Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Един уикенд с Карок - Снимки и кратко описание


Sartor

Recommended Posts

Снимките от уикенда с Карока:

https://www.facebook.com/tzarSartor/posts/10214328879313366
https://www.facebook.com/tzarSartor/posts/10214322731799682

С жена ми търсим да заменим старото вярно опелче (Zafira A, 2.2 DTI facelift от 2004та), като сме започнали да правим тестове на няколко марки. Случи се така, че от автомобилното изложение тази година спечелихме от играта на Шкода - уикенд с Карок, което ни е добре дошло, като един от набелязаните модели, който да замени "Зафка".

Навъртяхме около 900км, като имаше от всичко - сняг, обилен дъжд, магистрала, планински проходи, градско, даже и съвсем лек черен път, където за някои краища на България си минава за първокласен. :D

Моделът беше с автоматичната 7 скоростна DSG кутия (с възможност за ръчна смяна на скоростите "перки" от кормилото или от лоста - ляво-дясно като е в режим на шофиране), а двигателя този със 150 к.с. (2.0 TDI) Модификацията - Style, с някои екстри като панорамен покрив, инфотеймънт система с навигация, 19" джанти, Lane Assist, Blind Spot Detect, адаптивен темпомант със следене и промяна на дистанцията, адаптивни дълги светлини, jumbo box, ахроматично задно огледало и подгряване на страничните огледала, както и всички останали екстри за модификацията като подгряване на седалките, ел. отваряне и затваряне на багажника и т.н.

Имах възмонжост да тествам автомобила както си трябва - поздравления на Шкода за истинския тест, който се организира. Пътувахме до тъщата в Бургас събота по магистрала Тракия - точно в най-проливния ден. Чудесен тест за автоматичните чистачки, в малките промеждутъци сухи участъци за темпомата, както и при изпреварвания на колони от тирове. Поддържане на скорост от 140 км / ч без проблеми - и все пак се намериха пе*ерасти, които да свирят и премигват, че ги "затапваш". Като цяло за около 3:30 часа бяхме в крайната точка.

Следваше леко изкачване към н. Емине, като автомобила много добре се държа в завоите на прохода и междуградските пътища. Лек тест на офроуда по черния път и обратно към Бургас при бабата и дядото с децата.

На следващия ден минахме към Айтос, Карнобат, слязохме на Тракия и продължихме към Хисаря - направихме по-представителни снимки на колата пред арката на стената и тръгнахме за следващия важен тест - каране в мъгла и шуграсица по под балканския път. Тъкмо си мислех, че няма да мога да тествам, като малко преди Буново се спусна страшна мъгла и заби шуграсицата, която очаквах - тъкмо за теста на серпентинестия път над Буново.

Пристигане вече в София и към вкъщи за по-сериозен офроуд - кв. Манастирски Ливади, след дъжд и сняг... Е, нямаше проблеми в off-road режим :D Като е с габаритите на зафирата, няма проблеми, което прави Карока идеален и за градски автомобил - с другите коли, които тествахме, разбрахме, че може би това е оптималното съотношение между габарити / съвместимост за 4-членно семейство.

Имах възможност да я покарам и около 100км градско сумарно, като тук веднага лъсна един проблем: старт / стоп системата не работеше последователно, ту спираше, ту не спираше на светофар. Забелязах, че от инфотеймънт таблото изкарваше съобщения за нея - разгледах ги и някои не успях да ги разбера, но за други казваше, че ел. консумацията на автомобила била много голяма и за това не е изключен двигателя. В случая работеше само радиото и климатика на автоматичен режим (без подгрявания на задно стъкло, чистачки, блутуутове, къси светлини / само на дневни и т.н.). Дори и при почти спиране - движение с 1-2 км / ч, двигателя се изключваше.

Друг недостатък, който бих изтъкнал, беше дизайна на задното стъкло, в комбинация с дъжд. При вдигане на задния капак, насъбралите се капки се изсипваха в багажника - добре, че бях сложил брезент, защото все едно една кофа с вода се изсипа отгоре.

Багажника ми се вижда доооста малък за габаритите на автомобила, но все пак до сега тествахме и маалко по-големи автомобили. Нарочно не я сравнявам със "Зафка", защото не е реално да се сравнява кола от 2004 с такава от 2017.

Ако имате конкретни въпроси, ще се радвам да ви споделя.

По време на карането тествах наличните режими, като най-вече бях в режим "Normal". В този режим, като чели DSG-то беше по-бавно от към отзивчивост - след натискане на газта, имаше едно забавяне от 1-2 секунди преди да даде газ. Държеше по-ниско обороти (около 1200), примерно на 50-60км / ч вървеше на 5 скорост, което малко беше дразнещо при изпреварвания в по-екстремни ситуации (примерно, при изпреварване в по-интензивен трафик на магистралата).

В режим "Eco", не забелязах особена разлика - разхода не спадна особено - с около 0.1 / 100.

На спортен режим изкарах точно 5 км - волана се втърдява, окачването също, като става по-стабилно.

В режим на сняг - оборотите се вдигат, волана се втърдява и колата не ви дава да давате газ изведнъж (при натискане на газта, постепенно се подава газ). DSG-то контролира 4х4 по-добре - ако сте на задната седалка се чува задвижването на задните колела от раздатъчната кутия. Предавките се променят като се поддържат по-високи обороти.

Разхода, който ми даде Карока, според борд-компютъра, беше 7 / 100 със скорост от 140 км / ч по магистралата и около 9 / 100 в града. На магистралата със 120 км / ч в еко режим падна до 6.3 / 100

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за ревюто и личната ви гледна точка. Въпреки посочените недостатъци се надявам скоро да ви поздравим като нов член на семейството на Шкода.

Успех с търсенето на нов семеен автомобил!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, благодаря за хубавото ревю и снимки! Как не сме се засекли, тъй като на трети и аз бях в Хисаря. ;) Това за старт-стоп системата ми се струва по-скоро нормално. И при Йетито не гаси винаги, особено зимата, когато е по-студено. Има си някакви критерии, по които си преценява кога може да изключи, като факторите, които могат да възспират изключването може да са най-различни - регенерация на двигателя, недозагрял двигател и други. Това с багажника и водата само не ми прозвуча много яко.

 

Успех с търсенето на заместник на Зафирата!  :moto:

Редактирано от Мonster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното ревю! Друго си е личното впечатление.

 

За големината на багажника се изненадах. Виждал съм го на живо, изглежда ок (не знам дали най-големият в класа, както го рекламират, но доста ок). Все пак сигурно зависи и от батажа :)

 

Много неприятно това с водата от задното стъкло. И странно.

 

Три бързи въпроса:

- позицията на водача как ти се стори, като видимост (например спрямо зафирата)

- как ти се струва просвета отдолу от гледна точка на софийските дупки (в Манастирски ливади не липсват такива)

- пътниците отзад как се чувстват - като разстояние до предните седалки и като общ комфорт (разбирам, че си возил деца което е по-особено, но все пак).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробното ревю! Друго си е личното впечатление.

 

За големината на багажника се изненадах. Виждал съм го на живо, изглежда ок (не знам дали най-големият в класа, както го рекламират, но доста ок). Все пак сигурно зависи и от батажа :)

 

Много неприятно това с водата от задното стъкло. И странно.

 

Три бързи въпроса:

- позицията на водача как ти се стори, като видимост (например спрямо зафирата)

- как ти се струва просвета отдолу от гледна точка на софийските дупки (в Манастирски ливади не липсват такива)

- пътниците отзад как се чувстват - като разстояние до предните седалки и като общ комфорт (разбирам, че си возил деца което е по-особено, но все пак).

 

В багажника събрах две туристически раници от по 70л (заедно с малко торби), както и една кутия с размери около 60 х 25см. Отгоре имаше още малко място, но вече започваше да се скрива и погледа през задното стъкло, което само по себе си е малко. Държа да отбележа, че имам опит в оптималното разпределяна на багаж и запълването на нишките, та се постарах да попълня дупките след като бях сложил брезента (представлява поктивало за леген на пикап), за да не цапам.

 

За другите въпроси:

 

1. Позицията ми се стори леко изнесена назад и надолу, малко трябваше да свикна с това. Не успях да настроя седалката в по-висока позиция, но вероятно може - просто явно проблемът тук е в задкормилното устройство в мое лице (висок съм 1.80м за референция) :)

 

2. За другите читатели, ще сложа линк към Google Maps, за да се придобие представа какво е "улица" в Манастирски Ливади: https://www.google.bg/maps/@42.652944,23.3018838,3a,75y,26.66h,66.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPJxYGaBb372K8BuREznrhQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg

 

Не усетих да имам проблеми с просвета - не усетих никъде липсата на клирънс по "улицата", но 19" джанти определно не са за тези пътища. Бих заложил най-много на 18" джанти, заради по-голямото отношение, даже ако се ходи повече на черни пътища, като нас, бих помислил и за 17". Усещаше се една твърдя возия по междуградските пътища с неравности и кратери (примерно Айтос - Карнобат, който може да е нов пътя на места, но имаше отворени кратери от по 2-5см с остър ръб), като мисля, че проблемът е по-скоро в размера на джантите и малкото отношение на гумите, а не в окачването.

 

3. Да, имаше две столчета отзад - едното за дете до 18кг и другото за бебе, жена ми се вози отзад по средата (за референция - тя е висока 1.76м). Сподели, че като чели разстоянието е малко, но няма дискомфорт на дългото пътуване (все пак спирахме и тя отиваше отпред на пасажерското място). Ако се бутнат предните седалки малко напред си става идеално за хора отзад с нашите габарити.

Редактирано от Sartor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

2. За другите читатели, ще сложа линк към Google Maps, за да се придобие представа какво е "улица" в Манастирски Ливади: https://www.google.bg/maps/@42.652944,23.3018838,3a,75y,26.66h,66.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPJxYGaBb372K8BuREznrhQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg

 

Не усетих да имам проблеми с просвета - не усетих никъде липсата на клирънс по "улицата", но 19" джанти определно не са за тези пътища. Бих заложил най-много на 18" джанти, заради по-голямото отношение, даже ако се ходи повече на черни пътища, като нас, бих помислил и за 17". Усещаше се една твърдя возия по междуградските пътища с неравности и кратери (примерно Айтос - Карнобат, който може да е нов пътя на места, но имаше отворени кратери от по 2-5см с остър ръб), като мисля, че проблемът е по-скоро в размера на джантите и малкото отношение на гумите, а не в окачването.

 

 

 

Да допълня и за DSG-то - ако не сте в off-road режим или режим "Сняг", тогава това забавяне от 1-2 секунди е мааалко неприятно. В случая се компенсира с ръчната смяна на предавката от волана (което като гледам е допълнителна екстра от мултифункционалния дизайн). Това е неприятно и по планинските пътища, понеже усещах, че колата при резките промени на наклона понякога се мъчи 3-6 секунди преди да превключи предваката. Лично за мен най-добрите тестови планински пътища в България са в Родопите - особено този от Златоград към Гърция (тесен и с резки промени в денивелацията).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е същият като на моят супърб и, предполагам, забавянето от 1-2 секунди не е от кутията а от самият двигател. При мен, въпреки ръчната кутия, при обороти под 2000-2200 първоначално има много неприятно замисляне. Почти напълно изчезва, за съжаление не напълно, в спортен режим. Затова двигателят е винаги в спортен режим, а останалите неща (волан, климатик и светлини) ги държа на нормал или еко.

 

И поздравления за прекрасният обзор на автомобила!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!Чудесен обзор!Имам няколко въпроса относно впечатленията от колата:

1.С вариофлекс седалки ли е оборудвана конкретната кола?

2.Имаше ли сгъваеми масички на гърбовете на предните седалки?

3.Багажника съпоставим ли е като размери с багажника на Зафирата със прибрани трети ред седалки?

4.На дълъг път почувствахте ли умора и дискомфорт от позицията на седене?

5.Мултимедията как звучи и навигацията добре ли се справя?

6.Фаровете добре ли светят,ако сте карали по тъмно и адаптивни ЛЕД-светлини ли бяха на колата?

Това с мокренето на багажника никак не звучи добре,но имам чувството,че в новите коли умишлено се оставя по някой кусур...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!Чудесен обзор!Имам няколко въпроса относно впечатленията от колата:

1.С вариофлекс седалки ли е оборудвана конкретната кола?

2.Имаше ли сгъваеми масички на гърбовете на предните седалки?

3.Багажника съпоставим ли е като размери с багажника на Зафирата със прибрани трети ред седалки?

4.На дълъг път почувствахте ли умора и дискомфорт от позицията на седене?

5.Мултимедията как звучи и навигацията добре ли се справя?

6.Фаровете добре ли светят,ако сте карали по тъмно и адаптивни ЛЕД-светлини ли бяха на колата?

Това с мокренето на багажника никак не звучи добре,но имам чувството,че в новите коли умишлено се оставя по някой кусур...

 

Здравей, благодаря за комплимента. Та, за въпросите:

 

1. Честно казано не обърнах внимание дали са вариофлекс седалките на тестовия автомобил - имаше ръчки и странични въздушни възглавници (които според конфигуратора изискват вариофлекс седалки), от което може да се съди, че е била с такива

 

2. Не, нямаше екстрите за фамилия (там пакет фамилия 1 / 2, с които идва задни щори и ел. заключване на задните врати - ръчно завъртях защитата на децата с ключа)

 

3. Заради въпроса ще си позволя да сравня със Зафирата - по-малък е, при това с поне 1/3. Имаме детска количка с големи габарити (https://www.pinkbike.com/video/480390/ -> ето тази е), която при Зафирата се побира без проблеми, даже остава място и за куфар с инструменти и допълнителен багаж (примерно две раници от по 30 литра), в Карока не сме я пробвали да я поберем, защото като я оставихме до багажника видях, че габаритите няма да позволят без да се натъпче с крак :)

 

4. Нямаше умора, даже напротив - беше достатъчно комфортно, но все пак до сега тестови автомобил за дълъг път не ни беше предоставян (примерно някои от новите модели на Nissan и Opel). Нарочно не искам да сравнявам със зафирата, защото все пак е хубаво да се сравнява с еднакви по години автомобили.

 

Тук ще вметна, че автомобила е малко по-труден за маневри в тесни пространсва от другите, които сме тествали (даже един пикап), защото точно пред автомобила е доста кофти погледа (отпред около колелата), а и сензорите не винаги реагират (една от причините, заради които не обичам да разчитам на 100% на тях и си гледам през огледалата или се надигам над седалката).

 

5. Мултимедията беше добре, нямаше пръщене на високите децибели - може доста силно да се надуе, но не сме го правили (държахме я на около 20%). Добре екранирана е, защото при звънене на телефон не се получаваше онзи специфичен звук при евтините варианти. Навигация нямаше - изкарваше съобщение, че не е достъпна за района, не сме си и играли да я настройваме.

 

6. От фаровете съм изключително доволен - включително в мъглата, дъжда и шуграсицата. Светят ниско, надалеч (достатъчно комфортно за да поддържате 90 км / ч в междуградските пътища) и добре осветяват дърветата покрай пътя, което за мен е изключително важно. Който е карал в района на Карнобат (или в по-затънтените планински пътища), знае, че някой едър мъжки заек може да изкочи пред колата - размерите му позволяват да разпердушини предната броня, ако нямате булбар. Дългите светлини значително подобряват видимостта, но без да се вдигат прекалено нагоре.

 

Беше с адаптивни светлини и добре реагираха - даже и в малките населени места, където уличното осветление е като от свещи, сензорите реагираха и ги изключваха. При далечен насрещен трафик не се задействаха, но пък като имаше някой пред мен се изключваха автоматично. От време на време се "състезавах" със сензорите кой има по-бързи реакции и понякога се получаваше да примигвам на отсрещния трафик като се опитвах да изключа светлините. :D

 

А колкото до "бъговете"  - да всяка кола си ги има, въпросът е какво може прежалиш. Важното е, че един проблем идващ като цяло от VAG групата, който съкращава живота на дисплейя на инфотеймънт системата, е остранен (който е писал кода на VAG си знае).

Редактирано от Sartor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор.

Аз питам за Вариофлекс седалките,защото на доста места попадам на мнения,че с тях усещането е за по-тясно задно пространство,но пък с възможност за плъзгане напред и назад и демонтиране на ненужните седалки.За обема на багажника,да не би да са били докрай назад,за да е толкова малък багажника?А относно тези масички,като в автобусите,за тях казват,че допълнително изяждат от мястото за коленете на втория ред,та май не са за препоръчване според мен...Попитах за Зафирата,защото аз имах преди години.Салона беше хубав и удобен,сгъването на дясната предна облегалка беше много удобна екстра,но като цяло колата беше малко тромава и изморителна за каране...

Успех с избора на ново возило!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

По отношение на позицията на шофьора - имах възможността да тествам Karoq набързо, като се качих действително седалката изглеждаше неудобно наклонена назад и надолу, но се регулира. Нямах проблем после (висок съм 1.85 см).

 

По-неприятна е ситуацията с водата от капака отзад ако се стича вътре, при дъжд. Това нямаше как да проверя. Но тук във форума чета аналогичен проблем при колегата с новата О3 фейслифт 1.8TSI. Струва ми се странно да са допуснали такъв проблем и то при съвсем различни модели, но.............

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Колегата ако чете - какво стана, какво реши?

 

И по-общо - има ли някой с Карок вече закупен и доставен, да сподели впечатления?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Ако някой се чуди все още какво стана - спряхме се на Тойота Hilux. От ЕуроТек не бяха достатъчно гъвкави в офертата си, освен това осъзнахме, че ни трябва истински джип за планините, където ходим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сравниш паркетник с истински джип с рама ... Ами ясно е, че ще вземеш Тойотата! Честито и много безаварийни километри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.04.2019 г. at 17:27, Sartor написа:

Ако някой се чуди все още какво стана - спряхме се на Тойота Hilux. От ЕуроТек не бяха достатъчно гъвкави в офертата си, освен това осъзнахме, че ни трябва истински джип за планините, където ходим.

Само да уточня.

Hilux на Toyota е пикап, не е джип. Karoq и Hilux нямат много допирни точки, коренно различни са. Но важното е, че си избрал това, което ще ти върши най-много работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Mishelle написа:

Само да уточня.

Hilux на Toyota е пикап, не е джип. Karoq и Hilux нямат много допирни точки, коренно различни са. Но важното е, че си избрал това, което ще ти върши най-много работа.

То в талона на Hilux си пише товарен автомобил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на супърба пиша "товарен", ама с него съм внимателен по паветата, а off-road не бих го изкарал ;) 

Но, както писах по-горе, да се сравнява джип с рама и паркетник е, меко казано, несериозно! Да не говорим, че 2018та Hilux има клиренс от 269mm срещу 170 на Karoq ...

Но пък Hilux-а не става за града. Това си е камион и паркиране в центъра няма.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.