиснатия калник, празните казанчета за охладителна и хидравлична течности (съответно пълна липса на спирачки и съединител), блокиралата ръчна (поне след като срязах жилото до блокиралото колело ,успях да раздвижа остатъка му, за да прибере челюстите и размърда колелото )и стигнем до изгнилия под и още некои нещица по декорацията . Поне на място всички предавки влизат без усилие (което разбира се, все още нищо не значи) , двигателят се превърта на ръка нормално , като се усеща и компресията (разбира се , не съм я мерил ), масло има - видимо чисто...Все още не е била на канал , за да видя освен степента на поражения по пода , състоянието на тръбите (охладителни и хидравлични)... За маркучите - не коментирам - дори всичко друго да й беше ОК , на тези години са си за задължителна смяна . 

След прегледа на канал и евентуалния старт на мотора , ще реша какво да я правя - много ми се иска да я върна на пътя (е ,със сигурност няма да е ежедневка и няма де е нито бързо , нито лесно )... но зависи ... 

Да, имам къде да я държа , прибрана е ...

 

Като за начало едно питане (сигурен съм , че ако разровя форума , ще намеря отговорите , но предпочитам да е синтезирано , така че извинете ме): къде в София и Пловдив останаха магазини , в които се намират части за тез' возила ? Някога имаше един зад баня Мадара и един на ул.Опълченска (не съм го виждал скоро).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
krasipask

Магазини в София , които знам !

бул.Васил Левски144 ;

Симеоновско шосе 114 (след х-л Амбасадор);

 

Има и на Монтевидео ,но незнам точния адрес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

В Ауто Кели също има доста неща за 105/120 все още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Съветвам те максимално бързо (още днес!)  да върнеш разпънката в жлеба на уплътнението и да извадиш мокета за подсушаване. Тази кола тече като градинска лейка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Добре дошъл, и успех в начинанието! Има ли мерак, ще станат нещата, пък и щом имаш дългогодишен опит, още по-добре :) Аз като се запознавах със шкодите преди няколко години, имах знания, клонящи към нула, така че опита ще ти е много от полза, пък тук съм сигурен, че всички ще помагаме, кой с каквото може. Още веднъж - успех, иначе съм сигурен, че като дойде време да и чуеш гласа, ще си запали все едно до вчера е работила :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rumasl
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отговорите и подкрепата   :)

 

Мокета е махнат (така я открих )

Разпънката (въпросната лайсна ) от снимката на уплътнението на стъклото я наместих ( доколкото беше възможно, доста е деформирана и не ляга добре по ъглите ) още вчера (след като я свалих от репатрака). Това също е една от точките за отстраняване . А и колата е под навес (общо взето на сухо)... 

Редактирано от rumasl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev

Честита ти нова-стара любов!Личи си,по емоционалния първи пост,че шкодаджийското огънче гори в теб)

Ще чакаме с нетърпение да чуем гласеца!

Поздравления за решението ти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×