Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бебето - гони осем.


The Best Forman

Recommended Posts

Не че нещо, ама ръчна не ми е мръзнала от как не карам Вартбург, а я ползвам непрекъснато и зиме и лете и на всяка кола или терен (равен/наклонен). Даже на сегашната кола се самоупотребява, че е електрическа и при всяко гасене се активира сама. Едно време мажехме жилата и тъпчехме броните им с технически вазелин (освен че смазва, не абсорбира влага), ама си мислех че това е вече отдавна отминало ?
 

Преди 6 часа, joro-120L написа:

Това е първият случай в моята практика, в който чувам за по-бързо износване на задни накладки.

Единственото разумно обяснение е, че по някаква причина задните спирачки задържат леко през цялото време - иначе няма логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, Logrus написа:

Не че нещо, ама ръчна не ми е мръзнала от как не карам Вартбург.........

Това, което го казвам е в теория на вероятностите. Възможно е да се случи. Може и никой от тук присъстващите да не е патил.

И аз не съм имал такъв случай, но познавам хора, които са имали. Може би щото не я държа на ръчна, знам ли.

Замръзвали са ми предни накладки няколко пъти.

 

преди 49 минути, Logrus написа:

Единственото разумно обяснение е, че по някаква причина задните спирачки задържат леко през цялото време - иначе няма логика.

Това го изключвам. Гената щеше да се усети. Съмнява се в качеството на накладките и след, като ги е сменил няма проблем.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

.....

Единственото разумно обяснение е, че по някаква причина задните спирачки задържат леко през цялото време - иначе няма логика.

Нали се сещаш , че само да се опита да си помисли да задържа , щях да я пръсна на съставни части .. не че като ги сменях не се бях подготвил за основен ремонт ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.10.2023 г. at 16:26, The Best Forman написа:

Носят 288 без проблем

Трябва нови съпорти, а те са с шенкелите и става.... Сега спира идеално за 99,9 % от ползването на колата. А за пистата, кефа не е във времената, а в самото преживяване ;) А зимните са 14" , не съм маниак на тема визия, а и предпочитам гумите да са 120 лв/бр., а не 250 лв./бр ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 4.10.2023 г. at 9:33, Izolini написа:

И аз това се чудех - моите задни накладки изкарват по 90 000 (включително първите заводски изхараха толкова), а предните свършват на около 45 000. Предни дискове на 90 000, задните издаяниха до 180 000

 

Моите задни накладки свършиха на 90000км, смених и дисковете, че бяха по 30лв/бр за TRW. Предните дискове (288мм) и накладки са все още оригинални, видимо има още бая живот в тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • The Best Forman changed the title to Бебето - гони осем.

Само на мен ли ми скърца петата врата ? 

След опитите миналата зима да регулирам тампоните , тази зима скърца и то скърца повече (звука прилича на търкане на стиропор в стъкло). Това се случва , когато е много студено и при преминаване на неравности (най-често гърбици). Проверих всичко около резервната гума и единственото , което ми остана са амортисьорите .. това , което ми прави впечатление , че вече не вдигат вратата до изправена позиция в студа , дръжат я в положение , в което я оставя , но им трябва помощ , за да се отвори напълно. 

Залагайте , ще спре ли скърцането ако ги сменя или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чист оффтопик и яко спам, ама ако фарфълакът гони 8, пък все още е бебе, то татко му е за пребиванье, на нищо не го е научил и грам не го е възпитал туй малкото, синьото.???

Редактирано от РусенскоВарено
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, РусенскоВарено написа:

... ако фарфълакът гони 8, пък все още е бебе, то татко му е за пребиванье, на нищо не го е научил и грам не го е възпитал туй малкото, синьото.???

Липсват му първите 7 :)

 

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

Залагайте , ще спре ли скърцането ако ги сменя или не.

Няма да спре. Амортисьорите нямат отношение за затварянето. Може да им капнеш смазка в шарнирната връзка към купето. Там нещо като ябълка ли беше, не знам. За всеки случай. Може би самата врата трябва да се регулира от някъде или от ключалката за по-плътно затваряне. Може да скърца и в уплътнението. Покарай малко с отворена врата, поне да разбереш дали е от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 минути, joro-120L написа:

...Може да скърца и в уплътнението. Покарай малко с отворена врата, поне да разбереш дали е от нея.

Това си го мислех сутринта , като пътувах за работа , ама много студено да карам така.

Мислех да не е от стиропора за принадлежности , но старата Фабия скърцаше по идентичен начин и амортисьорите не изхвърляха сами капака и поне няма напрежение в бравата и вратата скърца в уплътнението (така поне си мисля аз) , ама пък старата беше с бутилка при гумата и нямаше стиропор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, студено му било. Нали работа ще вършим. :) /а и дефекта го прави само на студено/ Слагаш една шуба, ръкавици и ушанка и търсиш легнал полицай или трасе където скърца. Сигурно и паваж ще свърши работа. Ти най-добре си знаеш къде са местата. Трябват ти едни 100 м. за теста. Достатъчно е да я освободиш само от ключалката. Нали казваш, че сама не се вдига, или да я вържеш. Като мислиш, че е от стиропора, просто го вадиш от дупката и го слагаш в багажника. Трябва по някакъв начин да се елиминират обичайните заподозрени. Мислиш ли си за задно окачване? Напрежението в бравата го създава уплътнението. Амортисьора няма такова усилие. Капаците/вратите без амортисьори що не скърцат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш подходящи радиостанции бре!

Не знам, какъв ти е проблема, но просто усили малко звука. Чиста работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, baijoro написа:

А течен парафин по уплътнението няма ли да помогне за уточнение от къде скърца?

Никой не знае точно от къде идва скърцането .. мога да кажа , че съм клатил безброй пъти окачването - то не скърца , вчера разглобих щората и огледах навсякъде - няма следи от триене , огледах всички пластмаси - никоя не скърца. За парафина и силиконовите шпрейове съм скептичен - събира само пепел по уплътненията (на стари коли съм го ползвал) и за това все още се въздържам.

Това , което направих вчера - смених изолирбанда на куките на предните врати (те се разтропаха на първата година) , и добавих една лента около 3 см. на куката на петата врата и сега чакам да застудее :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В топлото не трябва да ти скърца. Мини през легнал полиЗай и то ще се разбере отпред или отзад е.

При мен се разскърца е сега януари като бяха студовете. Гумено скърцане и си е от окачването..според мен. Щото като се стопли и изчезва. А след малко по дълго каране спира на дребни неравности, само на легнали полицаи или подобни дори в студа. Като отбелязвам, че нито задната ми врата спира наполовина, нито пък някоя от вратите скърца при отваряне. Нямаше го предишни години.ама то егн-то си казва думата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Моджо написа:

В топлото не трябва да ти скърца. Мини през легнал полиЗай и то ще се разбере отпред или отзад е.

При мен се разскърца е сега януари като бяха студовете. Гумено скърцане и си е от окачването..според мен. Щото като се стопли и изчезва. А след малко по дълго каране спира на дребни неравности, само на легнали полицаи или подобни дори в студа. Като отбелязвам, че нито задната ми врата спира наполовина, нито пък някоя от вратите скърца при отваряне. Нямаше го предишни години.ама то егн-то си казва думата.

Със сигурност е отзад .. отпред има друго скърцане от ден едно и е много специфично , та за това не ми е проблем , но това задното ме яде .. днес е скръцнала точно три пъти на гърбица и толкоз .. после навъртях близо 50 км. из София и не мъцна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Нека е отзад. По окачването е...95% съм сигурен. Между другото като я клатех на ръка не скърцаше изобщо. Вратата треа бая да се мести , че да скръцне. Ма всичко е възможно де. В лидъл като пуснат авто нещата има едно за мазане на гумени работи. Върши работа. И с вазелин става между другото... А и ся се сещам, че едно време си мажехме обувките със свинска мас ...та може и това да работи за уплътнения. Не знам дали се продава такова нещо по магазините, ама аз си имам домашна :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Моджо написа:

А и ся се сещам, че едно време си мажехме обувките със свинска мас ....та може и това да работи за уплътнения.

Да, та да му смърди колата на гранясала сланина. :)

Ще освиним темата на Гената но, Обувките, за предпочитане с гъша мас.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистата свинска мас не мирише...или поне не смърди, айде. Между другото понеже се отложи с една седмица взимането на пежото /от преди 2 часа съм с него де/ вчера я водих шкодата на мивка и после я прибрах на алеята и сутринта като карах децата на училище нямаше помен от скърцането. При все че беше -1 температурата. Пробвай. ПП. Но при мен си беше от окачването, от нищо друго не е било.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Моджо написа:

Чистата свинска мас не мирише...или поне не смърди, айде.

Мирише след време, като остарее. Гледах да откажа Гената да маже с мас. :)

 

На 5.02.2024 г. at 19:27, Моджо написа:

Не знам дали се продава такова нещо по магазините, ама аз си имам домашна :))

Продава се. Даже слагам по 2-3 лъжици в киселото зеле със свинско, да стане по-мазничко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е-ее ся..като остарее...ми нема да я клепе с баданарката. Малко само. Па напролет/лятоска ще я забърше :) Вазелин да слага ако е от уплътнението.

Съмнява ме че някой ще тръгне да маже мас  :)) Ся е модерно да има некво гелче, тубичка специална...кви са тия старовремски, бабешки работи. А истината е че за некой работи по-добро от бабешкото нема. Ама ся...

Поне да разбере дали е от това и после вече ще го мъдри с какво да го наклепа.

Редактирано от Моджо
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свинска мас по уплътненията? И като се стопли купето отзад ще смърди на кебапчийница, а цела нощ мачките ще я наобикалят каруцата....да не говорим, че кат' му знам ма'алата на бае ви Генчо може и някое гладно цигане да й тегли един език ?
Има си силиконови препарати за гумените уплътнения - вършат си идеална работа, а бабината рецепта да си остане за зелето със свинско ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.