Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

nnafori

Голям разход на масло - Оctavia 2, 1.8tsi, 2011 година

Recommended Posts

nnafori

Здравейте, колеги,

 

От почти 1 година съм собственик на Octavia 1.8tsi 160коня, 2011 година, внос от Швейцария, 195 000км.

 

Страхотен, надежден, динамичен автомобил и много запазен екземпляр.

 

В първите 2 месеца откакто ми докараха автомобила и го използвах предимно градско, всичко с автомобила беше наред ( или просто не проверявах щеката за маслото).

 

Дали защото в началото я карах много внимателно, дали защото беше само градско и не бях навъртял много километри, но чак след известно време ми светна датчика за нивото на маслото... с което започнаха приключенията.

 

В началото установихме, че разхода беше 1 литър на 1000км. Поразрових се и видях, че от Шкода го дават като нормален този разход и се примирих, но преди това исках да съм сигурен, че мога да направя всичко нужно, за да 'минимизирам' проблема.

 

Накратко, сменил съм гумички на клапаните - не помогна. Впоследствие сменихме и сегментите - автомобила започна да върви още по- добре, но разхода от 1 литър на 1000км. продължи.

 

Последните 2-3 месеца и след пробата с различен вид масло ( но все тип 5w30) разхода се увеличи и сега ако карам по- динамично автомобила, лесно гори 1 литър за 500-600км !!!

 

В крайна сметка се разрових по форумите и разбрах за масовия дефект при CDAA двигателите и нуждата от смяна на буталата. (за което някой беше писал, че от Еуратек са сменили буталата на Йети-то на колега от форума, покривайки 70 % от общата сума, въпреки че автомобила е бил извън гаранция. Има ли такова нещо наистина?)

 

Въпреки това повечето хора се оплакват от някакъв разход от литър на 1000-2000км., при мен този разход е още по- силно изразен.

Автомобилът върви чудесно, сякаш няма никакви проблеми ( освен ,,масления'')

 

Някакви съвети? Хора с подобен 'опит' ?

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Kograman

Здравейте. Правилно сте намерили инфорация за този мотор.Имат фабричен дефект,и горят масло.  За съжаление, ремонта е скъп. Трябва да се сени цялата бутална група,само с гумички и сегменти няма да стане. Мисля,че е трябвало да има сервизна акция по отстраняване на този дефект. Проверете историята на колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nnafori

Благодаря, надявам се и други да се включат в дискусията и най- вече да открия колегата, който е имал взимане даване с ЕТ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rukuku

Здравей, аз съм въпросния колега, който премина през въпросния ремонт с Йетито. 

Да, Шкода наистина поеха 70% от пълната стойност на ремонта. Но мисля за това много спомогна факта, че колата беше закупена нова от тях, на половината от твоите километри и обслужвана само при тях. Но все пак беше 1 година след изтичане на гаранцията. Не пречи да опиташ. Въпреки, че лесно могат да ти откажат, проблема с тези двигатели толкова нашумя, че не би ме учудило, ако поемат отново част от ремонта.

 

За съжаление до болка познатия дефект на този мотор се решава само с пълна подняма на цялата бутална група. Както сам си се убедил подмяната единствено  на сегментите не решава трайно проблема. По големият проблем е промяната на диаметъра на буталният болт, който налага и нови биели. С две думи - цената на ремонта в Еуратек с всичките нови болтове, гарнитури и труд надхвърля 5000-6000лв. Което без участие от тяхна страна е много сериозна сума. 

 

Ако решиш да пробваш при тях, за да ти обърне въобще някой внимание на проблема, задължително се прави замерване на разхода от техен сервиз. Сменя ти се маслото, като предварително се претегля точното количество, което се налива. След около 500км маслото се източва и се мери отново. По този начин се съставя протокол за реалният разход. Имай в предвид, че без подобен протокол проблема ти стига единствено до човека, с които си говорил на място. И до там. Ако се установи разход по-голям от 0,5 или 1л на 500км (забравил съм кое от двете) протоколът се изпраща на чехите заедно с историята на колата и от там се връща отговор след няколко дни, дали и какво ще поемат.

 

Остава и още един вариант. Смяна на бутала и сегменти с афтърмаркет заместители. Тук опции има не малко, обаче за съжаление не бих могъл да дам каквото и да било мнение. Външни сервизи работещи с оригинални части също се намират с цена на ремонта почти наполовина.

 

Един съвет от мен, опитай максимално настоятелно в Еуратек, но ако там не се получи не отлагай ремонта много. Противно на глупостите, които пише в книжката за нормален разход на масло, този проблем води след себе си до не малко други. Запушени и стопени катализатори, уморени ламбда сонди и т.н. Немалко са случаите и на надрани блокове при дълго каране без отстраняване на проблема. Тогава вече ремонта е само смяна на мотора (немалко и такива случаи има). Затова е важно като се сцепи мотора да се мерят внимателно цилиндрите за износване и тогава да се преценява, какво да се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nnafori

Колега, благодаря много, че се включи и за детайлното обяснение, понеделник отивам да говоря с Еуратек, надявам се да има положително развитие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Като говориш... Напиши си и писмено искане... Вх. No.. и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nnafori

Ходих, говорих с представителите на сервиза на Еуратек.

 

Един след друг трима души ми казаха, че това замерване на разхода, което искам, заедно с протокола няма да ми свършат работа и може направо да ми кажат ремонта колко струва.

 

Причините, поради които чехите ще откажат кулантната гаранция и частично покриване на разходите за ремонт, са :

 

-Големият пробег -    +200 000км.

-Това, че колата е нов внос и не е обслужвана от тях

-Наближава вече 7 години като възраст

 

Аз все пак си записах час, но той е за 14-ти декември. Дотогава имам доста за размисъл, но като цяло се замислям има ли смисъл да давам някакви пари за смяна на масло, преглед, тест и т.н., като ми казаха ' 99% шанс това са буталата', след като провериха автомобила и по рамата.

 

Как мислите, да се ориентирам към афтър маркет части и имате ли съвет към кого да се обърна ?

 

От Еуратека ми цитираха 7 000 лв., което е абсурдно и се пошегувах с тях, че ако някой е готов да плати тази сума, автомобила трябва да струва поне 25-30к.

 

Май месец колега от ФВ форума е направил същия ремонт на Пасат 1.8 tsi в Порше София за 5100лв., не виждам логика Шкодаджиите да ми цитират такава сума...

Редактирано от nnafori

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

виж този http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=13&t=371473&start=255сервиз работят перфектно  с оригинални части,темата е пълна с обяснения и ремонти на тези двг, дават и гаранция,което според мен е важно,но цената няма да е по различна защото казваш,че е над 200 хил при отварянето е хубаво да се сменят и вериги обтегачи и някой други неща затова цената отива към 7000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nnafori

Изглеждат добри професионалисти, други хора също ги хвалят.

 

От опит все пак казвам, че цените на официалните сервизи са x2 ....

 

За този модел грубо цената на бутала+ сегменти, верига и обтегач не надхвърля 2500, поправете ме с факти ако греша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rukuku

За съжаление, грешиш.

 

Цените лесно можеш да ги провериш в онлайн системата на страницата на Шкода. Винаги може да се намери джокер за отстъпка до 20-30% в Шкода или някой друг сервиз, но отново 2500лв е недостижимо ниска сума, дори без труд.

 

Комплект бутало със сегменти около 480лв на брой х 4 = 1900лв

Комплект биели - 1670лв

Веригите са 2 с няколко обтегача - приблизително 1000лв

 

Болтове, гарнитури, семеринги ако всичко се прави както трябва - още няколко стотин лева и цената само за частите без труд отива на повече от 5000лв.

За огромно съжаление сумата, която са ти цитирали е реална. Във външен сервиз с оригинални части би могъл да слезеш до 5000лв, но по-надолу много много трудно или с компромиси в ремонта. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nnafori

Благодаря много на всички.

Мисля да си направя замерването и проткола в ЕТ, тъй като от една страна може да имат право, но от друга страна може и просто да ги е мързяло да ми обърнат внимание. Освен малко време, друго не губя :)

 

Иначе варианта да го направя при майстора в сервиза, който ми докара автомобила, определено ще е най- добрия вариант като сервиз, който работи с оригинални части и ще ми направи читаво намаление.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
svi

Здравейте, аз имам същият проблем, пиши какво е станало и колко ти струва ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak
Отговорено (Редактирано)

Зачетох се много по проблема и явно пак руснаците ще се окажат най-добри по темата

 

http://vwts.ru/forum/192986.html

 

Според материала излиза, че най-доброто решение е бутала Kolbenschmidt 40251600 u запазване на съществуващитe биели. При новата серия бутала не се налага и промяна на доставяните с тях сегменти.

Аз имам колата от скоро и първо глътна 1л масло след докарването й от Германия - близо 2000км магистрално каране. Сега пак долях 1л след 900км градско. Грубо на 3 резервоара бензин си отнася по литър масло. Карам със Шел AV-L

Редактирано от dimitar_ak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nelasms

Зачетох се много по проблема и явно пак руснаците ще се окажат най-добри по темата

 

http://vwts.ru/forum/192986.html

 

Според материала излиза, че най-доброто решение е бутала Kolbenschmidt 40251600 u запазване на съществуващитe биели. При новата серия бутала не се налага и промяна на доставяните с тях сегменти.

Добро попадение. Статията е отлична .... професионален анализ на основните проблеми на тези двигатели и възможните им решения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak

Ако ще говорим за цени, ето го ремонтния комплект, но тук не могат да се разберат марките на частите
 

https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-1-8-TSI-CDA-CDH-Kolben-21-mm-mit-Z-Kopfdichtung-und-Schrauben/382083273864?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D50554%26meid%3D5aa5ad58d91140c5bef978e00f1fc505%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D12%26sd%3D232539231188%26itm%3D382083273864&_trksid=p2047675.c100005.m1851

 

Иначе това е стойността на едно бутало Kolbenschmidt

 

https://www.autodoc.bg/kolbenschmidt/8034380

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak
Отговорено (Редактирано)

А този клип е просто без коментар. Цялата хамалогия в един работен ден

Редактирано от dimitar_ak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
MK_
Отговорено (Редактирано)

Ако ще говорим за цени, ето го ремонтния комплект, но тук не могат да се разберат марките на частите

 

https://www.ebay.de/itm/Reparatursatz-1-8-TSI-CDA-CDH-Kolben-21-mm-mit-Z-Kopfdichtung-und-Schrauben/382083273864?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D50554%26meid%3D5aa5ad58d91140c5bef978e00f1fc505%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D12%26sd%3D232539231188%26itm%3D382083273864&_trksid=p2047675.c100005.m1851

 

Иначе това е стойността на едно бутало Kolbenschmidt

 

https://www.autodoc.bg/kolbenschmidt/8034380

 

 

 

Някой поръчвал ли го е кита ? Пробвано ли е защото ако е ок е решение за много хора.

Редактирано от MK_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak

Ъпдейт по темата. След 4200км до северна Германия и обратно, разходът е по литър масло в посока. В Германия гоних със 160-170км/ч, където нямаше ограничения. Все още нещата не са за паника според мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
svi

Аз смених  бутала и биели, заедно с веригата. Сега маслото не е мръднала за 5000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
piccinini

Аз смених  бутала и биели, заедно с веригата. Сега маслото не е мръднала за 5000 км.

Здрасти колега, къде направиха операцията и ако не е тайна колко излезе всичко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
svi

Сервиза се казва Ауто корект намира се в София близо до кръстовището на Околовръстен път и бул. Цар Борис 3. Цената със смяна на верига е около 4500 лв. Аз знам за поне 7 ренонта такива ремонта там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak

Сервиза се казва Ауто корект намира се в София близо до кръстовището на Околовръстен път и бул. Цар Борис 3. Цената със смяна на верига е около 4500 лв. Аз знам за поне 7 ренонта такива ремонта там.

Това е цена само за труд или влизат и частите? Защо избрахте решението със смяна и на биели? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
worcgroup

Преди 3 години - на 8 март 2015 купих на жената изненада -  Йети 1,8 ТСИ произведено септември 2011 г.. Йетито го взех от приятел - първи собственик.Беше на около 67 000 километра, абе направо кукла, беше със сменена верига на 40 000 километра през 2014 год. Така или иначе, като го подкарах снежния човек започна да лапа масло по половин кило на 1000 километра. Тръгнах по сервизи, то не беше турбина, то не беше друго. Опрях до Люси в Пловдив. От там ме застреляха да си приготвя 5000 лева за смяна на блок, бутала и биелети. Викам си ще карам така, още повече прочетох във упътването, че до 0,5 литра на 1000 километра било нормално. Така с доливане до зимата на 2016 когато изгърмя клапан а 3-ти цилиндър. Закарах колата при Илиян Ламбрев в Карлово. Оказа се , че Хонинг ъгъла на цилиндрите се различавал от каталожния.. След шлайфане на цилиндрите и смяна на сегментитите / поради липса на Шкодовски / с такива за "Ауди"и работата заспа. Вече 3 х 15 000 километра смяна на масло  Йетито не е лапнало и грам. Върви като самолет особено когато жената я няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
worcgroup

Да добавя всичко ми излезе към 1300-1400 лева плюс ремонта на клапана !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dimitar_ak

Е готов съм и аз за прием в отбора на ремонтиращите. При днешното пътуване до Ихтиман духна 3-цилиндър. Компресия никаква

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×