Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ŠKODA 120L - |Jaroslava|


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Честно да ти кажа , преди няколко дни нещо се замислих за Марта и после сетих и за Ярослава , когато си говрихме , че всъщност тези коли са случили на совственици и на грижи :)
Дано още много време да можем да им се радваме :)


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, надявам се и аз да успея да осъществя всичките си планове и идеи и да си я карам още поне 40 години?

 

И така, да продължа по същество. След пътуването, колата имаше сериозна нужда от мивка, защото както се вижда от последната снимка, външният й вид е доста занемарен и отчайващ. Една вечер реших, че това е моментът и се метнах до гаража.

Колата си запали, както подобава и с бодра стъпка се запътих към мивката.

20200204_201507.thumb.jpg.abe6fd1a8951dc5e3c281df8b2e42a38.jpg

По пътя обаче реших, че трябва да я почерпя малко и й сипах 100 октана, за да живнат малко старите кокали. Забелязал съм, че като се смесят горива с различно октаново число, мотора работи доста прилично и от така получената консистенция, мотора утихна и придоби известна динамика (доколкото е възможно това за двигател с 52к.с.).

 

След няколко минути вече бях на мивката, където се започна едно пръскане с препарати и търкане, докато падне всичката мизерия, която се беше натрупала по време на двугодишният престой.

20200204_203853.thumb.jpg.b4c6fedd02f8df0af6e961983b363861.jpg

20200204_204521.thumb.jpg.45b1716f7b7c37819403ef23b4d684ca.jpg20200204_204530.thumb.jpg.be14f310ad66d5a0e554831d2d73428b.jpg20200204_204537.thumb.jpg.b21a3cb3f994b153ec8cb532455b8851.jpg

 

След голямото търкане и мощно пръскане по подкалниците и дъното на колата, горе-долу добри някакъв вид и се откри познатата гледка от деня, в който я взех.

20200204_214502.thumb.jpg.dc29f3ee278686e21eeee3acd476705c.jpg20200204_214438.thumb.jpg.2357d2b03784b29ed08fdd3d4ae7f23a.jpg20200204_214511.thumb.jpg.e31988dd89683e301e50febeb78f142c.jpg20200204_214515.thumb.jpg.44fd9bd6c35a55d4a213a2c5982b29b4.jpg20200204_214555.thumb.jpg.ed8981f3a1a11cc705dfdf52a83c89e2.jpg20200204_215339.thumb.jpg.8cc775a7294a5afa74664a18bffbe4ee.jpg20200204_215444.thumb.jpg.c96b68dc804580fcc61b26a7a86e0b60.jpg20200204_215501.thumb.jpg.7faccad60cc4d447e70f6adddbc230af.jpg20200204_215511.thumb.jpg.502041bcb761420a5aaa111b02705e39.jpg

 

Сега докато гледам снимките виждам, че междувременно бях монтирал и оригиналните тасове за тези джанти, заедно смкапачките на гайките, с което колата има малко по-завършен и оригинален вид, макар и да ми се иска да беше с 14ки. ?

 

Следващата стъпка беше подмяна на дистрибуторна капачка, палец, кабели и свещи, защото мотора работеше неравномерно докато не вдигне поне 60 градуса. Частите бяха набавени и в първият удобен момент се заех със смяната им.

 

20200110_180737.thumb.jpg.19e60febe8ce9f7f8fbdea3ab3a860ab.jpg

 

Възстанових си и една капачка за резервоара, тъй къй като тази на колата беше с развалена ключалка и бяха правени някакви цигании, които определено не ми допадаха.

 

20200110_100550.thumb.jpg.b73d241f7c5a6ae7bc0a863a135a2023.jpg

 

Смених пружината, която връща педала на съединителя, понеже беше счупена и сега вече седи в една равнина с този на спирачката.

 

20200127_191615.thumb.jpg.d87b72dd3bf6ec2e6b7687320512adfd.jpg

 

На една от горните снимки се виждат и тампони за задния капак, понеже при мен единия липсваше и отварянето на капака беше малко сложна манипулация, защото нямаше какво да го избута, когато се дръпне лостчето до задната врата.

 

За свещите малко избягах от оригинала, но съм изключително доволен от работата им и надеждността, която предлагат. Става въпрос за Денсо, другите NJK са за Белослава ? Тук е момента са благодаря и на клубният ни партньор @Autozone за бързата доставка и добрата цена.

20200415_175010.thumb.jpg.86f68d7987049792449b55ec80747ac0.jpg

 

Следващата стъпка беше да се заема с интериора, където Марта дари стария си интериор.

received_290224695309218.thumb.jpeg.54306269bee6cf08c90f693a38c52807.jpegreceived_754711244933591.thumb.jpeg.0947946bc0535eb3a8ca2fbcf681e7f0.jpegreceived_1192680581083495.thumb.jpeg.95f977c3e320ae94ed993c7991c94215.jpeg

 

той също не е перфектен, но е в доста по-добро състояние от този на Ярослава.

 

20200512_185655.thumb.jpg.c52f9bb8d561bbdfa77861b968fa9790.jpg

 

Една Неделя го натоварих, заедно с мокета от 130ката на Данчо и в следващите дни се заех с пране и разтапициране.

 

20200609_161823.thumb.jpg.9cbf48b6152c435927064b8ebff5ab92.jpg

 

За мокета мога да се обзаложа, че колата в която е бил, никога не е чистена вътре. След 7-8 цикъла с препарат и изплакване, горе-долу се откри в някакъв приличен вид.

20200518_171326.thumb.jpg.1c58553a7337fe396375ad5965958a1e.jpg

20200518_172103.thumb.jpg.2f405797f9e1e5f6f17c7f70265c3cce.jpg

 

Последва оцеждане на оградата и след това към вкъщи за втори цикъл с четка и препарат за килими и текстил, където вече бяха отстранени всички замърсявания и мокета беше прострян да съхне.

 

20200520_231117.thumb.jpg.109589320dfae50ae3afc1c975551c02.jpg

Седалките са разтапицирани и тапицерията беше изпрана в пералнята на ниска температура. Там драмата ми е дали да положа някакъв тънък слой дунапрен, защото от жегата оригиналния дунапрен някакси се просмуква през тапицерията и се образува лепкав слой. Тези седалки са временно решение и не се гони някакъв абсолютно оригинален вид.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес имах половин час свободен и реших да отстраня един много досаден проблем, а именно огромния луфт в конзолата на скоростния лост. Без да съм рязглобявал нищо си купих пластмасовата съчма, която седи на самия лост и предава движението към привода.

 

След като развих трите болта 6мм на конзолата и извадих лоста, познайте каква гледка се откри?!

 

20200708_170915.thumb.jpg.fbeb7241e4da457f5c72ca6e18a511c4.jpg

 

Съчма нямаше. Използвах момента и реших да сменя и маншона, който пази от прах и влага конзолата, че стария беше скъсан и се вдигаше нагоре по лоста.

 

След 15 минути си имах механизъм без никакви луфтове и предавките се включват много леко и прецизно.

20200708_172150.thumb.jpg.b70fadf2001cd120f3315ae42e536125.jpg

 

След като събрах всичко, реших да проверя дали акумулатора не е починал, защото в последните няколко месеца е палена веднъж, като тове е било преди повече от 2 месеца. Уви, гаражът си казва думата, подкачих бензин, дръпнах смукача, завъртях ключа и запали без да се замисли и за секунда даже, все едно до преди малко е работила. Факт, че най-нормално е една кола да запали, но пък на мен това ми носи невероятно удоволствие. Побръмча малко на място и я оставих да почива до следващия път, когато вече ще мога да я изкарам и да се повозим, надявам се. Имам и интериор да й нареждам ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мойта Пепеляшка се счупи възвратната пружина на педала на съединителя  и я замених с такава от Москвич 412

По дебела и по яка е. 

Богохулствам ,  от Москвич ми попадна, от Москвич поставих

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво доста се засили работата по Jaroslava, а след автомивката направо е светнала. С тези подкалници ми напомня много на моята 82г. - и нейните са боядисани по същия начин. Не знам какво е това...Сребърен феролит може би? До колкото знам купето си излиза с подкалници в цвета на купето заводски.

Имам въпрос за топката на скоростния лост която се вижда на последната снимка. Тя ли и е оригиналната? Търся си за моята и разучавам каква точно трябва да е. Видях че японките оригинално след 82г. са с малко по различна от тази но мен ме интересува за преди 82г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е Февруари '81. 99% е оригинална. Само решетките на Ц-колонката са някакви, които виждам за пръв път. Предполагам, че и топката си е оригинална, защото си пасва перфектно и седи добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мерси. Ще търся такава значи защото съм с тези масовите соц топки вътре с цветенце, количка и тн. а доста повече ми харесва изчистената визия на черната топка. Решетките на задните колонки и аз ги забелязах още като видях първите и снимки в темата, определено не съм виждал такива и си мисля че може да са тунинг от онова време за някоя руска машина - Lada 1203 / 1206 те са с подобна форма решетки на задните колонки.

Редактирано от I <3 Škoda
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решетките са интересни, според мен са произведени за Шкода. Ладовите са с друга форма и изобщо не могат да паснат на Шкодата.

Интересно - мокетът е като на японка. Моят е някаква по-древна версия без задигане към арките. Този новия модел е по-здрави и качествен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно решетките са афтърмаркет, защото мисля, че имам още един комплект някъде с колата. Ако визираш изпрания мокет от снимките по-горе, той е от 130ка. Иначе нейния мокет се вижда сега на последните снимки. Вероятно ако се изпере и той ще излезе доста приличен, но новия тип си ми е на сърце. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласявам се че решетките на Jaroslava може да са произведени за шкода. Дори видях още една с такива:

FB_IMG_1594803981904.jpg.3a699ceb4d1bce9cbba035a641b33f7a.jpgFB_IMG_1594803989002.jpg.1b14ea6614f94a4341123be5bec47953.jpg

 

Но, относно решетките за лада аз не пиша разни неща просто каквито ми хрумнат. За да го напиша това предположение горе, имам нещо в предвид. Поинтересувал съм се, видял съм, сравнил съм. Това е снимка на задна колонка на шкода с решетка от лада:

20200620_153159-1.thumb.jpg.be015564e2be6f9168b4141cc127d4ea.jpg

 

Ето че пасват а пък и май формата е доста близка до оригиналните шкодови...? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като гледам как в задната си част изобщо не следват линията на колонката, още повече ме дразнят и съвсем скоро ще ги изхвърля. Искам само да си намеря читави пластмасови нитове, за да си закрепя оригиналните решетки културно, а не с някакви грозни рапидки, които да пускат ръжди после. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята Шкода имах Ладови решетки. Много ги крадяха оригиналните и в началото на 90-те из София почти нямаше Шкода с решетки. Като я пребоядиса някъде 1993г може би, баща ми й сложи решетки от Лада, защото ги имаше навсякъде по магазините. Изобщо не идват по линията на Шкодата, ладовата колонка е друга. Вече като гимназист, със събрани джобни си купих от Жоро на Баня Мадара оригинални решетки. Лично ги занитих и даже боядисах нитовете с черна боя. Така и я унищожи глупакът Кънчо този март. Слагал съм ги сигурно 1998-1999...  Ей, как ме хвана яд.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Две стари приятелки, които не са се виждали от доста време. Имаха възможност няколко часа да си поговорят за "едно време" и да се сбогуват. ??

20210703_135035-01.jpeg

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.