Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

Сутринта на минус 6C колата запали като на 30C :) Истината е, че до сега имах проблем с първото палене. Тоест не проблем, но да речем, че усещах, че се мъчи съвсем малко повече от колкото трябва. Това обаче започна да се случва след смяната на дебитомер и аз го отдадох на това. Продължи над година. Но го е имало като лек феномен само и единствено на първо палене. Е, явно акумулатора е започнал да дава сигнали много отдавна. И въпреки стила ми на шофиране е изкарал БАЯ.

 

Преди 13 часа, tuningmania написа:

До @sauber - Има правени измервания с мултицети, от които става ясно, че за да се зареди обратно тока, консумиран при едно стартиране само на Двигателя, ориентировъчно Автомобила трябва да Работи около 30 Минути. Като добавиш светлини, отопление/винтилация и Музика, не ми се смята. Автомобили, които се движат в градски условия и не са Работни, рядко се движат с Часове. Реално, всеки Ден, тока в акумулатора лека полека намалява все повече. А когато намалее, идва сулфатизацията, за която Колегата @Levcho е споменал по-горе. И понеже тук СМЕ се събрали да си говорим за Автомобили, казах според мен кое е най-добро за Автомобила. Иначе, за някой, може и да не си струва занимавката. В крайна сметка, не, че няма да си купим нови акумулатори, но може да отложим момента с Година или две (чак двойно, не вярвам).

 

Ами да ти кажа честно, от както съм шофьор навиците ми на шофиране не са променени. По-скоро не навиците, а нуждите. Така съм успял да направя, че офиса, детската градина на детето (а преди това и яслата), фитнеса и магазинът, в който пазарувам са в радиус от 3км. от дома ми. Тоест всичките ми ежедневни спирки. Съответно стартовете на двигателя ми са бая на често. Това е било и с А7цата и с Круйзера и с Октавията, а сега и с тая кола. И никога не съм страдал особено от акумулатор. Никога не съм и зареждал. Честно казано, нямам идея как работи тази система от автомобила. По-скоро нямам идея алтернатора какво и за колко време връща в батерията. Но истината е, че драма до сега не съм имал. И този акумулатор, който смених сега (Банера на Супърба) е най-бързо умрелият при мен. Като тук уговорката е, че съм го карал пълни 3 години с него. Колко, на какво и как е каран преди мен - ще остане вечна тайна. Но ако трябва да хвърля боб, ще кажа, че е бил на поне 2.

 

Преди 13 часа, Peter_CLX написа:

 

Най-вероятно на съседната поточна линия, където се правят и въпросните Gigawatt обсъждани по-горе -- нещо в този смисъл прочетох в някакво резюме на марката, когато проучвах и аз за нова батерия пролетта.

 

Най-вероятно са на една и съща. Може би Гигават се прави от изцяло рециклирани компоненти, а пък от Бош от по-малко рециклирани. Или просто са с различно качество. А може и да са напълно еднакви, знам ли... Истината е, че ако цената им не беше толкова близка, нямаше да взема Бош. Смяната на акумулатора е 10 минути, като в тия 10 минути са включени и отключването на навигацията, настройката на часовника и писането на гаранцията. Не изисква нищо специализирано. В общи линии, все едно сменяш филтъра на купето.

Ако Гигават струва 120 лв. и изкарва 5 години, за 10 години ще дам 240 лв.

Ако Бош струва 200 лв. и изкарва 7 години, за 10 години ще дам 285 лв.

Гаранцията и на двата е еднаква, не мисля, че има акумулатори, които да не надживяват с много 2те си години гаранция. Тока, който дават си е ток.

То не е окачване, спирачки, гуми, масло или филтри, където има смисъл да не се пести. Но акумулатора реално има една единствена роля - да завърти стартера. Всичко останало може и без него :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @chavdarlk - 

На 30.11.2020 г. at 20:21, chavdarlk написа:

Всъщност типичното време е от 20 до 30 секунди... и не са нужни мултицети.

Би ли споделил, какво и как се изчислявя, за да се стигне до тези 20-30 Секунди?

 

До @Levcho - До колкото съм чел по темата за акумулаторите - особено при Автомобилните с много електроника, не са единични случаите, на повреди, поради ниско и/или нестабилно напрежение. Честно казано, не мисля, че си струва риска. Все пак един нов акумулатор определено е по-евтин от един Мехатроник, например, защото съм чел, че той може да се повреди заради ниско напрежение.

 

До @sauber - И аз до скоро не обръщах никакво внимание на акумулатора. И ги сменях често. Едно хубаво зарядно струва колкото един хубав акумулатор. При само градско Шофиране си го дозареждам редовно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметките са много прости...
Приемаме, че запалването на напълно загрят двигател става за 0.5 секунди и токът е около 50 A --> това дава разряд от 25 As.

Приемаме също, че зареждането става с 10 A, тогава за заряд от 30 As (има загуби при зареждане) са нужни 3 секунди.

Разбира се, параметрите не са съвсем прецизни, но порядъкът определено е секунди, а не минути.

---

Между другото, 20-30 секунди отиват за да се компенсира и загубата на гориво при Start-Stop режим.

Редактирано от chavdarlk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @chavdarlk - А какво е обяснението, че Хора, които ежедневно си Шофират Автомобилите, дори с Часове, идва момент, в който изведнъж не успяват да стартират Двигателя и се оказва, че няма Ток в акумулатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, tuningmania написа:

До @chavdarlk - А какво е обяснението, че Хора, които ежедневно си Шофират Автомобилите, дори с Часове, идва момент, в който изведнъж не успяват да стартират Двигателя и се оказва, че няма Ток в акумулатора?

Познавам един такъв - в момента , в който изчезна тока установихме , че се е изпарил електролита :)

Другата основна причина за смърт на акумулатор е утайките от соли между питите , което води до късо и на практика загуба на една или повече клетки .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, tuningmania написа:

До @chavdarlk - А какво е обяснението, че Хора, които ежедневно си Шофират Автомобилите, дори с Часове, идва момент, в който изведнъж не успяват да стартират Двигателя и се оказва, че няма Ток в акумулатора?

Че нищо не е вечно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Днеска след точно 4години без 4 дни моя Exide Premium умря от раз.

Свалих стъклата преди да запаля и дотам. Добре че имам една карта с услуга за подаване на ток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Speedster написа:

Днеска след точно 4години без 4 дни моя Exide Premium умря от раз.

Свалих стъклата преди да запаля и дотам. Добре че имам една карта с услуга за подаване на ток.

При мен същото се случи в началото на юли. Също Exide Premium, но на 3 г. и 6 м. Както си палаше предните дни на "ура", така сутринта в гаража само врътна и умря. И аз се възползваха от СБА картата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четири години е справедлив живот за акумулатор среден клас. :)

Отивай в магазина, за който съм писал по-горе. Бухай един Бош на топ цена и забравяй следващите 5-6г. за случая :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Izolini написа:

При мен същото се случи в началото на юли. Също Exide Premium, но на 3 г. и 6 м. Както си палаше предните дни на "ура", така сутринта в гаража само врътна и умря. И аз се възползваха от СБА картата.

Не исках да рекламирам картата но определено си заслужавам.И аз тарикат...човека дойде даде ми ток и викам ще покарам 30-40мин и белким зареди и се оправи. И след 30 мин загасих колата и  пак трябваше да го викам.Аз само един ден не бях карал колата и даже и не завъртя.

 

Редактирано от Speedster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, sauber написа:

Четири години е справедлив живот за акумулатор среден клас. :)

Отивай в магазина, за който съм писал по-горе. Бухай един Бош на топ цена и забравяй следващите 5-6г. за случая :)

След 4г се надявам да съм сменил колата със следващата Октавия:)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези ексайд явно не са много читави. На Шкодата имам един Банер, който служи вярно вече 8 и половина години. Не е падал никога, засега не дава признаци, но и аз имам карта от СБА. На голфа имам чешки Гигават, който изкара 5 години при положение, че колата се кара малко, кара се градско на къси разстояния и е падал два или три пъти. Купих пак същия 74 ач за около 130лв. Определено недоволен съм от Варта синята серия, която изкара 2 и половина години с няколко зареждания. На същата кола сложихме Барен (не е Банер). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На 31.01.2019 г. at 22:47, joro-120L написа:

Днес ходих до София. На връщане спирам на Еко - на баира преди Вакарел. Идва време да тръгваме, въртя ключа и се чу само едно "чат" от включвателя на стартера и до там. Лампите на таблото взеха да светят слабо. При положение "стартер" напълно изчезваха.

Ми ся, кво да правя. Викам, то няма ток - и на бутане няма да запали. Прегледах връзките на акумулатора - всичко ток и жици.

Реших с бутане, насочих я в посока Сф. Момчето от бензиностанцията даде една ръка и колата взе, че запали. Обаче! Пускам габарит и моментално угасна! Изненада ме! Второ бутане и вече бях почти в насрещното на входа на бензиностанцията. Запали и от там с мръсна газ за Пв.

 Карам си, набрал вече инерция и обороти и почвам с екпериментите - пускам габарит върви и не гасне, пускам фарове.....и заби муцуната. Изкл. фаровете - пали и продължава. Наближавам Пв. На входа на града естествено намалям, натискам спирачката и колата гасне! Добре, че имах инерция и не бях спрял та запали. Беше вече сумрак 17:15ч. а аз без никви фарове....и без спирачки, щото ще угасна. Викам си - ще спирам с ръчната. И така - в сервиза. Ще видим какво ще излезе. Не смея да давам предположения. От 35г. карам кола такова чудо не ми се е случвало.

 

Диагнозата:

 

На 1.02.2019 г. at 18:51, joro-120L написа:

 

Акумулатор. Exide-Premium 53Ач. Точно на 4г. без една седмица. Рязко и изведнъж сдаване на багажа. Съмнения за късо или прекъсване в акумулатора. Замерено напрежение 9V.

Значи съм карал на алтернатор, който е бил под голям товар, заради неизправния акумулатор. Всичкия ампераж го е отдавал към акумулатора. Затова при вкл. на допълнителен консуматор - напр. 20W крушки, колата е гаснела. Добре, че все пак е отивал някакъв ток за запалването.

Сега всичко е наред. При замерване, алтернатора си зарежда нормално 14,3V.

Новият акумулатор е марка DURACELL по препоръка на сервиза. 50Ач.

 

/автомобила е Тойота Корола, бензин/

 

Това са моите премеждия с Exide-Premium.  Все съм карал с акумулатори, но не е имало такъв, който да ме остави насред пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам с бял Банер ,това е много истински акумулатор.Дадоха ми 3г гаранция ,но той вече е над 5г и няма признаци на умора.Бих си взел пак такъв.Взех го от Макс-кар като върнах моя стария цената беше добра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Nasko_79 написа:

Карам с бял Банер ,това е много истински акумулатор.Дадоха ми 3г гаранция ,но той вече е над 5г и няма признаци на умора.Бих си взел пак такъв.Взех го от Макс-кар като върнах моя стария цената беше добра.

Гласувам за Банер Power Bull. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, карам с някакъв акумулатор EuroParts 54Ah, така си дойде от Италия колата.

Миналата зима не бях я карал малко повече и ме предаде в една студена сутрин, свалих заредих и от тогава ок.

Ама ми се иска да не повтарям случката, защото разчитам на колата да е в кондиция винаги и се стремя да я държа в граници.

През годините съм имал различни марки акумулатори но, винаги е добре да чуя и друго менние та, на въпроса:

 

Загледал съм се по марката Hankook* и по специално серията UHPB

(*заради добрите ми впечатления от гумите им)

https://primex-bg.com/75ah-12v-700a-230-172-200-hankook.html

 

Ако имате впечатления от модела ще съм благодарен да ги споделите!

И дали дали размер 230/172/200 ще се събере в кутията на О2 преди фейса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отностно Ханкук за акумулатор - не знам. До колкото знам се произвеждат от дъщерна компания на Ханкук корпорейшън. Аз лично бих заложил на някоя традиционна акумулаторна марка. Виж по-горе магазина, за който съм писал. А отностно дали ще влезе - погледни назад в темата. Колегите ме бяха насочили къде да гледам по кодировките на стикерите, за да намеря абсолютно правилният акумулатор (и като капацитет и като размери) за мен.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

С хвалбите прецаках дъртия Банер от горното мнение. Един ден, не можа да отключи вратата, завъртя съвсем слабо и се наложи да купя нов. Старият изкара от януари 2013 до септември 2021. Взех Банер 77 а/ч, p7740 

https://www.bannerbatterien.com/en/Products/Starter-Batteries/Power-Bull-PROfessional/24-PRO-P77-40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм с ROMBAT 60Ah на Октавия 1.4 и за момента всичко си върви нормално, то и за по-голям даже не знам дали има място да се сложи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Да вдигна малко темата. 

На какво бихте заложили в днешно време? Да кажем, че избора е между Бош, Ватра и Банер. Сходни са като параметри и цени. 

 

На Реното (бензин) Вартата умря от веднъж. Купих Банер с 3 години гаранция, който ако е жива още колата би трябвало да работи. Колата беше при мен 1,5 години след закупуването му и не знам какво се е случило с него, но май бих заложил на едно Банерче за Октавията. Усещам, че ПроКрафта-а, с който я купих ще ме остави съвсем скоро. Беше на 1 година като я взех, сега наближава 4. Искаше ми се поне още 1 година, ама май няма да го бъде. Скоро не съм пътувал извънградско, но го слагах на зарядно и почти нищо не дръпна, та явно е към края си. 

 

п.п. А някой нещо да сподели за Berga power block? 

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, ghost_rider написа:

Да вдигна малко темата. 

На какво бихте заложили в днешно време? Да кажем, че избора е между Бош, Ватра и Банер.

На Банер-а. Power Bull Pro. Мисля, че този капацитет е ок за Октавията:

http://akumulatori.bg/297/Product/862/Banner 63Ah Power Bull Pro#info

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, Stormbringer написа:

На Банер-а. Power Bull Pro. Мисля, че този капацитет е ок за Октавията:

http://akumulatori.bg/297/Product/862/Banner 63Ah Power Bull Pro#info

По скоро 72 до 77 Ah е за моята, пак от същата серия. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези марки отдавна не са това , което бяха (това е мое мнение) .. преди време бях фен на AC Delko , уви втория акумулатор , който купих от марката умря на втората година (първия изкара 7+) . Пробвах Варта , Гигават и все дървета - половин година след изтичане на гаранцията мряха като мухи .. напоследък като трябва да вземам акумулатор отивам в кварталното магазинче , вземам един турски (марка не знам) и карат докато не замине колата (не я продам) , а през това време акумулатора не слиза от колата и никога не съм ги дозареждал .. веднъж на Голфа бях забравил габаритите , подадох ток , запали и толкоз .. още си работи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задържам малко избора на акумулатор. Първо трябва да оправя алтернатора. Оказа се, че почти не зарежда, а акумулатора може и да оцелее още. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.