Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Запитване относно печка


spirtomero

Recommended Posts

Здравейте колеги, нов съм във Форума, от скоро с O2 vRS 2TDi 170 к.с. (скоро ще приложа някоя друга снимка).

Изключително съм удивен от автомобила, доста завладяващ и добре вървящ (поздрвави на колегите БиЕмВи-сти)

 

Имам следния въпрос, на доста места, четах че дизеловите имат електрическа печка. Моля ако някой колега има наблюдения да каже как се пуска.

Опитвах с всички възможни комбинации на бутоните AUTO и ECON, при ниски градуси на външната температура и при високи зададени градуси на климатроника и резултата е нулев.

 

Температурите паднаха рязко, а подгрева на шофьорската седалка не работи и чесно казано си е бая студено, особено сутрин.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коя страна е колата - ако е някоя 'талянка - забрави за печката :) Ако е от по-топла страна - забрави за печката. (Ако искаш печка, това е твоята: http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53027-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BC-ptc-%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D0%BD%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB-1k0-963-235e/ )

 

Честита и много безаварийни :)

 

Ти си пробвал всички възможни комбинации, значи или е "умряла" (оправя се и то не с нова, а в спойката е проблема или в един резистор или диод не помня какво беше точно, ако я имаш) или я нямаш.

 

Поздрави

 

ПП: Ако я имаш и не работи, ето къде може да е проблема (99% от нещата с голф 5 са еднакви):

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6873778-golf-mk5-auxiliary-heater-not-working

 

IMG_0806.JPG

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, колата е внесена от Германия, произведена в Чехия, ще разглобя за да погледна дали имам въобще и ще пиша какво съм (несъм) открил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да... може да нямаш :) може да имаш и да не работи... иначе всичките са правени в Чехия, но зависи за кой пазар :) Има места, където не пада под нулата - затова там нямат печки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобих и установих, че печка имам не съм я свалял, номера и e 1K0963235F.  Няма напрежение към нея. Някой да има идея къде се намира предпазителя и или реле което да я пуска? Немога да проследя кабела и къде отива защото влиза в голям сноп и от там...

До акумулатора всички предпазители са здрави.

Някой да има идея къде се намира предпазителя и или реле което да я пуска?

Има ли вероятност проблема да идва от посочените резистори?

Може ли някой да каже каква беше точната комбинация за да тръгне.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно - я кажете как се пуска тази печка. И аз имам и така и не знам пускам ли я - работи ли - какво прави изобщо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значиии, за да тръгне тази печка трябва да е под 2 или под 4 градуса градуса температурата отвън, трябва да е пуснато на макс парното - тоест градусите до Hi и мисля, че ECON и т.н. не трябваше да се пускат. Тогава системата не смогва да стопли и пуска тази печка да помага. Тя не се пуска и спира от потребителя, тя е за помощ да загрее всичко по-бързо.

 

Релета и т.н. - нямам идея къде са... изобщо :( По нета, когато не им работят пишат за тези резистори и т.н. Имаше и тук тема във форума, ама не мога да се сетя... и да я намеря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значиии, за да тръгне тази печка трябва да е под 2 или под 4 градуса градуса температурата отвън...

Не е нужно да е под 2-4 градуса. Колкото и да е тръгва. Температурата на HI , ekon да не свети. На 30-40 секунда започва да излиза топличък въздух от страничните духалки, след минута-две става осезаемо . Смея да твърдя, че бачка и над 4 градуса понеже печката я паля още в гаража където е над 15 градуса. Ако не съм я запалил топло=курец. Чак след 5-10 мин...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аре бе, цял ден те чакам даа пишеш, значи!!! Ти го знаеше при тебе с климатОрника как става с точност, и помниш като слон... Жив да си!

 

Ама тоя мит за под 2-4, даже на едно място бях чел, че под 8 градуса сработвало, когато не тръгвал компресора на климатика - всякакви митове и легенди - значи щом го насилиш да топли на макс се пали, така ли?

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос,за което се извинявам на всички,но как да разбера дали колата ми има тази печка без да разглобявам.Разгледах един линк,даден от колега продаващ такава печка и по снимки някъде до пидалите трябва да се разглобява,но още ми е мила да я почвам.Все пак сме заедно едва от 3 месеца и още се опознаваме.Колата е в гараж,в който температурата не пада под 15 градуса за момента и сутрин паля,вадя и докато оправя гаражните врати,да си взема кафе минаеат 5 минути,колата работи и духа леко топло.Намерих темата започната от димон.Там пише климатроника на auto температурата на hi и тръгва печката.Ако настройм различна температура от мах печката ще работи ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ако настройм различна температура от мах печката ще работи ли.

Минимален праг мисля, че беше всичко над 75%... Тоест врътката да отиде към червено или по-близо до максимума.

 

Как да разбереш - другият вариант е да ровиш с VAG-COM/VCDS и да търсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На О2 facelift с климатроник, работи без значение от температурата навън. За целта трябва да се сложи на high за топло врътката за климатроника. Ако се сложи например на предпоследна степен - 26 градуса, не работи печката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно се познава дали печката бачка по моментната консумация . Като запалим да речем е 0,9 , пускаме печката , чуваме цъкане от ляво при бушоните и консумацията става 1,1. Даваме газ да речем и се чува още един ЦЪК и става 1,2 или 1,3 . Освен туй ламбите в купето леко примигват при първия цък . Все пак 1 Кват си казва думата...То това са към 70-80 Ампера. След 2-3 мин когато моментната консумация е 0,5 и пуснем печката то тя става 0,7 или 0,8 л/ч .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Пичове, я да ме светнете по въпроса за тези печки, моля. Октавия 3 РС, за българския пазар произведена. Важи ли правилото, че врътката за топло трябва да е на макс, за да тръгне печката? Освен това, веднъж ми направи впечатление като се прибрах в гаража, че доста време след като изгасих мотора и я заключих продължи да шуми от двигателния отсек нещо. После спря. Да е била печката? Поздрави!

Редактирано от Германеца
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като запалиш да пуснеш парното на макс и ще разбереш ;)

Другото ти е било филтъра за твърди частици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай като запалиш да пуснеш парното на макс и ще разбереш ;)

Другото ти е било филтъра за твърди частици.

Филтъра за твърди частици работи ли след като е изключен мотора? Някой беше казал да не се гаси двигателя, ако филтъра гори саждите. Разбира се по по-високите обороти на двигателя при работа на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтъра не знам, работи вентилатора на втора степен.

Отначало всички много се вталясват на фълтъра и после се успокояват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шума след изключен двигател, може да идва от някоя помпа, макар че колегата е с бензинов мотор, но така или иначе и той си има не малка турбина.

 

Миленски нашите супърби, а и не само имат циркулационна, може би зъбна помпа за охлаждане на маслото на турбината след спиране на двигателя.

Това го знам от сервиза, в който поддържам моята кола.

 

 

Пичове, я да ме светнете по въпроса за тези печки, моля.

Октавия 3 РС, за българския пазар произведена. Важи ли правилото, че врътката за топло трябва да е на макс, за да тръгне печката? Освен това, веднъж ми направи впечатление като се прибрах в гаража, че доста време след като изгасих мотора и я заключих продължи да шуми от двигателния отсек нещо. После спря. Да е била печката? Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото ти е било филтъра за твърди частици.

Според мен, Германеца има предвид едно не много шумно бръмчене, което се чува след като изгасиш колата, а не явното и доста шумно въртене на вентилатора, което се получава, когато загасиш мотора докато DPF е в регенерация. Та въпросното бръмчене трае около минута (или дори по-малко) и е точно от помпата, която споменава Voyslav над мен - нормално е. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека може да има истинска печка която продължава да работи известно време след като се изгаси колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека може да има истинска печка която продължава да работи известно време след като се изгаси колата.

Понеже вчера четох темата, днес пробвах с парно/климатик на макс - нямаше и две минути и започна да духа топло. Не съм поръчвал печка при конфигурацията. Външната температура беше между 0 и +2 градуса. Досега един-единствен път съм чувал този шум след като спра мотора, но беше действително студено и е възможно да съм оставил парното на макс и така да съм изгасил колата. Ще наблюдавам и ще пиша. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.