Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

La Furia Roja

vRS означението

Recommended Posts

La Furia Roja

Потърсих инфо в нета и ето какво успях да намеря:

 

Шкода решават да използват логото Rally Sport  RS за съответната модификация на моделите Фабия и Октавия.

Форд обаче вече са регистрирали абревиатурата RS като запазена търговска марка и от Шкода решават да добавят V за да не бъдат уязвими юридически.

Резултатът е  добре познатото лого VRS.

Въпреки всичко има съдебни дела с Форд,но Шкода печелят.

V идва от Victor.   Victor Rally Sport.     VIRS.

The accomplished
  new Octavia vRS
  models — short for
  ‘victor Rally Sport’ —
  are the perfect thing for
  Skoda customers who
  want to get sporty.
  In fact, they’re so good
  they’re perfect for just
  about everyone”

Още една интересна подробност е,че още Порше през 1950 за моделите си 356 и 550 са използвали съкращението RS,което е идвало от Renn Sport на немски превеждано като Race Sport на английски. Явно обаче Американците първи са регистрирали официално логото RS и това е.

 

Самата емблема също носи четирите букви:  V I R S

02521-3-gross.jpg

За по-накратко I често се пропуска и в мрежата се пише vRS или направо Skoda RS

 

Ми това е. Друго не намерих.

Редактирано от Mishelle

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Потърсих инфо в нета и ето какво успях да намеря:

Шкода решават да използват логото Rally Sport  RS за съответната модификация на моделите Фабия и Октавия.

Форд обаче вече са регистрирали абревиатурата RS като запазена търговска марка и от Шкода решават да добавят V за да не бъдат уязвими юридически.

Резултатът е  добре познатото лого VRS.

Въпреки всичко има съдебни дела с Форд,но Шкода печелят.

 

Шкода използват логото RS много преди Фабия и Октавия. Сигурно информацията в нета не е вярна. Не виждам пък Форд какво се бутат между шамарите.

В средата на 70те. г. започва производството на Шкода 200RS и 130RS. Това не са серийни автомобили, а истински рали автомобили. Ако това има някакво значение.

Според мен не е никакво I , а някаква разделителна черта, която е много подходящо оцветена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

joro-120L написа:


Шкода използват логото RS много преди Фабия и Октавия. Сигурно информацията в нета не е вярна. Не виждам пък Форд какво се бутат между шамарите.


В средата на 70те. г. започва производството на Шкода 200RS и 130RS. Това не са серийни автомобили, а истински рали автомобили. Ако това има някакво значение.


Според мен не е никакво I , а някаква разделителна черта, която е много подходящо оцветена.


 


Може би точно това е бил проблемът.Рали автомобилите са си рали коли,върху които логото RS не е пречка,те не са произведени с цел продажба,а за моторен спорт.Когато обаче става дума за производство на продукт с цел продажба и печалба носещ това лого, вече се влиза в графата търговска марка и става сложно.Просто Форд вероятно първи са се усетили да го регистрират.Тук сред нас вероятно има юристи и съм сигурен,че могат компетентно да ни разяснят нещата.


 


Що се отнася до буквата I , възможно е да си прав,но на тези емблеми, точно както I си изглежда. :eusa_think:


skoda-octavia-rs-combi_logo.jpg


1000x1000.jpg

Редактирано от BlueSoulReaver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

 Обадих се, защото написаното от теб излиза, че Шкода тепърва въвеждат надписа РС. Подвеждащо е за хората, които не знаят. А в нета наистина се намират и неточности. Напр. в официалния сайт на Шкода бг. пише, че 200РС е с преден мотор. Виж големите букви:

 

Посетителите бяха много впечатлени от класическите автомобили Шкода, които бяха доставени от колекцията на Музея на Шкода в Млада Болеслав. В Есен, Шкода представи два изключителни автомобила от своята история в моторните спортове, които обхващат период от почти 112 години. Състезателният автомобил Шкода 200 RS е абсолютна рядкост. От този автомобил са произведени само три автомобила. Шкода 200 RS е базирана на Купе 110 R, а под ПРЕДНИЯ КАПАК ще намерите двулитров, четири цилиндров двигател, с мощност от 163 к.с. и с пет степенна скоростна кутия, която осигурява предаването на мощността към задните колела. Автмобилът тежи около 850 кг и може да достигне скорост от 250 км/ч. Шкода 200 RS триумфира на рали Сумава още при своето първо участие в състезания през 1975г. Вниманието на феновете на ретро автомобилите и моторните спортове, бе привлечено от автомобила, който беше победител в своята категория в рали Монте Карло – Шкода 130 RS.

http://www.skoda-auto.bg/news/skoda-classics-delight-visitors-at-the-techno-classica

 

п.п. Не мисля, че е буква. Това си е абревиатура от три букви и е дизайнерско решение да ги разделят по този начин.

Редактирано от joro-120L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk

Според мен "V" е нещо като "Версия" например. Но модификацията си е само "RS", нищо повече.

За справка - официалният сайт, където пише ŠKODA Octavia RShttp://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia-rs/

В британския сайт действително пише "vRS", вероятно там може да има нещо свързано с правата на Ford, но щом в официалния и в чешкия сайт е написано "RS", работата е ясна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

 Не мисля, че е буква. Това си е абревиатура от три букви и мисля е дизайнерско решение да ги разделят по този начин.

Май сте прави,защото ето каква статия изнамерих.То човек като се поразтърси намира :book_1:  :computer:

 

 

Motoring Research                    May 19   2015

Skoda: 40 years of RS

The first Skoda RS emerged in 1975. The 130 RS was a rally special based on the 110 R road car. Producing up to 142hp, it was hugely successful in both rallies and hillclimbs, with the brand’s then-rear engined configuration allowing it to clean up in competition.

It even won its class in the 1977 Monte Carlo Rally and was a frequent top 10 challenger in period WRC events. No wonder it was dubbed the Lancia Stratos of Eastern Europe…

Incidentally, Skoda’s racy models are still known by their original RS monikers in countries such as the Czech Republic. In Britain, it’s preceded by the ‘v’ tag – apparently to distance the vRS from Ford’s own RS models: the blue oval even took Skoda to court over this – but Skoda won as the judge reckoned adding ‘v’ made it a new brand.

And what does ‘v’ in vRS stand for? Victor Rally Sport…

Ще сменя логото на аватара на V/RS :)   Бай Миле също да действа.

Редактирано от BlueSoulReaver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk

... Ще сменя логото на аватара на V/RS :)   Бай Миле също да действа.

 

Щом за теб е меродавно търговското име за английския пазар, а не реалната история на името...  ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Ще сменя логото на аватара на V/RS :)   Бай Миле също да действа.

 

Ама тя такава ли била работата?! Щях да ви подхвана по-навреме ;)

Аз мисля, че Валдо за надписа на спирачните апарати пита и му се чудя, пък то било на аватара. Сега го видях на Бай Миле ха ха, много яко звучи!

Да сте живи и здрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Щом за теб е меродавно търговското име за английския пазар, а не реалната история на името...  ;)

Тук въобще,ама ВЪОБЩЕ не си прав :eusa_naughty: :D . Една от причините да избера Шкода,да не кажа водещата, бе фактът,че Шкода са стар Рали Отбор, вземали участия,а и вземат и сега в много надпревари,включително са участвали във WRC,където е всеизвестно какво пилеене на пари пада от страна на участниците със съмнителен, съответно рекламен и технологичен ефект върху серийното производство  :eusa_clap: .  Изключително славна и достойна за уважение история. Участието в подобни шампионати дава тежест на съответната абревиатура по серийните автомобили-било тя RS или V/RS.  

 

Винаги съм харесвал на колата ми да пише нещо като GTе както ми бе Примерата, V/RS както е сега Шкодата и т.н., защото тези абревиатури означават,че съответната модификация е пипната точно в посока каквато аз харесвам:

По-мощен  и гъвкав двигател,по-твърдо спортно окачване,различни спирачни дискове,интериор,по-различна визия и въобще друго усещане.

Мицубиши ЕVO и Субару WRX са винаги били на почит при мен,точно заради този факт,но разликата в цената със Шкодата е убийствена,а не съм убеден,че чак толкова по-добри качества ще ми предложат спрямо РСката. Разликата е 50-55000лева .

Що се отнася до абревиатурата,току що се уверих,че буквите са реално три, разделени с дизайнерска чертичка както още в началото ми каза Жоро,ама то нали знаеш................ :BangHead:     

Реално по колата навсякъде пише V/RS, а не RS.

Редактирано от Mishelle

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Щом държиш на чертата,

 

V//RS - така не ти ли харесва повече? Май е по-истинско.

 

 

Що се отнася до абревиатурата,току що се уверих,че буквите са реално три, разделени с дизайнерска чертичка както още в началото ми каза Жоро,ама то нали знаеш................

 


То не е и логично да има I. Искали са да отделят V-то по подходящ начин и се е получило. То е и с друг шрифт. А и така става по-раздвижена табелката. И не на последно място, щото RS-а си е RS ;)

Обикновено абревиатурите са с по една буква. Първата от думата, без да се спазва изискването за съкращенията.

Само за една такава се сещам, която не е само с главни букви и тя е на руските камиони КрАЗ.

п.п. и то е заради правилното съкращение на града, в който се произвежда и може би за благозвучие.

Редактирано от joro-120L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Дали с една или с две чертички е по-истинско не знам,но като настъпя педала на РСката, работата наистина става ЧЕРТА  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Еми да де. Това е една черта с контури отстрани. Само остава вътре да се оцвети - тук се майтапя. :P

Спирам със спама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Еми да де. Това е една черта с контури отстрани. Само остава вътре да се оцвети - тук се майтапя. :P

Спирам със спама.

Спам е в смисъл,че коментарите не са точно свързани с темата. Обаче за мен бе много полезно,защото съм бил в искрена заблуда относно логото. То в крайна сметка за това е този форум-да контактуваме,да се обогатяваме с инфо и да се забавляваме разбира се ;)

Модераторите ще почистят :cleaning:  ако преценят.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Аз за последните си две мнения, които касаят надписа ти в аватара.

От всичко останало има смисъл и си абсолютно прав! Все пак и колите са РС-ки

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk
... Реално по колата навсякъде пише V/RS, а не RS...

 

Може и да не съм прав :) , явно може да се тълкува абревиатурата.

Ти лично обаче как си обясняваш факта, че моделът се води RS във всички сайтове, официални брошури и документи (с изключение на английските)?

Освен това при представянето на модела във Франкфурт, Париж и т. н. на мястото на номера има табелка, на която пише "OCTAVIA RS":

 

skoda-octavia-rs-frankfurt-01web.jpg

 

Ако този, който поставя тези табели е сбъркал, значи бъркам и аз като него, мислейки си, че моделът е RS ;) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Смятам,че си прав, защото в официалния рекламен клип на РСката се чува ясно THE NEW OCTAVIA RS,а не THE NEW OCTAVIA VRS.

 

Явно обаче има юридически подробности,които не са ни ясни,защото когато казвам,че навсякъде пише по колата V/RS , а не RS, имам в предвид не само табелите по маската и задницата,а и в купето-по волана,по праговете,по седалките,копчето е VRS mode, а не RS mode.

На Бай Миле комбито е V/RS Challenge и по праговете е със същото лого,а не RS Challenge.

Никъде,ама никъде по колите не пише RS.

 

 

В крайна сметка не става ясно кога може да се ползва RS и кога не може.Според мен V/RS звучи по-добре ,а и по-уникално,защото второ такова лого няма,а RS и AUDI има. 

 

AUDI AGs high performance private subsidiary, creates even higher performance versions, known by their "RS" badging. The "RS" initials are taken from the GermanRennSport - literally translated as "racing sport".

 

Интересна тема подхванаме,не съм очаквал,едно лого да може да предизвика такъв интрес в мен,но както Жоро каза това е 

ШКОДА и то РСка. :plate_rulez:

Редактирано от BlueSoulReaver

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Абе аз и друго мога да кажа. :)  В същност да ти отговоря на този въпрос:

 

 

В крайна сметка не става ясно кога може да се ползва RS и кога не може.

 

РС не може да се използва. Може ВРС. РС - рали спорт. В новата Октавия ВРС спорт има, обаче рали в никакъв случай. Това е сериен туристически автомобил. Нека РС-а да го оставим неприкосновен за истинските славни ралиджийки на Шкода.

Мисля, точно затова чехите са сложили едно V отпред. Това ми роди тъпата тиква :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
SKODA 105 RS

Нека да ви дам малка тема за размисъл - Защо има логото "v" на колектора на Fabia WRC ?! Ако това не е спортен автомобил, не знам кой друг ще бъде! За мен логото "vRS" е поредното звено от веригата Simply Clever и поставено върху автомобила, то придава достатъчно авторитет и тежест на това, което стои зад него!

post-224-0-48545400-1413352258_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Нека да ви дам малка тема за размисъл - Защо има логото "v" на колектора на Fabia WRC ?! Ако това не е спортен автомобил, не знам кой друг ще бъде! За мен логото "vRS" е поредното звено от веригата Simply Clever и поставено върху автомобила, то придава достатъчно авторитет и тежест на това, което стои зад него!

attachicon.gifpicture_017.jpg

За тежестта на V логото няма спор.  Victory е значението както коментирахме по-рано.  Щом на WRC Fabia го има- ясно. Не е просто буква.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
joro-120L

Шкода 130 РС печели най-престижното рали в Европа - "Монте Карло" в своя клас! Това е изключителен успех!

Както знаете има и модел на Фабия който се нарича "Монте Карло". Евала на чехите, че по подходящ начин не дават да забрави славната историята на марката! И с РС-ките сега. Страхотно попадение. Трябва да се гордеете с вашите автомобили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
La Furia Roja

Шкода 130 РС печели най-престижното рали в Европа - "Монте Карло" в своя клас! Това е изключителен успех!

Както знаете има и модел на Фабия който се нарича "Монте Карло". Евала на чехите, че по подходящ начин не дават да забрави славната историята на марката! И с РС-ките сега. Страхотно попадение. Трябва да се гордеете с вашите автомобили.

Да се гордеем? Това е меко казано.  Невероятно съм щастлив-Огромна радост изпитвам с тази кола.  Чехите пишат и сега история с колите си. Въобще имам в предвид цялата им гама модели. Днес например видях бял Рапид-уникално стои. Преди две седмици видях Октавия3 румънска метално сива, като на Илко-покъртителна бе и просто се отличава и хваща око. С една дума- Шкода е моята марка. :plate_skoda:

Имам ли път към Пловдив ще ти се обадя,Жоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.