Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

digitalundgrd

Fabia 1.0 TSI Monte Carlo

Recommended Posts

digitalundgrd

Здравейте,

 

отварям нова тема, тъй като бая оспамих темата на колегата със спортно синята Fabia :)

 

Бяхме се разбрали след празниците да ида до дилъра, за да направя поръчка за Fabia Combi (Монте Карло). Днес отидох и първите думи, с които ме посрещнаха бяха : само да ви кажем, че има малка техническа промяна - към днешна дата моторите 1.2 TSI са "невъзможни за поръчка", тъй като се заменят от 1.0 TSI 3-цилиндъра. При което 5 минути бях като ударен с мокър парцал :) В главата ми започват да се прокрадват леееки притеснения и размисли как така 3-цилиндров мотор, за мен едва ли не 1.2 беше минимума, а сега отиваме на 1.0, та даже и минус един цилиндър :)

 

Дилърът, който се оказа стар познайник от Алфа Ромео форума, явно разбра, че нещо този новия мотор ме притеснява и ми обясни, че се слага във фейсовата октавия, имало го от преди в голф, сеат ибиза итн и като цяло не бил никак лош. На хартия даже 1.0 го водят същите коне (110к.с.), но с повече въртящ момент от 1.2TSI (200нм > 175нм), по-лек е, а и като разход на гориво е по-добре. 

 

http://www.skoda-auto.com/en/news/2017-03-01-fabia-three-cylinder-1-0-tsi/

 

Попрочетох тук-там, изгледах няколко клипа в youtube и реално наистина няма лоши отзиви за тоя мотор. Все пак реших да направя едно тестово шофиране, за да видя и чуя този 3-цилиндров TSI, таа така че утре ще споделя моята гледна точка. Някой, някакви преки впечатления има ли?

Редактирано от digitalundgrd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodafen

имам добри впечатления от 1.0 mpi в фабия според мен и 1.0 tsi няма да е зле масово около тази мощност колите вече с 3 цилиндъра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen Dimitrov
Отговорено (Редактирано)

Само да спомена, че ще има Ибиза с 1,5 TSI - 150 к.с.  :fiu:

Редактирано от Milen Dimitrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
felicialx
Отговорено (Редактирано)

Карал съм фокус 1.8 tdci и фокус 1.0 еко буст. Което еко буст е същото което ти предлагат при шкода но с друго име. 1.0 от 0до около 100 става. Но след 100 е пълно довиждане сравнено с tdci.тези ми впечатления не та от пробно шофиране от 5км. а от дълго и продължително каране по всякакви пътища с хиляди километри. И двата автомобила са били еднакви като модел , нови само с различни двигатели.

Общо взето даунсайзинга е сега и на мода и нямаш големи опции.

Редактирано от felicialx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Fab

Когато избирах модел и двигател ми препоръчаха Октавия с този мотор като много добра комбинация. На Фабия трябва да е даже по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tribaleo
Отговорено (Редактирано)

Само да спомена, че ще има Ибиза с 1,5 TSI - 150 к.с. :fiu:

Но не и Fabia...

Редактирано от tribaleo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd
Отговорено (Редактирано)

Само да спомена, че ще има Ибиза с 1,5 TSI - 150 к.с.  :fiu:

 

Да и за във фейсовата Октавия го гласят този мотор, но не намирам никакво инфо за Fabia :(

 

Както и да е, покарах точно Октавия с 1.0 TSI и съм приятно изненадан. Моторът не се чува как работи, няма тресене или прекомерни вибрации (или поне аз не успях да усетя), както бях чел за по-старите 3-цилиндрови MPI.

 

За каране в градски условия не се усеща липса на мощност, колата си ускорява приятно, без да се мъчи, въпреки по-голямото и тежко купе на Октавията спрямо Fabia. Като цяло явно чарковете в и около двигателя/маховик са много леки, защото се чувства как се развърта с лекота още от самото начало.

 

Единственото "странно" нещо, което успях да уловя е това, че при даване на газ до долу от ниски обороти на 2-ра скорост по баир, звукът е по-различен от този на 4 цилиндров мотор под товар.

 

За извънградско колегата може би е прав, че над 100 ще е "по-тегаво", сравнено с мотор 1800 или 2000 кубика, но аз карам предимно в града и искам да ми е максимално икономично. Кола 300+ к.с. за даване на газ по пистите си имам :) Като излизам извън София е все по празници, а тогава дали си 1.0 или 6 литра, всички киснем на една и съща опашка по магистралите и тунелите :(

 

п.с. Попаднах на интересно клипче точно за този 1.0TSI :)

 

Редактирано от digitalundgrd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen Dimitrov

.....

Честито колега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

На мен лично ми звучи несериозно баш в Монте Карло да влагат тоз миксер , но от друга страна ми стана тъпо като прочетох в книжката миналата година , че извън ЕС на Фабия се вграждат 1.4ТСИ , 1.6МПИ и разни други дизели различни от 1.4 .

Както съм писал и в други теми - правя разлика между турбиниран миксер и асматичен двигател с по-малка мощност , но по-голям обем ... дано поне са издръжливи , а не с програмиран живот (5 год. и един месец или 151 000 км.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L
Отговорено (Редактирано)

На мен лично ми звучи несериозно баш в Монте Карло да влагат тоз миксер

 

Никога няма да взема такъв мотор. Ако ще да кара и по милион километри.

 

 

... но от друга страна ми стана тъпо като прочетох в книжката миналата година , че извън ЕС на Фабия се вграждат 1.4ТСИ , 1.6МПИ и разни други дизели различни от 1.4

 

Швейцарките "нов внос" ще се търсят много! ;)

Редактирано от joro-120L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd

На мен лично ми звучи несериозно баш в Монте Карло да влагат тоз миксер , но от друга страна ми стана тъпо като прочетох в книжката миналата година , че извън ЕС на Фабия се вграждат 1.4ТСИ , 1.6МПИ и разни други дизели различни от 1.4 .

Както съм писал и в други теми - правя разлика между турбиниран миксер и асматичен двигател с по-малка мощност , но по-голям обем ... дано поне са издръжливи , а не с програмиран живот (5 год. и един месец или 151 000 км.)

 

Да като цяло не звучи много респектиращо като кажеш 3 цилиндъра 1.0 ТСИ. Дано наистина гори малко и не влиза в бокса освен за масло и филтри ;) Далеч съм от мисълта, че ще "иляда" с тая кола. Карам по 15-тина хиляди км годишно. Всичко "ново" е баш сметнато да си изкара гаранцията и след това да става "нов внос" на Горубляне и Дупница :) Мисля живот и здраве след 3-тата година да върна фабията и да взема октавия или защо не супърб...Просто тая година ми дойде леко нанагорно - предстояща сватба, разходи по ремонт и обзавеждане на жилище....В края на миналата година бях тръгнал за Octavia vRS, а накрая останах с финанси за фабия :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tribaleo

Честито колега!

За кое ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen Dimitrov

За кое ? :)

Останах с впечатлението, че си я поръчал, та за тов ти чистих :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tribaleo

Аааа имам си вече, но 1.2 и не МК :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maisuda

Прав е Гената, звучи несериозно. Колко хиляди км. ще изкара това двигателче. След 250-300 хил. км ще има основен ремонт. Можеха да зарадват клиентите си с 1.8 TSI на версия Монте Карло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
b3lq7a

След 5год фабиите втора ръка ще са обратно на нормланото - по-стара, по-евтина... 1.0тси ще са със смешно ниска цена!

 

По-горе колега беше писал, че тоя мотор бил ОК, отдавна е слаган на поло и сеат. Отдавна, отдавна, колко да е отдавна -1 или 2год? Никакъв фиидбек нямат за тия мотори още. Не се заблуждавайте!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd
Отговорено (Редактирано)

Тоест излиза, че към този момент няма бензинова Фабия или Рапид, която да може да се поръча и да "става". Така погледнато "истинските" мотори (1.4ТСИ) започват от Октавия.... :( Много странно...

Редактирано от digitalundgrd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Alexandar

Тоест излиза, че към този момент няма бензинова Фабия или Рапид, която да може да се поръча и да "става". Така погледнато "истинските" мотори (1.4ТСИ) започват от Октавия.... :( Много странно...

Не разбрах дали си поръчал вкрайна сметка, но ако си - радвай се на колата и си я карай с кеф. Все пак взимаш нов автомобил. Аз не бих се притеснявал изобщо. Отсега ако се настройваш как за нищо не става този мотор, какъв е смисълът :)

Каквото и да си говорим коментарите за 1.0TSI в тази тема са нищо повече от спекулации, тъй като информация и предишен опит с този мотор няма. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd
Отговорено (Редактирано)

Ами всичко е конфигурирано като цвят, мотор, екстри. Очаквам дилърът да се обади днес за одобрението за лизинга, и да се разберем кога да подпишем договора. Тоест на 95% нещата са финализирани...

Редактирано от digitalundgrd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
b3lq7a

Не взимай този мотор. За тия пари можеш да купиш не нова, но доста по-добра кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Не разбрах дали си поръчал вкрайна сметка, но ако си - радвай се на колата и си я карай с кеф. Все пак взимаш нов автомобил. Аз не бих се притеснявал изобщо. Отсега ако се настройваш как за нищо не става този мотор, какъв е смисълът :)

Каквото и да си говорим коментарите за 1.0TSI в тази тема са нищо повече от спекулации, тъй като информация и предишен опит с този мотор няма. :)

 

Саше, не всичко се базира на опит. Достатъчно е да знаеш устройство и принцип на действие на ДВГ. Топлата вода отдавна е открита. Т.е двигателя с вътрешно горене. Вярно, усъвършенства се, но основния принцип е същия от време оно.

Като отидеш в магазина да си избираш ТВ, на опит ли се базираш или на това дали ще те устройва това, което ще купиш, като характеристики и възможности.

Горното ми мнение не е отрицание и не агитирам никого да не си купува такъв мотор. Просто аз няма да си купя. Белята е малко краен.

Щом на колегата му е на сърце, държи на тази кола, възможностите са такива - той мн. добре обясни, ми нека да си я вземе и кара със здраве.

Това си е личен избор, в който не трябва да се месим. Има ли двигател - има. Върви ли колата с този двигател - върви. Нова ли е колата - нова. От това по- хубаво - здраве! Както се казва "За всеки влак си има пътници". Всеки има право на избор.

Лично мен ме е яд, че Шкода минават на такива мотори, затова се обадих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd

Колата вчера беше платена/поръчана. Сега остава да чакам 90 работни дни по договор (дано реално да са по-малко).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Milen Dimitrov

Леко чакане, избрал си страшен цвят!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
digitalundgrd

Мерси колега :) И на мен много ми харесва, а и за Фабия е възможен избор само за монте карло варианта, което допълнително ще отличава автомобила на пътя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
gemballa
Отговорено (Редактирано)

Цвета е супер, ама да си стои на някоя алея и да пръска красота. На пътя, пълен с малолетни дрогирани малоумници, този цвят се слива с асфалт, стени и т.н. и винаги предпочитам някой ярък цвят който да се отличава от сивото обкръжение. Някак си ме кара да се чувствам 1 идея по сейфти с мисълта, че съм лесно забележим.

Редактирано от gemballa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.