Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Активиране на някои екстри с VAG-COM (Superb MK1)


Superb_Master

Recommended Posts

Привет, колеги,

 

Това, за което създадох тази тема е в подобие на темата в под-форума на Octavia II. 

 

Реално въпросът ми е по-скоро насочен към хора, които имат този модел автомобил и какво може, и не може, да се активира на нашите автомобили през VAG-COM като допълнителни екстри.

А именно - автоматично заключване при потегляне, сигнал при непоставен предпазен колан, Go Home светлини, включване на фар за мъгла при завой (или при пуснат мигач), задействане на късите светлини при отключване на автомобила и подобни. 

 

Който се е сблъсквал с такъв вид 'манипулации' през "магическото" кабелче може да си сподели мнението и да спретнем нещо, което ще е в полза на всеки настоящ, бивш и бъдещ собственик на този прекаресен автомобил!

 

П.п. -> Аз лично имах лош опит в тази насока като поверих автомобила си на случаен човек, който [не само ми взе 20 лв на вятъра], а пък и за капак на всичко ми каза "те Шкодите нямат екстри, ако искаш тия екстри си купи ауди"..

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези неща, които си изредил може да стане заключването на врати при достигане на определена скорост и отключване при гасене, напомняне за  поставяне на колан (няма датчик, така че само напомня) и постоянно включени фарове (трябва да кажеш на колата, че е за някоя от скандинавските страни, но не си спомням коя беше). Всичко друго са екстри от коли по-ново поколение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

От изброените екстри мисля, че само функциятята "Go Home светлини" може да се активира на Суперб 1 и то без VAG Com - начина е описан в книжката на колата.

 

Друга екстра за която се сещам е мигача да премигва 3 пъти при "чукване" на лоста на мигача - става след инсталиране на допълнителен модул.

 

За заключването на колата в движение не съм попадал на информация дали е възможно.

 

Наскоро случайно попаднах на скрито меню на борд компютъра при задържане на бутона отдолу на лоста (за нулиране на броячите). Чрез него можа да изключиш дисплея или колата да си направи проверка на системите, но не знам какво точно проверява.

 

Поздравления за темата, ще е интересно какво още може да се активира на Суперб 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

 

@niki, това за постоянно включените фарове е интересно. Ще проверя тези дни и ще пиша ако успея да намеря някакво решение.

 

@stanley - относно "Go Home" светлините не мога да намеря информация в книжката, освен с премигването на дългите след като изгасиш двигателя. След това при отваряне на шофьорската врата късите светят за някакво определено време. А на мен идеята ми беше дали няма начин да се пускат автоматично след като се извади ключа (както е при повечето мерцедеси да речем). 

 

Заключването на вратите би трябвало да става лесно. 

 

И да, наистина който има някаква информация да я сподели за да съберем някаква малка, но готина библиотека за Супърбчетата ни.  :banger_2:

Аз лично гледах в британския форум, и в един-два други, но информацията беше доста малка и не намерих смисъл да я превеждам и преписвам тук. По-добре ние да си създадем тема from scratch. :) :cleaning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен!

За съжаление май Суперб 1 не е най-технологичната кола за времето си и за всякакви глезотии ще трябва доработка и допълнителни модули и джаджи да се вграждат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stanley, за съжаление си прав. Единствената допирна точка на нашите автомобили мисля, че е с Passat b5.5. 

Очудващо C-class модел 2001г. има толкова много технологии, че нашите коли изглеждат сякаш от друга епоха спрямо тях. Там дори няма нужда от кабел и софтуер. Директно от таблото се променят супер много неща, включително можеш да си сложиш и ограничител на скоростта, който спира подаването на гориво от горивната помпа при определена скорост. 

 

А относно Go home светлините, за които спомена по-горе. Как точно действа, че не мога да се ориентирам по книжката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко седмици обсъждахме тази опция с друг колега. Ето какво е намерил той от кижката:

 

 --> Тази функция позволява на кратко време да светнат късите или
дългите светлини на автомобила Ви или да светне осветление на
пътя към дома Ви и др.
Избор на тази функция
– Изключете светлините.
– Изключете запалване на автомобила.
– Разрешете на дългите светлини един път да мигнат.
– След като отворите вратата, светнат късите светлини.
Дългите светлини ще светят при условие, че превключите лостчето в
позиция за дългите светлини.
Ако вратата е отворена, същите светят приблизително 3 минути.
Ако вратата е затворена, светлините светят приблизително 30 минути.

 

При мен работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, пробвах го, работи както си го описал! По същия начин както на БМВ Е46, ръчно всеки път преди да излезнеш от автомобила. И поправка, втората опция е 30 секунди.  :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Здравейте. Малко ще събудя темата. По темата с екстрите. Преди доста годинки, когато си купих колата нова, много често лятото преди да вляза в Шкодата задържах копчето за отключване и се сваляха и 4-те прозореца. Много време не бях ползвал тази екстра и днес се сетих. Задържах, но нищо не стана :D... Пробвах по мханичния начин с ключа в ключалката на шофьорската врата и завъртане в позиция отключване и задържане. Прозорците се свалиха. Явно ключът е загубил настройките. Въпросът ми е как да го обуча отново да си владее магиите :D?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно ключ има нужда от обурение когато не е ползван дълго време. Най- често се случва с резервните ключове, които седят в някой шкаф и не се позват с години. При мен случаят беше такъв - след като купих колата с вторият ключ не искаше да запали. Няколко дни по-късно когато отидох да ми свържат CD-то помолих момчетата да видят и ключа (там се слагат и аларми). По спомен го сложиха в шофьорската врата и в крайно ляво и крайно дясно положение задържаха по няколко секунди. След това вече ключа работеше и колата палеше с него.

 

Та ако колата ти пали с този ключ, с който пробваш - вероятно проблема няма да се реши с обучение.

 

По-скоро мини през някой гараж/ сервиз където слагат аларми и ги помоли да погледнат. Може и да си за нова батерия на ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Аз до сега съм нямал подобен проблем, но провери паметта на автоматичните стъкла. Виж дали най-горната им позиция е запаметена, защото комфорт модула мисля от там си взима данните за нивелиране на стъклата. 

Ако ти е бил паднал акумулатора за по-дълго време, може от там нещо да се изтрило.

 

А пък другото е - виж батерията, ако е слаба може да няма сила да предаде този сигнал, защото той е малко по-различен и изисква повече ток.

Ако сте забелязали - колата се отключва от далеч с един пулсов сигнал и е доста по-лесно, а свалянето на стъклата изисква поток от сигнал и съответно изисква повече енергия от батерията.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батерията е нова, не е в това проблемът. Явно трябва да се закара при някои разбирачи да си я обучат за тези функции. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Функцията отваряне и затваряне на прозорците при задържане на бутоните за отключване и заключване на дистанционното (ключа), доколкото си спомням се активира през VAG-COM-а.

Може да се активира само затваряне, само отваряне или и двете.

Ако колата е с памет на седалката, огледалата и т.н., двата ключа (ако са два) се програмират по отделно.

 

По отношение на функциите, които могат да се активират през VAG-COM - повечето вече са изброени по-горе и наистина не са много.

Мога да добавя подаването на звуков сигнал и/или светлинен при отключване и заключване на колата (активиране/деактивиране на алармата) и избор на звукова сигнализация на алармата (тон на сирената) - ако колата е с фабрична аларма.

 

По отношение на дневните светлини - ако колата не е със ксенонови крушки, при активиране на дневните светлини, може да се избере, фаровете да не светят със 100% мощност, а да се намали подаваното напрежение. По този начин се удължавал животът на крушките. Мисля, че като дневни светлини можеше да се избере дали да светят късите или фаровете за мъгла. 

 

По принцип през VAG-COM може да се променят и други настройки и да се правят адаптации, които не са съществени, изискват време и човек да седне в колата и да гледа модул след модул, къде какви възможности има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Колеги, привет,

Един познат с Пасат ми пусна две мухи:

 

Муха 1:

През Ваг Ком-а можело да се настрой, при единично натискане на бутона за отключване да се отключва само шофьорската врата, а при двукратно натискане цялата кола.

Муха 2:

Имало различни режими за различните региони на света. Единият (май Скандинавски), можел да активира постояни дневни свелини, които са още със паленето на колата. За дневни се използвали габарити+предните мигачи. А когато човек подаял мигач, той просто започвал да мига, вместо да свети постояно.

Та има ли нещо вярно в тия мухи или? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Муха 1 - може, почти сигурен съм с уточнението, че дума настрой няма

Муха 2 - има региони, кой какъв е, не знам

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Муха 1 е така. Даже на новите Maxi-DOT дисплеи може да се настройва от тях. Освен това ако колата се заключва при потегляне, то после се отключва само шофьорската врата. Другите се отключват отделно.

За Муха 2 не е баш така. Ако не ме лъже старческата деменция, скандинавския активираше къси + габарити. При него имаше някаква "игръ" и с ръчната спирачка, май. Другия режим е само къси, без габарити (отзадИ нищо не свети).

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен светят само фаровете за мъгла намалени на 50%( преди бяха късите, но заради найт бреъкър на Осрам ги размених)и при вдигане на ръчната гасят кято това се води за регион Северна Америка. За Скандинавския тип до колкото знам си свети всичко(габарити,табло и т.н) все едно си включил фаровете на къси. За заключването също става със сигурност и сега като се сетя ме е яд малко , че не накарах Пепино и това да ми настрои като ми оправя светлините.

П.П за София ако нямаш кой да ти оправи настройките Пепино е твоя човек има га в белия списък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще му направя едно посещение!
За ключалките по-скоро се колебая обаче. Супърба май има подобен проблем с микроключетата, както и Октавия 1. Което автоматично значи, че ще им стопя по-бързо ресурса. А в тоя филм не ми се влиза...

На мен по принцип не ми пука да си карам и на ксенон. Имам късмета вносителя на Осрам да ми е приятел :D Но май лампите за мъгла се сменят по-лесно от късите, та от тая гледна точка. Имало и някакви LED габарити, даже с canbus и нямало проблем със сигнализацията за по-ниско напрежение. Но пък всички твърдят, че горели бездарно бързо. Иначе светели яко и ставали за дневни.

В Алиекспрес видях даже LED рингове за фарове, които са си като angel eyes. Но един колега каза, че задължително ще трябва да преместя адресната регистрация в Люлин и ако не заменя емблемите с такива от биемвие, поне да махна тия на Шкода :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги малко да събудя темата.Някой знае ли как се променя въпросния регион със VAG COM че ми стана интересно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Някой да има представа какви са кодовете за отключване на VCDS. Искам да си препрограмирам комфортния модул. При нужда мога да представя лог файл след ауто-скан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.