Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Акумулатор


Chochare

Recommended Posts

купих същия акумулатор за мойта каляска есента на 2017 (двигателят е същия като твоя), засега е ок, да видим колко ще изкара :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Да повдигна темата.

Интуицията ми подсказва, че акумулатора ще ме остави скоро. Което ще е изненада за мен...че изкара толкова време. Банер е и с него взех колата преди таман 3 години. Колко е бил ползван преди това (не беше чисто нов), един Господ знае.

Тъй като не мога да си позволя да съм с неадекватен акумулатор, тъй като съм с автоматик... И въпреки, че имам кабели, както и безплатна пътна помощ/подаване на ток от СБА, нямам намерение да се стига до ситуация, в която въртя, а вкъщи няма никой. Та... Айде моля ви се, нека някой ми кажа къде мога да видя какъв точно ми е акумулатора? От това, което виждам в нета, по разни е-магазини (чужди и български), за моята кола като нададеш филтър и излизат всевъзможни батерии от 63 до 80 и кусур ампер часа. Аз предпочитам да си сложа фабричният размер или може би леко по-голям заради наличието на допълнително оборудване в колата.

Лошото при мен е, че стартовете ги нямам за нищо. В средностатистически ден правя по около шест паления, с общ пробег 10км...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не звъннеш в AutoZone? Моя акумулатор го взех от там преди 3 години и съм доволен. При мен също има доста паления на ден, макар и не при толкова малък пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото хич не ми се говори с търговци. Искам само да разбера някак какви са ми фабричните параметри и да знам какво искам. След което да отида да го сложа просто :)

 

п.с. - Кажи речи на кръстовището на Овча купел и Народно хоро има един магазин за акумулатори. Имаха страхотен избор и даваха много добри цени, особено ако върнеш и стария. Инфото е от преди 3-4г. де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че 74Ah ще е супер шестака си иска повечко стартов ток, вземал съм и евтини и скъпи горе долу карат еднакво мой колеги ми препоръчват гигават,като цена/качество аз съм се спрял на този магазин цената и добра https://akumulatorite.net/prod-gigawatt-74ah-gigawatt-74ah

п.п според мен по-добрият вариант е по-евтин който да хвърля след третата зима отколкото някой скъп който да се нядявам да изкара 5-6 зими 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано, до сега не съм имал акумулатор, който да изкара само 3 зими. Но най-впечатлен съм от едно AC Delco. Взех Октавията с него на 1г, карах го още 4г., следващият собственик след мен още 2г. Като е умрял след 3 месечен престой на колата без да се пали. Дали е можел и още една да изкара, не знам. Ама 7г. мисля, че е БАЯ добре.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, sauber написа:

Честно казано, до сега не съм имал акумулатор, който да изкара само 3 зими. Но най-впечатлен съм от едно AC Delco. Взех Октавията с него на 1г, карах го още 4г., следващият собственик след мен още 2г. Като е умрял след 3 месечен престой на колата без да се пали. Дали е можел и още една да изкара, не знам. Ама 7г. мисля, че е БАЯ добре.

Такъв вече няма да намериш .. 1999 взех АЦ Делко за Формана и кара до 2009 без да се сваля от колата . От 2009 до 2013 (тогава спрях да го карам) смених три марки (Варта , Гигават и третия някакъв турски) и Вартата и Гигавата умираха месец след гаранцията , а турския работеше без грижи , докато не го зарязах на студа да капне и .. го откраднаха от Голфа , но това стана за коледа срещу 2017 и колата почти не се караше :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, sauber написа:

Да повдигна темата.

Интуицията ми подсказва, че акумулатора ще ме остави скоро. Което ще е изненада за мен...че изкара толкова време. Банер е и с него взех колата преди таман 3 години. Колко е бил ползван преди това (не беше чисто нов), един Господ знае.

Тъй като не мога да си позволя да съм с неадекватен акумулатор, тъй като съм с автоматик... И въпреки, че имам кабели, както и безплатна пътна помощ/подаване на ток от СБА, нямам намерение да се стига до ситуация, в която въртя, а вкъщи няма никой. Та... Айде моля ви се, нека някой ми кажа къде мога да видя какъв точно ми е акумулатора? От това, което виждам в нета, по разни е-магазини (чужди и български), за моята кола като нададеш филтър и излизат всевъзможни батерии от 63 до 80 и кусур ампер часа. Аз предпочитам да си сложа фабричният размер или може би леко по-голям заради наличието на допълнително оборудване в колата.

Лошото при мен е, че стартовете ги нямам за нищо. В средностатистически ден правя по около шест паления, с общ пробег 10км...

 

При твое положение, ако си навит да го смениш обезателно, ще ти препоръчам да си вземеш на всяка цена акумулатор тип AGM.

Дневно 6 паления и 10км пробег който и акумулатор си купиш, енергията винаги ще е на или под границата което ще скъси живота на акумулатора.

Акумулаторите тип АГМ са по дълготрайни и устойчиви на дълбок дешарж. Ако бюджета не е проблем, купи си някой с марка и бъди спокоен поне 4 години.

Ако пък имаш възможност да зареждаш поне един път на месец акумулатора, ще ти издържи най малко 7 години. (ако не излезе някакъв друг фабричен проблем или повреда по шанс)

Varta AGM Silver Dynamic 64 Ампера (старт-стоп) беше оригиналния на моя автомобил. След като изкара 7 пълни години и имаше все още хляб в него, го смених със същия.

Имам и други коментари по практика и измерване на енергия, само да разбера какво ще решиш.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, sauber написа:

Та... Айде моля ви се, нека някой ми кажа къде мога да видя какъв точно ми е акумулатора?

 

Стикерът, който се намира на пода на багажното отделение до резервната гума почти сигурно съдържа кода на точната батерия, с която идва фабрично твоята кола. А за да го разпознаеш/разчетеш, може да направиш справка във vag-option-codes.pdf, например (някъде в ресурсите на форума предполагам го има този файл или линк към него).

 

PS. Огледай за код съдържащ J0x сред масива от кодове, където x е буква определяща какъв капацитет (колко Ah) e твоя акумулатор. Например на моята кола конкретно е фабрично монтиран акумулатор 61Ah/330A, а кодът записан върху стикера с опциите на оборудване е J0N.

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет отново!

Отнесоха ме здраво задачите последните дни, та не мога да пиша много много...

Благодаря на всички за мненията!

Отностно AGM акумулаторите, честно казано мислех, че се слагат само на коли със start/stop. И още по-честно - не виждам смисъл аз да слагам такъв. Да, типичният ми шофьорски ден е убиващ за акумулатора, но имам и дни, в които си карам прилично. Би следвало що годе да компенсират. А и при положение, че тоя Банер изкара 3 години при мен (а не е ясно колко години е карал върху друга кола), мисля, че не си заслужава разликата в цената. Смятам, че каквото и да взема ще държи 5 години.

Преди малко реших да спра да хвърлям боб и просто да видя тока на колата. Данните са следните при престои от 24H и проба на 6 градуса външна температура:

На контакт волтажа е 11.6V

При палене (с лека мъка) волтажа пада до 5.2V

След запалване и без никакви консуматори държи на 14.2V

 

Честно казано е под въпрос дали ще запали утре колата. Гледам, че около 0700 когато излизам, прогнозата е за минус 8 :D Истината е, че забравих за този проблем, защото някаква лека драма се усеща само на първото палене сутрин. После никаква симптоматика. И просто нямаше нищо, което да ме подсеща...

 

Чак днес се сетих и за това, което колегата Peter_CLX написа - стикера:

Би трябвало кода на батерията да е J1D, което според източници в нета е 380 A (72 Ah). 

 

Говорих с един приятел, който е много следящ всички в света на частите и консумативите. Имам му доста доверие, никога не ме е подвел с мнение. Той ми препоръча да си сложа Гигават, защото бил кажи речи по-евтин Бош. Изрази се, че при разлика от близо 200 лв. в моя случай при цената, разликата в експлоатацията няма да е повече от година и половина две. И съм склонен да му се доверя :)

Честно казано нямам никакъв допир с тая марка. Дори не се сещам и да съм виждал на познат такъв акумулатор. Да ако кажете две приказки, добре дошло ще е :)

 

20201129_150012.jpg

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гигават е добър избор, имам добри впечатления от няколко, вкл. и 180Аh, но не са AGM. Наистина е бош в черна кутия. Колко ще изкарат - божа работа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и една малка подробност,която при купуването на предния акумулатор не проверих ,това е датата на производство акумулатора колкото по пресен,толкова по-добре обаче са ме метнали предния път сътветно акумулатора е произведен преди почти година и полвина към датата на закупуване,сътветно лошо търси да не на повече от три-четри месеца ето една полезна информация https://xn--80acaqw2bii.xn--90ais/rasshifrovka-daty-vypuska-akkumulyatornoj-batarei

Редактирано от skodafen
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже знам, че не сте спали да мислите дали ще запаля, запалих!

Сега се връщам от Ауто Батери  Трейд. Сложих ето този: https://www.abt2001.bg/bg/cp_10/bosch-74-ah-12v-s4_78

 

Сложих Бош, защото разликата с Гигават беше 20лв....

Каталожната цена от 252лв. не знам какъв й е случая, но с връщането на стария акумулатор, този излезе 145лв.

Доволно!

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @sauber - Зареди го над 24 Часа. Цената е топ. Дано да е пресен. Зимата, два пъти в Месеца го зареждай също по над 24 Часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярвам че е пресен. Хората бая работа имат, надали нещо от по-популярните марки и капацитети им се задържа. Още повече, че са едроваци мисля.

Отностно зареждането - Никога през живота си не съм зареждал акумулатор и нямам намерение да започна да го правя :) Още повече пък и два пъти в месеца.

Какво те кара да мислиш, че трябва да се прави тая процедура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, sauber написа:

...

Какво те кара да мислиш, че трябва да се прави тая процедура?

 

Ако караш колата 2 пъти в месеца и е дизел, акумулаторът ще трябва да се позареди малко, да :) За бензинова кола не виждам, дори минимален смисъл от зареждане, освен ако не я караш по 2-3км/ден и вън не е -15С перманентно - тогава може и през вечер да стои на зарядното. :) Ако се кара ежедневно - не би трябвало да има проблем за акумулатора, алтернатора и т.н.

 

От тези пичове "Ауто Батери  Трейд" тъста е купувал два или три пъти акумулатори и никога не е имало проблеми. Един Бош сме го връщали за рекламация след една година каране, но се оказа, че колата прави мизериите... Заредиха го за 10тина лева и после открихме проблема по колата, а след 5-6 месеца тя "отиде в Надин", където й беше мястото. :) 

 

ПП: Няма да скрия, че както не карам много-много напоследък, зимата закачам импулсното зарядно да поддържа акумулатора, макар и колата да стои в гараж. Но аз не карам ежедневно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

 

Ако караш колата 2 пъти в месеца и е дизел, акумулаторът ще трябва да се позареди малко, да :) За бензинова кола не виждам, дори минимален смисъл от зареждане, освен ако не я караш по 2-3км/ден и вън не е -15С перманентно - тогава може и през вечер да стои на зарядното. :) Ако се кара ежедневно - не би трябвало да има проблем за акумулатора, алтернатора и т.н.

 

От тези пичове "Ауто Батери  Трейд" тъста е купувал два или три пъти акумулатори и никога не е имало проблеми. Един Бош сме го връщали за рекламация след една година каране, но се оказа, че колата прави мизериите... Заредиха го за 10тина лева и после открихме проблема по колата, а след 5-6 месеца тя "отиде в Надин", където й беше мястото. :) 

 

ПП: Няма да скрия, че както не карам много-много напоследък, зимата закачам импулсното зарядно да поддържа акумулатора, макар и колата да стои в гараж. Но аз не карам ежедневно...

:)

Венци, мърдай колата от време на време че да не се деформит и гумите. :)

И аз като не карам, на месец закачам зарядното и зареждам. Според мен там е цаката да не мре акумулатора. Дори и да е бензин колата, щом енергията падне под 12.4 волта, плочките в акумулатора се сулфатизират и започва да мре.

Преди 6 часа, sauber написа:

Понеже знам, че не сте спали да мислите дали ще запаля, запалих!

Сега се връщам от Ауто Батери  Трейд. Сложих ето този: https://www.abt2001.bg/bg/cp_10/bosch-74-ah-12v-s4_78

 

Сложих Бош, защото разликата с Гигават беше 20лв....

Каталожната цена от 252лв. не знам какъв й е случая, но с връщането на стария акумулатор, този излезе 145лв.

Доволно!

Добър избор. Дано германеца да те държи с години.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Levcho написа:

:)

Венци, мърдай колата от време на време че да не се деформит и гумите. :)

...

 

Мда, гледам да я помръдвам поне веднъж на 5-6 дни за поне 70-100 км - понякога безцелно, но...помръдвам я :) Ако е по-студено я припалвам на 3 дни да поработи за 15тина минутки, колкото да раздвижи маслото в двигателя, да не изсъхва двигателя :D  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Levcho написа:

 

Добър избор. Дано германеца да те държи с години.

 

Германеца е Made in Czech republic  :)

Честно казано не вярвам да умре докато аз съм собственикът на тая кола. Ама дано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @sauber - Има правени измервания с мултицети, от които става ясно, че за да се зареди обратно тока, консумиран при едно стартиране само на Двигателя, ориентировъчно Автомобила трябва да Работи около 30 Минути. Като добавиш светлини, отопление/винтилация и Музика, не ми се смята. Автомобили, които се движат в градски условия и не са Работни, рядко се движат с Часове. Реално, всеки Ден, тока в акумулатора лека полека намалява все повече. А когато намалее, идва сулфатизацията, за която Колегата @Levcho е споменал по-горе. И понеже тук СМЕ се събрали да си говорим за Автомобили, казах според мен кое е най-добро за Автомобила. Иначе, за някой, може и да не си струва занимавката. В крайна сметка, не, че няма да си купим нови акумулатори, но може да отложим момента с Година или две (чак двойно, не вярвам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Германеца е Made in Czech republic  :)

 

Най-вероятно на съседната поточна линия, където се правят и въпросните Gigawatt обсъждани по-горе -- нещо в този смисъл прочетох в някакво резюме на марката, когато проучвах и аз за нова батерия пролетта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tuningmania написа:

До @sauber - Има правени измервания с мултицети, от които става ясно, че за да се зареди обратно тока, консумиран при едно стартиране само на Двигателя, ориентировъчно Автомобила трябва да Работи около 30 Минути.

Всъщност типичното време е от 20 до 30 секунди... и не са нужни мултицети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде щом се разгорещи тема за консумация да Ви изложа една статистика от тази неделя.

Бях заредил акумулатора /Varta AGM на две години е/ на моя автомобил в събота и той имаше 12.6 волта при заключени врати /измерване след 5 минути/.

Смених гумите в гаража, включих компресорче и напомпих гумите от 28 до 33psi /около 10 минути работи компресорчето/. Дръпнах автомобила два пъти напред-назад, значи два пъти старт на двигателя.

В края на всички тези дейности, акумулатора падна до 12.4 волта.

Значи, при автомобили които се използват по 15-20км на ден, акумулатора се измъчва като "грешен дявол".

Като вземен на предвид че в автомобилите има вече доста електроника и електрониката се влияе от слабо или постоянно променливо захранване, според мен слаб акумулатор при нов автомобил ще носи доста сюрпризи.

 

А за Москвич'а или LADA'та е все едно дали ще ги бутнат или ще заработят наряз.  :)

 

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.