Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Майсторите" - решават или създават проблеми ?


The Best Forman

Recommended Posts

Пускам тази тема провокиран от това , което видях в миналата неделя под капака на Фаворита. Ситуацията беше следната - Велко (ZloQQ) го караше последната година и на една екскурзия до Смолян (ако не се лъжа) духна гарнитурата на главата , което е нормално за гарнитура на 6-7 години. Той вместо да ме пита как да се прибере , отишъл при някакви местни "механици" , които му препоръчали да оправят колата. Взели му една торба пари , срещу които получил много неравномерно работещ мотор , без мощност и казанче плюещо антифриз , но за сметка на това сменили масло на 2-3000 км. без да сменят масления филтър , пренатегнали клапаните , а прътите бяха разхвърляни както им падне. Болтовете на кобиличковия вал бяха пренатегнати , а гарнитурата на пръв поглед (без характерния червен надпис и емблемата на Шкода) ми мяза на пълно менте.
Още преди да ми остави колата ми се оплакваше , че тресе мотора и сигурно кабелите са за смяна , е смених ги и стана по-зле, а мотора през цялото време нервно се тресе все едно иска да излезе от коша. Стана ми ясно , че нещо при този ремонт не е както трябва и най-малкото , което мога да направя е да регулирам клапаните (все пак не всеки знае колко е правилния луфт).
Както писах и по-горе повдигателните пръти бяха разхвъляни както им е паднало , а как успях да ги подредя правилно без да свалям кобиличковия вал не ме питайте , но всичко стана както трябва и след реглажа на клапаните сега мотора не мърда.
Но как да се доверя на тези кретени , които не са си направили труда поне да направят една снимка с апарат и да подредят всичко поне както си е било и явно ще се ревизира всичко надолу. Къде и как са намерили старата течаща капачка на компенсационния съд нямам идея.
Вече ми стана ясно защо непрекъснато чета теми от колеги , които сменят непрекъснато едни и същи неща , които и аз съм сменял и проблемите им се задълбочават. Явно има една категория "майстори" , които са неграмотни да направят нещо както трябва.
Та за това мисля да нахвърлям няколко правила , за да не се озовавате в такава ситуация.

1. Никога не ходете при майстор , който не го познавате или не ви е препоръчан.
Ако се наложи да ползвате услугата на такъв (всичко се случва) задайте му някой елементарен въпрос за нещо специфично за автомобила , но общо известно и ако не може да отговори палете бързо.
2.Ако все пак нямате избор да ви прави такъв колата - не го изпускайте за момент от поглед. Следете го какво сваля , какво качва и дали стяга всичко.
3.Не го оставяйте да купува частите за автомобила , а ако все пак нямате избор дръжте на нещо марково и по-скъпо.
Аз лично пазарувам или от специализирани магазини за Шкода или от познати магазинери , като никога не избирам най-марковото , а това , което ми препоръчат.

4. Важни части , които могат да доведат до сериозни проблеми в двигателя като ангренажни комплекти , водна помпа , клапани и др. вземайте или от специализираните магазини на Шкода или се придържайте към марки за първо вграждане , както и части по ходова част и спирачки , които могат да застрашат сигурността ви.

5. При вземане на автомобила уверете се , че двигателя работи по-добре след ремонта и всички оправдания от сорта "трябват нови кабели или свещи и ще се оправи" не ги приемайте ако двигателя преди повредата е работел нормално .
Случвало ми се е след основен ремонт двигателя да не може да си намери място в коша и се оказа , че специалистите бяха обърнали бутало , та тогава не само , че не им платих , а ги оставих да си платят и на паркинга.
6. Ако са сваляни гуми при ремонта , уверете се , че болтовете са затегнати.
И това ми се случи скоро и то при познат тенекиджия.
7. Видите ли , че почват деня с бира - хич не ви трбва влизате вътре . И не приемайте оправдания , че си оправя тремора или д-р Петрова не му дава да пие вода.
8. На последно място , но не и по важност - информирайте се за всичко , което ви предстои да ремонтирате тънкости , последователност , а каквото може правете сами!

 

За сега това можах да се сетя , ако се сетите друго пишете и ще допълваме списъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май се сещам кои са тези местни цървули.Не работя с тях, това не са механици , както и да е. В родния ми град и наоколо моделите Фаворит и Фела не са разпространени и

,,колегите'' ми не познват детайлно особеностите на този мотор и принципно долноваловите мотори ( с разпределителен вал в блока)

а много от тях не желаят и да ги научат. Комерсиалното за тях е и аз не нам какво. :P  :D .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 The Best Forman  напълно съм съгласен с теб. Аз не съм ти колега, не разбирам много от коли (по-скоро имам техническа грамотност), но има моменти когато си много на зор и тогава идва въпросът за човещината. Обикновено се получава така, че като те видят на зор и те режат през кръста. Аз лично съм попадал и на двата типа майстори-тези които гледат да свършат работата както трябва и тези които гледат да те прекарат, особено ако си на зор-примерно закъсал на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз веднъж ходих при майстор заради проблем с електрониката на колата.Бях изчерпал всякакви варянти и посещението беше неизбежно.Седмица преди това  смених свещи по каталог NGK,кабели BOSCH,капачка VALEO и какви ли не датчици.

Отивам в прословутия сервиз,майстора вдигна капака,погледна,послуша как работи мотора и категорично заяви- трябва да се сменят свещи и кабели. След тези изречени думи затворих "сергията" и потеглих.Върнах се в гаража и започнах с чопленето от начало.Оказа се прекъснат проводник на ламбда сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момци , зарежете го случая с Фаворита , това е само повод да закечка таз тема как да разпознаваме професионалиста от обикновенния мърляч да го наречем , защото аз си оправих лесно мотора , но много други колеги се мъчат да си "поддържат" колите при такива "майстори" и само си навличат повече ядове.

Аз лично рядко стигам до майстор и ако отида то ще е или заради някоя моя болежка или заради липса на специализиран инструмент , но какво да правят останалите 99% с извънгаранционното обслужване , как да са сигурни , че са им свършили съвестно работата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.