Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Škoda 100S - malkiq


malkiq

Recommended Posts

Привет отново от мен.

Преди около 2 седмици, тук в клуба излезе една обява, за доста запазена стотачка. Както се подразбира - не устоях. Чухме се със собственика и се разбрахме, да запази колата до неделя (20.11.16г.), за да мога да я огледам.

Речено сторено (както се казва в приказките)...

Забравихме една подробност... на 19.11.16г. Боре си празнува рождения ден.
post-587-0-38361600-1480268658_thumb.jpg
Други снимки няма да показвам, защото беше грозно... в 5:30ч. сутринта приключихме купона.
След няколко часа сън, започнахме да се будим, единствените oцелели бяхме Аз, Патрик и Гената. В 8:00 Генчо ме взе от нас, събрахме Патрик и поехме на път, с малкото ни останали сили.
post-587-0-11566000-1480269328_thumb.jpg
След няколко часа бяхме в Трявна.
Обадихме се на собственика и не след дълго, видях познат силует да се задава по уличката.

post-587-0-72767700-1480270690_thumb.jpg

Харесахме се от пръв поглед...
Доста трудно открихме дежурен нотариус, но имахме късмет и колата беше прехвърлена.
След стискане на ръцете, групата поехме към София, с първа спирка бензиностанция.
post-587-0-99489100-1480270846_thumb.jpg
post-587-0-79325500-1480270909_thumb.jpg

Преди излизането на магистралата, се любувахме на живописния планински път, с много завой и прекрасна есенна природа.
post-587-0-73072900-1480271408_thumb.jpg

Сега е момента да спомена, че колата никога не е карана през зимата. Предполагам, че това е причината дори и радиатора на парното да отсъства!!! Представете си външна температура -4 градуса, парно няма, маншон на пръта на волана няма, капак на секторната кутия няма!!! САМО СТУД ИМА!!!

След известно време каране и бране на студ, всичко беше позволено. За да не се износват оригиналните гуми на пода, стария собственик е изрязал по размер, стари черги, подгънал ги е и ги е ползвал 30 тина години. Както споменах, всичко беше позволено, трябваше да си предпазя краката от измръзване...
post-587-0-56140300-1480271881_thumb.jpg

Окомплектовката беше следната...
Дънки, маратонки, два суичъра, шапка, шал, ръкавици, стелките подпъхнати в чорапите, и якето на Гената върху колената...

Дали от студа, дали от мерак, или по скоро от глупост, дясната ми маратонка натежа прекалено...
Качихме се на магистралата и започнах да карам, но след известно поддържане на 100 км/ч. и няколко пъти около 130 км/ч., колата ми го върна... Масълцето, предполагаме, че е било на около 20 години и се предаде... Със скорост около 90 км/ч. двигателя затегна... Усетих го на време, изключих от скорост и колата угасна. Добре, че Гената, случайно разполагаше с въже, закачихме я и я прибрахме до следващата бензиностанция...
post-587-0-47566500-1480272754_thumb.jpg

Мотора се оказа напълно затегнал, но Гената измисли решение... Масло за автоматични скоростни кутии!!! Наляхме литър, включихме на четвърта скорост и се започна бутане напред, назад, напред, назад... до безкрай. По едно време вала отпусна.
След няколко превъртания на стартер и брутални звуци, помпата качи масло, звуците изчезнаха, но остана едно доста сериозно тропане на лагери. Нямахме избор и поехме отново на ход! За жалост, обаче Витиня е коварна. Между последните 2 тунела колата прегря... отново на въже... доляхме вода, истина напълно и поехме отново.

Пътуването беше кошмарно... по-малко от 250км изминати за осем часа и половина!!!

Това е първата ни снимка на Софийски асвалт.
post-587-0-19256800-1480273643_thumb.jpg

За Неделя толкова. Прибрахме се около 00:00ч., цялата седмица се занимавахме със служебни задължения, но дойде денят Х.
Днес бригадата на Skoda Rear Engine Club BG беше активизирана...
С любезното съдействие на Евгени, Патрик, Никола, Марто, Пепо и Боре, работата спореше много.

Първо обърнахме бялото ми купе...
post-587-0-68210400-1480274556_thumb.jpg

След това го изгонихме под открито небе, да си другаруват с едната ми сто и десетка...
post-587-0-54935200-1480274690_thumb.jpg

След това почистване на гаража...
post-587-0-53165100-1480274733_thumb.jpg

И прибирането на новата стотачка...
post-587-0-51675200-1480274801_thumb.jpg

Понеже бригадата е много сериозна, работата се отхвърли много бързо. В междучасието сменихме най-после клаксона на една емблематична за клуба кола!
post-587-0-96777200-1480275014_thumb.jpg

Бригадата се разпусна, но останахме Аз, Марто и Патрик....

Сърце не трае момчета...захванахме я...
Заден капак и броня на земята...
post-587-0-30068800-1480275171_thumb.jpg
post-587-0-26777300-1480275204_thumb.jpg

Маската, перката, гърнето, въздушния филтър и няколко дреболии ги последваха ...
post-587-0-12886600-1480275239_thumb.jpg

Нооооооо всяка приказка си има своя край... Телефоните се раззвъняха и трябваше да поемем и семейните си задължения...

Това е от нас за тази седмица.
За финал една снимка която улавя точния момент...
Това изражение показва смисъла на всички действия

post-587-0-15766300-1480275553_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 150
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • malkiq

    48

  • SKODA 105 RS

    19

  • maxrpm

    16

  • sharpshooter_

    11

Проекта започна доста добре! Надявам се да продължи да се развива с такива темпове и да е в добро здраве за новия сезон. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа , наистина нещата започват чудесно . За мое съжаление , неуспях да се включа в "похода" от Трявна до София (Малкия е споменал за причината  :blush: ) , но днес понаваксах.

Направихме малка навалица по улицата ...

post-4899-0-37474900-1480281851_thumb.jpg

 

Кратък разбор ...

 

post-4899-0-25303700-1480281886_thumb.jpg

 

Хапнахме на крак и се продължи с отхвърлянето на задачките ...

 

post-4899-0-75538200-1480281963_thumb.jpeg

 

Освен сериозната работа , логично имаше и забавни моменти и то доста ...

Тук , Малкия и Пепо показват нагледно , че има достатъчно място в 100цата ...

 

post-4899-0-14691200-1480282140_thumb.jpeg

 

... и Боре все пак седна в нея ...  :tongue_1:  :jester:

 

post-4899-0-48515000-1480282289_thumb.jpeg post-4899-0-00550000-1480282310_thumb.jpeg post-4899-0-13171900-1480282331_thumb.jpeg

 

След 100цата , дойде време и за ... Корадото на Ники ...  :sorry:

post-4899-0-21759300-1480282496_thumb.jpgpost-4899-0-84710300-1480282517_thumb.jpeg

 

Както и Малкия спомена ... аха да си тръгнем , ама не ... поразглобихме още малко

 

post-4899-0-50990700-1480282578_thumb.jpg post-4899-0-61667100-1480282594_thumb.jpg post-4899-0-40002800-1480282758_thumb.jpg

 

Какво и как ще бъде в бъдеще ...времето ще покаже  :flag_skoda:

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера прегледах снимките през ред, цяла вечер се чудих за какво подяволите може да се използва една 100с ка. Днес към 6:15, щом чух звука от правилния двигател, реших уравнението. Отговора е 4.44 :D Лошата новина е, спомням си че щангата на кормилния прът е с запресовани накрайници и маншона няма как да влезне, пробвано е с греене и какво ли не. За парното пробвай да тикнеш фелициево, Симо от зоопарка имаше такава идея. Другото лошо е, че нямам къси полуоски и барабани и нямам как да ти помогна, а съм 110% сигурен че конусите са им зле.  Хубава компания сте събрали, само се чудя дали не ви е лееееко студеничко или аз съм пенсионер. Хубаво е, че сте успели да се приберете, тоя мотор за градинска косачка, стискам палци да успееш да я регистрираш 50KW, ако е със старите талони.  но прибери бялото купе на сухо, че ми се къса сърцето ...

Започвам да се дразня с тези задномоторки и ще изкарам моята, където сняг не е виждала, само дето ще и е първа и последна зима! Карате ме да правя лоши работи :P

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола и за да бъде спазена фактологията на онова кошмарно пътуване - въжето беше преднамерено закупено от онази бензиностанция в Трявна .... нищо случайно няма :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо велики (Малък) фараоне....с две думи...евала :eusa_clap: 

 

Имах невероятното удоволствие да седна зад волана за няколко километра....преди да й затегне мотора отново....та не това е важното де :D До сега не бях карал задномоторка никога, е няма такъв кеф и може би не случайно веднага след като слезнах от колата си запалих цигара....фантазия просто :plate_skoda:

МалкиО, пожелавам ти се да я стягаш бърже и безпроблемно, и до пролетта (най-късно!!!) да си я направил кукла :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Някой май му се ходи на бал .... :crazy:

По колата се работи , ама по-бавно ... че си е месец за банкети , празници , рожденни дни и т.н. .... :tongue_1: :tongue_1: :tongue_1:

post-4899-0-73695700-1481580608_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Честита Коледа на всички!

 

 

След доста напрегнатата нощ и ден в служебен аспект, имах нужда от уединение, тишина и спокойствие. След работа се прибрах, облякох гащеризона и право в гаража.

 

Неусетно минаха два часа и развоя на нещата беше следния...

 

Демонтирах изпускателния колектор, смукателния колектор, карбуратора, водния радиатор, делкото, алтернатора, корите под двигателя, масления филтър, бензиновата помпа, водна помпа, тялото на термостата, картера, маслената помпа, ролката на коляновия вал и капака на ангренажната верига. Всичко това за 2 часа.

 

Преди да изляза от гаража, колата изглеждаше така.

post-587-0-81117200-1483039571_thumb.jpg

 

Най-интересното, обаче е, защо този двигател блокира? Нямам кой знае какви познания и опит с тези двигатели, но си мисля, че когато свалиш картера не трябва да виждаш подобни неща...

post-587-0-30528300-1483039733_thumb.jpg

post-587-0-72854200-1483039766_thumb.jpg 

 

Извадих и позабърсах всички отломки...

post-587-0-73609900-1483039915_thumb.jpg

 

Така като гледам, петата на биелата съвсем леко е претъркана, едната черупка на лагера е леко изтънена, а болтчето е леко криво... забравих... гайките нямат резба!

 

Надникнах и при коляновия вал... и там е мъка...

post-587-0-58976900-1483040183_thumb.jpg

post-587-0-79427800-1483040223_thumb.jpg

post-587-0-71872600-1483040247_thumb.jpg

 

В общи линии, двигателчето е много добре поддържано.

Карано е с хубаво масълце...

post-587-0-06912900-1483040455_thumb.jpg

 

Ланеца е чисто нов...

post-587-0-20849600-1483040571_thumb.jpg

 

Карана е само с хубав антифриз...

post-587-0-19163200-1483040614_thumb.jpg

 

Много съм доволен от вечерта, починах си, видя се какво е станало с колицата и всичко ще бъде на ред!!!

 

А за Сашето искам да покажа температурата в гаража!!!

post-587-0-69248300-1483040840_thumb.jpg

  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко , малък, фелата е в същото черно състояние по всички метални части, знаеш промих маслото, сега по препоръка на Пешо ще го сменя на 6000км, дано оцелее!

Що се отнася до личното ми мнение, мисля че главата много се застоява там( на мястото си), а и мотора още е на място. Главата знам че е 100% ок, защото съм карал доста километри 120ка която почти не хвърля на клапаните и умря от ламарини, а не от мотор.

 

Относно последната снимка, не е проблем. Бронхита се лекува с Зефацет 400мг по 1 път дневно ,18лв е, ако стане на пневмония се пие Клацид, ама не е страшно, даваш 60лв, пиеш го и си супер след 1 седмица, ако нямаш пари за Клацид, пиеш Рулид (турския еквивалент на горния антибиотик). ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше не знам Пепи какво ти обяснява, но от мен да знаеш... Майстор в шише няма!!!

Каквото и да си промивал, каквото и да си правил, не отвориш ли да чегърташ, няма как да свалиш цялата тая "гняс".

Твоята Фелиция иска отваряне, но ти си знаеш. Тя, все пак, е една от малкото в нашия клуб с "двигател с външно мазане"

 

 

За моя двигател мога да кажа, че по колата не е работено от 28.11.

Главата и всичко ще бъде махнато и може би изхвърлено. Оставям я на гол блок и ще го мислим.

Двигателя е на колата за улеснение, все пак работя в 90% от случаите сам!!!    

Редактирано от malkiq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оттук нататък, мисля че нещата биха могли да се развият в следния вид: ризи и бутала 120S, глава 105, едно валче от 136Х, един пипнат SEDR с механична 2ра клапа :D  :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коце, мисля че ти трябва един охлюв(малък, на ниско налягане) за тая задномоторка. Правейки такъв ремонт сега, защо не си подготвиш нещата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, тогава един шлайф 1.5мм ще й се отрази перфектно! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дойде много агресивно и ще започне на духа гарнитура, аз 120 ката с 100с главата съм я стягал на 6,5кг само и само да не издуха, пък и навсякъде казват че след 1мм шлайф, главата повече не се шлайфа. Малкия преди години имаше карбуратори. Няма да са SEDR :fiu: Да речем че ще се дави като моята 120ка, преди да загрее.

 

Aз бях доволен от 100С карба, дърпаше добре, тогава го смених, за да мина на ладов, но за съжаление съм последния успял да намери чисто нова ускорителна помпа (от естествена кожа е)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не е баш така. Гумите са за колите, свирките са за жените ... :tongue_1:

Ехооо айде не мой с рогата бре, да не дойда да те бия.

Коце не го слушай на него само бръмбари му в главата, оправи си колата както ти си знаеш. Аз следя темата с интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Иво, фен съм на атмосферата.

 

...Пепи, знаеш идеята-стоковица.

 

...Саше, помниш ли зелената 120ка  :angry:  :fiu:  имам някаква представа, какво да правя с главите и карбовете, но остава сток!

 

Сега да рапортувам.

Днес пак си откраднах три-четири часа за гаража.

 

По препоръка на Сашето, обезглавих маторя.

post-587-0-21469200-1483122666_thumb.jpg

 

Състоянието си е същото на всякъде... отврат.

post-587-0-39927900-1483122720_thumb.jpg

post-587-0-22867400-1483122753_thumb.jpg

post-587-0-90106100-1483122783_thumb.jpg

post-587-0-98341800-1483122822_thumb.jpg

post-587-0-95411300-1483122858_thumb.jpg

 

След обезглавяването, реших да си поиграя и да измия капака на ангренажа.

post-587-0-73591100-1483122895_thumb.jpg

 

Не знам с какво си миете моторите при смяна на масло, но този капак глътна литър бензин, половинка кореселин, точно три часа търкане с пет различни четки, дървени клечки и метални шила...

post-587-0-11963100-1483122940_thumb.jpg

post-587-0-35141600-1483122964_thumb.jpg

post-587-0-77952200-1483122983_thumb.jpg

Не е перфектен но утре още...

 

Толкова днес от мен, отивам нощна смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Коледа на всички!

 

Честита, Коце! Живи и здрави и успех с поредния проект. :PDT_Armataz_07:

 

Следя всяка твоя стъпка откакто писа в онази обява - по памет - "Никой да не пипа! Моя е!" Ама сега ми дойде реда да пиша. :)

Мога да ти кажа с какво масло е карана - М10 Д. Стара кола. Всичко може да се очаква. Но ти си мераклия, а и нещата са поправими.

Даже си е супер колата. Като се сетиш и какви 6-7 годишни кенефи се продават.....

 

 

Ще дойде много агресивно и ще започне на духа гарнитура, аз 120 ката с 100с главата съм я стягал на 6,5кг само и само да не издуха....

 

Слабо стягаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години Колеги!

 

Докато вие се чудите, защо си чувствате главите като изтръпнал крак, Малкия чупи!!!

 

Започнах да почиствам докато загрея.

 

Започнах с повдигачите...

post-587-0-44190400-1483302419_thumb.jpg

 

...маслоприемника или както му вика г-н Модератора "Oil pick up pipe" ...

post-587-0-90164800-1483302439_thumb.jpg

post-587-0-28363100-1483302458_thumb.jpg

 

...болтовете на главата...

post-587-0-25744100-1483302723_thumb.jpg

 

...стойката за въздушния филтър...

post-587-0-33696600-1483302843_thumb.jpg

post-587-0-92201500-1483302868_thumb.jpg

 

След това ми писна да чегъртам и се развихрих. Метнах това маслено кубче на операционната....

post-587-0-09593000-1483302901_thumb.jpg

 

...пръснах го на съставните му части, за норматив...

post-587-0-87421000-1483302980_thumb.jpg

 

 

За жалост се почна пак чегъртането... тоя двигател е лейка...

post-587-0-67688100-1483303052_thumb.jpg

 

Утре продължавам, дано запрелича на по-големия си батко, по-скоро!!!

post-587-0-53885900-1483303130_thumb.jpg

 

Да не забравя, цял ден си имах помощник.

post-587-0-06313200-1483303169_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

В понеделник, като последен почивен ден, в гаража се събрахме доста сериозна бригада. На свиждане на Стотака дойдоха Марто, Пепи, Никола и най-голямата изненада Мартин (Тини). След сериозно измръзване и малко количество чай, Никола и Тини ни напуснаха, но на нас ни беше скучно. Извадихме един двигател от склада и започна забавлението.

 

Първо се наложи да източим греста (маслото) от двигателя. Не бях го правил по този начин.

post-587-0-01364500-1483554589_thumb.jpg

post-587-0-85222300-1483554611_thumb.jpg

 

След това беше готов за чупене.

post-587-0-31792500-1483554644_thumb.jpg

post-587-0-76445300-1483554666_thumb.jpg

 

Захапахме го и с общи усилия, за няколко часа, беше оглозган.

post-587-0-47863700-1483554710_thumb.jpg

post-587-0-72599900-1483554740_thumb.jpg

post-587-0-68527600-1483554767_thumb.jpg

post-587-0-69836800-1483554785_thumb.jpg

 

Не се чудете, защо всички са така навлечени...

post-587-0-33366700-1483555130_thumb.jpg

 

Хубавото от цялата галимация е, че си намерих читав колянов вал и биели...

 

Лошото е, че това е петия обезкостен двигател в гаража. Вече не знам кое от кой е и къде се намира... 

 

Благодаря ви момчета за всичко!!!  Без вас, нямаше да се случват нещата, по този начин!!! :flag_skoda:  :banana_beer:  

Редактирано от malkiq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата бавно и методично се случват в правилната посока ...  :banger_2:

Студ , жега ... важното е да се отхвърлят точките от списъка  :banana_beer:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.