Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кошмар: Загуба на антифриз 2.0 tdi 184kс VRS


gladnika

Recommended Posts

Здравейте  колеги,

 

Реших да отворя тази тема, тъй като преминах през доста голям адд, докато отстраним проблемът на колата ми: загубата на антифриз.

И с цел да помогна на някой колега ако има същия проблем.

Колата ми е Октавия 3 ВРС 2.0 тди 184кс. на 140к км.

 

Това си беше истинки кошмар. От както взех колата (това беше преди 4 месеца), беше голямо тичане и борене за да откриеме и отстраним проблема.

Колата ми губеше горе долу по 400мл на 400км антифриз. И нямаше видими течове.

 

Оставях я поне 4 пъти в Еуратек и нищо.

  • Първият път гледаха около 2дни и ми казаха, че съм за сменя на водна помпа.

Тъй като аз купих колата втора ръка и имам цялата история до момента в която става моя, от исторята видях, че водната помпа е сменена преди 10к км. След като им го казах, мислеха че е някакъв въздух в системата и ми доляха течност. Казаха ми да я карам докато лампичката пак не светне и да се обадя.

  • Е лампата светна пак на около 300км. Пак обаждане към ЕТ, запазване на час, ала бала само мотане. Оставих пак колата. Пак гледаха и казаха, че ако не е било водна помпа значи е охладител на ЕГР. Сумата за този охладител не е малка, но ако е той казах си: ще го сменяме. Добре че ми светна пак да си провера в историята дали не е сменян и той. И какво да видя и той сменен около 10к км.

Хубава работа от страна на ЕТ и немърлива!

След като им казах, че не си поглеждат в историйте, и че този охладител на ЕГР е сменен, почнаха да гледат по сериозно на нещата.

  • Гледаха наново, за течове, надуваха системата няколко дни. Пак не откриха проблема. Общо взето се чудеха какво може да е.

Даже ми сложиха лепенка на качанчето на макс линията да я наблюдавам, тъй като докато колата беше при тях, течноста както беше спаднала се била качила. Как е станало: Магия! .... нямам думи просто.

Казаха ми пак да якарам и да я наблюдавам и ако спадне вече може би проблема е от главата.

 

Реших да отида в друг сервиз за второ мнение. Имам много добри наблюдения от Сервиз Airshox:http://airshox.eu/

Който се намира в Дружба, там са ми правили фабията на жената няколко пъти и реших да отида при тях.

Момчетата отделиха доста време над този проблем!

  • Сменихме първо капачката на казанчето, тъй като това било решението на такъв проблем на много коли преди и е евтино, но не помогна.
  • Направиха някакво видео наблюдение ако могат да открият някакви следи на теч от антифриза, но пак нищо.
  • Надуваха системата под барове, ако избие от някъде, но пак нищо. С надуването са открили минимално ниско налягане на два от цилиндрите.
  • Казаха, че проблема може би е от главата.

След като решихме да я обезглавяваме, колкото и да не ми се искаше, момчетата махнаха главата. При махането са видели следи от антифриз и смятаха че е от гарнитура на главата.

Закараха я до Джуди, сервиза за глави на хладилника в София. Те са сканирали главата, но не са открили пукнатини. Сменили са гумички на клапаните, които са задължително нещо ако сваляш глава, също леко шлайф,  и я върнаха при момчетата да я монтират.

 

И така колата беше сглобена със сменени 3 гарнитури, нови болтове, ново масло, филтри, готова за каране с мисълта, че сме отстранили повредата. :blush:

 

Взех си колата и покарах 500км, но пак си губеше антифриз. :BangHead:

Върнах я пак при момчетат от Airshox. Казаха, че и гарнитурата е бил проблемна, но и нещо друго. Пак почнахме да търсиме от какво може да е.

  • Оцветиха антифриза с специялен реактор. Гледаха с УВ лампа за следи. И какво да видиш намериха пръски антифриз в смукателния колектор от Охладителя на Интеркулера (Водния охладител).

Ето и линк описваш проблема от тяхна страна с няколко снимки: https://www.facebook.com/airshox/posts/656622761164009

 

Явно си е слабо место на колата, или е било фабричен дефект, няма да разбера никога.

След като сменихме проблемния охладител (Ето и номера на часта: 04L129766N), минах около 1000км и колата вече няма загуба. :banger_2:

Много съм благодарен, на момчета от сервиза, наистина доста сложен проблем за откриване, но поне с хапи енд.

 

В бришкода форума, има колега със същите симптоми и проблем като моя, но е 1.6 ТДИ. Все още колата му е в гаранция и проблема му още не е отстранен! Дано и на него да съм помогнал.

Надявам се никой да не изпитва тоя кошмар.

От ЕТ ми казаха, че все още не са сменяли такава част в БГ.

 

Поздрави,

Влад

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала!!! Евала, че споделяш!!! :) Много безаварийни километри от тук насетне!!! Само нафтичка да слагаш + добавка и да върви много ти пожелавам!!!

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ебати филма! Браво, че си споделил информацията. 

 

Явно предишният собственик не е успял да го намери и се е принудил да я продаде с "история".

 

Да и аз така си мисля, че е станало. А и понеже гаранцията му е била до 100к км, му е станало доста скъпо да продължава да търси... и на мен не ми излезе много евтино, като се сетя и какви нерви бяха, но поне сега е като нова :P

От историята на колата, за 140к км, мога да кажа че слабите места на модела са:

- лагер главина - десен 2 пъти е сменян.

- водна помпа - от ЕТ казаха, че доста дефектират. Сменят я с няква по нова, където вече е отстранен проблема.

- охладител на ЕГР - също слабо място

- и този охладител.

Иначе, като цяло модела е уникален, няма и секунда в която да не и се кефа :plate_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях на една нововноска 2013г. На 150 000 км. губеше вода.И аз първо от топлообменика на агр-а почнах.Свалям и надувам.Аудитата от по предно поколение имат все нам проблем.Второто дето свалихме да надуваме беше водния охладител на вход.въздух.Беше ми и интересно да видя устройството вътре,и по точно ще се задръства ли това чудо на техниката с сажди.Ами ще има работа тепърва.

Твоя как беше?

Вие сте я разбили от ремонти.Ако пуска от гарнитура на главата-в лидъл продават евтини ендоскопчета с ламбички.Пред дюзите гледащ,цилиндъра буталото,клапани ще са по различни от другите когато минава там антифриза.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога е произведена колата и къде е карана? Радвам се, че сте остранили повредата и със здраве да си я караш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях на една нововноска 2013г. На 150 000 км. губеше вода.И аз първо от топлообменика на агр-а почнах.Свалям и надувам.Аудитата от по предно поколение имат все нам проблем.Второто дето свалихме да надуваме беше водния охладител на вход.въздух.Беше ми и интересно да видя устройството вътре,и по точно ще се задръства ли това чудо на техниката с сажди.Ами ще има работа тепърва.

Твоя как беше?

Вие сте я разбили от ремонти.Ако пуска от гарнитура на главата-в лидъл продават евтини ендоскопчета с ламбички.Пред дюзите гледащ,цилиндъра буталото,клапани ще са по различни от другите когато минава там антифриза.

Незнам за отвътре как седят нещата с този охладител. Оставих го на момчетата, като казаха че ще го режат и ако може да го рециклират, но не мисля, че ще стане.

Да явно си е проблемна тази част. В ебай видях, че се продават доста втора ръка, но сигурно вече са изпукали.

Момчетата ми предлагаха да го байпаснем, като го оставиме и сложим истинки кулер, което щяло да подобри охлаждането, но не ми се побългаряват нещата исках всичко да си е оригинално, затова си и купих чисто нов.

За гарнитурата и аз не съм много сигурен дали е имало проблем, но какво да кажа...свършен факт, хич не ми се искаше да я обезглавяваме.

Всъщност момчетата са надували доста неща по колата, както и проблемния охладител преди да свалят главата, но не са успяли да видят проблеми.

След оцветяването се е показало, даже май са го слагали в няква вана, за да могат да симулират работната температура на двигателя. Поне така ми казаха...

 

 

Кога е произведена колата и къде е карана? Радвам се, че сте остранили повредата и със здраве да си я караш!

 

24.12.2013г. е произведена. Карана е във Франция, главно по магистрали.

 

Мерси за пожеланията, от тук нататък само каране :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,понякога пускат само като се стоплят на 90-100 градуса.

Смотана работа,важното е че сега е ок вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко снимки, които намерих в тел:

 

Лепенката на ЕТ, да ми покажат до къде трябва да е нивото на антифриз: :sorry: 
http://dox.bg/files/dw?a=57372375e8

Грешка на Макси дота:
http://dox.bg/files/dw?a=d03f4e0afc
 

Грешката на Инфотеймънта:
http://dox.bg/files/dw?a=4468df74be



 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте колеги,

реших да изступам от паяжината малко темата и да се похваля, че след тези отстранени проблеми колата не е мръднала.

Минах и още 30к и повече км и не спирам да и се кефя.

Само едни накладки смених и обичайните консумативи, масло, филтри....

Уникален автомобил, семеен, с нисък разход, който не отстъпва по динамика :banger_2:

Поздрави! Надявам се скоро да се видиме на някоя среща на Ним ако ми остане време.... :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имат разни болежки - машини са. Но пък важното е, че плюсовете са повече от минусите и колата носи вече само кеф! Нека ти е!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Имам подобен проблем.

Колата е Октавия 3 2014 2.0 TDI (230000 km) имам я от седмица.
Сутрин пали трудно - върти няколко пъти преди да запали. Установих за 300 км загуба на около 500 мл, два пъти доливах и пак светваше след известно време. Когато развия капачката на казанчето за антифриз се усеща испускане на въздух и нивото на антифриза леко се покачва.

Моля за съвет и по възможност да препоръчате конкретни сервизи. (обадих се на Ники от Герман, повечето го знаят, но до 2 седмици не може да ми обърне внимание)

Писах и на сервиза в Дружба AirShox чакам да видим какво ще кажат и кога мога да я закарам.

Редактирано от sk0da0ctavia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен проблем.

Колата е Октавия 3 2014 2.0 TDI (230000 km) имам я от седмица.

Сутрин пали трудно - върти няколко пъти преди да запали. Установих за 300 км загуба на около 500 мл, два пъти доливах и пак светваше след известно време. Когато развия капачката на казанчето за антифриз се усеща испускане на въздух и нивото на антифриза леко се покачва.

Моля за съвет и по възможност да препоръчате конкретни сервизи. (обадих се на Ники от Герман, повечето го знаят, но до 2 седмици не може да ми обърне внимание)

Писах и на сервиза в Дружба AirShox чакам да видим какво ще кажат и кога мога да я закарам.

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/forum/219-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8-%D1%83%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B3%D0%B8-%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%B1%D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах и на сервиза в Дружба AirShox чакам да видим какво ще кажат и кога мога да я закарам.

По добре я закарай или им се обади.С това писане е трудно да ти открият или отстранят проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Имам подобен проблем.

Колата е Октавия 3 2014 2.0 TDI (230000 km) имам я от седмица.

Сутрин пали трудно - върти няколко пъти преди да запали. Установих за 300 км загуба на около 500 мл, два пъти доливах и пак светваше след известно време. Когато развия капачката на казанчето за антифриз се усеща испускане на въздух и нивото на антифриза леко се покачва.

Моля за съвет и по възможност да препоръчате конкретни сервизи. (обадих се на Ники от Герман, повечето го знаят, но до 2 седмици не може да ми обърне внимание)

Писах и на сервиза в Дружба AirShox чакам да видим какво ще кажат и кога мога да я закарам.

Благодаря на колегата за сервиза. :banger_2:  :banger_2:  :banger_2: 

Оказа се същият проблем. Течеше радиаторът на интеркулера.

Бързо, лесно и не много евтино (800 лв) ми го отстраниха. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегата за сервиза. :banger_2:  :banger_2:  :banger_2: 

Оказа се същият проблем. Течеше радиаторът на интеркулера.

Бързо, лесно и не много евтино (800 лв) ми го отстраниха. 

Относно бавното въртене се оказа, че шалтерът на стартера е заминал. 

Рециклирах го и за сега е огън.

Редактирано от sk0da0ctavia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
  • 1 година по-късно...

Пзволете ми да изтупам темата от пепелта. Колата е Голф 7, но двигателя се слага на всички атомобили от ВАГ групата. А двигателя е 1.6 ТДИ 110 кс. Купих я ноеври месец миналата година. Производство 2015 година на 176 хиляди километра. Заради 5-те и години и километрите реших да я обслужа в началото на декември. Ремъци, ролки и водна помпа. След, което и навъртях доста километри (около 1000). Докато една сутрин при палене лампата ме изненада. Не го приех много стряскащо имайки предвид източването на антифриза за обслужването. Да но след една две седмици го направи пак. В Порше София изток провериха дали държи налягане и за външни течове. Всичко е идеално. Трябваше им повече време за да разкачат ЕГР и колектора и се разбрахме за друг ден. И те се съмняват в ЕГРа или кулера. Дано да се размина с едното от двете. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е проблема е добре познатия. Вероятно ще я правя в airshox. Събирам частите. Кулера от чужбина идва на доста приятна цена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте,

понеже имам същия проблем и аз , може ли да ми кажете от кой сайт пазарувате частите 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега в autodoc.bg цената е страхотна. Аз го взех за около 760 лева в комплект с АГР клапан.В Порше ми искат 1500 лева само за кулера. С труда излиза 2300. Незнам кой мотор си, но за Евро 6 варианта номера е 04L129711AC. 

Цитат

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това си е за RECALL тяхната кожа. Да се съберем и да пратим едно писмо до Порше, Еуратек и до Сеат представителя. Проблема е масов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Проблема се оказа кулера. Тотал около 1300 лева. Диагностиката в Порше, самата част и смяната. Вече над 2000 км. и нивото не е спадало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.