Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обикновена АГУ или ГИ за Октавия 1 2.0 AQY


velizarsv

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Замислям се този-идния месец да поставя газова уредба на Октавия 2001г 2.0 AQY. Мисля за ГИ при Мишо Газ Сервиз в София за около 1000лв с OBD комуникация и 2г. гаранция, 850лв май без OBD, но каза че за мен трябва с OBD.. От дуга страна, тъй като майстора ми при който си правя колата ми е близък и обикновено се съветвам с него, и въпреки че не е газаджия ми каза че за 400-500лв максимум мога да си сложа обикновена газова уредба, която ще си избия в пъти по бързо, а тъй като двигателя е с метални колектори, реално няма какво да му стане, дори и да има евентуална детонация. Едва ли не единствената ралика между обикновената АГУ и ГИ за колата щяла да бъде в това че, ще няма да ми свети чека на таблото и че ще трябва да чакам по-дълго време да ми прехвърли на газ колата с ГИ, ралзиката в разхода и вървежа щяла да бъде минимална и няма да ми направи впечатление, а консумативите и обслужването на ГИ доста по-скъпо.

 

Реших да се допитам до Мишо Газ Сервиз, дали може да постави обикновена АГУ на моята кола и той ми отговори че няма да се наема да сложи, тъй като ще са постоянно грешки, губене на адптации на бензин и веднъж да гръмне дебитомера заминавала. Моя майстор ми твърди че това е пълна заблуда и газаджиите искат да набутат вече на всички ГИ, а обикновената газова е напълно задоволителна за моя двигател и веднъж правилно нагласена мога да не я пипам с години, иначе поддръжката на ГИ била скъпа и неизбежна..

 

Моля за още някое мнение по въпроса, има ли някой колега с обикновена АГУ на Октавия 1 да каже впечатление? Има ли някой с опит и с обикновена АГУ и с ГИ, да каже каква е разликата от първа ръка в поддръжките, вървежа на колата и потенциалните проблеми при всяка една система?

 

Благодаря предварително!

Редактирано от velizarsv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поддръжката на газовата и проблемите при газаифицирането на колата са неизбежни,но с обикновена ще са повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновената газова е ок ако си решил да отпишеш колата да върви и на бензин като хората. Имам и от двата вида и определено ГИ е за предпочитане. И какво те плашат поддръжка - има едни филтри в повече за 20 30 лв и толкова. Но едно гърмене може да ти докара доста ядове нищо, че си с метален колектор. На мен на кола с метален колектор при детонация кутията на въздушния филтър стана на трески. И не на последно място разхода на ГИ е по о малък поне 1 литър от на обикновена уредба.

Редактирано от edisonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блгодаря колеги, вероятно ще инвестирам едни 1000лв да ми е мирна главата.

Редактирано от velizarsv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че и за под 1000 лв можеш да сложиш читав ГИ. Незнам за твоя мотор как е но и на мен ми говореха, че с ОБД е по добре, но както се оказа само за да ми вземат повече пари. Намерих чрез приятели майстор който да не ме излъже и да ми направи нещата точно за да работи ОК колата и съм без ОБД и проблеми никакви вече близо 40 хил.км само филтри сменям, като майстора каза че ОБД трябва за коли с по-сложни и с повечко електроника двигатели. Моя не е такаъв. Е имах и малък проблем, но се оказа дефектен изпарител и по гаранция го оправиха, като това не го броя за пробм от карането на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм за "прост" ГИ ... карал и прости газови уредби и не съм имал сериозни проблеми . На ГИ на старата Фабия веднъж гръмна бобината на клапана на изпарителя , смениха го гаранционно , а блока за управление си ремонтирах сам (един ключов транзистор) за левче ... отделно софтуера може да бъде барникан от всеки среднограмотен майстор и в най-дълбоката китайска провинция ... тия самоадаптивни уредби нещо неможаха да ме впечатлят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, Мишо препоръчва с ОБД, това което предлага е 850лв Фобос 2 2г гаранция, Диджитроник 1000лв 2г гаранция, или Романо 1350лв 5г гаранция. Но каза че Фобоса е с доста турски чарколяци и не го препоръчва, та вероятно ще слоня на 1000лв за Диджитроник. Някой има ли наблюдения от Фобос 2? Евентуално ще говоря с него дали може без ОБД, но предполагам че той ще си държи на умнен ГИ, явно че газаджиите си държат на тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е Томасето STAG 4 и ми излезе 850 лв ама с доста голяма отстъпка понеже ми доставиха частите директно от вносителя. Иначе гледам тук в София за същата искат 1050 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, Мишо препоръчва с ОБД, това което предлага е 850лв Фобос 2 2г гаранция, Диджитроник 1000лв 2г гаранция, или Романо 1350лв 5г гаранция. Но каза че Фобоса е с доста турски чарколяци и не го препоръчва, та вероятно ще слоня на 1000лв за Диджитроник. Някой има ли наблюдения от Фобос 2? Евентуално ще говоря с него дали може без ОБД, но предполагам че той ще си държи на умнен ГИ, явно че газаджиите си държат на тях.

Колега, това че има турски части не означава нищо ... скоро като забърсвах прахта от мотора на Фабията се загледах в бобибите и честито - турски , ама щом от VAG са ги предпичели явно има защо ;)

На старата Фабия даже и незнам ГИ да има марка - блок за управление от БСМ , дюзи "незнайния войн" (четвърта година и не се чува , че работят), изпарител - турски , пък колата си работи и разхода и е добър , да не говорим , че този мотор не е толкова специален , че да иска толко специална газ ... няма да ти казвам , че тези специални газови може да ги намериш за под 500 лв. онлайн , ама ти си знаеш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм напълно с теб че са под 500лв, само че не мога да си я монтирам сам, а и ми се иска да поеме гаранция който я монтира. Колкото до Турските части ще разпитам за Фобос 2, дали някой има отзиви, ако някой потвърди че са сполучливи ще мина на този вариант вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това OBD се коментира по много форуми за газ но е добре да се знае защо се слага.

1.OBD може само на двигатели с EURO4 и нагоре (ламбда сонда пред и ламбда сонда след катализатора).Без втора ламбда - няма дълговременни тримове.

2.OBD-то трябва за да не бягат тези тримове и да свети чек или да пали трудно сутрин.

3.OBD-то е за да може смесите в реално време да са точно толкова колкото трябва.

4.OBD-то върши работа при изправни ламбда сонди и катализатора на мястото си.

5.OBD-то не е там за да се ударим в гърдите и да кажем че го имаме.

6.OBD-то не е за триене на грешки, триенето на грешки е допълнителна екстра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя катализатор е гепен, съответно имам нещо на мястото му което не е катализатор но май играе фукнция на залъгалка, за да не ми свети постоянно чек енджина, на компютър се вижда как дава грешка на втората ламбда сонда след катализатора. В този случай ще изпълнява ли функциите си ОБД-то нормално?

 

Също така все още имам колебания между:

1. Диджитроник мп48 с италянски части 1000лв

2. Фобос 2 - български и турски части 850лв.

 

Не че 150лв са съществена икономия на тази цена, но ако мислите че диджитроника не е с нищо по добър може би няма смисъл да ги давам?

Редактирано от velizarsv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквато и газова да сложиш има ли проблем при работа набензин , ще има и на газ т.е. ако искаш безпроблемна работа на колата ще трябва да отстраниш всички бъгове и тогаз да слагаш газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя колата няма никакви бъгове, нито проблеми на бензин, това че няма катализатор не и пречи на работата по никакъв начин, още повече че има и някакъв заместител на негово място. Колкото до грешката на втората ламбда сонда тя е неизбежна, тъй като стойностите които мери са свързани пряко с наличието на катализатор, но това не влияе на работата на двигателя мисля, тъй като първата ламбда преди катализатова си работи коректно. В крайна сметка никой нормален в БГ не би дал 1000лв за катализатор който ще бъде гепен повторно така или иначе..

 

В интерес на истината, замисляйки се, от както карам колата има някакво минимално трептене на оборотите на празен ход, играят мноого малко нагоре от 900 за секунда и пак падат на 900 от времв на време, когато колата е на празна скорост, което е трудно забележимо и никога не е водело до проблеми за тези 2г както я карам. Затова не съм си играл дори да търся от какво се случва, надявам се че на газ също не би трябвало да създава някакъв съществен проблем..

Редактирано от velizarsv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако Диджитроник мп48 е стандартно окомплектован с рейка валтек и изпарител томатеско според мен си заслужава пред турската окомплектовка 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако Диджитроник мп48 е стандартно окомплектован с рейка валтек и изпарител томатеско според мен си заслужава пред турската окомплектовка

Мерси, вероятно ще заложа на Диджитроник, единствено остана да си изясня с Мишо дали мога без ОБД да мина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с Мишо, той каза че ОБД комуникацията ще гледа стойностите само от първата лампда сонда, съответно това че втората ламбда не дава реалистични стойности няма значение, тъй като нея не я гледа. Каза че може и без ОБД но ще ми свети чек ендджина и може да имам проблеми сутрин някой път докато загрее газовата, тъй като сместа няма да се нагласят смесите в реално време и препоръчва ОБД.

 

Вариантите ми съответно тъй като мисля да изключа фобос-а са както следва:

 

Диджитроник аеб мп48 с обд,редуктор томасето аляска ат09 супер омвл дюзи-1000лв

ОМВЛ Аеб мп48 без обд-850лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега Велизар.

Ако желаеш погледни тук и тогава взимай решение.

https://fobosgas.com/product/1279/gazova-inzhektsionna-sistema-fobos-next-za-4-tsilindrov-dvigatel-ot-50-do-133ks-s-montazh.html

Това е система с 5 години гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега Велизар.

Ако желаеш погледни тук и тогава взимай решение.

https://fobosgas.com/product/1279/gazova-inzhektsionna-sistema-fobos-next-za-4-tsilindrov-dvigatel-ot-50-do-133ks-s-montazh.html

Това е система с 5 години гаранция.

Благодаря, но 1030лв без ОБД е много за мен, 5г може и двигателя ми да не искара в крайна сметка, все пак си говорим за 16 годишна кола на над 200хил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй то :D За първо каране в града, няма разлика с бензина като вървеж. След 1000км Мишо каза да мина на преглед за да я донастрои.

https://www.facebook.com/MisoGazServiz/posts/1474799572580292
 

http://prikachi.com/images.php?images%2F119%2F9101119K.jpg

 

http://prikachi.com/images.php?images%2F121%2F9101121b.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.