Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgtransexpert

dinkoh

Skoda 120S Rallye

Recommended Posts

dinkoh

 Здравейте,колеги!

Намислил съм да започна правенето на 1:1 реплика на Skoda 120S Rallye. От около месец чета чешки и полски сайтове за реплики на този легендарен рали автомобил. Наистина си набавих доста информация, но ще имам нужда и от вашите съвети и помощ.

Донор ще бъде Skoda 100 и колата ще се използва само за спорт и няма да се кара ежедневно.

И така нека да започнем от някъде :)

Ако някой има копие на хомологационен фиш на 120S Rallye, нека да помогне.

Ще споделям всичко с форума и ще се отнасям с респект към всяка информация предоставена от вас.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Поздравления за начинанието!

Като гледах в ютуб в някакво клипче по-скоро основата е на 100С , а за донор ще ти трябва някоя 120 -ка с дълги мостове , предни апарати от 130 (четири бутални) , двигатела от Фаворит или Фелиция (за предпочитане 136) ... ако ще се кара само на писта аз бих избрал четиристепенна кутия , а за клетката да кажат тез дето разбират от ралиджииство :sorry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

 Колата трябва да се направи 100 % като оригиналната рали версия, защото ще се състезава на рали за хистори автомобили. Двигател,окачване,спирачки,предпазна клетка трябва да бъдат като на оригиналния рали автомобил.

Мерси все пак за подкрепата!  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Ако ще я правиш пълна реплика , ще си поиграеш доста с двигателя (поне от това , което прочетох) - бутала и ризи от 120 -ка , главата си остава 100С , портване и клапани от 120 , двоен карбуратор Вебер , сух картер ... доста ще се филмираш.

Не знам по тез ралита до колко държат на 100% автентичност при положение , че е реплика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum
Отговорено (Редактирано)

Не държат толкова. :)

 

Докторе, главата на 120 S е осем канална, чугунена, като на 130 RS и там е с два Вебера 40 DCOE.

Редактирано от SKODA 105 RS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
The Best Forman

Виновен ... посипвам си темето с пепел ... като знам Митака (Krankenstrin) колко търси такава глава за негова и не знам накрая дали намери, май затова чехите минават по тънката лайсна с мотор от Фаворит и си свиркат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum
Отговорено (Редактирано)

Виновен ... посипвам си темето с пепел ... като знам Митака (Krankenstrin) колко търси такава глава за негова и не знам на края дали намери , май за това чехите минават по тънката лайсна с мотор от Фаворит и си свиркат.

781 .135/6 е алтернативата и истината :)Митака намери  8 канална 130 RS чугунена тиква и събра мотора.

Редактирано от fulcrum

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

Ако ще я правиш пълна реплика , ще си поиграеш доста с двигателя (поне от това , което прочетох) - бутала и ризи от 120 -ка , главата си остава 100С , портване и клапани от 120 , двоен карбуратор Вебер , сух картер ... доста ще се филмираш.

Не знам по тез ралита до колко държат на 100% автентичност при положение , че е реплика.

Филмирането и времето не ме притесняват :),трябва да стане както трябва.

Вече съм на финала на една друга реплика-Fiat Cinquecento 900 Trofeo.Година и половина се занимавам с тази кола и след като я приключа ще се заема с другата "краста" :).Затова и почвам да събирам информация по навреме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

Да,главата трябва да бъде 8 канална.

А какво означава този номер,който си написал?В началото ще ме извините за лаишките въпроси,но с времето всичко ще се нареди :)

Обяснявайте ми, не ме жалете!  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum
Отговорено (Редактирано)

Да,главата трябва да бъде 8 канална.

А какво означава този номер,който си написал?В началото ще ме извините за лаишките въпроси,но с времето всичко ще се нареди :)

Обяснявайте ми ,не ме жалете :)

781 e заводския индекс на Шкода Фаворит, на който първо се монтира мотора с 8 каналната алуминиева глава. 135 е мотора с вдлъбнатите чела на

буталата - 58 магарета, 136 е с равните - 62 магарета.

 

Този мотор влиза в серийно производство, след като вече е изпитан състезателният му вариант на моделите 130 LA ( тренирачка 90 коня), 130 LR/B ( рали бегачката 130 коня) и 130 LR /H ( пистарката)

Монтира се и на моделите 746 - Шкода 135/6, 747 - Рапид 135/6, 791 - Фелиция.

 

Последния му дериват се монтира на Фабия - 1,4 и е с хидравлични повдигачи на клапаните. Динко, изчети внимателно целия раздел за задномоторните, ще намериш страшно много полезна информация за четиво, теми, дискусия и анализ. :)

Редактирано от SKODA 105 RS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

Прочел съм доста от темите за Skoda 100 и другите стари Шкоди. Ще започна и за другите "задномоторки".

Ама друго си е диалога с въпроси и отговори.  :)

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Logrus

Истинско Trofeo или само реплика?

С Абарт мотора или с нормалния 900 (903, 40к.с.)? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

Истинско Trofeo или само реплика?

С Абарт мотора или с нормалния 900 (903, 40к.с.)? 

Aаах ....мярнах го - имаше репортаж по БиТиВи - то за ретропарада в Сливен в събота - красота реплика! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

Няма да е било моето! :)

Моето е баш ралиджийка, по-новото Cinquecento 1992. :)

 

Истинско Trofeo или само реплика?

С Абарт мотора или с нормалния 900 (903, 40к.с.)?

Истинско Trofeo ще бъде. То при оригиналното Trofeo 900 само ECU-то е Abarth, естествено има доработки по двигателя и при мен са точно по хомологационен фиш-спортен разпределителен вал, олекотен маховик, портвана глава и намалена с 1,5мм, механични кобилици, горе долу това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk

Привет, колега!

 

Ако държиш на реплика точно на 120 S Rallye ще е малко по - сложно, защото тя е доста по - различна от оригиналната база, не че е невъзможно, разбира се.

Ако обаче не държиш толкова на точната модификация 120 S Rallye, може да помислиш и за по - лесната за реализация реплика на 110 L Rallye (като тази от аватара ти). Тя е доста по - близка до серийната кола, т. е. имаш по - голям шанс репликата ти да е по - близо до оригинала, т. е. да е по - автентична, а впоследствие при голям мерак винаги може да я модифицираш до 120 S Rallye.

 

Всъщност ти имаш ли купена кола, или имаш идея да закупуваш? Че доста идеи вече сме ти дали за глави, карбуратори, цвят... пък не знаем има ли кола... Каквото и да решиш обаче, първата работа е купето. То трябва да е здраво, добре изкърпено, с подсилени заварки (нали ще е бегачка) и т. н....

 

Ето снимки на оригинална брошура на 110 L Rallye:

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/6560/6560_2010-01-11_15-43-02_82.jpg

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/6560/6560_2010-01-11_15-43-56_18.jpg

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/6560/6560_2010-01-11_15-45-32_87.jpg

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/6560/6560_2010-01-11_15-44-41_82.jpg

http://img.skoda-virt.cz/vase_auta_upload/2/6560/6560_2010-01-11_15-46-23_14.jpg

 

Успех!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk

Намерих и една статия за 110 L Rallye:

 

http://media1.webgarden.name/images/media1:510069c96f06e.jpg/foto%20015.jpg

http://media0.webgarden.name/images/media0:510069cbb55fc.jpg/foto%20016.jpg

http://media0.webgarden.name/images/media0:510069ca8d83d.jpg/foto%20017.jpg

http://media0.webgarden.name/images/media0:510069cc9c639.jpg/foto%20018.jpg

 

А се сетих, че колегата mitaka_sl3 също беше започнал реплика на 120 S Rallye, но пък по едно време беше пуснал доста части за продан, може и да се е отказал. Той е от Сливен, пробвай да го издириш, най - малко ще размените идеи. Ето една от обявите му, там има телефонен номер: http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/44585-%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-skoda-100s/&do=findComment&comment=278788

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

 Още не съм купил,но имам уговорка да отивам да гледам една след празниците.Имам поне още 40-50 дни работа по Фиата,но преди да започна да правя нещо искам да съм наясно какво ще правя.

Мерси за снимките,първите ги имам,нали ти казвам,че чета чешки сайтове :),но за вторите пак мерси.

Ще се свържа с Митко от Сливен :)

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

 

Ще се свържа с Митко от Сливен :)

 

В проекта си е заложил на 781.136B мотор.Работи в Карлово.

Поздрви го от Кирето от Смолян! :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

 Дооообре :)

Сега ако можем да изкопаем от някъде хомологационни фишове за S110 и S120 rallye...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fulcrum

 Дооообре :)

Сега ако можем да изкопаем от някъде хомологационни фишове за S110 и S120 rallye...ogn

Обърни се към Роско - rsk или Тошко - txl тук или в Класик кар форума :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

 Към txl се обърнах през rally форум-а :) и съм на изчакване.

И към Роско ще се обърна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
rsk

Аз не се сещам да съм срещал хомологационен фиш за тези модификации...

Иначе Митко преди време гледам, че е изнамерил това:

 

Нещо, дето не се вижда директно от Гугъла  ;)
http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku- ... k-obsluze/
Довечера още една книжка, като изровя линка от компа вкъщи.

п.п. ето го - http://www.skoda-club.net/graphics/manu ... _130rs.pdf
в книгата има цяла глава за 120s rallye /започва на 105 стр./

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
dinkoh

 Няма начин да няма хомологационен фиш от ФИА,но явно трябва да се пита в БФАС.

Мерси все пак ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
txl

dinkoh, хубаво начинание си намислил, ще следя темата и ако имам някаква полезна информация, ще я споделям.

 

За хомологационните фишове - от известно време се каня да ги качвам и така и не съм... Сега ги слагам временно тук, а по-късно ще ги преместя другаде за постоянно: http://78.90.15.211/skoda-homologations/

120S има три фиша, както ще видиш от линка. Първият е от 1971-ва година. След това от 1976-та има промени в правилата на ФИА и всички коли са хомологирани отново. Оттогава има още два фиша - с 1172см3 и 1289см3 двигатели - и двата с чугунени 8-канални глави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
txl

Няма начин да няма хомологационен фиш от ФИА,но явно трябва да се пита в БФАС.

Мерси все пак ;)

В БФАС ще ти го поръчат от ФИА оригинален с печатите и ще можеш да ходиш по състезания с него. Ако направиш истинска кола за исторически състезания, ще ти трябва. Но оригиналният фиш струва пари, не знам точно колко, но мин. 100лв или повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.