Jump to content

skoda-auto.bgskodaclub.bgskodaclub.bg

Recommended Posts

anticop

Здравейте колеги, тъй като другата тема беше свързана със закупуването на колата реших да отворя нова в този раздел, да покажа колата и да описвам ремонтите и подобренията които правя по нея. Така.....нека да започна със това как се появи моята страст към марката Шкода. След завършване на училище (понеже ме мързеше да уча още) започнах работа в малко сервизче на Шкода. Правеха се Шкоди до Фелиция.......не по нови. Първоначално ми беше много скучно, но след втория месец започна да ми става много интересно.Бях чирак, но след около половин година започнаха да ми поверяват и сериозни ремонти. Истината е че дори и да ми беше приятно май не бях замесен от автомонтьорско тесто и след година и половина работа в сервиза се ориентирах към IT сферата. Завърших Сиско академията и започнах да се занимавам със специалността си. Все пак марката Шкода беше оставила белег в мен и реших това да е първата ми кола. Закупих Шкода Фелиция 1.3 карбуратор 1995 г. от мой близък (заради него започнах работа в сервиза), която беше купена от него нова от Еуратек и реално взех кола на 7 години на истински реални 1200000 км.

Това е първата ми Шкода. Служи ми вярно доста години.

 

016039247.jpg?r=0

 

016039257.jpg?r=0

016039259.jpg?r=0

016039269.jpg?r=0

 

След като я продадох исвестно време карах VW Polo 1.4 i 1998 г., но и това не беше моята кола.Ето го:

023646166.jpg?r=0

023646170.jpg?r=0

023646182.jpg?r=0

Продадох и нея и реших да търся Октавия 1 1.9 ТДИ . Интересно защо бяха на такива безумни цени че предпочетох да взема Пасат Б5 1.9 ТДИ 110 коня. Беше много по евтин а с повече екстри(след време разбрах защо Шкодата е по скъпа).Това се случи преди 8 години. Ето го и него:

038059806.jpg?r=0

038059807.jpg?r=0

 

 

По Пасата съм правил много подобрения. Някой от тях са: Обезшумяване, таблет вграден в централната конзола, два усилвателя и събуфер , челен кулер, хибридно турбо, неръждаема генерация.....и още доста неща, но за съжаление не попаднах на читав майстор, който да ми стендова големите разпръсквачи и след време стопих бутало, заради пикаещ разпръсквач. Първия ден ми беше гадно, но на следващата сутрин се събудих с усмивка(явно бях сънувал нещо). Реших че това е добър повод да си купя исканата от много време Октавия 1 вРС комби. На там историята е знаете от другата тема в която търся правилната кола. С две думи......имаше една в София и една във Варна. Тази в София я видях, но не струваше, а до Варна ме домързя да отида. След няколко дена намерих една в Германия на прилични пари......имаше забележки, но поне по снимките нищо непоправимо. Мой приятел, който се занимава с това ми я вкара и резултата беше следния:

037970830.jpg?r=0

037970831.jpg?r=0

037970828.jpg?r=0

 

Вече и регистрирана:

037980313.jpg?r=0

 

Излезе че е със спортен панелен филтър K&N

037980314.jpg?r=0

 

Забележките след обстоен оглед бяха следните: Предна, задна броня и леко чукнат праг за ремонт и боя. Тампони на макферсоните за смяна и тези на стабилизиращата щанга. Задни дискове и накладки за смяна, също така и предни накладки.

 

Обслужването го направих в Трансексперт също така там направиха и първоначалния преглед и понеже много обичам да си ръчкам по колите реших другите неща да си ги сменя сам. Вчера смених тампоните на макферсона и тези на стабилизиращата щанга. Колата направо стана друга(преди това тропаше зверски). Сега направо "спи".

 

Тук вече може да ме нахраните, ама попаднах на един немски сайт за авточасти-autodoc. Реших от там да купя задни дискове и комплект накладки за отпред и отзад. Марката е RIDEX и не съм я чувал никога, но реших да рискувам тъй като цената на дисковете беше 19 лв. на брой, на задните накладки 19 лв. и на предните 25 лв. Тоест ако не са ОК няма да изгубя много. Следващата седмица ще ги монтирам и като мина някой друг километър ще дам отзиви.

 

Имам доста идеи за колата, но всичко с времето си. е пиша в темата с обяснения за всяко нещо което правя.

 

П.П.

Заболяха ме пръстите от писане. Дано някой не е заспал пред монитора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mRt

Чудесно представяне колега ! Със здраве да си я караш , да ти служи вярно и много усмивки да ти носи. Има доста инфо във форума , както и колеги които да помагаме със съвети и мнение :)

Ще те чакаме и на някоя среща на НИМ , а може и направо на Събор 2017 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mordo

Страхотна предистория на покупката на vRS-а. Нека ти служи дълго време. Във връзка с дисковете и накладките - тук не трябва да спестяваш. След като явно имаш спортни амбиции, спирането е основен фактор.

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Благодаря за пожеланията колеги. Относно събора тази година май няма да мога да присъствам, но със сигурност ще дойда на някоя локална среща. Относно спортните амбиции............такива нямам. Спазвам си ограниченията и карам разумно. Годините в които давах газ по светофарите са много далече в миналото. Все пак спирачките са много важни и ако дисковете и накладките не са ок е бъдат подменени моментално. Като опаковка правят добро впечатление. Преди време купих дискове ATE за Пасат-а и ми ги дадоха голи в най обикновен плик. Все пак опаковката не е важна , а качеството. Дано са прилични.

 

Колета изглеждаше така:

038060994.jpg?r=0

Дисковете:

038060996.jpg?r=0

038060997.jpg?r=0

И накладките:

038060998.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

UPS ли ги доставя в БГ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

UPS ли ги доставя в БГ?

Същите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Здравейте колеги. Днес реших да сменя предни накладки и задни накладки и дискове. Процедурата я извърших пред блока, като за целта си купих един комплект за събиране на спирачни апарати. Голям кеф с този инструмент. Смених всичко за час и половина.

Та излезе че и накладките и дисковете са чисто нови. Ако някой ги иска ......могат да карат поне още 3 години :D :D :D

 

038068625.jpg?r=0

038068624.jpg?r=0

038068626.jpg?r=0

Вече и новите са монтирани.

038068623.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Здравейте отново колеги. Тук е момента да потърся съвет от вас по няколко казуса.

 

- Какво ще кажете за Българските полиуретанови тампони от Стара загора. Тампоните на носачите са леко закъсани и мисля да сложа такива. Колата ще се втвърди ли прекалено много? Все пак и сега е прилично твърда сравнение с Пасата.

 

- Другия казус който искам да коментирме е обезшумяването. От вътре всичко ми е ясно как се прави и няма нужда от дискусия, но болния ми мозък роди една идея и бих искал да я сподяля с вас. Така....в Трансексперт ми казаха че имам няколко тампона на гърнетата за смяна и един увиснал топлинен щит. Така и така ще подлежат на ремонт реших направо да сваля гърнетата и щитовете и от долу цялата кола да се намаже няколко ръце с изолация Изомакс. Това е много гъста изолация на битумна основа, която се ползва за покриви. Би трябвало да има добър звукоизолационен и антикорозионен ефект. Това ще е експеримент, но ми е интересно какво мислите вие по въпроса.

 

- И последния ми въпрос е какви задни амортесьори да купя? Обикновенни или такива за усилена ходова част? Предполагам 2-рите, но все пак да питам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
a4tech

За тампоните мога да кажа, че се усеща втвърдяване ,но не прекалено.

Амортисьори си сложи висок клас!

За изолацията не пречи да пробваш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

За тампоните бих те посъветвал да сложиш от Audi S3, това бях направил на бившата РС-ка. За мен това е оптималния баланс, от гледна точна на пътно поведедие и комфорт.

 

Относно амортисьорите, подкрепям написаното от Пепи /a4tech/ и въобще, мнението ми е, че не бива да се прави компромис с ходовата част, защото рискуваш да влошиш както комфорта, така и пътното поведение на колата....оттам нататък, файда че караш РС-ка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kukumitcin

Здравейте отново колеги. Тук е момента да потърся съвет от вас по няколко казуса.

 

- Какво ще кажете за Българските полиуретанови тампони от Стара загора. Тампоните на носачите са леко закъсани и мисля да сложа такива. Колата ще се втвърди ли прекалено много? Все пак и сега е прилично твърда сравнение с Пасата.

 

 

 

Здрасти,

аз карам с такива тампони на предните носачи / смених предните и задните тампони /.

Усеща се разлика...вози по твърдо, но пък на мен ми допада повече така.

 

 

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Благодаря за съветите колеги, ще го тествам този полиуретан пък да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nikigorgo

Честита да ти е !!!! Страхотно представяне...

С интерс ще следя темата.

И на мен ми се върти из главата от доста време изолацията отдолу, но все не мога да си открадна малко отпуска (2-3) дни и да се занимая по-обстойно, защото моята е цялата покрита с кори отдолу. Ако успееш преди мен, ще ми е супер интересно да споделиш впечатления и идеи.

Успех !!! :plate_skoda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

С плътни тампони от S3 е перфектният баланс между комфорт и пътно поведение. Със спирачките си правиш експерименти, поне с окачването недей! :) За амортисьорите, бих потърсил оригинални или възможно най-близки до тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

+1, за мнението на Пепи. Аз също съм с с3 тампони. Карал съм с полиуретан и няма да повторя. Няма съществени плюсове, но пък има минуси изразяващи се в нуждата от периодично смазване на полиуретановите тампони, за да не скърцат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Относно изолацията.....ще се прави и от вътре и от долу, като от долу ще е абсолютен експеримент. Затова първо ще я направя от долу за да  преценя дали ще има разлика спрямо преди. Ще снимам и ще пусна тема в направи си сам. Макар че до колкото съм чел по темите има хора във форума които разбират доста повече от мен в тази насока.

 

С окачването не мисля да експериментирам. Оригинални амортисьори (нови) от къде? Питах за тях защото като се чукне по рама и излизат доста марки със различни характеристики. А спирачките на първо четене са добри. Засега съм им минал само около 300 км. След няколко хиляди ще напиша по обективно мнение.

 

След последните коментари май везните клонят към С3 тампони.

 

Благодаря отново за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

Полиуретан недей,ще съжаляваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izolini

Покрай тази дискусия ме отказахте и мен от полиуретановите тампони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

Те са добри, но не за ежедневна кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Да ви се похваля. Вчера си поръчах надлъжни греди (релси) за тавана, днес вече са при мен. Човека от който ги купих беше много коректен и ми прати всичко необходимо за монтажа.

038108047.jpg?r=0

 

Следва прахово и монтаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

Здравейте колеги, релсите вече са на колата и тъй като излезе че не всичко е plug and play ще опиша монтажа ако някой иска да си монтира.

 

Така.......първо се свалят надлъжните лайсни. Надигат се внимателно с отверка от задната страна. Тоест от багажника към челното стъкло. След това внимателно се откачат от щипките за да не се изкривят лайсните.Аз го правих с леко усукване и излязоха много лесно. Разкачат се до челното стъкло.

 

И отдолу се показват дупките за монтаж на релси, затапени с гумени тапи.

 

038110956.jpg?r=0

038110957.jpg?r=0

 

Да ама греда........като свалих тапите излезе че дупките нямат резба.

038110958.jpg?r=0

 

Помислих малко, взех единия болт и отидох до кварталната железария. Решението беше нитгайки. Обаче излезе че душките са Ф7 и трябва да се разширят до Ф9. Речено сторено. Стана много културно. Всяка една нит гайка беше силиконизирана преди занитването.

038110960.jpg?r=0

038110960.jpg?r=0

038110961.jpg?r=0

 

По принцип момчето което ми продаде релсите ми даде и лайсните, но моята е в перфектно състояние така че реших да ползвам нея. Имаше малко клъцни-срежи.

038110959.jpg?r=0

И в общи линии резултата е на лице.

038110966.jpg?r=0

038110968.jpg?r=0

 

Остана само да сложа пластмасите, но жегата е убийствена и реших да го оставя за по-късно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
anticop

И финалния резултат. Пластмасовите капаци са сложени и колата е измита.

 

038111131.jpg?r=0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Браво! Чудесна работа си свършил  :eusa_clap:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
cuca7

А защо някои нямат релинги?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Защото първият им собственик не го е сметнал за нужно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.