Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с автоматична скоростна кутия


Skodasuperb

Recommended Posts

Здравейте! Карам Шкода Супърб 1.9TDI 131hp автоматик 2005г. Проблемът е именно в скоростната кутия и се проявява по следния начин: При включване от P на D преди да тръгна всичко е наред. В движение сменя по-трудно скоростите, има леко приритване и понякога трябва да отпусна газта за да превключи на по-висока предавка. Проблема се появява най-много като включа на R. Има един момент от около 1 секунда, през който не се случва нищо, а след това "изритва" и тръгва рязко назад и след около 2 секунди спира и всеедно е на нулева. Давам газ,, тя си се форсира, но не се движи и ако идкам да се придвижа още назад, трябва да включа на D и пак на R за да се придвижа още 3-4 метра и пак да спре. Масло и филтри са сменяни скоро. Моля за предположения и евентуално препратка и съвети за майстор и като цяло дали подлежи на ремонт и може да е някой датчик или компютъра или трябва да сменям цялата кутия. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблема със R бях чел, че е често срещан и се оправя със смяна на клапан соленоид на задна предавка. В Британския Шкода форум има доста теми.

 

Принципно кутията е ZF5HP19 (FLA), може да потърсиш теми за подобни проблеми.

Не съм сигурен дали за този тип кутии има начин за диагностика или се сваля и се гледа вътре какво става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия и точен отговор. Видях, че е много евтина част и ще мина през някой сервиз да погледнат колата. Важно ми е също така дали ако се кара така, преди да се смени нази част може да се счупи скоростната кутия и да спре напълно. Също така, както в повечето форуми има някой, който ремонтира дадената марка и разбира, тук имаме ли такъв? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едно момче в Горубляне и по форумите много го хвалеха, че ги разбира автоматичните кутии. Имаше тема във форума за един VW Туаран с проблемно DSG, но е изчезнала там имаше контактите му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото си спомням, кутията не може да се счупи тотално от проблем в клапана за R, т.е. проблема с движение назад не е свързан с движението напред.

Тук няма такъв човек, който да ремонтира този модел скоростна кутия. Има добри сервизи за мотор и ходова част.

 

Може да потърсиш майстор за автоматични скорости в ауди и vw форумите.

 

Утре и аз ще се поровя и ще ти пиша на лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време се обсъждаше добър сервиз до парка Врана за ДСГ-та. Предполагам и с по-старите автоматици се оправят.

Нямам представа дали работи към момента. Но можеш да пробваш.

Това имам като контакти:

Мишо-0884723037. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Мишо е много тачен в Ауди средите и преди няколки месеца се премести в нов сервиз около с/кв. Герман. Дано телефона е актуален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, Мишо е много тачен в Ауди средите и преди няколки месеца се премести в нов сервиз около с/кв. Герман. Дано телефона е актуален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като включвам R, се чува едно изпиукване по-продължително и на екрана изписва EMISSIONS WORKSHOP. Тоест според мен засича някаква грешка. Това не значи ли, че ако и направя диагностика ще излезе точно проблема откъде идва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, диагностиката ще покаже проблема. Вероятно АГР ти е за почистване.

 

А за проблемите с кутияте - имаше ли ги преди смяната на маслото или не?

 

Също така имаш и лично съобщение. :tell_me:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених малото и филтъра именно с идеята и мисълта, че ще се оправи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш проблем в клапанното тяло. Трябва да се направи диагностика, след което да се локализира дефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем в клапанното тяло какъв е като сериозност и сложност на ремонта? Сложен и следователно скъп ли е? Благодаря предварително! Тези дни съм изключително зает и не мога да отделя време на Шкодата (не я карам в момента), но до 15-тина дни ще съм я закарал на диагностика и ще ви държа в течение. Въпросът е къде мога да направя добра такава? Кое място препоръчвате? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Има ли развитие по темата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

1. Счупен корпус на съединителите D-G;

2. Клапан соленоид дава грешка;

3. Натрупани грешки в компютъра на скоростната кутия.

Колата е в сервиз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя темата с интерес и ще се радвам да споделиш резултата, след като колата излезе от сервиза.

Дано ремонта е лек и сумата не помрачи настъпващите празници.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Добър вечер! Страшни некадърници в този сервиз се оказаха. Ми те хората си нямат и идейка за тия автоматични скоростни кутии. Както и да е-ще се ходи на друго място, жалко само за изгубеното време! С още един въпрос към вас: На отиване към сервиза не съм я натискал изобщо, карах много умерено заради състоянието, но сега реших да я натисна малко-НЕ! Няма тяга, ускорява много плавно, не може да се тръгне бързо, отделно, че скоростната кутия не е в ред и сменя трудничко. На таблото светят 3 лампи: Check Engine, ESP-то, и още една- все оранжеви, една над друга. Отделно при включване от P на друга предавка си пищи, набива грешки и изписва Emission Workshop. На място двигателя си се форсира, работи нормално и всичко е ок, но като е в движение всичко се случва много мудно и умерено. Мисълта ми е, предвид всички грешки, които са по таблото, възможно ли е скоростната кутия да е в някакъв авариен режим? Съмнява ме да е от двигателя, на 180 хил. реални е, не пуши, работи си чудесно, винаги е обслужван, аз съм първи собственик, на място си се форсира нормално и т.н. Благодаря предварително!

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Има ли някой добър човек, който разбира и има възможност след като напиша кодовете на грешките да ги разчете и съответно да ми каже кое какво означава? Много ще съм благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора каза, че не върви заради EGR клапана, което е освен прецаканата ск.кутия, както и да е. Сега важно ми е дали да го затапим и какви биха могли да бъдат последствията или пък да го почистя, ИЛИ да взема втора употреба друг. Тук е мястото да попитам дали мога да взема САМО от същия двигател (1.9 TDI 131hp) или става и от другите 1.9TDI-та?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Така. Ще споделя резултатите въпреки слабия интерес към темата. По скоростите се оказа клапан за задната скорост и филтър и масло. Защо не вървеше? Защото предишен майстор е закрепил Egr със силикон ?!?!?? Сменихме го целия с чисто нов, почистване на геометрия на турбото и това е като цяло. Отделно смених датчик за ABS и ESP, защото не работеха и даваха грешка. Това е. Мерси!

Редактирано от Skodasuperb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай едно нещо, гледай кви други са изскочили. Хубаво е, че всичко е ОК в момента! Дано и занапред да е така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.