Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пролбем с газовата уредба Фелиция 1.3 карбуратор


testov

Recommended Posts

Здравейте,

Имам няколко проблема, които за моя информация ми се иска да си обясня в ваша помощ.

Имам монтирана АГУ с изпарител ланди-ренцо (вакуумен). Преди 2-3 години като ми я монтираха уредбата, имаше един проблем, който така и не се оправи - всеки път дори и на топъл двигател трябва да я черпя от копчето за газта, ако искам да запали на газ.

Преди няколко месеца гарнитурата на главата се прецака и смеси водата в маслото - случи се в гаража като се прибирах. Когато водата влезе при маслото се вдигна пара и аз на секундата я изгасих (имам доста богат опит и веднага разбрах какво става). Извиках един мой познат добър майстор, който смени гарнитурата (оказа се, че оригиналната гарнитура беше направо изгнила между преградите за водата и маслото. Никога не съм наливал вода, а винаги съм карал с антифриз - розовия от представителството на Шкода). След смяната на гарнитурата всичко беше ОК, но не съм обърнал внимание на един проблем - когато я обърна на бензин и започва леко да намирисва в купето.

Майсторът ми замина в чужбина и затова не съм говикал, и а досега шофирах друг автомобил.

След това дълго въведение искам да опиша проблемите си:

1. Замирисва на бензин в купето щом обърна от газ на бензин;

2. Когато съм на газ, винаги трябва да черпя преди да запаля, дори и на ГОРЕЩ двигател;

3. Мисля, че изпарителя изпуска газта отнякъде и затова трябва да черпя, защото май като шофирам усещам лека миризма на газ, а интересното е, че с веро съм проверил всичко и аз и един газаджия с газ анализатор и не откриваме никакъв теч на газ;

4. Имам ужасен разход на газ при градско шофиране - 15 до 17 литра газ на 100км;, а извънградско е 7-8 на 100км;

5. Когато затворя притока на газ от винтила за регулиране преди плочката за газта, колата при 80-90км в час започва да предръпва и аз го отварям, за да не придръпва;

6. При изфорсиране на двигателя и когато пусна педала на газта, двигателя патка леко (което явно е бедна смес).

 

Иначе държи перфектни обороти и когато я паля на газ (след катко я почерпя) си пали като от завода - без да подавам газ и пали веднага, без да въртя дори и секунда на стартер. Също така добре пали и на бензин. Държи равномерни обороти.

В този ред на мисли:

1. Възможно ли е освен това, че ми изпуска изпарителя да се е прецакало някакво уплътнение между карбуратора и двигателя и затова да мирише на бензин и също така да смуче въздух оттам и да обеднява сместта?

2. Вместо да се занимавам с глупости и да се мъча с моя изпарител, реших да си купя един турски, вакуумен, за 45 лева и да реша проблема с изпъскането на газ. Дали е добре?

3. Във връзка с това, че когато автомобила е на фарове, за да поддържам 13.8-14 волта на генератора се наложи да увелича оборотите от 550-600 на 850-950 оборота - добре ли е така?

4. Единственият ми проблем със сегашния изпарител е, че трябва да го черпя преди да запаля - да го сменям ли или има начин да се реши лесно проблема (както писах по-горе мисля да га сменя с трски). Иначе този изпарител работи перфектно като часовник е, но май изпуска;

5. Автомобилът е на по-малко от 50 000 км, реални, и е така, защото аз съм го купувал от мототехника преди 15 години, но не е каран. Сега го ползвам за пренасяне на разни неща, защото не ми се продава без пари. Наложи ми се да я карам няколко месеца и за над 5000км маслото не е мръднало и на милиметър. Пиша това, за са поясня, че е в идеално състояние - от ауспуха излиза безцветен пушек, по-скоро топлина, не гори масло, не губи антифриз. Всичко е ОК, само имам тези леки проблеми с миризмата на бензин и изпарителя.

 

Благодаря за вниманието, но мисля, че ще е полезно и за останалите членове от форума.

Редактирано от testov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

1. Замирисва на бензин в купето щом обърна от газ на бензин;

 

Неплътност след бенз. клапан - тръбопровод, карбуратор.

 

 

2. Когато съм на газ, винаги трябва да черпя преди да запаля, дори и на ГОРЕЩ двигател;

 

Това откакто е монтирана уредбата ли е? Аз съм така винаги. По някога пали и без черпене, но си е късмет. Ако е горна плочка, подналягането е слабо за засмукването на газта.

 

 

3. Мисля, че изпарителя изпуска газта отнякъде и затова трябва да черпя, защото май като шофирам усещам лека миризма на газ, а интересното е, че с веро съм проверил всичко и аз и един газаджия с газ анализатор и не откриваме никакъв теч на газ;

 

значи няма.

 

 

4. Имам ужасен разход на газ при градско шофиране - 15 до 17 литра газ на 100км;, а извънградско е 7-8 на 100км;

 

Смяна мембрани на изпарителя. Може и да се оправи паленето и да стане без черпене.

 

 

5. Когато затворя притока на газ от винтила за регулиране преди плочката за газта, колата при 80-90км в час започва да предръпва и аз го отварям, за да не придръпва;

 

Нормално. Намаляш притока на газ. Как да върви.

 

 

6. При изфорсиране на двигателя и когато пусна педала на газта, двигателя патка леко (което явно е бедна смес).

 

Регулиране на клапани. Ама скоро сте я ремонтирали. Би трябвало да са регулирани. От това се получава също.

 

По втората серия от въпроси - смени мембраните на изпарителя. Търси оригинални. Италиански.

Ако ще вземаш нов - нека да е марков. Не са скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко насоки ... при Пиербург (Иков 28/30) мисля се водеше карбуратора много е важно с каква плочка подаваш газта и как редуцираш въздуха и понеже съм брал ядове с висок разход и невървене смело мога да твърдя , че най удачния избор е българска плочка с един централен отвор вътре във филтъра ... поне аз с такава съм постигал най-добри резултати динамика / разход.

Това , че трябва винаги да се черпи при палене не е критерий за лош реглаж , а за разхода зависи времето за работа на автоматичния смукач и разстоянията ... при километър - два колата ще е все студена и разхода винаги ще е висок.

За динамиката съм забелязал също , че свещите на Шампион са най-удачни за тез мотори , а също и въздушния филтър е хобаво да се сменя на 5000 км.

Турските изпарители аз лично не ги харесвам , за еднократна употреба са , а и не дават нужната икономия ... не съм ползвал такова чудо до сега , но съм присъствал на множество от издънките им.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плочката ми представлява един голям алуминиев детайл монтиран над карбулатора с един голям отвор в средата с два щуцера. Кутията на въздушния филтър е грозно пробита от газаджията, но иначе тръбите за газта към щуцерите са добре уплътнени около кутията и не смуче въздух. А това, че черпя ме смущава дотолкова, че си мисля, че изпарителя изпуска газта и затова ми е голям разхода при градско шофиране. Друго, което ме гложди е защо когато съм на смукач колата буквално лети, а като загрее и умира. Аз си имам обяснение - бедна смес. Въпросът, който ме гложди е дали при загрял двигател не трябва да намаля притока на въздух? Навремето преди 18-19 години имах един Мерцедес 190Е, на който монтирах първата в града ни газова уредба за инжекцион. Той имаше едно приспособление, което ограничаваше притока на въздух когато превключи на газ. Това решаваше подобен проблем свързан със загуба на мощност при горещ двигател.

Защо го пиша това? Разсъжденията ми са, че щом на смукач газта е предостатъчна, защо когато загрее не ми достига газ и предръпва и трябва да отварям притока на газ, за да върви? На топъл двигател, като отворя достатъчно притока на газ, за да върви колата добре, дали изгаря всичко добре? Ако сместа при топъл двигател е бедна не е ли по-добре малко да огранича притока на въдух, да регулирам уредбата и да ми се решат куп проблеми?

То ще става автоматично - когато обърна на бензин ще се отваря притока на въздух, защото ще упрвалявам този ограничител от ключа ГАЗ/БЕНЗИН, а когато съм на газ ще ограничава въздуха. Имам едно усещане, че на газ при ограничен приток на въздух (ще трябва доста експерименти да си правя докато намеря точно колко да го ограничавам) на топъл двигател и точна регулировка на уредбата, би трябвало разхода да падне и да постигна по-добро изгаряне, динамика и добър разход.

Никога не съм се занимавал с газови уредби, но явно ще трябва доста да се чете. Определено всяка марка и модел автомобил си има своите особености.

Иначе свещите ми са Шампион - избирал съм ги по каталог точно за моя тип двигател, за да отговаря най-вече топлинното число.

Редактирано от testov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.