Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Škoda 100S - malkiq


Recommended Posts

Ето, ще коментирам и публично - карах навремето с тия цветове.

039098781-big.jpg?r=0

 

На мен и до ден днешен сребрист борд с черно и лъскава среда ми харесва. При теб става и много по-ефектно заради болтчетата. Довечера ще ги видя на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • Отговори 140
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • malkiq

    44

  • SKODA 105 RS

    18

  • maxrpm

    16

  • sharpshooter_

    10

Най-много писали в темата

Popular Posts

Благодаря за похвалите.  За да не съм офф, малко се позабавлявахме на снега.    received_327124935405796.mp4

От днес, можете да ме наричате "часовникара"   Днес, след боледуване за първи път влезнах в гаража от 2 седмици на сам. Поразгледах какво да свърша и реших, че не ми се занимава с 110 ката.

Уважаеми г-н Кузмов, тъй като лицето Сашко ги е пропуснал, моля да приемете и останалите римски легионери - Одобряций, Възхитаций, Почитаций, Подкрепяций, Възторгяций и Благоговецийй, а не само Центур

Ще издам малка тайна.
Поръчката от еконт е голям рекламен навес на Каменица :D
Чакаме да дойде лятото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко спам да тура тукА! Не знам за навеса, ама са минах покрай гаража на Коцето и се втрещиха! До гаража има едно возило с много джамове и специфични форми... Да си казва, защо го е взел ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комшията ми има сериозна липса на интелект, вкус и лична хигиена... Купи си Фиат Мултипла МК1... Нямам думи и нямам общо!!! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, malkiq написа:

Комшията ми има сериозна липса на интелект, вкус и лична хигиена... Купи си Фиат Мултипла МК1... Нямам думи и нямам общо!!! 

 

Искрено те съжалявам, вдигай стена да не ти загрозява гледката ако не държи тоя коптор в гараж... 

 

Сега е момента да кажа, че от няколко дни с интерес чета темите в раздела. То общо взето това е най-интересното и полезно във форума, особено твоите Коце. Шапка ти свалям!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 2 месеци по-късно...

Благодаря за похвалите. 

За да не съм офф, малко се позабавлявахме на снега. 

 

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 4 седмици по-късно...

От днес, можете да ме наричате "часовникара"

 

Днес, след боледуване за първи път влезнах в гаража от 2 седмици на сам. Поразгледах какво да свърша и реших, че не ми се занимава с 110 ката. (там има мислене още по управлението)

 

Има известна мистика в тази тема, около голямата пратка от Еконт и сега ще разкрия част от нея, пък който има предположение нека сподели .

 

И сега малко конкретика. Тази голяма гад се движи от електромоторче. Днес, най на края я разопаковах, разгледах и реших да вържа кабелите за тест и "о чудо" бръмчи, а не работи...

Свалих моторчето и го разглобих...

162854477_3693319027447752_2570212953716977012_n.thumb.jpg.28f74f071a5b043f88a382228369e2f4.jpg  

 

На пръв поглед открих, две (от трите на снимката) парченца, очевидно трябваше да са едно цяло...

Веднага се заех да си изработя ново...

162482644_1340467859642018_4428279568404241043_n.thumb.jpg.6cd9956fc5b6cbf283a9f3fca4037fb8.jpg 

 

На снимките от тук на татък, ще фигурира една монета от 10 стотинки, за да се добие представа за размерите на детайлите...

162075132_369108540777024_5521659968022554058_n.thumb.jpg.c84f57ae6f773b4d3d1ab2d6aaae198c.jpg

 

Пасваше перфектно на зъбното колело...

162301513_3732786680110301_4429429969202155143_n.thumb.jpg.e86666495f646463866028500acfc868.jpg

 

Както и в оста...

162508294_786625668901266_5118028714327591492_n.thumb.jpg.be6df396b29cd12674ddccf931d46456.jpg

 

Опитах да ги сглобя, но зъбното колелце влиза само в тънката част на оста и спира на ръба на дебелата част, което пречи на осичката, която изработих да го блокира, за да се завъртят едновременно.

 

Избих отново осичката и започнах да разглеждам. Тва което видях е, че елипсовидния отвор е голям и минава през дебелата част на оста и на тънката. На снимката обаче, става ясно, че светлия отвор, в който влиза изработената осичка (със зелена стрелка) е в дебелата част на оста, а в тънката част на оста елипсата е запушена (посочено с червена стрелка).

162554353_475374860501731_9035970529423915771_n.thumb.jpg.d872dae685c1a93485631d4bbcadf429.jpg

Логично беше, ако произведената от мен ос влезе в тази част на елипсата, да може да блокира зъбното колело и да сработи, но заради размерите, не можах да разбера, дали това, което е в елипсата е част от оста или е "чуждо тяло"

При няколко набивания и избивания на произведената от мен осичка, в един момент елипсата се запуши...

Под лупа и с светлина "в гръб" на елипсата, успях да вкарам карфица. Без да исках я натиснах в посока към дебелата част и парченцето, което случайно се появи, започна да пружинира, но трудно!

Ще се опитам да обясня всичко, което ми отне около час да разгадая. Предварително се извинявам за чертежа! Глупав съм и не съм @smirn0ff, на Пейт и с моите знания и умения...толкова...

162340730_148932953771791_5915188922489571552_n.jpg.905a7bae646a85800bd5c8c5e61c37c8.jpg

Сега една бърза легенда.

Черно - Оста която е едно цяло

Синьо - Пружинка

Червено - Елипсовиден отвор

Зелено - Отвор с остатъчна резба

Жълто - Нещо което запушва "зеления" отвор, видимо със следи от опити за разпробиване, но няма яснота дали е цяло от оста.

 

След някакво мислене (до колкото мога) имах няква теория за нещата.

Това е отвора с остатъчна резба.

162521819_490358518764640_7736828608404463779_n.thumb.jpg.b5ef1cf1c75d12f0814bc7e3707264a9.jpg 

     

А това е инструмент, който седи закачен за електромотора, за принудително завъртане, при електрически проблем на мотора...

162497404_557940935087893_3934539645472275394_n.thumb.jpg.6c04aad6e518d1e748162ebd5885b30b.jpg

 

Вижда се че на инструмента има резба, която е скъсана.

Начина на работа на тази ос според мен е следния. Когато всичко е на ред, малката осичка която изработих в началото стои в червената елипса, но в тънката част на оста, избутвана от синята пружинка, като по този начин съединява допълнителното зъбно колело, което се върти от електромотора и оста, която върти голямото, пакетирано чудо от Еконт.

Когато обаче има проблем с електромотора, се навива счупения инструмент в оста, който чрез резбата, избутва осичката която изработих, от тънката част на оста към дебелата като свива пружинката. По този начин, откача оста от зъбното колело и вече спокойно, може да се завърти ръчно оста, без електромотора да я блокира. Тоест по този начин "аварийно" ръчно управляваме всичко.

 

След като вече имах някаква идея как работи цялата тази простотия се захванах да разпробия оста през зеления отвор, докато изчезне жълтото парче, оказало се част от "аварийния" инструмент.

 

На тази снимка си личи как червената елипса, вече е свободна...

162075132_3739681392780680_5549216445063224834_n.thumb.jpg.705078d59c169ff95e8414d1ac4335a5.jpg

 

След това навих резба за болт, който да върши работата на аварийния инструмент и вече произведената от мен осичка спокойно се движеше в цялата повърхност на червената елипса преминавайки от тънката в дебелата част при навиване на "аварийния болт"

 

На тази снимка се вижда как вече произведената от мен осичка е в правилната, тънка част на червената елипса, натискана от синята пружинка, за да може да съедини спокойно оста със зъбното колело.

162338187_265952841757130_286536002088307230_n.thumb.jpg.bf49f2e5803863887e1096fe20e4aa16.jpg  

 

И така след като всичко теоритично работеше, сглобих електомоторчето и воала, вече работи!!!

 

 

Както се пее в една песен... "Много думи, пък не каза нищо"

 

След 4, 5 часа борба с тая гад, нямаше как да не споделя с вас, тва мъчение.

Съжалявам, но не намерих начин за по елементарно обяснение.

 

Някой от вас би казал "защо не си купих ново електромоторче"... ами, когато разберете какво има в големия пакет от еконт, ще разберете, какъв еднорог е. Нямах избор, не мисля, че ще открия където и да е втора употреба, камоли ново.

 

Нищо интересно не е поста, но става за сутрешно кафенце.

Спокойна нощ от мен.

 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре си го обяснил, и добре си го отремонтирал. Пък и пейнта ти се получава доста успешно :)

Цялата идея страшно много ми допада, и си признавам, че чакам с нетърпение развитието. Смятам, че Стоянка ще се радва на тази придобивка, и много ще и отива

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмираций, аз това не го мога. Някъде към средата на темата , след чертежа разбрах кое какво е. В живия живот, докато разбера , вече ще съм изръчкал пружината или с отвертката или с някаква бургия или по - скоро , ще съм събрал всичко в кофата, мислейки има ли как да се използва моторче за чистачки ... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 22.03.2021 г. at 13:46, PIIIcoppermine написа:

Адмираций, аз това не го мога. 

 

Уважаеми г-н Кузмов, тъй като лицето Сашко ги е пропуснал, моля да приемете и останалите римски легионери - Одобряций, Възхитаций, Почитаций, Подкрепяций, Възторгяций и Благоговецийй, а не само Центурион Адмираций... 

 

А лично от мен - Браво, както обикновено, си се справил перфектно и то сам !!!

 

Чакам да разбера, какво аджеба има в "Големия пакет от Еконт" ?!?

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам моторчето и манивелата - Велко е познал какво има в пакетчето 🙂

 

Коце, похвала за търпението и за упоритостта. 

Или както другаря натуриус би казал - поздрави от Гай ЕВАЛАций 😉

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще прекъсна серията от хвалебствия и ще отправя критика.

Защо подяволите ще режеш сигурно единствената здрава ламарина по иначе изстрадалата баба Стоянка, че да вземе да ти тече и по главата?! А може би искаш да возиш абитуриентки, които да си веят косите и да крещят през дупката на тавана. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 24.03.2021 г. at 19:55, PIIIcoppermine написа:

Аз не мисля, че малкия би направил нещо, което да допусне да не изглежда заводско. ;)

 

Така е, да. Баба ти Стоянка, баш така е изглеждала седемдесе и някоя година, като е излезнала от завода. Грам не е мръднала от тогава 🤣

 

Малък, ако верно й набучиш джам на тавана, не знам за абитуриентиките, ама аз лично съм се подал през него в движение 🤟

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.