Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

The Best Forman

Тема за размисъл.

Recommended Posts

The Best Forman

Въпроса е - защо свети лампата за маслото на малки обороти на старите Шкоди ? Визирам МВ и 100С.

Учудих се на двигател след основен ремонт (сменено всичко от гол блок) след около половин час работа на място започна да свети и така докато не охлади , но загрее ли пак започва.

Маслото е 15/40 и след разработката сигурно ще се мине на по-дебело , но и това трябва да е ОК ... на кобиличковия вал хвърля добре демек има мазане , ама свети пущината.

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

Под картера, по ръба на блока има болт за регулиране на налягането на маслото. Трябва да се отвие, до момент че леко да се впие в гарнитурата. По - този начин проблема ще се реши. Има го описано в зелената книга за S120.

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev
Отговорено (Редактирано)

От разпределителния вал.До колкото помня,лагери там не се сменят,лагерува директно в блока и се слагат усилени валове при ремонт.Маслената помпа също е възможна причина,но е по-малко вероятно.По принцип така могат да си карат во веки веков.Не се притеснявайте за това.Масло 20W50 ще се отрази добре.

Забравих за датчика-също много вероятно да работи некоректно.

Редактирано от desislav stanev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Аз не съм събирал до сега такава старуха .

Разпределителния вал седи добре , даже стегнато в блока , но ме съмнява тъпата маслена помпа , защо са я дали да се събира с гарнитура при положение , че там всеки микрометър е важен.

Инак мотора и преди ремонта си светеше като коледна елха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
x.d.x

вариантите са 4 маслена помпа датчик лагери или клапан но най добре забучи един манометър може и на мястото за датчика и пробвай с клапана за налягане. успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
desislav stanev

На маслената помпа луфта трябва да е реално само самата гарнитура,мисля че беше 0,1мм,но не съм сигурен.Демек без гарнитура трябва да няма луфт.

Но си мисля,че е от вала:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

Не си играйте с глупости, мотора е неразрушим, маслената помпа ще работи и без гарнитура. Отвийте болта в блока за да се вдигне налягането на маслото и не се занимавайте с гимнастики. Ще прецакате мотор на 0км... Мотора е направен за 15W40. На теория и 10W40, трябва да е ок, като предписано за фаворит 1.3. Не му трябва по - гъсто масло, след 2 обиколки на пистата на прекъсвач, ще изяде лагерите на кол. вал.

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Сашка , спи спокойно , няма да го скапем ... както казах проверил съм го , че качва масло ... най-много да разхлупя картера и да изхвърля тъпата гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm
Отговорено (Редактирано)

Гена с тебе се чуваме. Слушай ме сега Шкода 100 има гарнитура, същия мотор шкода фаворит няма гарнитура. Затова написах че може и без, защото тя е хартиена , толкова тънка, че нищо не прави, не я махай , така си е оригинално и работи.

 

Свалете картера, по ръба на блока преди 1984 година (старата следа) има месингов болт, развии го така че на пипане леко да стърчи от блока, болта е за права отверка и регулира налягането на маслото, под него мисля по спомен че има една пружина и една съчма. Проблема не ти е в маслената помпа или в мотора!

 

След 1984 год (новата следа) няма болт а налягането се регулира само от пружината в маслоподемника. Как точно се регулира новия модел незнам, но за стария съм 100% сигурен. Втората ми 120ка , бялата, (1984 стария блок) започна да мижи лампата, отворих зелената книга и имаше ефект.

 

Аз днес фелата я напържих на 2ра скорост на прекъсвач, на 5500, пък не ми светна маслото, дето няма гарнитура, тая гарнитура не я смятай в уравнението

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Така. След спор вчера, установих че несъзнателно съм ви подвел и наистина болта (поне по чертеж във всички възможни книги + Haynes) Няма нищо общо с налягането на мазителната система, а то се регулира само и единствено от редукционния клапан с пружината, като в едната книга пише, че на пружината може да се подложат шайби , ако това е необходимо.

 

Съжалявам още веднъж, че ви подведох!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rumasl

Ако и темата да е архивна, тъй като седи някак незавършена (не е ясно аджеба, лампата угасна или не  :) ),само за статистиката - и при единия (преди 84 -а) и при другия мотор (след 84-а), практически се регулира само прага при който се отваря предпазния клапан (въпросната пружина със съчма) за високо налягане на маслото. При блоковете преди 84-а има възможност за допълнителна интервенция чрез винта, описан в постовете на @maxrpm, като действието описано от него ,води до пълното отпускане на пружината и така вдига прага на задействане на клапана . При моделите след 84 , тази опция я няма, пружинката е застопорена със шплент (по спмени). При отварянето си този клапан прави частичен байпас , като връща част от подкаченото масло обратно в картера.

Възможни варианти за присветване на лампата (при условие , че всичко друго е ОК) е счупена (или много омекнала пружинка), която не осигурява доброто затваряне на байпаса при ниско налягане , или (личен опит) заклинила съчма в отворено положение (в моя случай след каране с неподходящо масло (по-гъсто) ). При загрял двигател , маслото е по- рядко , и при тихи обороти, при пълно или частично отворен клапан , не осигурява налягането , необходимо на датчика да угаси лампата . Добрата новина е , че това все пак , ако и  да е дразнеща , не е фатална драма , налягане в системата има достатъчно за да закара масълце до всеко кьошенце ... но все пак нека не се пробва колко дълго :)  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×