Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло на фабия 3 1.2 тси бензин


асен

Recommended Posts

Трябва да сменям маслото.Въпросът ми е дали на картела има дифтунга или е конусна резба или друга изненада.дочух че е възможно да е с пластмасови тапи.Преди две години в шкода в Германия жена ми плати 350 евро за масло. Някой писа 90 ама тва е цена на турски сервиз.Ако някой е сменял да дава инфо. Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си пробка , има и дифтунга ... особеното е , че картера е алуминиев и не се стяга много.

 

П.П. През щеката не пробвайте да го смучвте - не става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка масло сложи ?

На мен ми предстои също и чета , че минават на Шел , а на капачката пише Кастрол , а аз ненавиждам Шел като марка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната е лесна.капак с 9 винта еврейска звезда махаме и лъсва филтъра на маслото. Под картера болт с бяла според мен шайба не дифтунг за ключ 19 и сте в джаза.

Аз лично налях кастрол 5w30 Edge. Сложих френски филтър маслен такъв имаше в atu .мързя ме да ходя до шкода. Дифтунг не сменях,но колегата каза горе дане сестяга много и е прав резбата е дълга няма да тече но контрол след възпламеняване задължително.Поиграх и със Серв.интервал и стана след 15000 ил една годин. Маслото се сменя на 30000 ил 2 годин.квот дойде първо. Ако купя колата ще го сменя на 20000 но тя ще е на 4 г.и вероятно ще я сменим с нова .Мойта сметка масло 5 л. 36 евро ,филтър ментак 10,60 евро срещу 350 евро в оторизиран сервиз в Германия на фабия 2 преди 2,5 год. Мисля е добре. Събира около 4 л. масло.Надявам се да съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дифтунгата към алуминиев картер е алуминиева и за разлика от медните е желатвлно да се сменя от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка масло сложи ?

На мен ми предстои също и чета , че минават на Шел , а на капачката пише Кастрол , а аз ненавиждам Шел като марка.

Разбира се че ще сложиш Кастрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена на алуминиевите картери направо се сменя пробката. То само дифтунгата не може и да се смени. На ламаринените е медена и се сменя при всяка смяна на масло. Пробките се стягат на 30нм. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква марка масло сложи ?

На мен ми предстои също и чета , че минават на Шел , а на капачката пише Кастрол , а аз ненавиждам Шел като марка.

Ами приемчика ме пита какво искам, не слагат каквото им хрумне.

Избрах Кастрол най- малкото защото на Шела който предложи вискозитета беше 0W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Може би , защото повечето алуминиеви дифтунги се набиват в канала на пробката и няма вадене после (така поне аз си го обяснявям).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни смених първо масло с всички филтри в ЕТ. Изненадаха ме неприятно със сметка от 311лв, която не отговаря на споделеното от колегата i.vasilev. Но като цяло имам чувството, че колата върви по-леко (вероятно най-вече поради чистия въздушен филтър). Смених го на близо 18 000км, вместо на 30. Но от ЕТ ми казаха, че колата често те подканва още на около 23 хил ако се кара предимно градско както моята, тъй че не съм се престарал прекалено. Ползвах посещението да взема гумени стелки за 70лв, както и допълнителен ключ за 390лв, защото лизингодателите не ми дават втория ключ :( Ще искат и още 40лв за препрограмиране, когато го доставят :( Ама колата се кара от двама и си беше необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме изненадаха от Шкода с това , че перата на Рапида са много по-добри от на Фабия и ... от днес съм с нови не мажещи , не стържещи чистачки ... естествено и с нови масло и филтри , колкото до въздушния , аз го сменям на 5000 км. (40 лв. е по магазините Ман)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дни смених първо масло с всички филтри в ЕТ. Изненадаха ме неприятно със сметка от 311лв, която не отговаря на споделеното от колегата i.vasilev. Но като цяло имам чувството, че колата върви по-леко (вероятно най-вече поради чистия въздушен филтър). Смених го на близо 18 000км, вместо на 30. Но от ЕТ ми казаха, че колата често те подканва още на около 23 хил ако се кара предимно градско както моята, тъй че не съм се престарал прекалено. Ползвах посещението да взема гумени стелки за 70лв, както и допълнителен ключ за 390лв, защото лизингодателите не ми дават втория ключ :( Ще искат и още 40лв за препрограмиране, когато го доставят :( Ама колата се кара от двама и си беше необходимо.

Сега се загледах в документите. Оказва се че са ми направили 20 % отстъпка за труд и части незнайно защо.  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имало е промоция явно, която съм проспал :) А на мен перото на задната чистачка само ми стърже, ти за него ли говориш? Ако да - явно става от Рапид комби? Ще поръчам ако е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме изненадаха от Шкода с това , че перата на Рапида са много по-добри от на Фабия и ... от днес съм с нови не мажещи , не стържещи чистачки ... естествено и с нови масло и филтри , колкото до въздушния , аз го сменям на 5000 км. (40 лв. е по магазините Ман)

 

Перата на чистачките или рамената, които си писал в другата тема, че търсиш от кой автомобил стават?

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перата ... за сега спрях да ги търся , защото с перата от Рапид всичко работи гладко и мазно без допълнително стържене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно защото си от най-бедния край в Европа.

По-скоро заради есенна сервизна кампания. Колкото до чистачките задната стържеше ужасно. Поръчах нова пак за Фабия (платих в брой 16 лева въпреки местожителството си) а резултата е че пак стърже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята изкара близо година без да стърже и от 3-4 месеца стърже много гадно. Странно, че и новата ти стърже още от началото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита задната си стърже и подскача от първия ден от както съм взел колата и спря сега като я намазах с графит , но може би скоро ще паркирам и една рапидова и на задното стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би пружината, която държи металното рамо не го притиска достатъчно към стъклото.  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Да питам и аз отново за маслото - интервала от производителя е 2 години или 30.000 км. До сега съм го сменял всяка година в Еуратек, независимо от пробега. Въпроса ми е следният, ако реша да си го сменя в друг сервиз (междинна смяна), има ли начин от Еуратек да установят, че маслото в даден момент не е сменяно при тях и да си имам главоболия с гаранцията? Естествено на втората година ще го сменя при оторизираният дилър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.