Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реглаж фарове


sauber

Recommended Posts

Най-простата формула е - мериш разстоянието от земята до центъра на лупата/крушката. Тази височина се намалява с 1% за всеки метър разстояние до стената, на която правиш реглажа. Примерно този център при моята октавия е на 70 см. На 10 метра от стената слагам черта на 63 см. Горния ръб на снопа на левия фар трябва да е по ръба на линията. Десния аз лично го слагам малко по-високо и изнесен помече в дясно към банкета. И на двата фара съм завъртял лостчето вътре, така че и двата снопа са ми отрязани от горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите. Настройката височината ми е ясна, но настройката ляво/дясно не мога да я докарам. Нещо не са ги домислили добре врътките за настройка.

При мен и двете настройват едновременно нагоре/надолу и ляво/дясно. Едната врътка прави настройка по такава линия " \ ", а другата по такава " / ".

Голямо въртене пада докато преместя снопа с 2 см странично. Право напред ли трябва да светят или има някакво изместване встрани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Левият фар - пред шофьора - се наглася да свети направо и леко надолу - за да не заслепява колата отсреща при разминаване. Десния фар се наглася една идея по-високо от левия и направо или леко надясно - да осветява банкета (за да виждаш вечер лисицата която се готви да скочи пред колата). След като нагласиш фаровете на стената излизаш някоя вечер и на прав път настъпваш осевата линия с левите гуми (от страна на шофьора) и гледаш къде светят фаровете - ляво, дясно и колко напред.

Да добавя че настройването се прави на максимално вдигнати фарове от, врътката на таблото, с цел да могат да се свалят надолу ако колата се натовари и вирне муцуната.

И като заключение ако не стават нещата, както ти се иска е най-добре да посетиш сервиз да ти нагласят фаровете на машина и да не се занимаваш повече. В пунктовете на СБА мисля че вземат 10 лв. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си поиграх срещу една стена в мола и мисля, че се справих на около 90%. Нямах ролетка и мерих с пръсти и педи.

След това излязох малко на извънградско и никой не ми присветна, че го заслепявам. Може би могат да се вдигнат още малко, но за сега ще ги оставя така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Левият фар - пред шофьора - се наглася да свети направо и леко надолу - за да не заслепява колата отсреща при разминаване. Десния фар се наглася една идея по-високо от левия и направо или леко надясно - да осветява банкета (за да виждаш вечер лисицата която се готви да скочи пред колата). След като нагласиш фаровете на стената излизаш някоя вечер и на прав път настъпваш осевата линия с левите гуми (от страна на шофьора) и гледаш къде светят фаровете - ляво, дясно и колко напред.

Да добавя че настройването се прави на максимално вдигнати фарове от, врътката на таблото, с цел да могат да се свалят надолу ако колата се натовари и вирне муцуната.

И като заключение ако не стават нещата, както ти се иска е най-добре да посетиш сервиз да ти нагласят фаровете на машина и да не се занимаваш повече. В пунктовете на СБА мисля че вземат 10 лв. 

Аз ходих на реглаж на фарове, не в СБА а в сервиз където си правих ГТП. Така ги свалиха, че не светеха на повече от 20 метра пред колата. Пререгулирах си ги сам (вдигнах ги с над 20 см.!!!) и никой не ми е присветвал да го заслепявам. Само с дългите не можах да се справя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългите са на отделни врътки. Моите са горе долу на едно ниво като късите. Може да си направим сбирка в някой мол с цел сравнение и дорегулиране на фаровете :)

Аз ходих в този на околовръстното до ИКЕА, че ми беше най-близо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния път и аз там ходих. А с дългите не се справих, не защото не мога да намеря врътките, а защото сега бях много близо до стената и беше светло, та не можех да ги видя къде светят.

Иначе в неделя е ден за среща на НИМ и от там може да се прескочи точно до паркинга на ринг мол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се отвори дума за реглаж отделно на дългите.... Някой може ли да даде hint на Superb II PFL къде се намират въпросните врътки за реглаж само на дългите? Ако изобщо има такова нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния път и аз там ходих. А с дългите не се справих, не защото не мога да намеря врътките, а защото сега бях много близо до стената и беше светло, та не можех да ги видя къде светят.

Иначе в неделя е ден за среща на НИМ и от там може да се прескочи точно до паркинга на ринг мол.

Тази неделя пропускам, че няма да съм в София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

На Октавия 2 с оригинален ксенон, на таблото няма врътка за реглаж височината на късите. Автоматично се регулирали според натоварването, посредством кантара на задния мост. Обаче при мен бият високо и не знам как да ги смъкна малко. Има ли врътка за настройка на самия фар ( за късите питам)?

Да попитам и колегите с оригинален ксенон, при палене фаровете правят ли така наречената "гимнастика" , след което се позиционират според натоварването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен гимнастика има, но не всеки път. Не мога да хвана закономорност кога го прави и съм го оставил на "Тя си знае". Иначе аз мислех, че ксенона с кантари не се регулира, щото си го прави сам. Но колеги тук във форума казаха, че можеш да се "адаптира" или нещо от сорта. До колкото си спомням, в Дунев правели такава услуга. Аз го разбирам като да се "занули" и после "тя си знае" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си врътки на самия фар за реглаж, които не зависят от кантарите и автоматичното регулиране.

Същите са като на обикновените фарове. Няма нужда от някакви специални инструменти.

"Гимнастиката" се прави веднага след палене на колата. Ако включиш фаровете малко след това няма да я видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така е :)

Фаровете се регулират ръчно с врътките на тях. Лупата прави "гимнастика" с всяко палене на колата. Ако запалиш колата с изгасени фарове и ги пуснеш след това, не я виждаш. Ако фаровете се включат с паленето на колата - виждаш упражнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, направих опит снощи по тъмно срещу една стена, първо включих фаровете, после контакт и палене, но нямаше "гимнастика".

Явно имам проблем с това, дали трябва да ми даде грешка или компютъра не го следи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фаровете завиват ли в движение когато не си направи гимнастиката? На диагностика би трябвало да излезе ако има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал да завиват в движение, всъщност на място ако въртя волана трябва ли да се движат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.