Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fabia 1.0 TSI Monte Carlo


digitalundgrd

Recommended Posts

. Малко съм се притеснил дали колицата ми няма да "предобри" с 4 мъжуги, от които най-лекия е 90 кила

 

А другите трима по колко кила са? Ако ти е по-удобно, може и общо да го кажеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 185
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • digitalundgrd

    55

  • VeSkoD

    18

  • tribaleo

    17

  • The Best Forman

    14

Най-много писали в темата

Апропо, на мен също сега ми предстои дълъг път до Гърция и обратно. Моята не е комби и е с двигател 1.2 TSI. Малко съм се притеснил дали колицата ми няма да "предобри" с 4 мъжуги, от които най-лекия е 90 кила плюс някоя друга раница/сак. Според вас какъв е лимита на товар на тези коли и добра идея ли е да се излиза на дълъг път при такива условия?

 

По книжка е нещо от сорта на 500 кила, което ти върши работа, но според мен проблема е за тия на задните седалки, че ще им е тесничко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвал ли си при първото преминаване на 40км/ч след запалване да има едно щракване откъм двигателния отсег?

При мен го прави и не мога да разбера какво е.

За скоростите си прав. Трябва доста внимателно да отпускаш съединителя, за да няма придърпване.

 

От няколко дни следя за това щракване, и да и аз го имам след първото преминаване на 40км/ч, но аз го усещам в педала на газта. Да не би да е нещо свързано с активирането на темпомата, защото под 40км/ч мисля, че не може да го включиш ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иии малко "екшън" от преди малко :)

 

Имах служебно ходене до Дупница, та реших да мина през пистата на Сапарева Баня, която е на близо, за да видя в сравнително безопасна среда как ускорява катакомбито с "фуражомелката" под капака хахах.

 

Нарочно пробвах два пъти първо с включен и после с изключен тракшън контрол. Не съм стартирал от място, защото не искам да си троша скорости, карета, тампони и прочие по двигателя, но направих така наречените "летящи" стартове от 30-40км/ч като за мен беше важно времето за ускорение 100-160км/ч, което в реалния живот се случва често на извънградски пътешествия. По мои груби сметки са нужни нещо от сорта на 16 секунди при външна температура 33-34 градуса. Тоест по-зле не може да стане. Като захладнее 10-15 градуса, може би ще е една идея по-живичка и като цяло ще се ядва като за 999cc моторче ;)

 

Ето и клиповете :

 

От 1ва с изключен тракшън

 

 

От 2ра с включен тракшън

 

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-много съм вдигал 140 и съм очарован от стабилността на тия малки колици. Не съм се возил в други марки нови автомобили еквивалент на Фабия, но шкодака е изненадващо стабилен дори с 14ки джанти и високи гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със 17ки и казвам от опит, че например съвсем спокойно може да си перкаш със 160-170 по цялата магистрала Струма. То и по Хемус може, но е доооста по-неприятно, защото има много бабуни и подскоци, при които също толкова спокойно може да си избиеш зъбите във волана при приземяването...

 

Също така ми направи впечатление, че когато колата е натоварена много (с хора и багаж), започва да подскача/пружинира повече по неравен път, отколкото ако се возя сам. Тоест явно багажника има капацитета(обема) да натовари много неща, но амортисьори и пружини не са способни да го поемат адекватно ;)

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така ми направи впечатление, че когато колата е натоварена много (с хора и багаж), започва да подскача/пружинира повече по неравен път, отколкото ако се возя сам. Тоест явно багажника има капацитета(обема) да натовари много неща, но амортисьори и пружини не са способни да го поемат адекватно ;)

 

Това не е недостатък на автомобила. И с други автомобили е така. Колкото е по-натоварен, толкова повече откат  или по-голяма амплитуда на люлеенето/не знам как да се изразя по-разбираемо/ дава по неравностите. Повече мачка пружините и от там хода на цялата каросерия.

Извода е - по- бавничко по нашите пътища, когато автомобила е натоварен или претоварен. Да не изпука нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не мога да се сдържа да не коментирам. Може би като за класа си е стабилна, ама за мен точно стабилността е най-голямата загуба от преминаването от 10-годишни автомобили към чисто нов автомобил от по-нисък клас. Динамиката е достатъчно добра, тъй че компромиса се пада именно в клатушкането... Това ще го разбере всеки, който е карал кола от класа на Алфа 159 или по-висок. Няколкократно са ми побелявали косите по средата на завои. Иначе на прав път какво си говорим за стабилност. Пробвайте при 160 да смените лентата малко по-динамично и ще разберете за какво говоря. Подготвил съм за следващото лято да мина от стандартните 185/60/15 към 215/45/16 и се надявам да има леко подобрение, но без смяна на пружини и амортисьори едва ли ще има осезаема разлика. За Монте Карло не мога да знам как са нещата, предполагам е доста по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега Веско, говорим за различни неща. За инерционните сили на товара в/у автомобила при преминаване на неравности по пътя. Напр. като слягане на места на пътя. Не за завои или промяна посоката на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не мога да се сдържа да не коментирам. Може би като за класа си е стабилна, ама за мен точно стабилността е най-голямата загуба от преминаването от 10-годишни автомобили към чисто нов автомобил от по-нисък клас. Динамиката е достатъчно добра, тъй че компромиса се пада именно в клатушкането... Това ще го разбере всеки, който е карал кола от класа на Алфа 159 или по-висок. Няколкократно са ми побелявали косите по средата на завои. Иначе на прав път какво си говорим за стабилност. Пробвайте при 160 да смените лентата малко по-динамично и ще разберете за какво говоря. Подготвил съм за следващото лято да мина от стандартните 185/60/15 към 215/45/16 и се надявам да има леко подобрение, но без смяна на пружини и амортисьори едва ли ще има осезаема разлика. За Монте Карло не мога да знам как са нещата, предполагам е доста по-добре.

 

Веско, хем е така, хем не точно :) Значи сравнението ти е некоректно. Да вярно е, че едната е чисто нова кола, но не забравяй, че е от B-сегментa, докато другите които вкарваш в "схемата" са 2-3 сегмента нагоре. Ако минеш на по-ниските гуми 100% ще стане по-директна и ще има подобрение! 185/60 е дооста висока гума.

 

Имал съм възможност да карам доста от моделите, които жабарите са изкарали последните 20 години - 145, 146, 155, 147, 156, GT, 159, 166, Brera. Няма как макар и нова Фабия с нормално окачване и балонни 15ки да стои на пътя по-добре от Алфа 159 или 166 с нископрофилни 17ки, и които са били един вид Флагман на марката за съотвените години. Коректното сравнение е може би 166-ца със Супърб и 159-ка с Октавия.

 

Фабийката със 17ките и фабричното "спортно" окачване се държи доста прилично - нямам проблеми със смяна на ленти при магистрални скорости. Дори бих казал, че е по-добре от 156-цата ми пак комби, която е в по-горен клас и за времето си е била един вид еталон. 159 е съвсем друга бира, теглото и е почти двойно на фабията. Мисля, че при нея гуми по-малки от 16ки 215-ки не се слагат, а за 166 няма какво да говорим, това все пак е било лимузина от Е-сегмента и са я гледали като космически кораб през 98-ма, когато е излязла от завода. 

 

Колега случайно да си от кв.Надежда, особено вчера привечер? :D

 

Здравей, в Надежда 2 ми е старият апартамент, но ходя там сравнително често. Ти да не си съсед?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, в Надежда 2 ми е старият апартамент, но ходя там сравнително често. Ти да не си съсед?

И аз се понаминавам чат пат :D.

Вчера явно Вашата кола съм видял в близост до ФФ. На снимките изглежда уникално, а на живо е УАУ. Поздравиления много готин цвят и в двете посоки като минах ми потекоха лигите :D

Редактирано от BlackSpot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямах предвид конкретно твоето мнение, а мненията на темата като цяло. :)

 

Ами, така го разбрах. Благодаря за уточнението. :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, да, разликата в класовете е сериозна и е очевидна и аз нямам никаква причина да се изненадвам от разликата в стабилността. Но все пак искам да си кажа впечатлението. Съответно и пък трябва да кажа, че като икономия на гориво и здравина малката Фабийка бие гореспоменатите автомобили, за да съм честен :) Чувствам се длъжен да изброя плюсовете и минусите заради хората, които четат форума и може би разчитат на него, за да вземат решение за покупка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера реших да направя една суха тренировка в случай, че ми гръмне крушката на късите светлини. Започнах с уж по-лесната страна от към пасажера. Не съм махал капачката на подкалника и с малко псуване успях да извядя и да сложа обратно крушката. Тази от към шофера не мисля, че е възможно да се смени, освен ако не се махне акумулатора... Недай си Боже да се случи да сменяш крушки на път и по тъмно :( Няма ли по-нормален начин за смяна? Видях няколко болта, които държат фара. Възможно ли е да се развият, така че да той да излезе и да се смени, каквото трябва много по-безболезнено, или за да се извади фара трябва да падне и предната броня?

 

п.с. Наложи се за първи път да бъдем "аварийно" 5-ма възрастни в колата за 1км и беше КОШМАРНО :) Разочароващото дойде от това, че същите 5-ма сме били няколко пъти пак инцидентно за 5-6км в Дачия Сандеро хечбек и на всички им се стори, че Шкодата е по-тясна?!

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За фара, шофьорската страна, като махнеш капачето и става. Тегаво е, но става. Аз два пъти сменям :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто с нормално окачване и е леко висок центъра на тежестта от където идва и усещането за нестабилност, определено решението ми да не поръчвам спортно окачване беше грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май решението на въпроса е инсталиране на по-твърди стабилизиращи щанги. 

В британските форуми са ползвали много варианти, но ето един от тях:

http://www.whiteline.com.au/product_detail4.php?part_number=BWR23Z&sq=26746

Ще поразпитам дали се сменя лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще взимаш щанга за Фабията, направо поръчвай 2 броя ( 1 за теб и 1 за мен ) и да се разберем кога и къде да ти дам парите. Аз до сега съм слагал на 2 мои коли по-дебели задни Whiteline стабилизиращи щанги и ефектът винаги е бил много добър. Завиването се усеща по-директно, по-малко се накланя купето, намалява се недозавиването, но пък задницата става леко "литкава" и трябва да се внимава като се кара бързо по завои, когато е влажно/мокро или да си готов всеки един момент да контрираш...

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.