Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електрическа система при Фабия 2


Димитроф

Recommended Posts

Здрвейте колеги, прегледах форума, има доста потребители, с различни проблеми по електрическата система на колата, включително и аз, за това, ще помоля, ако някой разполага с по-подробни данни, относно ел. трасетата, различните релета, тяхното разположение в автомобила и др., да ги сподели в тази тема .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Пускам,за Фабия 1999 от август.

 

http://dvi.elcom.cz/rts/fabia/dilenska_prirucka/Elektrick%C3%A9%20sch%C3%A9my/Schemy.pdf

 

p.s

Има и за Фабия II за дърпане зип формат

http://dvi.elcom.cz/rts/fabia/dilenska_prirucka/Elektrick%C3%A9%20sch%C3%A9my/Schemy.pdf

 

Тази също е полезна

 

http://www.slideshare.net/jacekpk/33-elektrick-zazen-fabia

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Искам да си свържа резистор към предния плафон, заради едни лед крушки. Пълен лаик съм в ел.инсталациите :blush:  Някой може ли да ми каже, кое е плюса и кое минуса ?

1222692d1395503831-vw-polo-diy-upgrading

image.jpg
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На схемата която си качил е указано. Кафяво, BR, а 81 е обща маса някъде, схемата е орязана. Принципа при ВАГ е, че чисто кафяво е маса. Ако има и друг цвят идва от/отива към компютър. Червено черно  RO/SW е захранването, SB прекъсвач, трябва да видиш, дали по номера прекъсва осветлението. Кафяво черно BR/SW е маса, но към компютъра/централ електрик или конвиниенс модул/. Цифрата над съкращението за цвят е сечение на проводника.

При Ф1 плафона е постоянно захранен, като ключа има 3 положения да свети от врата/компютър, изключено и постоянно включено. Двете лампи за четене са с двупозиционен ключ или да светят постоянно или от компютър. При Ф2 гледам и сух контакт от някакво реле в захранващата верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако следвам инструкциите по-долу, то би трябвало единия край да го свържа към червено-черния кабел, а другия към кафяво-черния.. А чисто кафявия остава свободен ? В момента, крушките остават да светят много слабо, дори при изключена позиция и затворени врати.

 

4052899489103_altpic_4.jpg?time=15246575

 

Тук е показано за габаритите, но не мога да се ориентирам за плафона как правилно да бъде..

Редактирано от marinpetroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или да използвам червения (захранването) и кафевия кабел (маса) ?

Редактирано от marinpetroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как. Имаш три крушки с едно захранване и два минуса. Трябва да си паралелно на крушките, а и с допълнителни съпротивления най-много да си изгориш модула. И защо при изключено продължават да светят? Имаш физическо разкъсване на верогата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега :) Спаси ме от голяма беля :) Иначе грешката е моя - на нулево положение, крушките изгасват напълно. Само при положение на отворени врати, крушките изгасват след определеното време, но продължават съвсем леко да светят. Днес поизчетох доста, но искам пак едно мнение от теб. 
Първия вариант, който ще пробвам е да сменя средната крушка (C5W), която сега е 0.5w, с по-мощна 1w. Според теб има ли смисъл ?

Ако това не помогне, доколкото разбрах, ако поне средната крушка на предния плафон е тип canbus, всички крушки ще си изгасват нормално. Мисля си дали да не запоя резисторче върху самата крушка, но незнам с какво съпротивление да е то.
Третия вариант е да купя китайска крушка с вграден резистор в нея, но няма да напасна цвета на тези, с които съм сега (Осрам ЛЕД).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивлението се слага ако модула засича грешка и гаси светлините. За ледове, почти всички леко мъждукат и яено си е от компютъра. Каквото и да сложиш все ще е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен съм от години с ледове вътре на плафона и при мен има леко мъждукане. Аз го държа на отворени врати, почти постоянно няма ядове. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Намерих решение на проблема, а най-готиното е, че всичко струваше 5 стотинки :) Взех си резисторче (1к Оhm 0.25w) и го поставих да опира в клемите на централната крушка. След това го "затапих" със самата LED крушка, така че да контактува едновременно и с двете. Мъждукането изчезна и от предния и от задния плафон изцяло. Крушките се държат, така както старите халогенни. Няма пресвяткане, примигване и т.н.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.