Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Garde


Vento

Recommended Posts

Ще си позволя да ти дам непотърсен акъл.

Не разпродавай жълтата на части в момента. Гардето ще се нуждае от много, много повече части от един двигател. Там реално няма каросерия, всичко трябва да се строи изначално от стъклата надолу. Гледал съм я на живо преди години, едва ли е станала по-добре. Нищо невъзможно, но иска много труд и части, за да стане както се следва. От жълтата сигурно ще дойдат някои ламарини (при положение, че е гаражна, едва ли е сериозно гнила), куп неща по ел инсталацията, дреболии по интериора и така нататък, въпреки, че като цяло каросериите са различни. Все пак, предницата е еднаква, а Шкодите гният по дъното на багажника. Именно от купуването на разни дреболии нови, понякога цената на реставрацията скача зловещо. А тук говорим все пак за ранните варианти с тясното окачване. През годините има разлики в куп неща и е добре да се направи Гарде в максимално оригинален вид, въпреки всичко, което е преживяло.

Шкодовите двигатели от типа 742 никога не са били особено дълговечни. Това, че този на жълтата работи, е добре. Но главата така или иначе следва да се направи основно - шлайф, водачи, евентуално нови клапани и кобилици - това е елементарно и дава гаранция за добрата работа на бъдещия двигател 742.12Х. Предвид калпавия непълнопоточен маслен филтър на ранните 120, подозирам, че за 105000км ще отидеш на шлайф на вала, което също е елементарно. Лагери нови със сигурност имаш. Съвсем не лоша идея е да се ползват биелите, при положение че са от еднаква теглова група, и т.н.

Втората основна причина да не се разглобява е, че нацяло, не разглобена, колата заема много по-малко място. Освен това всичко, което ти трябва, си е там, не е прибрано и загубено. Една кола стои ли повече от 3-4 месеца разглобена, винаги се губи кое къде беше.

Аз по тая логика си държа на колела една тотално гнила и изядена от мишките Волга М21. Последно ония дни ходих да си взема една пружинка. Може да се поръча, но ще струва цифричка с доставката, както повечето неща за 21. Тука лягаш отдолу и за 10 минути си готов. 

Редактирано от m_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 258
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Vento

    113

  • maxrpm

    32

  • joro-120L

    31

  • SKODA 105 RS

    27

Най-много писали в темата

Благодаря ти много за мнението, има много резон в него и аз го знам. Но и съм наясно какво правя. Първо, за Гардето съм осигурил почти всички ламарини чисто нови (до предното стъкло ВСИЧКО), без врати и задните вежди - които мислех да ползвам от тази - за съжаление НЕ стават поради изгнило. Както и 80% от ламарините на жълтата - макар и съвсем леко, всеки един детайл (вкл. броните) е комрометиран от ръжда или натиснато, зажулено, задрано... По интериора и двигателя имам стотици НОВИ части, нищо по ценно няма в 120-ката от моя склад. А и както сам каза - почти нямат общи части след предния калник. Салонът на жълтата е перфектен, за съжаление на Гардето е коренно различен и ще трябва да претапицирам него. Същото важи и за корите и мокетите. По мотора също съм наясно какво правя, всичко ще бъде изпипано по учебник! Разбира се с нови части, ако си прочел по-назад - дори бях готов да дам 210лв. за нов колянов вал, но той се оказа компрометиран от неправилно съхранение дълги години и засега остава на заден план, но не го отхвърлям като вариант все още. Не ми се иска да шлайфам на ремонтен размер, това е и причината да не правя оригиналния на Гардето, а да търся друг. Не съм имал време да погледна жълтата с маслен филтър ли е или от стария модел, дано е с маслен. Бутала, ризи, биели, лагери, кобилици, пръти - всичко е заделено вече чисто нови и оригинално или дори по-добро. Главата ще се ревизира основно, дори с леки тунинг елементи, за които ще пиша по-нататък.

Жълтата няма да я разглобявам - нямам време, желание и място и знам, че се губят нещата. Просто 90% от нея са ми излишни (защото или не пасват, или вече съм си подсигурил чисто нови или в много по-добро състояние стари части) и ще се радвам да помогна на колеги в други проекти като моя да си набавят нужното.

Благодаря отново за включването!

 

П.П. Забравих да ви споделя, че жълтата е с гуми Виденки (забравих модела), май Контакт бяха, произведени 1994г.! И още държат въздух, макар да не приличат на нищо... Отдавна бях забравил как изглеждат наживо тези недоразумения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега установих, че собственикът явно се е опитал да запази максимално интериора на колата, като още с купуването е облякал седалките с тези калъфки, които са много плътно и професионално ушити, както и е покрил целия под с балатум, за да пази мокета... АКо беше проявил такова старание и в антикорозионната защита на колата, можеше да има музеен експонат сега, но явно това не му е било важно.

039118785-big.jpg

039118786-big.jpg

 

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. На много коли съм виждал подобни и от моята изхвърлих подобни. Балатума е соц приумица, като я караш зимата , водата от обувките ти , да не се попива в мокета (под който има кече и дупки в пода ) и реално вода винаги има в кечето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мен калъфките много ме кефят и ако ми трябваха седалките бих си ги оставил - напомнят ми фотьойл от комунизма. Освен това се надявам отдолу тапицерията да е като нова. Балатумът също не е лошо решение за ония години точно заради водата и ако е направен добре, няма да просмуква до мокета. И не задържа прах, който да дишаш и се почиства лесно и бързо с влажен парцал. Жигулите това им харесвах, че нямаха мокет (ранните), а бяха с гумен под.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантите от Англия дойдоха преди няколко дни, но нямах време да ходя да ги взема, чак днес успях. Почти перфектни са, което значи, че мога да ги монтирам веднага, без никаква работа по тях. Единствено не ми хареса, че Шкодите (гледам и Трабантите май) нямат водещ централен отвор, по който да се центрира джантата спрямо главината като на модерните коли (както оригиналната стоманена, така и тази), НО това ще бъде коригирано от мен като реша да ги качвам с подходящи за целта втулки. Който е наясно знае защо НЕ Е добре само болтовете да държат джантата. Ето как стоят на жълтата 120-ка, че ме мързи да вадя от гаража Гардето. Имам и гуми за тях, но засега няма да ги слагам, че сме мнооооооого далеч още от джанти. Важното е, че всичко мина по план и за цената си намерих страхотни джанти, точно каквото ми харесват (за разлика от оригиналните). Само се колебая дали да не им пръсна лъчите светъл графит, но като стане колата готова, първо ще видим на фотошоп дали си отива. Че още не съм решил жълта или зелена ще бъде, бяла няма да остане на 100%!!!
039123397-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай си първо главините и барабаните на Гардето и тогава пак мисли за втулки за централния отвор (на него има)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Нямам повече нерви да се боря с тази кола, пускам я за продажба. Ако някой има сериозен интерес и финанси, да ми пише на лично или да звънне.

Редактирано от Vento
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Ако имаш прилични джанти Apollo , давам около 300лв , тези на жълтата не са ми по вкуса.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.