Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Качество на горивото.От коя бензиностанция зареждате и защо?


milen1914

Recommended Posts

Може и да са слухове. Но по принцип зареждам само на ЕКО. Много рядко - от ОМВ. Някога ми бяха казали, че ЕКО единствени не ползват горива от Нефтохим. После на няколко пъти това ми го потвърждаваха други, вкл. хора свързани с този бизнес.

 

През годините нещата се промениха. Появиха се Ромпетрол, които внасят свои горива. За ЕКО пък стана ясно, че вносът от Гърция е за Западна България (вкл. София), но по-далечните им обекти също ползват Нефтохим, защото им е по-изгодно... Сега чувам и за Газпром че имат алтернативени източник, но за мен е ново.

 

Другата причина да зареждам от ЕКО е че ми е близко ;)

 

Всичко горе се отнася за бензин. За дизел - разбирачите твърдят, че нямало причина да очакваме по-добро качество ако е гръцки.

 

Още - когато съм наливал Кинитрон, почти винаги съм усещал моментална разлика още в първите метри след бензиностанцията - дърпа веднага, като с криле дори при най-леко настъпване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам на еко като цяло, но не подминавам и другите вериги...Абсолютно никога не съм откривал ама грам разлика.. на 5 различни коли... все си е същата песен.. факт е че никога не слагам от скъпите горива, защото за мен това е чиста проба данък маркетинг.. за който се хване. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.................. факт е че никога не слагам от скъпите горива, защото за мен това е чиста проба данък маркетинг.. за който се хване. 

 

Сложи поне веднъж от скъпите и ще видиш разликата.

Скъпия дизел на Шел, например /, ако си с дизел/. Моят ДВГ много го харесва.

:hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слагам от време на време от скъпите дизели. Никаква разлика не откривам. Колата си върви по същия начин, разхода даже ми беше по-висок, ама може да е нещо моментно, както и да е - няма съществена разлика. Паленето на минусови температури не е по-лесно, в смисъл, че тя си пали от раз и с най-обикновенна нафта.

 

Чат пат я карам и извън БГ и да ви кажа, не намирам разлика и с тамошната нафта. Разхода същия, на вървеж - същата....

 

Не казвам, че нафтата ни е прекрасна, а че мойта кола явно не е от придирчивите, все и е тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, Цецо, тя твойта чипосана, с друга турбина и т.н. силов тунинг и ти искаш да усетиш разлика от смяната на дизела ........ :)

 

п.п. Това ме навежда на мисълта, че смяната на дизела може да се усеща при моите по-малко коне /101, ако са живи всички/, но при по-мощните може и да не се усеща.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама защо да слагам... много по скъп е, единственото с което може да ме привлече е намален разход... а надали ще падне литър на 100 в града.. т.е. безмислено е. Дизел карам за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, Цецо, тя твойта чипосана, с друга турбина и т.н. силов тунинг и ти искаш да усетиш разлика от смяната на дизела ........ :)

 

п.п. Това ме навежда на мисълта, че смяната на дизела може да се усеща при моите по-малко коне /101, ако са живи всички/, но при по-мощните може и да не се усеща.

Ами обикновенно колкото е по-нова колата, толкова е по - придирчива към горивото. Навремето един приятел имаше Голф 2 атмосферна печка. Ходили сме на море с него в гладните години сипвайки му каквото намерим в буквалния смисъл - нафта от едни ръждиви варели, олио, че и отработено масло сме му наливали в резервоара - вървеше си като пич.

 

Докато сега - помпи, дюзи, дпф... технологии прецизни искат чисти и качествени горива... ама не са случили, друг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина може и да е така, преди шкодата карах по мощен дизелов автомобил... 230+ коня и при него никога не съм сипвал скъпа нафта и съм сипвал от всички станции и никога не съм намирал разлика във вървежа.. единствено, един път заредих в австрия и там ми даде по малък разход, но може и да е било субективно... защото и в други западни страни съм зареждал а не е имало разлика. За мен ако няма вода вътре всичко е наред.. това гориво все трябва да отговаря на стандарт и ако не е кръстено е добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Темата е малко стара, но все пак искам да изразя и аз мнение. Да, като цяло е безсмислена, защото ако някой е решил, че верига X е кофти, надали някой ще успее да го разубеди. Аз сипвам в 90% от случайте ШЕЛ и ще кажа защо:

1. Със сигурност не са по-зле от останалите

2. Кафето ми харесва

3. Събирам си Смарт точки

4. Това е единствената верига за която имам някакво (макар и вече старо) свидетелство за това, че е с по-добро гориво от на останалите места.

Когато преди години ходех по ралита и скоростни планински е факт, че горивата на ШЕЛ показваха най-малко детонации при разчитането на телеметрията на бегачките. Държа да напиша, че това все пак е инфо на около 6 години, но пак е по-добре от никакво инфо и лични впечатления.

Проблем е въпросния Франчайз и винаги ще бъде. Абсолютен факт е, че всеки тарикат на дребно си прави магарията и трудно може да бъде спрян дори и с качествения контрол на фирмата която държи търговската марка. Положението е горе долу "Всеки да се оправя по единично". Качествено гориво в България НЯМА =)

 

п.с. - Преди 2 години имаше интересен случай с една верига (няма да кажа името) при който се случи нещо интересно на два съседни обекта. В единия обект в танкера на 95 беше заредена цистерна с високооктановия бензин и обратното - в другия обект за високооктанов се продаваше 95 =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам 99% от INTERSPEED между Младост и Горубляне и 1% на ЕКО. Това са бензиностанциите, които са най-добре в тази част на София.

В Интерспийд - в момента карам Сеат Ибиза 1.9 TDI 90 коня 5,5 л/100 км градско с доста студени паления и доста настъпване. Горивото е добро, цените на бензин и дизел са с 8-9 ст по-евтини от на всички други вериги, а при зареждане на 25 литра цената пада с още 8 ст на литър. Имам доста познати с нови А8, Х5-6, Кайени и други нови коли, всичко зарежда там. Даже единият от шефовете има БМВ F10и съм го засичал и той да сипва от неговата си нафта на колонката.

На Еко в Младост също сипвам, когато ми е на път. Там нафтата е добра, за разлика от Еко в Дружба.

На Шел - никога. Пробвал съм ги в района на Младост - висок разход и невървеж. Един път ми се наложи да сипя на магистрала Тракия на Пазарджик (еко фуел ли беше, някаква такава измишльотина, уж с 10 ст щял да падне разхода,...ама друг път) - колата спря да върви, почна да пуши, ръмжи, в баира никой, за 100 км за 20 лв нафта изгори със 120 км/ч. Общо взето пълна трагедия и от тогава само кафе и вода от там.

Ромпетрол - същото като на Еко, но там няма добра отстъпка

На Лукойл - върви,но и си похапва добре.

ОМВ макс моушън - ми на един приятел Шарана му пуши, като стара нафтова печка, а е на 160 000 реални, мирише отвратително отзад. Твърди, че разхода му пада и върви добре, но пък пуши здраво.

 

Все пак всеки си има наблюдения за дадена верига и си преценява да себе си.

Аз лично ще сипвам на Интерспийд, като ми дойде Октавията, да видим как ще е и ще споделя мененито :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само мога да кажа, че в България горивата във всички бензиностанции са един дол дренки. Като в големите градове ги разреждат маалко по-малко отколкото в по малките градове.

 

Само един пример зареждам в Сърбия OMV максмоушън дизел, и същия в България, еми със Сръбския колата вдига едни километри, а с Българския 95% (и то с много зор и попътен вятър) от скоростта със сръбския дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро е било от асфалта - там няма дупки и върви по-смело колата, а тука защото има дупки и тя внимава, да не стъпи с лапичката в някоя...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е абсолютно безсмислена! Един не е доволен от ШЕЛ, друг от ОМВ, трети от ЕКО и т.н. ......................

 

Какъв е извода? Да не зареждаме никъде ли?!?!? Както каза Чавдар, аз също не съм имал проблеми никъде от никоя бензиностанция, а пътувам доста из страната и зареждам, където ми падне!

Най смисленото обяснение даде нашия шофьор с думите

Абе навсякъде е еднакъв бълвоч ама аз зареждам само на една бензиностанция щото момичето е с най големи цици.И по малко ме е яд като давам пари :tongue_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареждам 99% от INTERSPEED между Младост и Горубляне и 1% на ЕКО. Това са бензиностанциите, които са най-добре в тази част на София.

В Интерспийд - в момента карам Сеат Ибиза 1.9 TDI 90 коня 5,5 л/100 км градско с доста студени паления и доста настъпване. Горивото е добро, цените на бензин и дизел са с 8-9 ст по-евтини от на всички други вериги, а при зареждане на 25 литра цената пада с още 8 ст на литър. Имам доста познати с нови А8, Х5-6, Кайени и други нови коли, всичко зарежда там. Даже единият от шефовете има БМВ F10и съм го засичал и той да сипва от неговата си нафта на колонката.

 

.....

 

Все пак всеки си има наблюдения за дадена верига и си преценява да себе си.

Аз лично ще сипвам на Интерспийд, като ми дойде Октавията, да видим как ще е и ще споделя мененито :)

Има ли други колеги, които са пробвали Interspeed? Защото ако са ок(респективно не по-лош бълвоч от другите бензиностанции) 20 ст./л по-малко не звучи зле... Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре или в други ден вземам Шкодата, с нея ще ходим до Пловдив и мисля да я напълня първо на Интерспийд и след това на Еко, за да видя има ли разлика, но ще сипя колкото да ида до Пловдив и да се върна, а на следващата седмица, като пътувам до Калофер за Велик ден да сменя горивото. Така мисля, че ако има разлика ще си проличи. Все пак няма да я юркам, нали все още ще се разработва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гледай  бензинаджийките а не горивото дет навсякъде е еднакъв бълвоч там е разликата :banger_2:

На Петрола зад 3 -то РПУ от известно време има една много симпатична бензинджийка , ама и газта им я бива :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в старата, и в новата кола - и двете 1.8 TSI, сипвам само 100 октанов на ОМВ от ден първи. Сипвал съм и аналозите им на Шел и Еко. Общото между тях е, че нагарът по хрома на ауспусите се появява след доста по-дълъг пробег, отколкото от бензин с по-ниско число.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре или в други ден вземам Шкодата, с нея ще ходим до Пловдив и мисля да я напълня първо на Интерспийд и след това на Еко, за да видя има ли разлика, но ще сипя колкото да ида до Пловдив и да се върна, а на следващата седмица, като пътувам до Калофер за Велик ден да сменя горивото. Така мисля, че ако има разлика ще си проличи. Все пак няма да я юркам, нали все още ще се разработва :)

Аз направих същия експеримент, но в обратен ред и за сега съм доста приятно изненадан от вървеж и разход!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз да кажа за Круис. Зареждаме на обе беехнитекта ми от Еко, но той отива и пълни от... Сакса, а техните бензиностанции са .... Круиз.

Всички зареждат от Сакса, затова няма разлика в горивата, но ако бяхте обърнали вниманиие. цените се определят от Круиз и там винаги е по - ефтино.

Орделно като падаха цените там падаха 10 дни преди на всички останали.

 

Затова само Круиз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.