Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фаворит любимец


krasipask

Recommended Posts

Колеги ,имам нужда от малко помощ . Поразглобил съм моят Фаворит мокет,кичета(шумоизолацията)и затова бих помолил ако някой познава добър автотенекиджия ,който си разбира от работата .Познавам едни квартални при които не бих отишъл .На снимките е видимо ! Искам да оправя там където носача е хванат към купето .Там е тръгнала да гние - отдолу е като прорязана ,а и самия под е надигнат от повдигане с крик . Имам и два нови пода ,но те няма да се сменят , защото се вижда че не е нужно .

Ако намеря човек искам да я огледа да каже цена за ремонта. -даже може първо едната страна да оправя ,тя е по зле , а по натам и другата .За грундове и боядисване аз след това сам ще се справям . Колата ми е скъпа и искам да започна от някъде .

Поздрави !

http://kutcata.snimka.bg/automobiles/remont.903557

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колега , аз чак сега виждам темата. Не познавам хора , който да ти помогнат, но ако се захванал така или иначе да гл правиш, съблечи я цялата , закърпи завари , прати я на вана и пребоядисай , за да ти е сигурно, личния ми опит понякога показва , че на час по лъжичка не е най-добрия избор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има развитие по моят Фаво ,за мое съжаление не се получи точно както исках . С две думи приятел ми препоръча майстор от който днес си взех колата .На горния линк съм добавил снимки (утре ще кача и финалната работа). Мога да кажа ,че несъм доволен особено .......за няколко кръпки мисля че взе скъпо ,изряза прекалено много здрав материал ,интериор седалки и т.н. са нацапани . Прибрах си колата без да прави шовфьорската страна .Ще карам така докато не намеря човек на когото имам 100 % доверие . Положителното е че поне е заздравена , защото дясната страна около носача беше много зле .

Съгласен съм че на час по лъжичка не е добър вариант , но цялостна работа иска повече средства и хора .Надявам се да стигна и до там .Ако искам тази Шкода ще дойде момент в който трябва да се действа по мащабно или да я сменя с друга :( без никаква ръжда .

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с читавите тенекеджии в София си е проблем - повечето не стават, а тези които наистина си разбират занаята са малко скъпички за редовия гражданин.

Като кърпих Фелиция-та, я закарах на един тип в Симеоново - тенекеджийската работа му беше добра, но бояджийската.....

А защо не се огледаш за някое по-читаво купе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За читаво купе трябва да дойде точния момент(сам не бих могъл да се справя с прехвърлянето ,де)! А и колата ми е тръгнала на определени места да гние ,но не бих казал че е изгнила цялостно.

Няма да я захвърля заради две кръпки независимо дали са читави или не !

Ще видим- мога да кажа,че два дни докато беше при този майстор ми се видяха като два месеца..не се шегувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...мога да кажа,че два дни докато беше при този майстор ми се видяха като два месеца..не се шегувам.

Аз ще си трая - моята от миналата седмица е в тенекеджийното и ще излезне чак след Гьоргьов ден  :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искам тази Шкода ще дойде момент в който трябва да се действа по мащабно или да я сменя с друга :( без никаква ръжда .

Поздрави на всички!

 

Такава трудно ще намериш , но поне може да е по-малко , а такива мноооооого трудно вече се намират ;)

Аз лично бих ти препоръчал един много добър майстор , който ми прави преди много години Формана , а преди по-малко години Фаворита и то точно там където сега си кърпил , но при мен нещата бяха още по-зле (моста се олюляваше доста) демек всичко беше покъсано .

Ако решиш ще ти пратя координати на ЛС.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е! Май наистина се намират трудно- аз и затова исках да почна от най проблемните места .За мое съжаление се получи малко фал старт.

Прати ми координати на ЛС, защото искам да оправя и лявата страна .Но ще се прави след около два месеца да се оттърся малко и да имам някой заделен лев .

Ще съм много благодарен и дано се поява на някоя от клубните срещи да се видим.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

След горепосочените премеждия и ремонти риших да сглобя каквото мога .

Монтирах листова шумоизолация (на снимките) .И мокета ,който е изпран преди това :)http://kutcata.snimka.bg/automobiles/skoda-izolaciya-1.922845

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Микропореста гума? Пие вода за съжаление, но всичко друго е на битумна основа  :(

Защо не си взе самозалепваща с алуминиево фолио отгоре? Аз сложих такава - за 55лв. си взех 2кв.м. и ми остана доста след като направих пода. Взех я от тук: http://di-tradebg.com/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това намерих ,а и не съм знаел че има и по добро решение. Взех 2кв.м.13мм за 30лв. остана ми съвсем малко. Засега така ще карам докато някой ден не реша и това да го сменя .

Не знаех ,че попива вода:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление пие - ползвам я за външна изолация на въздуховоди и имам наблюдения. Поема предимно през страниците, където са отворени порите на материала, през горната повърхност - по-трудно.

Ако ти се занимава можеш да я залепиш към пода и да подлепиш всички срезове - има си лепило за нея.

http://www.gomaplast-bg.com- аз го взимам от тук. По спомен е около 15лв. кутията (една ще ти е предостатъчна).

Също така можеш да залепиш краищата към ламарината с алуминиева лента - ама не взимай от тея по 4-6лв. ролката, а търси тенекеджийска - струва около 15лв., но хваща много по-здраво. Не съм сигурен, но май и от нея имат в Гомапласт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря за съдействието !

Идеята с алуминиевата лента ми звучи най-приемлива. Ще обкантя ръбовете и толкоз ,защото вода и влага все ще се появи отнякъде.

Доколкото съм разбрал ти си сложил на твоята микропореста гума с покритие от алуминиево фолио или бъркам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да - микропореста гума 15мм., самозалепваща, армирана от към лепилото и с дебело алуминиево фолио отгоре. Гледах да я правя на цели парчета и да подпъхвам където мога. Само алуминиева лента не съм ползвал, че цялото ми дъно е покрито с Боди, а на него лентата не лови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...

Малко да си раздвижа темата! Колеги, искам да знам спортно окачване от Голф2 може ли да се монтира на Фаворит?

Преди време помня ,че бях чел нещо във форума ,но съм забравил.

Брат, ми си е наумил някакви идеи за снижаване - та кажете дали си струва.Има вариант да вземе въпросното окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става ... има много разлики в предницата ... ще пробвам по-натам да нанижа регулируемо окачване от Ситигоу , но на тоз етап съм на тема двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързия отговор!

Аз му казах ,че първо трябва да се поинтересува и помисли как би могло да стане -ама той ,ще го взема пък после ще му мисля..:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вземе регулируемо окачване от Голф 2 трябва да смени почти всико по предницата - за шенкели и шарнири съм 100% сигурен , но не съм убеден , че кормилните накрайници ще паснат (при Голфа влизат отдолу) и от там идват други кретении ... ако иска да се филмира да го взема ... аз предпочитам да отнема 2-3 мм.от скобата нашенкела ако се наложи , вместо да се чудя как да хвана амортисьора към купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както подробно си описал всичко, аз лично не бих тръгнал да го правя.Той ще си решава !

Накрая ще сложи едни по-къси пружини и ще я снижи :)

Мерси още веднъж и ако има развитие ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега да обясня и аз.

Когато ми се наложи да правя спирачки, купих всичко.Не мисля, че по нашите ширини има човек който да е правил нещо подобно за това и не си направих труда да попитам. За спирачките няма да говоря нищо, защото ще сеналожи да пиша около час...ако все пак има известен интерес ще напиша в моята тема подробности.

Минавам направо на окачването.

Заден мост е адски лесно. Купува се регулируемо окачване от Голф 2 синхро (не от нормален, защото е с 20см по-дълго или Поло 6н2).Нормален макверсон с по-къса пружина не става. Диаметъра на пружината е близък до големината на бутуша, подпира и няма сваляне и от крика даже.

Минаваме на преден мост филма е брутален... не е шведски, а съветски...

Това че някой казва че тези Шкоди са Голфове е пълен мит и легенда!!!

За да се сложи макверсон, какъвто и да е от Фолкваген има 2 разлики. Първата е в тампона към купето или така наречената упора. На Шкода е чашка с 2 шпилки, сглобява се на земята и се нанизва на купето. На Фолксваген макверсона се събира на земята и има още една чашка която се стяга към купето след монтажа и всичко се държи на една гайка, която стяга стержена на амортесиора и прави цялата простотия едно цяло. Втората основна разлика е в захвата на макверсона към шенкела. На Шкода тялото на амортисьора влиза в шенкела и се стяга с един централен болт. При Фолкваген амортисьора минава зад шенкела, има заварени планки и се захваща с 2 болта. В общи линий макверсона се държи на 2 точки и двете са различни.

Както обичаме да казваме всички тунери-не може да не може...

Аз лично купих шенкел от Голф 3 с главина с диск със супорт с апарат шарнир и накрайник.

Шлиците на карето на полуоската съвпадат. Шарнира обаче не се захваща към шенкела с болт и гайка зад него, както на Шкода а с централна гайка над ухото на шенкела.

Взех пак целия комплект от Пасат Б2 шарнира не захваща по същия начин като при Шкода но с тази разлика, че Пасатовия шарнир е 19мм а Шкодовия 17мм. Реших че ще карам с шарнир от Пасат, но Шкода не са направили сглобката към носача на болтове а на нитове... разпробих нитовете и се оказа, че трите дупки се разминават на Пасатовия шарнир и Шкодовия носач. Наварих шарнира, направих му правилните дупки, монтирах шенкела с главината преправих упората на макверсона, за да може да се захване за купето и се оказа че рейката на Шкода е разположна на 25см по-високо от тази на Фолквагените, респективно ухото на накрайника е по-ниско и прави монтажа не възможен...

 

Извода е следния.

Има начин да се сложи доста по-къса пружина от Фолксваген на Шкодов амортисьор но амортисьора си остава все така мек... получаваме визия но не и пътно поведение.

 

След всичко това, започнах епопеята с търсенето на регулируемо окачване с начин на захват към шенкела същия като при Шкода. Няма да пиша всичко което съм купил, но се оказва, всичко що е ВАГ група е с по-дебело тяло на амортисьора.Разликата е около 12мм. Ако се престърже шенкела на Шкодата за да влезе този амортисьор, става доста тънка стената на шенкела и според мен е опасно, но ще го опитам и ще кажа какво се случва.

 

На кратко, това е моя опит с окачването на тези варели. До тук тези опити ми струват около 1800лв в части, стругари и фрезисти...

 

За спирачки не искам да говоря към този момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма какво да кажа ,нито и да добавя нещо.....

Много подробна информация която надявам се ще е от полза и на други колеги.

Моят извод е ,че засега ще си карам с Фаворитово окачване :) Брат ми ще мисли варианти...

Преди години съм гледал( по чешките сайтове ) спортно окачване за Фаворит ,но помня че беше скъпо .Поправете ме ако бъркам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Колеги, имам дребен но много неприятен проблем за мене. Щифта който държи амортесьора на 5-тата врата се скъса от към купето.От вътрешната страна имаше споена гайка на която е навит щифта (тя падна някъде в калника).

Дайте някакви идеи как да подходя с проблема.Май ще се наложи да се заварява гайка по някакъв начин (прокъсала се е и ламарината около гнездото ).

Радостта ми беше кратка с работещи амортесьорчета :(((

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технологията е следната - изрязваш подходящ размер дебела ламарина и разпробиваш отвор 8 мм. ако отворилата се дупка не е голяма може и широкопола шайба , заваряваш гайка М8 и после заваряваш ламаринката/шайбата към колонката и си готов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.