Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

SKODA 105 RS

ŠKODA 120L - |Jaroslava|

Recommended Posts

SKODA 105 RS

И така, скъпи приятели, още една моя мечта се осъществи през изминалите дни. След близо двугодишно, не особено упорито търсене на читаво купе, където да се насади целия панаир от Белослава, най-накрая, купето само ме намери. Това лято един познати ми се обади, да ми каже, че един комшия си продава 120ката, която аз отдавна мислех за продадена. Предвид голямата натовареност през летния период, едва преди 2 седмици успях да отида и да погледна колата, която търпеливо си чакаше в сухия гараж.

 

post-224-0-97194000-1508260196_thumb.jpg

post-224-0-96149400-1508260197_thumb.jpg

post-224-0-83777600-1508260198_thumb.jpg

post-224-0-59494400-1508260199_thumb.jpg

post-224-0-54277200-1508260200_thumb.jpg

post-224-0-54180500-1508260201_thumb.jpg

 

Както се вижда, госпожата е 81ва година.

post-224-0-06849400-1508260398_thumb.jpg

 

Още с първия оглед и въпреки, че беше потънала в прах, разбрах, че това е точно каквото търся. Уговорих се със собственика да доразчисти останали боклуци около колата и след седмица-две да дойда отново и да я взема. Уви, това бяха доста дълги 2 седмици, но на 15ти.10.2017, колата отново излезе на пътя след 10 годишен престой в гаража.

 

post-224-0-22152600-1508260475_thumb.jpg

post-224-0-24993200-1508260476_thumb.jpg

post-224-0-75307500-1508260471_thumb.jpg

post-224-0-20117400-1508260473_thumb.jpg

post-224-0-14330700-1508260474_thumb.jpg

 

Както се вижда, колата е комплектна и за годините си е в учудващо здраве. Разбира се, седалките са доста поизгорели, но останалите части от салона са почти като нови.

На РЕАЛНИ километри! :D

post-224-0-63068500-1508260594_thumb.jpg

 

Не пропуснах да и се порадвам няколко стотин метра, макар и по инерция.

 

post-224-0-73738900-1508260642_thumb.jpg

post-224-0-57863900-1508260644_thumb.jpg

 

Последва бърза мивка и наместване до Белослава, докато й осигурим мястото, което й се полага.

 

post-224-0-80012100-1508260755_thumb.jpg

post-224-0-81382000-1508260756_thumb.jpg

post-224-0-87547700-1508260757_thumb.jpg

post-224-0-89268300-1508260758_thumb.jpg

post-224-0-91511400-1508260759_thumb.jpg

post-224-0-04552000-1508260761_thumb.jpg

post-224-0-50170200-1508260762_thumb.jpg

post-224-0-53940500-1508260763_thumb.jpg

 

В следващите дни предстои да се оправи документалния въпрос и евентуално да се опитам да я запаля и разтъпча малко из района. На първо четене трябва да се смени маслото на мотора и главната помпа на съединителя. Та това е засега, надявам се оттук нататък да имам малко повече време и нещата да се случват по-бързо, тъй като през последните 3 години, без 120ка, определено ми липсва усещането зад волана и шума на мотора зад задните седалки! :)

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Чакам да чуя музиката на събор 2018. :) ........ Имам и малко боя в тоя цвят ...

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Честито и безаварийно Пепи! Идеален подарък си си направил за своя рожден ден. Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Честито и безаварийно Пепи! Идеален подарък си си направил за своя рожден ден. Поздрави! :)

Благодаря, Мони! Всъщност подаръкът е от Лили!  :plate_skoda:  :plate_skoda:  :plate_skoda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекси Георгиев

Малко офтопик, но... Има съсед на нашите в блока, който от години крие една прекрасна зелена 120-ка в гаража. Нито я кара, нито нищо. 4-5 години се вози с един Меган. Та ако го видя тия дни ще го разпитам какво мисли за задномоторката - може някой от вас да й се зарадва много, защото колата е като слънце!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev

Честито за запазената Шкода!Успех с раставрацията и ....Какво ли ще стане с купето на Белослава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

Честито! Изглежда много запазена, а по такава кола е голям кеф да се работи. Спорна работа ти желая, и дано запали лесно и да и се порадваш скоро :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
iavkata

Патрик, честито! Ще следя с интерес развитието!

 

П.П. Дай Боже всекиму по една такава Лили!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Да се чуди човек, за колата ли да завижда, за жената ли  :tongue_1:

 

Честито г-н Патрик! Пожелавам максимални резултати в минимални срокове за изпълнение  :flag_skoda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodko

Добра работа е свършил Валери. :) Ще чета темата с интерес!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

Браво, много добре изглежда! Да ти е честита!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Успех!

Ще се радвам да видя крайния резултат!

:hello:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Galliard33

Оппааа! Честито Пепи! Имаме си нов проект в задномоторни! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Krankenstein

Честито и от мен! Голям късмет, че е с редовни документи и номера, защото повечето такива "машини на времето" на които съм попадал бяха бракувани... Радвам се, че не си се отказал от калсиката, успех!

Между другото вчера реших като за последен хубав ден да си направя малка разходка в планината и някъде между Бистрица и Железница се разминах с една 120 ка от същия период на производство, само че бежова - при беглия ми поглед блестеше като нова. Изскочи ми внезапно от завоя, та не успях да я огледам и също кой кара, но сякаш мярнах някакви младежи върте. В двора на майстор Симо има точно такава, ама не е мърдала одтавна... ще я прави като му останело време, звучи ми като доста дълъг период :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Малко развитие по темата. Колата вече е моя документално, остава само да се мине през КАТ и ГТП. 

 

Уикенда използвах малкото свободно време, а и докато не валеше, та поразчистих интериора и съм доста доволен от гледката.

 

Докато разчиствах, попаднах на този стикер, който не е залепен ...  :banger_2:

post-224-0-49558300-1509473545_thumb.png

 

След това започнах и същинското почистване, разбира се с препарат от Autozone

post-224-0-64533000-1509473549_thumb.jpg

 

И резултатите не закъсняха 

post-224-0-18473100-1509473548_thumb.jpg

post-224-0-20544700-1509473551_thumb.jpg

post-224-0-66839300-1509473552_thumb.jpg

post-224-0-18340900-1509473554_thumb.jpg

post-224-0-76135200-1509473555_thumb.jpg

post-224-0-05038500-1509473557_thumb.jpg

post-224-0-04079700-1509473558_thumb.jpg

 

От доста време не съм виждал врати на 120ка в такова състояние :)

 

post-224-0-06481300-1509473559_thumb.jpg

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Много яка придобивка! Успех в последващите “операции”, Патрик!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__

страхотно, направо свети! Като гледам и седалките, освен, че се е поотпуснал плата, не са в лошо състояние

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

За жалост салона е пътник, та ще се оглеждам за нещо интересно догодина. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Здравейте отново,в края на година е време да се отчетем. През последните няколко дни, отметнах малко задачи и Ярослава вече се движи, има си ГТП, минах през КАТ и е готова за подвизи през 2018та :D

 

Започнах със смяна на помпата на съединителя, която беше протекла.

post-224-0-38542900-1514722985_thumb.jpg

 

За жалост, след смяната, установих че втората помпа, която е на скоростите е блокирала и съединителят е постоянно отцепен. Това може би си има и добра страна, понеже вероятно е предпазило феродовия диск от "залепване" за маховика.

 

Веднага извадих друга помпа, която имах. Тя беше с по-добро бутало и гумичка, та почистих всичко и събрах по-добрите елементи от двете.

 

post-224-0-03869200-1514723224_thumb.jpgpost-224-0-39740100-1514723245_thumb.jpg

 

post-224-0-51906000-1514723268_thumb.jpgpost-224-0-03822300-1514723290_thumb.jpg

 

Последва обезвъздушаване и воала - имах си работещ съединител!

 

Тук съм приготвил малко гориво (не е от онова, което го носят с патрулките  :tongue_1: ). 

post-224-0-75469500-1514723387_thumb.jpg

 

Разбира се, подправих го подобаващо!

post-224-0-03576900-1514723428_thumb.jpg

 

След което започнах да го наливам в резервоара и изненадите не закъсняха ... бензин се лееше по земята. За щастие загубите са само около 1л. Маркучът между гърловината и резервоара беше в състояние на полуразпад. И понеже нямаше откъде да намеря такъв и да го сменя, прибегнах до добре изпитания метод с туба в джоба на задния калник.

 

post-224-0-86859700-1514723612_thumb.jpg

 

Междувременно смених и маркуча към бензиновата помпа и от нея до карбуратора, понеже когато почнах да подкачвам ръчно от помпата и се получи един прекрасен фонтан от бензин в целия двигателен отсек.

 

Свалих свещите, за ревизия, като пръснах и по малко дълбокопроникващ спрей в цилиндрите, за да отпуснат сегментите, в случай че има някакви наченки на ръжда. Малко след това завъртях мотора на ръка и бях доста изненадан с каква лекота се движи, разбира се при свалени свещи.

post-224-0-34466000-1514723826_thumb.jpg

 

След свещите, всички кабели бяха почистени, проверих центровката и почистих и регулирах чукчето, което беше зверски нагоряло.

 

 

Доволен от свършената работа, събрах всички инструменти и се прибрах, понеже с напредването на деня, времето доста застудя и не ставаше за работа след като слънцето залязваше вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

На следващия ден се разрових из "склада" и там открих, нещо което отдавна съм забравил, че го имам.

 

post-224-0-83078400-1514724397_thumb.jpgpost-224-0-68221700-1514724407_thumb.jpg

 

Доволен от находката, веднага намерих 2 нови, подходящи скоби и се захванах да сменя въпросният маркуч.

 

post-224-0-16928400-1514724467_thumb.jpg

 

Направо бях потресен от състоянието на стария ... който демонтирах в насипно състояние.

 

post-224-0-33501600-1514724523_thumb.jpgpost-224-0-31073000-1514724533_thumb.jpg

 

След известно запъване, поради неудобната позиция за монтаж и липсата на канал, новия маркуч си заспа на мястото.

 

post-224-0-34605000-1514724599_thumb.jpg

 

Последва пълнене и обезвъздушаване на охладителната система, там за щастие всичко си беше наред, та дори и термостата работи доста прецизно. След което лека полека се запътих към пункта за ГТП, но разбира се, преди това трябваше да се отбия на още едно място.

 

post-224-0-10931400-1514724725_thumb.jpg

 

Именно от това място, преди година и няколко месеца, пое по своя жизнен път и 100цата на malkiq.  :plate_skoda:

Вече доволен и с пълен резервоар се запътих към ГТП-то, където ме очакваха и веднага се почнаха огледи и разкази за преживявания със задномоторки. Човекът който гледа под капака е имал 2 120ки :D

 

post-224-0-32380600-1514724890_thumb.jpg

 

И така, като за кола, която не е карана от 10 години, все пак се оказа, че има що годе изрядни спирачки и единственият проблем по окачването е леко разбит десен накрайник.

 

След успешното минаване на ГТП, с бавни темпове се запътих отново към вкъщи, като вече беше започнало да се смрачава и останах приятно изненадан от фаровете, които като изключим леко жълтия оттенък си осветяваха прекрасно и двете платна на пътя.

 

На следващия ден, рано сутринта бях в КАТ и се наредих на опашката, която вече се беше образувала, въпреки че имаше още половин час до започването на работния ден. И така след около час и половина вече държах това в ръцете си :

post-224-0-80246500-1514725293_thumb.jpg

 

Доволен от свършената работа, реших да отделя малко време и внимание и за "работната" кола, че в това време на годината пътищата са доста мокри и кални и беше добила доста интересен цвят

 

post-224-0-16477300-1514725508_thumb.jpeg

 

И така, с този пост приключвам този сезон, като съм изключително доволен от свършената работа и постигнатите резултати! :D За следващия сезон се очертава да се случат доста интересни неща, някои от които вече отлежават при мен и очакват момента за монтаж.

 

Поздрави и Весели празници! :plate_skoda:

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

Мирише ми на задномоторно лято !!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Нямам търпение , само да се постопли!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Честито Пепи! Страхотна е! Гледам на талона, че е 81ва г.

И в нашето семейство имаше такава на времето. произведена 81ва г. Само, че 105L - бяла. Първите модификации са с 13ки джанти.

Тъкмо бях взел книжка и това беше първата Шкода, която подкарах. И беше също толкова лъскава. Само, че ти говоря за 1984 та г.

Много е запазена. Със здраве да си я караш....и проектираш ;)

Редактирано от joro-120L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Все си мислих, че съм отразил развитието покрай колата, но преглеждайки раздела, установих, че съм пропуснал ... :D

Водейки се от поговорката "Нова година - Нов късмет!", реших да поставя началото на 2020-та с привеждането на Ярослава в технически изправно състояние и да си я прибера на топло и сухо, че вече ми се късаше сърцето, като знам, че отлежава на тротоара вече втора година.

 

Тук се отзова един колега, който никой не е чувал и виждал ... майтап, разбира се, това е @malkiq

Натоварихме се в работния автомобил и лека полека се запътихме към Jaroslava IMG-20200209-WA0044.thumb.jpg.4291bcdf23560a716dd88b36e97507de.jpg

Разбира се, в междуградския транспорт тютюнопушенето е абсолютно забранено, така че не мина и без междинна спирка или иначе казано фас-пауза.

IMG-20200209-WA0043.thumb.jpg.c050cb93905af079e77f24d08061bd5c.jpg

След около 3 часа стигнахме желаната дестинация и веднага запретнахме ръкави, като се вижда, че все пак сме в балкана и зимата напомня за себе си.

received_625072011566189.thumb.jpeg.715ee124d5292674d80ccb4cf41ba5a2.jpeg

С помощта на добри хора, успяхме да си осигурим гараж с канал и печка, където да се развихрим, без да се притесняваме кога ще мръкне и колко студено ще стане :D

На следващата снимка Коцето се бори с бравата на шофьорската врата, а аз сменям спирачно цилиндърче, като междувременно двигателното масло, заедно с прилежащите филтри са подменени, а аз съм раздвижил спирачките на предния мост.

received_2697420090336998.thumb.jpeg.d3c7d4b4a7afaecb1bbd47c1aaaab282.jpeg

 

В същото време се оказа, че задните барабани са тотализирани, подлагани са някакви самоделни шайби под гайката за стягане към полуоската, а от дясната страна, гайката се разви почти на ръка, а барабана си изпадна сам в следващия момент. За щастие се оказа, че в една щайга наблизо имаше 2 чисто нови барабана, които се стегнаха перфектно и без никакви луфтове.

На следващия ден довършихме спирачките и планът беше да сложим някакви гуми, които стават за каране и да се мине ГТП, след което да палим за София.

IMG-20200209-WA0038.thumb.jpg.72e4d1a194745ab17623f889d1d70bcf.jpgIMG-20200209-WA0039.thumb.jpg.297a5bd727bf8b4d1c6b94b602b76d7c.jpgIMG-20200209-WA0040.thumb.jpg.a4a7bf189dc1a46853b8bc13a8af4667.jpg

 

Като спрях пред сервиза, момчето което работи там, доста се зачуди и след леки напътствия от наша страна откри правилната точка за вдигане на крик.

Джантите се оказаха прилични и с радост се отървахме от вътрешните гуми, които и без друго се оказаха с леко по-голям балон, спрямо зимните гуми, които смятахме да монтираме.

20200103_114431-01.thumb.jpeg.08e5f2919e031d4c9a18e7c8d1f38450.jpeg

 

Тук вече привършват с монтажа на гумите, след което се отправихме към пункта за ГТП. Пристигайки там, за нещастие установихме, че не само съм забравил големия талон, а и всички останали документи на задната седалка на Октавията, та се наложи да се връщаме. За щастие имахме достатъчно време, а и тъкмо разцъкахме малко и имахме възможност да установим дали всичко функционира нормално.

Това е едно видео, не помня дали от първото или второто ходене към пункта за ГТП, но като гледам колко гладко се движи колата, вероятно е от второто :D С оригиналните гуми, при 50 км подскачаше, все едно вместо джанти има равнобедрени триъгълници :D

 

 

Прегледа мина успешно, след което събрахме цирка от инструменти, препарати и всичко останало. Минахме през бензиностанцията, взех винетка и потеглихме към София. Тъкмо се зарадвах, че съм си купил чистачки и когато отворих кутийката, с огромно разочарование установих, че вътре е само 1бр. :D На следващата бензиностанция спряхме отново и вече си купих 2бр. :)

 

В свое оправдание ще кажа, че понеже не успяхме да оправим километража и реално не знаех с каква скорост се движа точно, карах по усет, понеже познавам пътя перфектно и все пак съм си бил в ограничението :D

 

 

Времето поне беше благосклонно към нас и пътувахме под съпровода на хубавото януарско слънце.

20200103_151712.thumb.jpg.04109d142461418d90e96dd6689c0562.jpg

 

 

След толкова дълъг престои имаше и самонастанили се индивиди :D

IMG-20200209-WA0037.thumb.jpg.6328db1df7e1136b80a4942ef9f89378.jpg

 

Предвид факта, че не сме разкоствали колата основно, не можеше и без дребни проблеми, оказа се, че клапана който прекъсва притока на гориво е с развалена резба, следвствие на което, колата прекъсваше и гърмеше при спускане на скорост с отнета газ.IMG-20200209-WA0032.thumb.jpg.b80dae784b3e1fadff5f3b25404d8555.jpg

 

500м. след това се яви и друг, по-сериозен проблем. Колата почна да придърпва и следващия момент, направо си изгасна в движение. Тук вече нещата се закучиха за момент, защото нямахме пробна лампа, видимо нямаше искра нито към свещите, нито към дистрибуторната капачка. Все пак имахме една резервна бобина, след като я сменихме нищо не се промени и решихме да се борим с чукчето, което се оказа зверски коксирало. Почистихме, вече се стъмни, бяхме си загубили 30-40 минути в лутане и продължихме към София. За жалост, парното на Ярослава е много слабо, въпреки че и двата маркуча към радиаторчето са горещи (вероятно може да има някакъв проблем с клапите), което от своя страна, наложи да спрем на някоя бензиностанция, за да се позимием и да се постоплим.

IMG-20200209-WA0025.thumb.jpg.f5388db88437c1f7a885be7d00b02f9f.jpg

 

Вече на 70 км от София, пием по един горещ шоколад с облегчение, че колата върви добре и почти сме се прибрали.

 

След това продължихме и @malkiq реши да развихри фотографските си умения, доколкото е възможно това да се случва, докато шофира.

IMG-20200209-WA0018.thumb.jpg.573edb7b42d2e03ee4d95b0b267e984e.jpg

 

Аз пък вече тотално се бях отпуснал и си бичих айляк :D

Въпреки преклонната си възраст, колата си има екстри - навигация, музика с блутут, хедъп дисплей и т.н. 

 

И така, след 4-5 часа, Ярослава пристигна в новото си "вкъщи"

IMG-20200209-WA0028.thumb.jpg.d257eab15256cec5f4567eea79e84665.jpg

 

В следващите дни ще допълня и останалите неща, които й се случиха, след като стана софиянка. 

Поздрави и надявам се да съм разнообразил тази скучна вторник вечер! :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.