Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интервал за смяна на ангренажен ремък CONTITECH CT1044-усилен?


strazhara

Recommended Posts

Ами това е. Оригиналната водна помпа и ролки аз ги смених на 91000 км и 8г. Точно заради писанията тогава, че трябва да се сменя на 5г. Чисти глупости, помпата и ролките /старите/ са трудно различими от новите!!! Ремъка имаше леки следи от износване, но от вътрешната страна още стоеше релефа и пукнатини нямаше никъде. С една дума изхвърлих нещо което щеше да кара още 50000км. Колата е SDI.

Ролките и помпата представляват един прост лагер и преди да блокират започва да шуми. И шуми не една минута, а доста време. Да не би някой да сменя лагер на главина профилактично на точно определени километри? Или лагери на алтернатора?

Преди години на фелицията ми замина водната помпа и така силно шумеше, че вътре в купето се чуваше само шума от нея и въпреки това не успя да блокира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моя пасат б3 водната помпа си отиде без звук,просто си превъртя перката в оста и за отрицателно време си вдигна 120 градуса.А от скоро наблюдавам луфт като при крива предна гума,но излезе разбит лагер който не издава никакъв звук,което за първи път ми се случва,но все пак лагера си е на 10 + години откакто аз имам колата,няма да се учудя ако е оригиналния. Мисълта ми е ,че всичко си има живот и никой не може да каже до кога е той. Зависи от много фактори,има коли който се карат на двойна и тройна езда,един тормози дригия си гали колата. Скоро видях шкода октавия 2014 година на 240 000 мили. Всеки си има глава на раменете и си решава кога ще си харче парите за ремонт или подръжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет

Дойде време за смяна на ангренажния ремък тъй като взе да мокри около предпазната ламарина. Оказа се, че леко прокапала в последните стотина километра, а и вече бях купил всичко за смяната на целия ангренаж. При свалянето на шайбата се оказа, че предходните майстори са прецакали единия болт, но със набиване на по-голям звездограм успях да го одвия. При цялостното отваряне на капаците и поставяне на белезите се оказа, че се разминават, тъй като предните са карали само с ръчно правени белези със лак за нокти.

Ето как изглежда ситуацията:

Когато наглася белега на маховика не мога да сложа блокиращия лост на помпата и планката на разпределителния вал и обратно, като сложа шпилката в зъбното колело на помпата маховика се измества с около един зъб от белега си.

Питането ми е кое първо да зацепя за да сваля ремъка и после да зацепя останалите белези?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и каква я свърших:

Зацепих я както си пише по книгите, с блокиране на разпределителния вал, помпата и коляновия вал на белег. След това отвих двете зъбни колела на разпределителя и нафтовата помпа. Сглобих всичко натегнах гайки болтове според силата на затягане превъртях колянови вал на ръка и всичко е ОК. 

Реших да сменя и обтегача и се оказа, че една от трите резби е прецакана. Почна се едно питане от майстор на майстор и всеки вика трябва да ми свалиш детайла и да ти увелича размера на резбата. Взех нещата в мои ръце четох в интернет и намерих метод за възстановяване на резби в алуминий. Поръчах се един комплект за моя размер и на следващия ден пристигна.  Вечерта успях да направя успешно възстановяване на резбата и сега всичко е ок с резбата. Даже нарочно я натегнах, както си пише по книгите и издържа, после тест с обратно отвиване и пак затягане. Така и така бях разглобил от към тази  част на двигателя реших и да обслужа и динамото. С голям зор го свалих и после разглобих и смених четки, колектор и демферна шайба, която отвих с голям зор. Най накрая се оказа, че смених и другата пластмасова ролка и сега съм с нов комплект шайби и обтегач на пистовия ремък. Сглобих всичко обратно по местата и остана да я запаля.

Запали от ряз, много по-добре отколкото със стария ремък , който е сменян от сервиз само, че не с пълното зацепване на разпределителя, ами с белязане с маркер. Тествах я днеска и върви на пушка, пали с поглед,  само  като, че ли е малко по-шумна на празен ход.

Поздрави и честит празник на Земята.

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Тъй като бях споменал по-горе, че колата е по шумна в последствие се оказа, че и няма голяма ряз в ниските обороти. Наложи се извънредно да намеря лаптоп на заем и да я закача на кабела , който бях закупил от 2години от алиекспрес. Инсталирах програмата и направих връзка с нея. С помощта на брат ми и колеги, които са писали в VW форума  за стойностите на 4 канал за ASV мотор заключих, че и моите са добре. Извадих грешките и видях, че имам проблем с клапан N75 или вакумните пътища. Намерих клапана в колата  и се оказа, че се е извадил маркучът му. Сега вече всичко е наред и повече грешки не е записвала, а и вече си върви, гасне меко и работи по тихо. 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Привет
Искам да  попитам дали някой знае на  колко трябва да бъде настроена графиката "TDI Graph"  в Vag-Com програмата за ASV 110кс мотор. При мен в момента е на Timing -54 и Fuel temp  - 118 и е малко над синята линия  или да го направя на 60 на 120:
1канал, 903оборота, Injection Quantity 4.4 mg/str
4канал Specified start 0,4 BTDC и Actual start 1.1(1.3) BTDC

Поздрави

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор работи най-добре на 0.4-0.6 Actual start и около 50 тайминг,което е точно на синята линия при 110-120 темп. на горивото.Но и сега няма смисъл да го пипаш.Единствено може да свалиш милиграмите на около 2.6-2.8.Така ще е по-пъргава в ниските и ше свали една идея разхода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравей

А ако  намаля  Injection Quantity  на 2,6 - 2,8 mg/str дали няма да имам проблем със студения старт. Сега пали доста добре, но гледам в нета, че заводски е 3.8 - 4.0, разбира се при нова помпа.

Преди да мръдна предварението, беше доста в закъснение (около 35)и сякаш тракаше по-шумно, но след като го качих към 54 сякаш поутихна .

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

1. Why is a lower IQ number actually increasing the amount of fuel? My understanding is that the mg/str measurement is milligrams of fuel for every one stroke of the pump. In my mind, fewer mg of fuel is exactly that – less fuel for the same stroke.IQ, This is a "Calculated" value predicated on "Assumtions" made by the ECU based on sensor input.

In the injection pump you have a control collar that is positioned by an electronic servo. This servo is regulated by increasing or decreasing the voltage to overcome the return mechanism. Based on the voltage, a position is derived, a major "assumption" is that if the collar is at position X based on a specific voltage, then X quantity of fuel is being delivered...BUT

We can re-position the control head, thus affecting the position of the collar and change the voltage required to maintain a specific load (fuel output). Therefore, the "IQ" being a "best Guess" by the ECU will change.

If the Control collar requires less range of motion the "IQ" value will be lower thus a "lower Quantity" of fuel is presumed to be injected per stroke of the plunger. If the collar requires a greater range of motion, the "IQ" will be higher.

The "Calculated" IQ value will also affect how the ECU calculates boost and other mapping values, so this will affect the engine output across the whole performance spectrum.

The range is 2.8 to 9.0, ideally if everything is working in good harmony an IQ value of 4.0-5.0 should net you no smoke output and best overall performance in respect to power and fuel economy.

A Lower IQ value shifts the performance in favor of power, and fuel economy will suffer, and visa versa.

Превод от Гугъл преводач:

 Защо по-ниското IQ число всъщност увеличава количеството гориво? Моето разбиране е, че измерването на mg / str е милиграми гориво за всеки един ход на помпата. Според мен по-малко количество гориво е точно това - по-малко гориво за същия инсулт.

IQ, Това е "Изчислена" стойност, която се основава на "Assumtions", направена от ECU, базирана на входа на датчика.

В инжекционната помпа има контролна яка, която е позиционирана от електронно серво. Това серво се регулира чрез увеличаване или намаляване на напрежението, за да се преодолее механизмът за връщане. На базата на напрежението се получава позиция, основно "предположение" е, че ако яката е на позиция Х на базата на специфично напрежение, тогава се доставя X количество гориво ...

Можем отново да позиционираме контролната глава, като по този начин се отразява позицията на яката и променяме напрежението, необходимо за поддържане на специфично натоварване (изход на гориво). Следователно "IQ", който е "най-доброто предположение" от ECU, ще се промени.

Ако контролната втулка изисква по-малък диапазон на движение, стойността на "IQ" ще бъде по-ниска, като по този начин се предполага, че се подава "по-малко количество" гориво за всеки ход на буталото. Ако яката изисква по-голям обхват на движение, "IQ" ще бъде по-висок.

Стойността на "Изчислената" IQ също ще повлияе на това как ECU изчислява оборотите и други стойности на картографиране, така че това ще повлияе на изхода на двигателя в целия спектър на производителност.

Диапазонът е от 2,8 до 9,0, в идеалния случай ако всичко работи в добра хармония, стойността на IQ от 4,0 до 5,0 не трябва да дава резултат на дим и най-добро общо представяне по отношение на мощността и икономията на гориво.

По-ниската стойност на IQ премества ефективността в полза на мощността, а икономията на гориво ще пострада и обратното.
 

Редактирано от strazhara
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей

А ако намаля Injection Quantity на 2,6 - 2,8 mg/str дали няма да имам проблем със студения старт. Сега пали доста добре, но гледам в нета, че заводски е 3.8 - 4.0, разбира се при нова помпа.

Преди да мръдна предварението, беше доста в закъснение (около 35)и сякаш тракаше по-шумно, но след като го качих към 54 сякаш поутихна .

Здрасти,колега.Опитай да покараш на 2.6 и ти гарантирам че ще си доволен от резултата.Паленето ще се подобри,а колата ще е доста по-чувствителна в ниските.С тази настройка компенсираш донякъде износването на ГНП и двигателя в твоя случай.Ако не ти харесва,винаги можеш да върнеш стойността.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм си играл с милиграмите на агр мотор. На ''стандартните'' стойности при мен е 2.0-2.2 и на 1.6 съм пробвал и работи много добре, поне моята. :) Тайминга ми е 67-70 т.е на зелената линия.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите.

Настроих помпата по вашите съвети и моментния разход падна на 0,5( при 0,6-0,7преди) тази седмица, ще имам по дълъг път и ще  видя как е на разход извън града.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Когато си взех колата през 2010г. при първоначалното обслужване не ми бяха сменили ангренажа. Понеже се забавиха 1 седмица и аз им дадох зор, защото съм без кола. Та, решиха да ми направят отстъпка в цената за труд :D заради забавянето. (Така съм и до днес с тази кола, все разни майстори се гъбаркат с мен :D ) Така 73 000 километра, като в един слънчев ден реших да погледна ангренажа, отдолу почти се беше загладил, беше и адски нацепен, ролките според мен можеха още много да изкарат! Та, от мен 73 000 км и в италия не знам още колко... Сега в момента съм пак на 73 000 от последната смяна(за това се сетих за този случай) ремъка е неразличим от нов, ще го търкалям до 90 000. Марката е PowerGrip ремъка е gates.

Редактирано от Mahorec
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.