Jump to content
Ако имате проблем с вход във форума, моля кликнете и прочетете. Прочетете повече... ×
skoda-auto.bg     autozone.bg

malkiq

Skoda Felicia Laurin & Klement OEM

Recommended Posts

malkiq

Повечето от Вас знаят, че от известно време аз стопанисвам Фелицията на Владо. През тези години все правех по нещичко и не мислех, че има нужда от тема, но след всички въпроси се чувствам длъжен да споделя на бързичко историята на колата в моите ръце.

 

Малко за автомобила. 

Skoda Felicia Combi 1995г.

1.3 mono. със АГУ

Екстри заводски-няма

Екстри добавени от Владо- Аларма, Музика, Автоматично включване на фаровете 

 

През далечната 2012 г. заради започнатия проект Skoda PICK UP LX1.9D , се наложи да се разделя с тогавашната ми ежедневка Golf II. Тогава Владо предложи да взема неговата Фелициа. Колата не беше карана от около година. Взимайки я за временно ползване си дадох сметка, че по колата ще се правят текущи ремонти, но няма да има подобрения, все пак колата не е моя.

Започнах с обслужване на двигателя, ревизия на окачването, нови амортисьори, нова генерация, и основно почистване с демонтаж на мокета, пране на седалки и кори на вратите.

 

Започнах да си ходя всеки ден на работа и лекции, както и да прекарвам части за Пикапа.

post-587-0-07508500-1477937198_thumb.jpg

 

След около година Пикапа вече беше факт, а мен ме сърбяха ръцете и не се сдържах да пипна леко ежедневката.

Първата промяна беше на лице. Закарах колата при приятелите ми от Орландо фолио и резултата беше на лице.

post-587-0-53655300-1477937673_thumb.jpg

post-587-0-81057700-1477937717_thumb.jpg

На снимката се виждат и новите големи тасове за зимните 13'

 

Като стана въпрос за гуми и джанти, бутилката на газовата уредба беше монтирана на мястото на резервната гума. Самата тя се подмяташе в багажника и адски много ме дразнеше. Купих си една "патерица" от VW Монтирах я на гърба на голямата седалка, чрез усилки на скелета на седалката и така багажника беше празен.

post-587-0-79716400-1477938429_thumb.jpg

 

На снимката се вижда, че колата се ползва за работен кон, а начина на монтиране на гумата се забелязва в долния десен ъгъл.  

post-587-0-09502000-1477938500_thumb.jpg

 

След доста търсене открих оригинални бели и опушени мигачи за калниците.

post-587-0-36958800-1477938903.jpg

 

Както и нови стопове (старите бяха спукани)

post-587-0-96478700-1477939011_thumb.jpg

 

Наближаваше събора и сложихме малко джанта 16', Лиринг (багажник на тавана) и ветробрани на предните прозорци

post-587-0-45658700-1477939417_thumb.jpg

 

След това разглобих предницата...

post-587-0-96153400-1477939489_thumb.jpg

 

Боядисах с черно целия рефлектор на мигача, и част от рефлектора на фара. Понеже мигача ми изглеждаше скучен залепих оранжево светло отразително фолио на част от рефлектора, по подобие на някой по-нови автомобили.

post-587-0-27020900-1477939722_thumb.jpg

 

С новите джанти волана стана доста не приятен за маневри. Започна се едно ровене и четене, но се оказа че на тази окомплектовка на двигателя няма заводски предвидена хидравлика. Снабдих се с рейка, помпа, маркучи, казанче и колона за волана от 1.6MPI. Разглобих целия двигател и се започна едно мерене и мислене... на финала преместих алтернатора, изработих стойка за помпата на хидравликата, уеднаквих всички ролки на двигателя, преправих маркучите, изработих им стойки в коша, захванах казанчето на заводското му място и монтирах рейката. Замислих се, че ще бъде по яко ако оставя волана и ключовете за мигачите от по-стария модел, а не след фейслифта за да изглежда заводско. Преправих пръта на волана за да пасват каретата на новите шлици на рейката. Сглобих всичко покарах няколко дни и напълно случайно ми попадна стабилизираща щанга от 1.9D. За да я монтирам се наложи да се сменят носачите да се набавят скобите за вътрешните тампони, както и биалетки. 

За жалост нямам снимки от този процес. 

 

Един прекрасен ден обикаляйки по моргите и вторичните суровини, да търся части за проект на мой приятел случайно забелязах една тъмно синя Фелиция комби. Колата беше със заводските 13' лети джанти с всички капачки. Веднага попитах човека за цена, но каза, че са ги купили вече. Въпреки това реших да я разгледам. Приближавайки забелязах... Кожен салон L&K. Както се досещате прекарах на заден пикапа свалих инструмента и чак тогава забелязах, че седалките имат подгряване. Със седалките свалих и корите на вратите както и електрически огледала с подгряване. Всичко беше свалено културно със цялата инсталация и всички букси копчета и релета.

post-587-0-45810400-1477941205_thumb.jpg

post-587-0-73908200-1477941226_thumb.jpg

post-587-0-83335200-1477941248_thumb.jpg

post-587-0-61944000-1477941312_thumb.jpg 

 

На гръбчето има екстра която адски много ми липсваше, а никоя друга Фелиция няма!!! 

post-587-0-70118900-1477941485_thumb.jpg 

 

След сериозно почистване ги монтирах в колата.

post-587-0-07273600-1477943105_thumb.jpg

 

Доста четох и рових и се оказа, че заводски няма Felicia L&K с подгряване на седалките, ел. огледала, и ел. стъкла. Намерих си машинки, инсталация и заводски копчета, но на конзолата нямаше място за подгряването на седалките. Наложи се да проявя творчество. Това е крайния резултат. 

 

Това е заводска конзола с ел. стъкла (Глупаво, но няма нито една бройка в света с четири ел. стъкла)

post-587-0-31190900-1477943412_thumb.jpg

 

Това е заводска конзола с подгряване на седалките.

post-587-0-49894800-1477941281_thumb.jpg

 

Това е моята конзола! 

post-587-0-44644300-1477943469_thumb.jpg

 

След много кабели мъки и зор всичко работеше.

Срещнах се с Бай Тапицер показах му някой дефекти и той се зае с творчество

post-587-0-85009400-1477943584_thumb.jpg

 

Намери същата кожа, подмени парчето на кората, което беше скъсано и не си личеше, че е пипана. 

След като я видях реших да си изработя нещо, което винаги съм искал, а именно "сутиен", но не за мен а за предния капак.

post-587-0-40720200-1477943746_thumb.jpg 

 

И бяхме готови за събор 2015.

post-587-0-39375100-1477943826_thumb.jpgpost-587-0-10789000-1477943875_thumb.jpg

 

След смях игри и закачки...

post-587-0-73646100-1477943918_thumb.jpg

 

Се оказа следното. 

post-587-0-27590600-1477944224_thumb.jpg

post-587-0-95305300-1477944350_thumb.jpg

 

На Владко Шкодата е НАЙ-БАВНАТА ШКОДА В БЪЛГАРИЯ !!!

Редактирано от malkiq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

След събора 2015г. продължих да ползвам колата ежедневно, но имаше още дреболии за довършване. 

 

Първо започнах с премахването на предната емблема.

post-587-0-74133300-1477947486_thumb.jpg

 

Иска ми се колите ми, да са възможно най-близо до оригинала, с подобрени заводски части, или възможно най-редките неща за модела. Поради това реших да сменя летите джанти с метални. След кратко проучване избрах модела. VW Passat Syncro 1990-1995г. разполагат със същия модел джанти, като заводските 13' на Skoda Felicia (преди фейслифта), нооо 15'. След малко препилване, заводския тас пасва на джантите.

 

post-587-0-82068700-1477948230_thumb.jpg

post-587-0-95942600-1477948256_thumb.jpg

 

На тази снимка се забелязват и монтираните оригинални халогени.  

post-587-0-94012100-1477948394_thumb.jpg

 

Целта на минаването на по-малък размер, беше да имам възможност да смъкна колата достатъчно.

post-587-0-10835000-1477948543_thumb.jpg

post-587-0-28183100-1477948529_thumb.jpg

 

Дойде време за събор 2016

За да изненадам колегите, реших да подготвя колата малко по-специално.

Последните 2 години пътувайки за събора, като водач на НАЙ-БАВНАТА КОЛА в клуба, аз водех колоната от София. Тази година бях решил да го направим със стил.

Попаднах на тази снимка някъде в мрежата и си казах "Това е концепцията"

post-587-0-56817300-1477948821_thumb.jpg

Купих светло отразително фолио, рязах буквички на ръка две нощи, след работа и се получи това.

post-587-0-89178900-1477948708_thumb.jpg

post-587-0-29792000-1477948736_thumb.jpg 

 

На събора си изкараме уникално. Аз отново си спах на пистата , но този път без палатка. 

post-587-0-54108700-1477949382_thumb.jpg

post-587-0-39783500-1477949400_thumb.jpg

 

Тази година идеите ми също бяха оценени.

post-587-0-17784700-1477949464_thumb.jpg

 

След събора с Патрик решихме да си поиграем с идеята "Сервизен автомобил на клуба"

post-587-0-31999800-1477949749_thumb.jpegpost-587-0-63740300-1477949778_thumb.jpegpost-587-0-60140600-1477949821_thumb.jpegpost-587-0-96257800-1477949846_thumb.jpeg  post-587-0-03498800-1477949936_thumb.jpeg

 

След невероятния събор, Владо си дойде в България и за първи път видя колата. Беше много щастлив и хареса всяко едно нещо направено от мен.

Проведохме сериозен разговор за идеите ми, развитието на проекта от тук на татък и стигнахме до консенсус.

На мен, колата му, ми беше с не достатъчна мощност, за да пътувам на по дълги разстояния. Също така, сериозната градушка преди години не я подмина, което водеше и до пребоядисване на цялата кола. Също така много ми липсваше климатик с новия кожен салон.

Имаше няколко начина да се реши проблема. След дълго обсъждане решихме. КОЛАТА СЕ ПРОДАВА. С парите от колата и малко от мен се взима нещо което да върши работа на мен и на клуба, но си остава собственост на Владо!!!

 

Най-хубавото в цялата тази история е, че пазех всички подменени части от мен.

Колата за около две седмици се върна в заводския си вид.

 

Оставих някой глезотии, който бях добавял и нямаше да са ми нужни повече, например:

Лиринга на тавана. 

Отварянето на задния капак до седалката.

Хидравликата на волана.

Стабилизиращата щанга и други дреболии.

 

Колата отиде на "пазара" и логично действие беше покупката на нова!!!

Ето я и нея...

post-587-0-65681000-1477950899_thumb.jpgpost-587-0-36141200-1477950923_thumb.jpg

 

На кратко за новото попълнение в клуба

 

Skoda Felicia 1995г.

1.9D

Заводски екстри - Климатик

Екстри добавени от мен - МНОГО

Състояние - Нито точица ръжда, двигател с доста проблеми, инсталация с доста побългарявания, матиран таван, крив преден капак, криви предни калници, салона...нямам думи...

 

За новия проект очаквайте развитието!!!

 

 

  

 

Редактирано от malkiq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Браво, много ми харесва как си оформил темата, радвам се че си намерил време да я пуснеш. Попринцип и аз се замислям за едни 15ки, примерно на 195 за лятото... но още се чудя... купата за втора най - бавна кола на събора 2016 още е в багажника...

 

За новата кола.. добре климатик, попринцип не харесвам много точно този син цвят , амаа.... Премести си фаровете и смени това рамо на задната чистачка, като видя кривено рамо от друга кола и умирам от яд. Иначе честито. На какви километри е по часовник?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Евала за темата! Хайде сега една турбина да стане TDI и да се мерим пак :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stanley

Много се забавлявах докато чета темата.

Поздравления за ентусиазма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

След не много големия интерес към темата, не бързах много с довършването и, но като сме започнали, поне да го докараме до някъде. 

 

И така на обява колата изглеждаше така.

post-587-0-12865100-1478725941_thumb.jpg

post-587-0-67087200-1478725978_thumb.jpg

post-587-0-74786400-1478726008_thumb.jpg

 

 

Саше по часовник колата е на 10:19, а по километраж 126000км.

post-587-0-04287800-1478726055_thumb.jpg

 

След покупката логично беше да се почерпи ... Втора покана не трябваше!!!

post-587-0-68282500-1478726148_thumb.jpg

 

На следващия ден филма започна...

Първо подредихме колите.

post-587-0-92687200-1478726193_thumb.jpg

post-587-0-10272400-1478726249_thumb.jpg

 

С Гената се гмурнахме и оглозгахме бялата Фела за норматив.

post-587-0-45378100-1478726324_thumb.jpg

post-587-0-64345300-1478726364_thumb.jpg

post-587-0-49878600-1478726396_thumb.jpg

post-587-0-95252100-1478726417_thumb.jpg

 

След това и муцунката...

post-587-0-70894300-1478726450_thumb.jpg

 

Трябваше да се освободи място за синята Фела  и докато ние с Гената разглобявахме внимателно, Пепо плячкосваше един стар проект, за да се срещне с пресата.

post-587-0-81350800-1478726563_thumb.jpg

 

След два, три дни работа, бялата Фела беше готова за пазара.

post-587-0-68426800-1478726627_thumb.jpg

post-587-0-91596200-1478726655_thumb.jpg

post-587-0-37070300-1478726679_thumb.jpg

 

След това подбрахме и синята Фела...

Тук искам да забележите, че и Марто работи!!!

post-587-0-29922400-1478726719_thumb.jpg

post-587-0-88368000-1478726798_thumb.jpg

post-587-0-91977500-1478726847_thumb.jpg

 

Гената подава "Смучарагите"

post-587-0-97642100-1478722315_thumb.jpg

 

Работим до късно и на лампа!!!

post-587-0-72980300-1478722422_thumb.jpg

 

Но не е скучно... Бирата на момчетата им вървеше доста... Мезетата бяха качествени...имаше и "жива музика" на моменти...

post-587-0-92640500-1478722602_thumb.jpg

 

Нека се върнем на работата.

Кабелите след доста работа бяха навързани и изглеждаха добре.

post-587-0-65993100-1478722823_thumb.jpg

 

След това сериозно миене на всички пластмаси.

post-587-0-81524100-1478722949_thumb.jpg

post-587-0-52138400-1478722993_thumb.jpg

Тези снимки са скучни за това са само двечки

 

Монтажа на всичко започна с измитото табло.

post-587-0-85702800-1478723084_thumb.jpg

 

Мокет, стелки, табло, барче, всичко беше монтирано...

post-587-0-99872800-1478723131_thumb.jpg

 

...и след това корите на вратите и седалките...

post-587-0-49063700-1478723242_thumb.jpg

 

...след интериора започнахме и муцунката

post-587-0-10167400-1478723448_thumb.jpg

 

За да не става темата безинтересна описвам на бързо направеното по колата.

На колата бяха монтирани ел. стъкла, ел. огледала и оригинални кожени кори...

post-587-0-93638400-1478723790_thumb.jpg

 

...оригинално барче с копчетата за ел. пакета, а кожата на скоростния лост е направена със същата кожа като на салона...

post-587-0-79208000-1478723936_thumb.jpg

 

...плъзгачи за парното с копчета за климатик...

post-587-0-99443600-1478724083_thumb.jpg

 

...етажерка за дребни предмети (монтира се на модели с въздушни възглавници)

post-587-0-99031400-1478724202_thumb.jpg

 

...лост за отваряне на задния капак...

post-587-0-99031400-1478724202_thumb.jpg

 

...оригинални стелки...

post-587-0-45641800-1478724454_thumb.jpg

 

...кожен салон с подгряване на седалките...

post-587-0-82253000-1478724528_thumb.jpg

post-587-0-44728400-1478724557_thumb.jpg

 

...задните колони прилежно скрити...

post-587-0-20896300-1478724645_thumb.jpg

 

...шумоизолация на предния капак...

post-587-0-72587100-1478724702_thumb.jpg

 

...багажник за тавана (оригинално "Туле" за Фелиция комби)...

post-587-0-48442800-1478724836_thumb.jpg

 

...двигателя, както и цялата кола бе прилежно измита...

post-587-0-97229600-1478724911_thumb.jpg

 

Освен оригиналния ел. пакет, на колата бяха монтирани, централно управление на вратите и аларма (без звуков сигнал, без светлинен сигнал на мигачите ).

post-587-0-31079700-1478725126_thumb.jpg

 

Сложих отново затъмнените фарове и мигачи, но с "би ксенон"

post-587-0-39426700-1478725268_thumb.jpg

 

Халогените също бяха затъмнени сериозно, рефлекторите им бяха преправени, за да влезе диодна крушка, и се монтира модул за дневни светлини, за да ги управлява.

post-587-0-01881500-1478725416_thumb.jpg

 

Дневните светлини работят на 70%, а когато се пуснат ръчно халогените с фаровете, светват на 100%

post-587-0-50914600-1478725501_thumb.jpg

 

Саше, за да си спокоен и втората ти заръка е спазена. Задни чистачки мразя...решението е ясно.

post-587-0-39245200-1478725666_thumb.jpg

 

И за финал звънчето за свинчето!!!

post-587-0-54223800-1478725720_thumb.jpg

post-587-0-49546300-1478721982_thumb.jpg

post-587-0-66158100-1478722206_thumb.jpg

post-587-0-47226300-1478726513_thumb.jpg

post-587-0-98277300-1478727692_thumb.jpg

Редактирано от malkiq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Боре

Хммммм, интересни снимки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Logrus

Нафтова печка......ми щом така си решил..... :sorry:

Иначе интерес има, ама очаквахме развитието  ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Хубава работа.....да не излезе точно снимката, на която твърдиш, че Марто работи :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

Колеги, 

Извинете ме много, но без да искам, натиснах публикувай на средата на историята.

Продължението вече е публикувано в горното ми мнение.

Приятно гледане и четене.    

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
felicialx

Страхотия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Климатик... , колко красиво звучи. Добре е станало, само дето няма запалка а барчето е от преди FL. Забравил бях за пренебрежението ти към задните чистачки, за мен си е удобство. А защо сте сваляли цялото табло и на двете коли ? Сега остава само да набараш в моргата някой FL и ще изглежда чудесно с новите фарове, капак и броня. Все пак трябва да изглежда горда, че си има климатик :D Toзи тройник на маркуча за водата с зелените жици, много прилича на моя. Колата да не е внос от Италия? С какъв препарат михте мотора? Дай да я превъртим на 0км, да се знае че ти я караш. Вече съм го правил на моята, не е философия, после трябва да се нагласи стрелката на километража по навигация.

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
krasipask

Как да няма интерес !Такива теми са най-надъхващи....супер :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Kоце , звънни имам фул мотор 1, 9Д :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mishelle

Малък - Голям си!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_

Малък - Голям си!

 

Добре казано   :D  :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
b3lq7a

Като имаш турбо, все ти малее и искаш по-голУемо  :tongue_1:

 

Респект за труда, времето и усилията, Коце! Голям мераклия си, ако така и с жените се държиш, ще се трепат за тебе  :banger_2:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Impress_me

Евала! Има ли планове за засилване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
diana_kraice

Браво Малчо, много добре си се справил, браво и на помагачите.

Сега поне знам, че ако реша да разкостя моята красавица на кой да се обадя за помощ  :fiu:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

Засилване на колата съм замислил!!!

 

Преди около седмица купих донор.

post-587-0-36550100-1479834580_thumb.jpg

 

Голфа е купен само заради това...

post-587-0-43998700-1479834615_thumb.jpg

 

За един следобед свалих всичко необходимо...

post-587-0-58032600-1479834742_thumb.jpg

post-587-0-15159400-1479834762_thumb.jpg

 

 Остатъка замина за скрап...

post-587-0-37978600-1479835103_thumb.jpg

 

 

В общи линии това е целта - механично ТДИ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ilkomuhata

Браво страхотен репортаж.Дори мисля че си си объркал професията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
malkiq

Здравейте,

 

Преди студените дни реших да сменя антифриза на колата, защото не знаех с какво е карана преди мен. Понеже в системата беше невероятна боза, реших да я промия добре и след това да сложа максимално най-евтиния антифриз. Плана за двигателя е на пролет да го отворя и обслужа, за това не ми се хвърляха пари в канала.

Една сутрин станах за работа, запалих колата, разрих я от снега и тръгнах. Забелязах, че няма парно първите няколко минути, но го отдадох на температурите (-20; -17). След десетина минути колата достигна работна температура, но парно нямаше... Досетих се веднага, че системата е замръзнала! Антифриза е родно гаражно производство, на етикета му пишеше -60, а аз сипах само концентрат...

Както и да е, след дълги часове на размразяване успях да източа целия антифриз и да налея това което трябваше.

post-587-0-73772300-1485274843_thumb.jpg

     

Преди няколко дни се наложи друг бърз ремонт на -15

post-587-0-04148900-1485273949_thumb.jpeg

post-587-0-52963000-1485273967_thumb.jpeg

 

Свалих стартерчето, Гената смени бендикса и втулката.

post-587-0-89345500-1485274897_thumb.jpg

 

И пак нощна смяна...

post-587-0-27657000-1485274995_thumb.jpg

post-587-0-41822100-1485275012_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
maxrpm

Твоето бюро е малко по - чисто от моето, ма аз съм си мръсник :P Браво че най - накрая оправихте стартера. Нощна - колко да е нощна, маи фелите и моита и твойта са свикнали да палят в 5:40. За антифриза чух от първо лице и се радвам че нямаш гарнитура за смяна. ;) Дано по - скоро да се стопи снега, че да им обърнем малко внимание, аз масло имам да сменям.

 

Кажи направо кога си почивка, ще ти  оставя моята с документи и ключове пред вас, да си ги разменим за седмица :P Хвалят ми ги тея 75коня, като манна небесна...

Редактирано от maxrpm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×