Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb 2 - възстановяване лайсни


stenly

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имате ли представа как могат да бъдат възстановени хромираните странични лайсни при Superb 2, избледняли от безконтактно миене на автомобила. Става дума за Superb 2, колата е най-високо ниво на оборудване и проблемът е, че при тази версия хромът е малко вповече, включително и пръскачките на фаровете са с това покритие. .... Не мога да гледам колата така, трябва да ги оправя по някакъв начин.....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С "хром" спрей никога няма да стане като заводското покритие. Да не говорим, че според мен ще изглежда доста кофти.  :sorry: За жалост, освен да си потърсиш запазени втора употреба или да си купиш нови, не се сещам за друг вариант. Което ще си е доста голяма инвестиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да, особено с оглед факта, че нови вървят заедно със задните малки стъкла на вратите, тоест по 400 лв. на парче ... За обработка със спрей е изключено, аз си мислих за някаква полираща паста за хром елементи, но нямам опит с подобен продукт.

Редактирано от stenly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вaриaнт е дa ги свaлиш и дa ги прaтиш в Стрелчa (зaбрaвих името нa фирмaтa, но другa тaм нямa) , където могaт дa ти възтaновят покритието. Имaт си сaйт и можеш дa им прaтиш зaпитвaне със снимки зa ориентировъчнa ценa. Не съм им ползвaл все още услугите, но до колкото съм чел по форумите, по-добри от тях нямa дa нaмериш ;)

 

Поздрaви!

 

П.С. ето товa е фирмaтa - http://ewertlak.com/

Редактирано от sharpshooter_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колега Stenly,

 

Успя ли да направиш нещо с въпросните хром лайсни. Имам абсолютно същия проблем.

 

Поздрави,

Войслав Филипов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Здравейте,

3 години по-къно пак да попитам дали някой успя да се пребори с този проблем?

 

поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Voyslav Filipov написа:

Здравейте,

3 години по-къно пак да попитам дали някой успя да се пребори с този проблем?

 

От известно време насам отновно съм се замислил да намеря начин, по който да ги оправя БЕЗ да купувам нови от ЕТ.

Намерих няколко фирми, които се занимава с галванизация и са в Пловдвив, както и близо около Плодвив. До тук добре, но изкачат някои въпроси:

1. Какъв точно е материала, от който са изработени?

Днес отново звънях на една от фирмите и ми зададоха този въпрос и аз "ъъъ" ще проверя...

Какво ще проверя - утре сутрин ще ги цъкна с един магнит. Поне от там да започна. Някой, ако вече го е разучил, нека сподели;

2. Как се свалят тези чудесии?

При мен проблемни са на малките задни прозорци. Ако се възстановят само тези на малките прозорци все си мисля, че ще има разлика с останалите и ще се получи обратен ефект;

3. Почистване (обработване) преди да се изпрятят към някоя фирма за възстановяване. 

До момента всички искат да ги почистя - да сваля предварително покритието, както и да ги полирам и чак тогава ще ги приемат, едва ли не...

 

Поздрави!

 

IMG_2009.JPG

IMG_2008.JPG

IMG_2011.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал ли си с WD40 ? Предполагам, че има значение колко е замърсен/повреден хрома, но вероятно ти се търкаля някое флаконче под ръка и не пречи да пробваш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Супърба ги бърша чат пат с WD, един път в годината дет се вика и са си 6. Наблюдавал съм друг феномен при Октавията, на която предната решетка беше хром. Измивам я и заприличва на това, на което приличат лайсните на колегата. Забравям за случката. След 1-2-3 мивки, лайсната пак си е 6. И това се случва на една и съща автомомивка. Самовъзстановявала се е! ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber, при С1 не съм запознат да е срещан проблема с лайстните, докато при С2 и С2 фейслифт, Да.

Пробвах вендъж с някаква паста, която дори не й запомних името, тъй като нищо не стана. От тогава реших да търся вариант с възстановяване им по друг начин, а именно галванизиране.

Днес помолих човек да провери е Етка-та как се свалят тези чудеса, но за момента май няма такава опция.

Ясно е, че могат да се свалят, но въпроса е после да се върнат обратно?

Не ги знам лепени ли са, на щипки ли са или си имат малки но здрави “крачета”, които някъде се захващат..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, sauber написа:

А цената на нови проверявал ли си или са като на Супърб 1, 1/3 от цената на колата :D

Първо за там бях тръгнал, но бързо се завърнах ?

По спомен преди около година и половина 400 лв/брой заедно с малкото стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен наблюдавам същото, но само на една лайсна. След последната мивка на която ходих е направо много зле, иначе си беше малка разликата спрямо другите. Явно има значение препарата с който работят. Преди години когато автомобилите бяха с повече такива детайли по тях ги търках със сода за хляб. Единствено трябва да се внимава за надраскване. Ако тези дни не ме мързи аз да си измия автомобила ще опитам със сода и ще споделя какъв е ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Това са лайстни за вратите. А се търси решение за "болния" детайл, който обрамчва малките прозорчета на задните врати (за седан/хечбек) и тези след задната врата (за комби).

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не държим колегите в "шах". Въпросът с "болния" детайл е решен.

Смятах да спра до тук, но Воислав не ще да пише. Може би след 28.06. т. г. Та, да внеса малко яснота: ;)

След кратка, но важна консултация с майстор, въпросният детайл се оказа алуминиев и носи на полиране.

Беше дадено "направление" за майстор по детайлинг, който записа дата за интервенцията 28.06. До тогава няма свободен ден.

Може би след тази дата, Воислав ще сподели мнение с оглед резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, все не оставаше време да пиша, че много работа напоследък :(

Ходихме при човек, който е доста педантичен и се занимава с възстановяване и реновация на мотоциклети.

Оказа се, че е запознат с този проблем и че лайстните всъщност са от Алуминий. Според него лично при Шкодата, те са лепени.

Започна полиране с паста на един малък участък от лайстната и след около 20 мин същата придоби вид като на другите прозорци. Абе направо си светна, моята усмивка също :)

Заключението беше, че иска сериозно полиране при човек, който се занимава с детайлинг с няколко вида пасти и спиране категорично на безконтактните автомивки (то къде що има автомивка всичко е безконтактно, баси).

Веднага ни даде контакти на такъв човек и направихме среща в същия ден.

Човекът с детайлинга до болка познаваше този проблем и стигнахме до решение да се полират, след което да се защитят допълнително с течност, подобна на тази, която се ползва при керамичното покритие, но в по-евтин и също работещ вариант.

В крайна сметка на 28.06 ще се прави цялата кола (полиране и вид керамично покритие) като на лайстните ще се обърне специално внимание.

 

След цялата тази “обработка” на лайстните се очаква значително подобрение и издръжливост от около 1 година.

Така или иначе смятам всяка година да правя пастиране (смятам, че този човек ще се справи) и по този начин ще ги държа в добра кондиция.

 

П.С. 

1. Колата се пастира по принцип, но толкова в детайли (поне на договорка за момента) не съм правил.

 

2. Благодаря на @joro-120L за това, че сам ми се обади и организира среща с майстора, за да помогне по въпроса!

Благодаря и за кафето :)

 

Поздрави!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях, че и други колеги искат да помогнат и затова реших да пиша. А и проблема е решен от преди 2-3 седмици.

Всеки помага с каквото може, стига да има желание.

Тъй, като сме наблизо, в един град, аз ти помогнах с действие. Като те знам какъв си педант...И като разбрах, че може и да ги правиш черни!

Това трябваше да се предотврати.:)

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са алуминиеви затова и стават така след автомивка с безконтактно. В повечето евтини препарати се ползва натриева основа, а това е нещото което яде алумин. 

Интересното е защо не се матират всички лайсни а само една, две.... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

До "ВСИЧКИ" - Във Форума на www . briskoda . net попаднах на ето тази Тема: Натисни Точно Тук, където Колеги посочват един специализиран препарат "Autosol Metal Polish" и твърдят (има снимки "Преди - След"), че може да върне блясъка на хромирани елементи (и не само). Препарата е наличен в България, но дано качеството да не е за 4-тия Свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, tuningmania написа:

До "ВСИЧКИ" - Във Форума на www . briskoda . net попаднах на ето тази Тема: Натисни Точно Тук, където Колеги посочват един специализиран препарат "Autosol Metal Polish" и твърдят (има снимки "Преди - След"), че може да върне блясъка на хромирани елементи (и не само). Препарата е наличен в България, но дано качеството да не е за 4-тия Свят.

Здравей Миро,

изглежда простичко и само за 8 лв в Емаг :)

Така или иначе Супърба е на процедури в края на юни, но след 6 месеца ще иска поддръжка, та може да го пробвам!

 

Благодаря ти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Voyslav Filipov" - Моля, няма за какво :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.