Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

Recommended Posts

Alexandar

Февруари тази година разбрахме, че Ричи Блекмор събира група (Ritchie Blackmore`s Rainbow) за два концерта в Германия и един в Англия. Планът бил да се изпълняват песни на Рейнбоу и Пърпъл. Отдавна си мечтаех да отида на концерт на Рейнбоу с Дио, за съжаление не успях да го направя преди 2010-та....

Затова първият въпрос, който ни изникна беше - кой ще е вокал? Проверихме набързо и стигнахме до името Рони Ромеро. Аз не го бях чувал досега, но след като чух две негови изпълнения (Last In Line на Дио и Stormbringer на Пърпъл) останах с широко отворена уста. Брутален!!! Вписва се повече от перфектно, на моменти е почти неразличим от Дио. За мен е най- добрия вокал на Рейбоу след Дио. A e едва на 30 и няколко години.
Вече нямаше никакво съмнение, че ще се ходи на този концерт.

Избрахме датата и мястото   - 18 юни 2016, Битигхайм-Бисинген, Германия. На следващия ден поръчахме 4 билета и започнахме да изготвяме план за пътуването - какво може да се види по пътя и с какво да го съчетаем. Пътувахме с моята Октавия.

Битигхайм-Бисинген е градче на около 20 км от Щутгарт.  Щутгарт, както и много голяма част от провинцията Баден-Вюртемберг е зелена зона и съответно може да се влиза само със зелен стикер. Тук изникна проблем, че няма как да взема зелен стикер с 1.9 TDI :) и местата за нощувка ни се ограничиха доста. Вкрайна сметка намерихме добра алтернатива, резервирахме всичко и тръпнехме в очакване.

На 16 юни започна нашето пътешествие - първата спирка беше Любляна. Към 12 на обяд бяхме там. Имахме почти цял ден за разглеждане и разделихме пътя до Щутгарт на две. За първи път бях в Словения и като цяло мога да кажа, че се влюбих в тази държава. Подредено, чисто, планински пейзажи със спретнати къщички, църквички... Евала. Спахме в хостел, който е бивш затвор:

WP_20160616_13_09_04_Rich_zpst6mrwtij.jp

В Любляна се чувствах много уютно. Много приятен град. Качихме се на крепостта в центъра на града, откъде се разкрива панорамна гледка:
WP_20160616_13_26_49_Rich_zpsixwj1kud.jp
WP_20160616_14_15_17_Rich_zps1sf0hwiu.jp


Опитахме местната бира - Lasko и така неусетно мина първият ден. Като изключим Прага, която е над всякакви класации поради ред причини, смело мога да кажа, че в Любляна се чувствах най-добре от всичките места, на които съм бил досега.
WP_20160616_15_09_48_Rich_zpsyz0lhgp2.jp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Alexandar

На 17 юни сутринта запалихме към Щутгарт и по-точно към Филдерщат, където си бяхме резервирали три нощувки. Филдерщат е градче на 15 км южно от Щутгарт. След него започва зелената зона. Това беше най-близката точка, където можехме да влезем с колата и да си намерим място за пренощуване. Много спокойно градче, почти само къщи, спахме в едно апартаментче на два етажа с подземен гараж за колата - много доволни. Един възрастен германец си го дава под наем през booking.com, дадох му 10 като ревю в сайта - заслужи си го. Всичко беше перфектно:
WP_20160617_19_10_50_Pro_zpsvmalvbte.jpg

Колата стоя три дни в гаража, придвижвахме се само с трамвая, който стига до градчета на 20-30 км от Щутгарт във всички посоки. Спирката на трамвая беше на 5 мин пеша от нашия апартамент. Инфраструктурата и организацията са впечатляващи. И най-якото е, че всичко е супер логично. Центърът на Щутгарт ни беше на 12 спирки с трамвая от Филдерщат.

Пристигнахме във Филдерщат към 17:00 следобяд, настанихме се и хванахме трамвая към центъра на Щутгарт.

Шлосплатц - най-известното място в Щутгарт:
WP_20160617_20_28_49_Panorama_zpszlzs7ie

Имаше годишнина от някакво ретро рали и бяха нареди много ретро автомобили на Шлосплатц. За съжаление имаше ограждения и не можеше да се разгледат отблизо:
WP_20160617_20_37_02_Rich_zpszzhaieu3.jp

За съжаление за Щутгарт не мога да продължа с позитивните впечатления от Любляна и Филдерщат. Из централните части - Schlossplatz и т.н. - хубаво е, но беше страшно мръсно и контингента въобще не е приятен. Буквално на всяка крачка си заобиколен... Едното момче от компанията беше за първи път в Германия и искаше да седнем някъде да ядем немски вурстове - е няма, в центъра на Щутгарт минахме покрай сигурно десет, без да преувеличавам, Döner Kebap, Saray Kebap и т.н., на всяка крачка са, но немски вурстове намерихме с триста мъки. Отделно контингента си пикае из централните части на Щутгарт без въобще да му пука, като върхът беше на спирката на трамвая - StadtMitte, което на немски значи център на града. Същата вечер Турция играеше с чехите. Може и да сме уцелили най-неподходящия момент, не знам. Спирам дотук. Тези неща много ме отблъснаха в Щутгарт. Не знам как ги търпят германците, но това не е нормално...

Цялата вечер бяхме в Щутгарт и се прибрахме малко след полунощ.

На следващия ден - 18 юни програмата беше разделена на две - музея на Порше и след това заминаване за Битигхайм-Бисинген за концерта и разглеждане на градчето.

Пак с трамвая за по-малко от час стигнахме до Порше музея. Впечатляващ определено. Страхотно преживяване, препоръчвам го на всеки автомобилен фен.

 

На всичкото отгоре абсолютно случайно уцелихме може би най-якия момент за посещение на Порше музея - на същия ден започваше 24 часа на Льо Ман. На няколко места имаше големи екрани, където вървеше състезанието, раздаваха знамена на Порше на всеки и малка книжка Le Mans@Zuffenhausen. Aтмосферата беше великолепна, а и заради Льо Ман входът беше безплатен.

WP_20160618_14_56_27_Pro_zpslnr4fimb.jpg

 

Навън пред музея бяха наредили няколко Поршета, които през годините са участвали на Льо Ман. Палеха ги и им раздаваха пълна газ - музика за ушите :)
Ето няколко от тях, ние успяхме да чуем гласа на оранжевото 911:

WP_20160618_12_35_59_Rich_zpsefw6hhxj.jp
WP_20160618_12_38_22_Rich_zpshy5bju02.jp

WP_20160618_12_39_21_Rich1_zpsefccfnrt.j

WP_20160618_12_38_41_Rich_zpsgwgwam4r.jp

 

Отвътре, както и отвън, музеят е наистина впечатляващ. Много интерактивен с всякакви тъч екрани, симулатори, обърнати коли, разрязани на половина и какво ли още не.

 

WP_20160618_13_00_30_Panorama_zpsfo25gh4

 

Помислено е и за децата - забавления за тях има на всяка крачка. Тук сглобяваха малки Поршета, които после могат да управляват:

WP_20160618_13_02_20_Rich_zpsi8xbht2l.jp

 

Колелата зад пистата задвижват количките на пистата. Колкото по-бързо въртиш педалите на колелата, толкова по-бързо се движи съответната количка на пистата:

WP_20160618_13_03_23_Rich_zpsfzfh7n0x.jp

 

WP_20160618_13_21_23_Rich_zps4f1z5wck.jp

 

Част от купите спечелени от моторни спортове. Над 30 000 отличия за Порше:
WP_20160618_13_28_32_Rich_zpsvl6mdzqv.jp

 

911 GT1 Street Version :)
WP_20160618_13_32_58_Rich_zpsaqyzgp0r.jp

 

Tук напълнихме оборотомера на 911 GT3 RS, има и звуков симулатор, който пресъздава звука на истинската кола:

WP_20160618_13_53_10_Rich_zps3otoynmc.jp

Огромна тъч скрийн стена, по години всякаква информация е налична с 2-3 докосвания:
WP_20160618_14_02_55_Rich_zpsoa4z4cfq.jp

 

911 GT3 RS цялото от Лего.
Oт екрана вдясно могат да се пускат фарове аварийни и симулация на звуци.
WP_20160618_14_05_53_Rich_zpsyjf62yag.jp

WP_20160618_14_06_20_Rich_zpsugck1ima.jp

WP_20160618_14_06_58_Rich_zpsih4opdrg.jp

 

Симулатор на Льо Ман - тук не успяхме да се доредим, опашката беше огромна:

WP_20160618_14_09_44_Rich_zpsxufrx6ao.jp

 

356 Roadster:
WP_20160618_14_18_33_Rich_zpsj2eqho2v.jp

 

356 Coupe:
WP_20160618_14_19_46_Rich_zpsh8khussc.jp

 

Eй този цитат много ми хареса:
WP_20160618_14_18_55_Rich_zps3tq3gvpg.jp

 

И вътре на няколко места вървеше Льо Ман:
WP_20160618_14_21_59_Pro_zps73duprtx.jpg

 

Това 911 ме грабна най-много. Личната кола на Фери Порше, която той е дарил на музея. Тъмно, маслено зелено с този салон, уникална.

1976-та, 3.0, 260 к.с. 6-цилиндров боксер с турбо, 250 км/ч максимална скорост:
WP_20160618_14_38_44_Rich_zps2f205ghx.jp

WP_20160618_14_34_12_Rich_zpsayb8ebki.jp

 

WP_20160618_14_37_27_Rich_zpsvxpowtp9.jp

WP_20160618_14_37_13_Rich_zpskjz5x0dy.jp

 

Това е фасадата на музея:
WP_20160618_15_45_51_Rich_zpskjm0uycf.jp

 

Много бързо минаха почти 4 часа. Уникално преживяване. Но беше време да тръгнем към Битигхайм-Бисинген за концерта на Рейбоу (rock)
Пак с трамвая, за нула  време бяхме там.

 

Отидохме малко по-рано в Битигхайм и видяхме, че стария град е на около километър от нас. Разходихме се да го разгледаме преди концерта. Е тук вече определено беше страхотно и много ни хареса. Типично немските къщички, сгради, улици, чисто и подредено навсякъде. Много добра находка. Това беше поредният бонус към това прекрасно пътуване:

 

WP_20160618_17_00_52_Rich_zps1nj7lyop.jp

WP_20160618_17_02_12_Pro_zpswlszsfrb.jpg

WP_20160618_17_03_59_Pro_zpsgj4sqlvp.jpg

WP_20160618_17_09_44_Rich_zpsjbk33hgu.jp

 

Kметството вдясно от 1506-та...

WP_20160618_17_32_33_Rich_zpshwmvb60t.jp

 

Тази сграда е на 200 години и от създаването си досега е била само аптека:

WP_20160618_17_35_27_Pro_zpsscgjht4m.jpg

 

Оттам се върнахме към концерта. Той беше на една поляна, от дясната страна на която имаше един огромен виадукт, върху който минаваха влакове:

WP_20160618_18_28_05_Rich_zpsxkqr1tyo.jp

WP_20160618_18_37_25_Rich_zpsuliss73f.jp

WP_20160618_21_19_10_Pro_zps1c0htwkv.jpg

 

Концертът беше страхотен. Един от най-добрите, на които съм бил, ако не и най-добрия. Това беше списъка с песни, които изпяха:
 

Highway Star
Spotlight Kid
Mistreated
Sixteenth Century Greensleaves
Since You Have Been Gone
Man On The Silver Mountain
Difficult To Cure
Catch The Rainbow
Perfect Strangers
Stargazer
Long Live Rock ‘n’ Roll
Child In Time
Black Night
Smoke On The Water

 

Изкефих се максимално. Ето един клип от концерта - Man On The Silver Mountain - за да чуете как се справя Рони Ромеро. Брутааален!

Специално от 3:34 минута до 4:40 е много силен момент - Ronnie Dio is the man on the mountain! (rock)

 

За мен имаше още един бонус - бях се уговорил с един колега от работата германец да дойде на концерта и да се видим. Работим от две години заедно всеки ден и си говорим по 10 пъти на ден - както казва той - има дни, в които си говори повече с мен, отколкото с жена си :)
Видяхме се на концерта и бяхме заедно през цялото време, че и доста след концерта. Много яко чувство да се видиш с човек, с когото работиш от разстояние две години. Лееше се немска бира без прекъсване, много яка атмосфера, майтапи, настроение. Велико беше!

 

Прибрахме се към 4 след полунощ във Филдерщат, пак с трамвая, който е денонощен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Alexandar

На следващия ден - 19 юни програмата пак беше разделена на две - музея на Мерцедес и Лудвигсбург - градче на 15-20 км от Щутгарт, където е най-големият бароков замък в Германия.

Мeрцедес музея също е доста впечатляващ. 8 етажа, качваш се на осмия етаж и оттам се спускаш надолу спираловидно. Всичко е подредено хронологично по години, страшно много информация навсякъде. Още едно страхотно изживяване.

WP_20160619_16_12_40_Rich_zpsc1n0pmfp.jp

WP_20160619_17_01_57_Rich_zps5nzazbkj.jp

 

1908-ма, 10-литров мотор, 75 к.с.:
WP_20160619_17_02_15_Rich_zpsaxavsee3.jp
WP_20160619_17_02_51_Rich_zps9yhaqrmd.jp

 

1936, 500K special roadster - тази ме грабна най-много:
WP_20160619_17_07_46_Rich_zpsk7w9kzne.jp

WP_20160619_17_08_03_Rich_zpslojkicvd.jp

WP_20160619_17_08_19_Rich_zpsq3l2fbu1.jp

 

1955, SLR

WP_20160619_17_13_46_Rich_zpsktwn6sjp.jp

WP_20160619_17_14_24_Rich_zpsoehtnwr1.jp

WP_20160619_17_15_27_Rich_zpsczrsjxhv.jp

WP_20160619_17_18_18_Rich_zpseg41ipaq.jp

 

Oтделен етаж имаше само за колите от моторните спортове. Сребърните стрели и т.н. :)

 

WP_20160619_17_24_15_Rich_zpshlmvftpb.jp

WP_20160619_17_26_19_Rich_zpsl8ubbnhk.jp

WP_20160619_17_29_16_Rich_zpsjktjrkxq.jp

 

Двигател от Ф1 от 2002. Така като гледам ще пасне идеално в 120-ка:
WP_20160619_17_25_37_Rich_zpsg1mxct6z.jp

 

Останалите от компанията тръгнаха към Лудвигсбург, а аз се прибрах в апартамента - вече беше почти 7 вечерта - умората си каза думата вече. На следващият ден ни чакаше пак път и реших да се прибера да отпочина добре, все пак аз щях да съм шофьора на следващия ден.

На 20 юни програмата предвиждаше отпътуване към замъка Нойшванщайн и след това към австрийското градче Филах, почти на границата със Словения, където да пренощуваме и да разделим пътя на две отново.

Нойшванщайн е на около 230 км от Щутгарт. Замъкът е строен в периода 1868-1886 от Лудвиг Втори, крал на Бавария. Един от най-известните замъци в света, използван за лого от Уолт Дисни.

Пристигнахме там около обяд. Има страшно много хора, голяма лудница беше. На година минават на 6 млн. туриста оттам.
Добре, че бяхме проучили предварително и си  бяхме резервирали билети - имаше опашка от около 30-40 метра на билетния център и няколко гишета за билети  и едно само за реьервации, което беше празно. Точно за 5 минути вече имахме билети. Иначе нямаше да успеем да се доредим за билет за същия ден. Така че ако някой планира посещение там - задължително резервация предварително. Билета е 12 евро.

Замъкът е като в приказките. Стига се до него само пеша - 30 мин ходене или те качват с коне или с едно автобусче. Но и там е трудно да се доредиш, а резервации няма. Тръгмахме пеша през гората по алеята и се качихме до замъка. Влязохме и вътре, около 40 мин трае обиколката с гид, които разказва интересни неща за историята на замъка:

WP_20160620_12_42_35_Rich_zpsldar8by8.jp

 

Замъкът Hohenschwangau - Лудвиг Втори е израснал в него и като е пораснал голям си е построил Нойшванщайн наблизо:

WP_20160620_12_56_01_Rich_zps3nlvlasf.jp
 

I was happy here:

WP_20160620_13_22_53_Rich_zpspnsp7jea.jp

 

WP_20160620_13_27_58_Rich_zpsleazjnh7.jp

WP_20160620_13_59_38_Panorama_zpszmxu6re

WP_20160620_15_09_51_Pro_zpst3e5xkli.jpg

 

WP_20160620_15_21_24_Rich_zpsrr8snyzk.jp

 

Хапнахме вурстове с кисело зеле и картофки в подножието и тръгнахме към Филах в Австрия, където беше последната ни нощувка.

Пристигнахме там към 9 вечерта, настанихме се, разходихме се из централните части и по леглата. Приятно градче.

На следващата сутрин запалихме към София.

Малко статистика от Октавията и разходи:
Сърбия - 20 евро пътни такси в двете посоки

Хърватска - 34 евро пътни такси в двете посоки

Словения - 15 евро едноседмична винетка

Австрия - 8,8 евро 10 дневна винетка и 37,4 евро за тунели в двете посоки

 

Октавия 2 1.9 ТDI 105 к.с., 4-ма души, пълен багажник. На климатик през цялото време, само без отсечката София-Белград на отиване.
 

Словения и Хърватска - 130км/ч по GPS на темпомат през по-голямата част, Сърбия 125 по GPS на темпомат. Австрия и Германия имаше движение и трябваше непрекъснато да се намалява, доускорява. Спазвал съм ограниченията навсякъде с много малко отгоре на моменти. Не съм я гасил по границите и като правехме почивки да се охлажда.
 

Данни по борд компютър памет 2:
разход: 5.1/100

изминато разстояние: 3200 км

Средна скорост: 90 км/ч

Работа на мотора: 35 ч. и 23 мин.

 

Данни по GPS:
изминато разстояние: 3178 км

движение средно: 99 км/ч
спрян: 4 ч 41 мин

Разход по колонка - 5.6/100 (без отсечката от сръбско-хърватската граница до София, защото не съм пълнил догоре в София на връщане и на едно място в Хърватска ми допълниха след изключване на пистолета...)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nikigorgo

Чудесно разказано и много увлекателно. Благодаря. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
niki

Искрено и незлобливо ви завидях. Страхотен пътепис.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joropet

Колега, голямо благодаря за споделянето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
axel

Много хубав разказ и много, много приятна разходка сте си спретнали. Благодаря, че сподели.  :eusa_clap:

Впечатленията ти за Словения и Германия все едно аз съм ги писал, само че аз бях във Франкфурт. В Словения бях в няколко малки градчета и селца, където ми хареса супер много, докато Франкфурт направо ме отврати, особено центъра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
stefan l

Браво колега - отново чудесен пътепис!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Саше, чудесен фото разказ! Благодаря много за споделянето. За нещата, които те дразнят в Щутгарт, питай Меркел. То отдавна си има гастарбайтери турци там. Може би от 50г. Ама сега сигурно има вече всякакви чалми.

Този замък го имам на пъзел 1000 части. Лично аз го редих.

 

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zloQQ

Супер! Мерси за разказа в картинки :)

И аз съм спал в "затвора" - забавна работа, хахаха!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Voyslav Filipov

Благородно завиждам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mishelle

Саше, изчетох го на един дъх. Браво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

А аз останах направо "без дъх".

Благодаря, че споделяш!

:hello:  :hi:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mirizlivpor

Чудесен разказ, браво! В центровете на големите немски градове трудно се чува немска реч ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
legaltk

Сашо, там при Порше и Мерцедес що не ги пита нямат ли някоя "излишна" турбина?  :moto:

Таман да стане bi-turbo Октавията ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
BlackSpot

Браво Саше, мега яко е било в заводите.... като се видиме ще разказваш с още повече подробности. Поздрави!
П.С - вчера виждах снимките, днес не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Thunderbolt

изглежда като разходка, мечта! твърде много емоции на едно място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft
Отговорено (Редактирано)

Точно така, мен ме домързя чак толкова подробно да го опиша :) Аз си купих стикер от немския ибей за 4-5 евро, но има много алтернативи. Докато нямах стикер и бях паркирал в зелена зона, получих само предупреждение на стъклото и се разминах с глоба.

 

ПП: Между другото въвеждането на син стикер ще забрани достъпа на почти всички дизели до новообразуваните "сини зони", което може да подтикне хората да минат на бензин, съответно да паднат цените на дизелите втора употреба ... Извинявам се, че се отклоних от темата на колегата.

 

Абсолютно вярно - има такава тенденция навсякъде... :) Дизелите ги забавят повече, така леко-леко да се откаже човек... в Еуратек ми казаха, че имат повече бензинови продадени тази година. Хитро.

 

Поздрави

Редактирано от shaft

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Alexandar

Моята е 2005-та с код на мотора BJB и съм Евро 3. Мога да взема само жълт стикер, от който обаче няма никаква ползва, защото само зелените могат да влизат в зоната (поне около Щутгарт). Глобата е 80 евро. Kaкто беше споменато - скоро само с Евро 6 дизел ще може да се влиза в зоната - със син стикер.
С тази развита трамвайна мрежа обаче не е кой знае какъв проблем за няколко дни да се пренощува в покрайнините на града. Малко повече занимавка е просто да е проучи всичко  предварително и да се запазят нощувки.

Скоро си четох подобна тема за едно пътуване из Родопите преди две години. След това реших да пусна тази. Доста занимавка е да се обобщи всичко със снимки, но пък след време като си го прочетеш е много хубаво чувството. Спомените остават, но някои детайли се забравят с времето.

 

Нямам търпение вече да идва следващото пътешествие :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.