Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia III с 1.0 TSI


alexander80

Recommended Posts

Здравейте и за много години! :)

 

Избирам си кола и се ориентирах към Шкода Фабия. Никога не съм имал Шкода до сега, така че живот и здраве, занапред ще имам доста въпроси. :)

 

Доколкото четох, спират производството на такива коли с 1.2 TSI бензинов мотор и го заменят с 1.0 TSI (става дума за версията със ~110к.с.). Някой има ли информация и впечатления от този мотор. 1-литров мотор не е ли твърде малък за тази кола? 1.2 ми се струваше като достатъчно голям компромис. Изобщо каква е разликата между двата? Гледам, че няма много избор, а държа да е бензин. Питам това, защото нямам впечатления от новата генерация малолитражни автмобили. :D

 

Само да вметна, че още не съм питал в представителството какво и как се предлага, както и не съм правил тест драйв.

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.2 въобще не е слаб мотор , отделно е икономичен и с добра динамика , но за съжаление трябваше да се сетиш 2016 год.

За три цилиндровите мотори не мога да кажа нищо , но от както са измислени не съм им фен ... да кажат колегите как се държи , макар че има писано по таз тема.

Ако държиш на 4 цилиндров , прегледай ценовата листа на Рапид (моделната гама двигатели е по-голяма) и в момента се предлага с 1.4 мотор , в комбинация с N1 мисля е перфектна бюджетна кола.

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блгодаря, не я бях видял, ще прегледам цялата тема. Междувременно попаднах на това - https://www.briskoda.net/forums/topic/434155-technical-discussion-12-tsi-vs-10-tsi/. Има доста резон в това, което казва човека и излиза, че това е крачка назад откъм производителност за крайния потребител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз покарах 1.0 ТSI и мога да кажа, че няма липса на мощност. За дълговечност не може да се каже нищо. Ако ще я караш 10 плюс години си вземи атмосферен мотор, по-голям. Шкода нямат такива, доколкото знам. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и за много години! :)

 

Доколкото четох, спират производството на такива коли с 1.2 TSI бензинов мотор и го заменят с 1.0 TSI (става дума за версията със ~110к.с.). Някой има ли информация и впечатления от този мотор. 1-литров мотор не е ли твърде малък за тази кола? 1.2 ми се струваше като достатъчно голям компромис. Изобщо каква е разликата между двата? Гледам, че няма много избор, а държа да е бензин. Питам това, защото нямам впечатления от новата генерация малолитражни автмобили. :D

 

 

Здрасти, ЧНГ ;)

 

Както са те насочили колегите - прочети в моята тема има горе-долу добре описано какви са ми впечатленията от въпросния 1.0 ТСИ 110к.с.

 

И аз бях точно като теб с големи резерви към 3-те цилиндъра, но в крайна сметка съм много доволен от мотора. Мога да те успокоя, че във фабрично състояние, го изкарват една идея по-еластичен от 1.2ТСИ 110. Дали е така или не, не искам да влизам в полемики, но със сигурност не е по-бавен !

 

Вече при желание, със съответните нежни модификации става доста по-динамичен и бърз (доказано срещу колегата с червената Fabia 3 Monte Carlo с 1.2 мотора).

 

Звукът на 3-те цилиндъра е специфичен/странен - да го имаш предвид. 1.0 тси го водят, че е по-вибриращ от 1.2тси  - аз вибрации във волан, седалки, скоростен лост и като цяло в купето не усещам, вече дали и какво се случва под капака не ме интересува...(може би там си се тресе).

 

След разговори със съфорумци и колеги с 1.2, останах с впечатлението, че 1.0 е една идея по-икономичен при сходни маршрути/стил на шофиране. Някой от тези с 4 цилиндровия мотор се оплакват от разход на масло. При мен си е на същото ниво, както като я взех преди 5 месеца и вече почти 10 000км каране "на заварка" :) 

 

Не мисля да "иляда" с колата. Ако всичко върви по план на 4та/5та година, живи-здрави ще я сменя с по-актуална. Тоест дали мотора ще издържи 500 000км без ремонт не ме интересува и не бих се нагърбил с прогнози. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е така де, и аз смятам след като вече не е гаранционна, друг да я мисли. Имам още един въпрос към теб. Как е като пространство вътре? Отзад могат ли да пътуват 3-ма човека или е голяма мъка? То това ще го видя лично като се поосвободя и се уговоря да я покарам де, но така и така можеш да кажеш от първо лице :)

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-ма възрастни на задните седалки е мъка голяма - пробвано лично :( Става за инцидентно да ги превозиш от т.А до т.Б в рамките на София. За извън града трябва много да ги мразиш или да са финни манИкенки по 40 кила :)

 

Колата е идеална като пространство за 4ма възрастни с багажа им за море да речем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефективността (разход/извършена работа) на съвременните двигатели е доста добра , но аз лично усещам повече мощ в един стар асматик с голяма кубатура , от колкото в новите турбо-миксери.

За ежедневен автомобил разбира се миксерчето си го предпочитам , особено що се касае до разходи за гориво и не съм се впускал в рацерски изпълнения (да гледам оборотомера все в червеното) , защото все още си мисля да го карам и след гаранция.

Отделно с миксера се научих да карам икономично и си признавам , че ми доставя удоволствие , даже си мисля , че темперамента е една от причините за разхода на масло при някои колеги (моята до смяната за 21К е похарчила 100 мл.) т.е. аз лично не мога да го отчета като тенденция , нито моита като изключение.

В общи линии и аз тръгнах с мисълта за 1.4 , но се примирих с 1.2 и за сега съм доволен от всичко , което предлага и да нормално е да намалява разхода на гориво с намаляване на кубатурата.

 

П.П. Сетих се за една подробност - за Фабия и Рапид ако ще се ползват с N1 няма да може да се возят 5 души , защото ги регистрират 3+1. 4+1 са Октавия и Супърб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.2 90 hp,комби.За мястото, ами отзад 3-ма възрастни не съм пробвал, но двама с дете на 10 год. съм минавал 100-тина километра и си е тегаво. От към багажник е екстра. За 10 хил. км. среден разход по касови бележки е 6,3 л/100. Но аз карам с нея предимно извънградско,предимно с превишена скорост. За конкретното ти питане за мотора, нямам наблюдения. Но, не мисля, че ще ти липсва мощност,особено с по мощната версия :) Също вярвам, че без проблем този мотор, а и всеки друг, би изкарал без каквито и да е грижи поне 200 хил. Нова кола е, с реални километри :D

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ще возя явно само манекенки отзад, няма какво да се прави... :D Добре де, по-тясна ли е от най-първата Фабия комби? Защото сме се бяхме натъпкали в такава 5 човека от София до Будапеща и не беше чак такъв ужас. Както и да е, по-големите ми притеснения са за мотора, но коментарите ви тук ми вдъхнаха оптимизъм :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пак казвам зависи. Има "възрастни" и "възрастни". При моята позиция на седене (177см съм висок / 83кг) с 3-ма човека на задните седалки с ръст между 170-180см и тегло около 80кг (нали не са сумисти) им беше тегаво за 20 мин от единия край на София до другия и постоянно усещах коленца в гърба. Другото, което се сещам е, че аз съм със спорните седалки, които са малко по-обемисти и по ревютата казват, че с нормалните има малко повече място за краката на пасажерите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са над 175см или пък са широчки в рамената или по-надолу, 3-ма пасажери отзад ще е мъка. Въобще не я гледай тази кола, ако смяташ да я ползваш често в такава конфигурация. Наскоро направиха фейслифт на Рапид, който е много по-удачен за тази цел и с мотор 1.4 е и по-динамичен и вероятно по-надежден. Аз съм 189см и зад мен в колата не може да седне дори дете, без да му е неудобно. Но съм сложил детето на другата седалка по диагонал и нямам грижи. Дори когато предната седалка е мръдната много напред (кара жена ми, която има позиция на шофиране от тип брадичката й докосва волана) като се возя отзад имам място за краката бол, но ми е леко некомфортно, защото седалките отзад са къси и твърде изправени като облегалки. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи на кой как му е удобно ... аз съм 1.80 , но карам със седалка напред (бих казал нормална позиция) и зад мен спокойно може да се хване и човек 1.90 , но поради смъкнатото табло и липсата на регулиране по височина на дясната седалка , седне ли Боре и зад него и хлебарка не влиза .

Спрямо Фабия 1 аз лично по преценка на око ми се струва , че има повече пространство , но може да е зрителна измама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно... Идеята е да се возим с жената и малкото дете, другото може да се наложи инцидентно. Питам защото ми е любопитно. Колата все още съм я виждал само на картинка и ако другото ми хареса, това че отзад няма място няма да ме спре. Живот и здраве скоро ще се присъединя към клуба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жена и две деца е идеална :) При мен е винаги в такава конфигурация на пасажерите. Но иди, разгледай, качи се във Фабия, Рапид и прецени. Рапида е същата широчина, но е с малко по дълго междуосие и има повечко място за краката отзад. А и в нормалната си версия е с голям багажник. Но на Фабия комби е достатъчно голям също. Абе, отиваш и гледаш, но вземи и жената, за да няма после хър-мър :D Но в този клас няма по добро от към цена-качество-пространство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рапид-а нещо не ми грабва. А и предпочитам да е комби. Нали знаеш, че българите обичаме от време на време да товарим това-онова :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам, какъв е бюджета ти, но на модификацията Монте Карло са сложили много апетитни цени!!! Страхотна кола е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събрал съм точно 30 000 лв., които да ми покрият сумата на автомобила и всичките му там застраховки за първата година, и не смятам да влизам в преразход. Сигурно в ще се вместя в тези пари, но не държа на високо ниво на оборудване по една съвсем прагматична причина - имам една 4 годишна непослушна дъщеричка, която като види бутончета и врътки откача. Онзи ден слезнах за 2 минути от колата, да ида отсреща да купя хляб и я оставих сама, че валеше силен дъжд и не ми се минаваше през цялата процедура с дъждобраните и качулките. Намерих си колата с отворен панорамен покрив и гърмящо докрай радио... :D Предполагам, разбирате защо ще се насоча към модела с възможно най-малко есктри, предлагащ този двигател.

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рапид-а нещо не ми грабва. А и предпочитам да е комби. Нали знаеш, че българите обичаме от време на време да товарим това-онова :D

Отиди и виж. Аз даже рулетка си носех :D То комбито е много "дизайнерско", задният капак е доста скосен, красиво е, но колко е практично... Аз лично не съм пробвал да возя големи еснообемни товари. Виж куфари, сакове,щайги с буркани събира доволно :)

С този бюджет ще можеш да си вземеш доста добра кола. Успех с избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бюджета не е малък за Фабия, даже обратното. Монте Карло има и 10% отстъпка ако се вярва на ценовата листа в момента на сайта. Edition 25 също е заредена прилично. За щерката те разбирам, но лично за мен, т'ва не би било пречка да си взема кола, пълна с глезотийки. Минал съм ги тея момента, в които малките се пробват да се налагат...и просто при мен не минава номера. Имаха си столчета в колата и си слагаха сами коланите даже :)

Но ти си знаеш най-добре разбира се. Аз просто се загледах покрай питанките ти в темата, че ми стана интересно Фабиите на какви цени се предлагат и споделям, какво видях на сайта на ЕТек. Иначе, лично аз, с оглед на т'ва, как си ползвам колата, по-малка от Октавия - не бих гледал/взел. Успех в избора и чакаме да се похвалиш. А пък ако имаш чуденки около поръчката на допълнителни екстри към оборудването - сигурен съм, че колегите тук ще изкажат мнения, колко нужни или безполезни са различните благинки, които може да добавиш ако решиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден покарах колата, и направо останах впечатлен. Може да е било и защото бях резервиран към този мотор и имах ниски очаквания., но автомобилът наистина се движи много добре и ме грабна още от началото. Страшно готино беше, че като влезнах да я рзгледам, бутнах седалката и извадих, без да искам, ниша с чадър, който момчето, което движи сделката, ми каза, че идва с колата :D Много добре измислено. Та, май направих избора, тези дни ще платя някакво капаро и сега остава чакането. Да ви питам вас, казаха ми 90 работни дни, за да си вържат гащите за евентуални забавяния, но реално за колко време ви пристигнаха автомобилите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от 2 месеца от датата на капарото до датата на получаването.

 

п.с. Ако е удобно ще споделиш ли какви лични коли и с какви мотори си карал преди Фабията, защото си правя една моя статистика. До сега всеки мой познат, който съм го возил в 999 кубиковата "оса" е останал впечатлен, че този мотор може да върви така, а както виждам и ти също си останал приятно изненадан ;) Та всички тези хора, до този момент карат коли поне 2000 кубика и около 150 коня иии 10 или повече годишни, но въпреки това слизат леко замислени относно развитието на новите технологии :)

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато взех книжка ми бе връчен семейния Фиат Регата. По спомен беше 1.9 дизел (но без турбо :D). После първата ми лична кола беше Рено 19, пак 1.9 дизел. Ужасна кола! :D Нищо лично към марката, просто, тази която имах, я взех в състояние на полуразпад и буквално се разглоби на път. Нали знаете как е с първата кола... След това имах едно Пунто, 60 к.с. В момента карам Daewoo Lacetti, 2.0 бензин, 120 к.с. Много здрава кола с брутален разход на гориво и масло :D

Така, че в известен смисъл, наблюденията ти са верни. Не се наемам да правя съпоставка между Деуто и Фабията, първо защото едната кола е на 15 години, а другата е чисто нова и второ, защото карах Шкодата няколко километра и живот и здраве ще имам реална преценка след като навъртя няколко хиляди с нея :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.