Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia 1.0 TSI Monte Carlo


digitalundgrd

Recommended Posts

Май решението на въпроса е инсталиране на по-твърди стабилизиращи щанги. 

В британските форуми са ползвали много варианти, но ето един от тях:

http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BWR23Z&sq=26746

Ще поразпитам дали се сменя лесно.

 

Веско сега като потърсих снимки в чичо гугъл и от pdf файла за монтаж от сайта на Whiteline, стигам до заключението, че Фабията фабрично НЯМА задна стабилизираща щанга...А дали наистина е така нека някой, който има реална информация от практиката да казва.

 

Доколкото виждам в комплектът, който дават заедно със стаб. щангата има 2 U-образни скоби за прикрепване към самия заден мост + 2 куки със съответните полиуретанови тампони за закрепване към долните болтове на задните амортисьори. Тоест монтажът е елементарен, но трябва да се извърши на канал или на рампа, защото колата трябва да бъде в нормално положение ( не с висящи във въздуха гуми).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 185
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • digitalundgrd

    55

  • VeSkoD

    18

  • tribaleo

    17

  • The Best Forman

    14

Най-много писали в темата

Всъщност има ли смисъл от стабилизираща щанга при положение , че окачването не е независимо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина няма стаб щанга, ще съм шокиран, но ефектът от поставянето й би бил още по-осезаем. Аз ако вземам ще е след дядо Коледа чак, но обещавам да се обадя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност има ли смисъл от стабилизираща щанга при положение , че окачването не е независимо?

 

Не можах да намеря клипче с Шкода, което да показва в реално време какво се случва долу с окачването, но намерих клип на кола със сходна конфигурация на задния мост и добавена "тунинг" стаб. щанга :

 

https://youtu.be/5YxV8FzEWAA?t=36

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно при зависимото окачване в завой едното колело се вдига нагоре и напречната шанга автоматично бута другото надолу. При независимото едното колело не влияе на другото. Като гледам видеото, стаб щангата помага при движение на едното колело нагоре да бутне и другото леко нагоре, което явно намалява лашкането. Поне аз така го разбирам. Явно много коли в ниския клас нямат стаб щанги в наше време. Навих се задължително ще слагам такава и почвам да отделям бюджет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази щанга намалява усукването в моста , не очаквай чудеса .

Напротив, чудес ще се получат, когато за пръв път попаднат на "рядкото" за България явление "път със завои и неравности" :D Тогава ще имат подскачащ заден мост и липса на каквото и да е сцепление. Е, ако ще се давт времена на писта, ще има подобрение с някоя и друга десета от секундата. Но останах с впечатление, че въпросните железа са за ежедневни коли.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се пипа единия мост, определено се променя цялото поведение на колата. Да не стане трудна за управление в завои. Може би трябва и отпред нещо...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив, чудес ще се получат, когато за пръв път попаднат на "рядкото" за България явление "път със завои и неравности" :D Тогава ще имат подскачащ заден мост и липса на каквото и да е сцепление. Е, ако ще се давт времена на писта, ще има подобрение с някоя и друга десета от секундата. Но останах с впечатление, че въпросните железа са за ежедневни коли.

Принципно ние няма да откриваме топлата вода...По чуждите Шкода форуми слагат такива задни щанги от време оно и като цяло са положителни коментарите след модификацията. Единствено, както бях писал и аз по-горе от личните ми наблюдения след слагане на по-дебела задна щанга - не трябва да се кара "сърцато", когато вали или е лизгаво, защото задницата тръгва по-лесно, отколкото преди "тунинга". Но аз по принцип като е мокро не се правя на Фитипалди, а си карам идея по-бавно/внимателно.

 

В краен случай, ако е толкова зле положението щангата се държи на 8 точки/болта - за 1 час всичко ще е оргиналдЪ, не е нещо непоправимо ;)

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно ние няма да откриваме топлата вода...По чуждите Шкода форуми слагат такива задни щанги от време оно и като цяло са положителни коментарите след модификацията. Единствено, както бях писал и аз по-горе от личните ми наблюдения след слагане на по-дебела задна щанга - не трябва да се кара "сърцато", когато вали или е лизгаво, защото задницата тръгва по-лесно, отколкото преди "тунинга". Но аз по принцип като е мокро не се правя на Фитипалди, а си карам идея по-бавно/внимателно.

 

В краен случай, ако е толкова зле положението щангата се държи на 8 точки/болта - за 1 час всичко ще е оргиналдЪ, не е нещо непоправимо ;)

Именно. Тук не ти е нужно да е мокро и хлъзгаво. Само като се сетиш за завоите по  "магистрала" Хемус и ще ме разбереш. Там така подхвърля колите, че .... Не че и на правите е по добре. А да е само там, как да е, там "ще губим време в квалификацията" :D Понеже коментираме стабилност, та се намесих, че може и да се влошат нещата. Както казваш, топлата вода са я измислили, но пък ако имате излишни пари за да се уверите, ОК, аз само мога да прочета резултата след теста :) Може би  хората от чуждите форуми си карат колите по чужди пътища ;)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Разбирам на къде биеш, но по твоята логика в БГ не трябва да се карат vRS-и, а само модификации SCOUT, защото ще са по-стабилни на Хемус :) Само, че аз повече засичам vRS версии по БГ пътищата, та явно има и други мазохисти с криви разбирания за "стабилност".

 

Това за прекрасните "чужди" пътища, позачети се в UK форумите, където постоянно реват от кофти настилки, дупки итн 

 

Ето няколко статии на примависта:

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2306877/Britains-pot-holed-roads-SO-BAD-Honda-is-forced-build-special-track-Japan-test-new-cars.html

 

https://www.standard.co.uk/news/transport/britains-roads-are-worse-than-in-some-poorer-countries-shocking-report-reveals-a3472861.html

 

Щангата съм я поръчал, така че със сигурност ще има резултати. И в двата случая дали добри, дали лоши ще ви държа в течение, както за всичко което ми е направило впечатление и съм описал в темата за Фабията до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сподели какви са разходите за доставка на шангата. Ще чакам с нетърпение отзивите и се готвя и аз да поръчам.

 

Предишните ми коли все бяха със стабилизиращи щанги отзад, пък по Хемус не съм имал проблеми. Само колата в завой ми харесваше повече, отколкото като я карам на прав път. Така че причините да си го спестят от Шкода според мен не са защото е опасно или е компромис, а защото пестят пари. Да не забравяме, че това са бюджетни автомобили. Една такава дреболия по 50 евро да им носи спестяване на произведен автомобил и акционерите натрупват още един милион на година отгоре :)

Друг подобен пример е изолацията на капака на двигателя. Досега не бях имал кола без изолация, която намалява шума. И там сигурно са спестили някой милион.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, преди време, вместо да похарча грешни /както се оказа/ пари, за тампони и нова стабилизираща щанга /уви, при японците, доста неща са странни/, моят автомеханик, ме посъветва, да я премахнем, с аргумента, че е напълно излишна.

След "тест драйв", по неравни и със завои пътища, се убедих, че човекът е прав !!!

Дори, бих казал, че автомобилът се държеше в пъти по-добре!

Говоря за Мазда Премаси, не като цяло.

Та, с две думи, това желание за афтърмаркет монтаж, на въпросния елемент, доста ме учудва.

Но, може при Шкода да е от полза,знам ли.

При Мазда-та, определено беше ненужен паразит, струващ "Х" пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сподели какви са разходите за доставка на шангата. Ще чакам с нетърпение отзивите и се готвя и аз да поръчам.

 

Предишните ми коли все бяха със стабилизиращи щанги отзад, пък по Хемус не съм имал проблеми. Само колата в завой ми харесваше повече, отколкото като я карам на прав път. Така че причините да си го спестят от Шкода според мен не са защото е опасно или е компромис, а защото пестят пари. Да не забравяме, че това са бюджетни автомобили. Една такава дреболия по 50 евро да им носи спестяване на произведен автомобил и акционерите натрупват още един милион на година отгоре :)

Друг подобен пример е изолацията на капака на двигателя. Досега не бях имал кола без изолация, която намалява шума. И там сигурно са спестили някой милион.

 

Моята има изолация на предния капак, не знам дали причината за това е, че е с "новия" двигател или заради нивото "Monte Carlo". Иначе самата щанга тотал ще дойде малко над 400лв доставена до вратата на апартамента.

 

Странно, преди време, вместо да похарча грешни /както се оказа/ пари, за тампони и нова стабилизираща щанга /уви, при японците, доста неща са странни/, моят автомеханик, ме посъветва, да я премахнем, с аргумента, че е напълно излишна.

След "тест драйв", по неравни и със завои пътища, се убедих, че човекът е прав !!!

Дори, бих казал, че автомобилът се държеше в пъти по-добре!

Говоря за Мазда Премаси, не като цяло.

Та, с две думи, това желание за афтърмаркет монтаж, на въпросния елемент, доста ме учудва.

Но, може при Шкода да е от полза,знам ли.

При Мазда-та, определено беше ненужен паразит, струващ "Х" пари...

 

Не разбрах на Маздата с нова предна или задна стабилизираща щанга си съгрешил ?

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна, премахнахме я, заедно със съответните тампони и крепежни елементи, и учудващо, автомобилът се успокои в завоите и по неравен път...

Аз лично, се "шашнах" от резултата, но е факт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mаздюхата, ако гледам правилно отзад е с независимо окачване. Не знам Шкодилака как ще реагира на добавянето на щанга с тоя целия мост, но пак казвам не е проблем да се махне за час, ако задницата започне да играе кИчек на магистралата :)

R03.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна, премахнахме я, заедно със съответните тампони и крепежни елементи, и учудващо, автомобилът се успокои в завоите и по неравен път...

Аз лично, се "шашнах" от резултата, но е факт!

Колега, аз нямам опит с и без щанга на една и съща кола, тъй че само предполагам. Би ли пояснил какво имаш предвид под успокои се в завоите.

Аз лично имам навика да влизам в поредица от завои малко по бързо от средното и може би при нормално каране наистина тази щанга няма нужда от нея.

Интересна ми е темата. Чувал съм много позитивни мнения от хора, които са слагали по-твърди щанги, но сигурно си има и своите минуси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на мен ми трябва по-скоро Октавия RS, ама засега само за щанга и по-стабилни гуми мога да си планирам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, пробвахме я, по остри завои и доста неравен път.

С въпросната "стабилизираща" щанга, автомобилът не "избираше" неравностите и леко подскачаше, "сеееше" в завоите.

След като премахнахме въпросните елементи, започна да "обира" неравностите и завоите, определено се усещаше и държеше по-стабилен.

Предполагам, че това би било минус, при свръх висока за модела скорост, на идеален път.

Но, реално, за мен е плюс.

Все пак, дори да са възможни, 200 км/ч, не са нормални.

То, за нашите пътища, с обикновен, ежедневен автомобил, и 150 не са нормални!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като ви чета, май не ви трябва щанга, а по един айбах про кит.

 

Аз бях тръгнал на там, но бързо се отказах, защото жената много ме тормози през седмица да твара n-брой кашони с боклуци от IKEA и при това положение задницата аха да опре в гумата :) А ти като вътрешен човек, я кажи как би стоял въпроса с тоя айбах и фабричната гаранция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимах какво е при мен и по-скоро е някакво киче, но никъде не видях парт номер

 

oielax.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на мен ми трябва по-скоро Октавия RS, ама засега само за щанга и по-стабилни гуми мога да си планирам :)

Само да не е DSG, че е мудничко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.