Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дебитомер-принцип на работа


Pepino

Recommended Posts

Дебитомер е сензор, който  преобразува количеството въздух постъпващо в двигателя в напрежение подавано към ECU на двигателя (или ЕБУ – електронен блок за управление).

Към ECU на двигателя трябва да постъпва информация за количеството входящ въздух в двигателя, за да може да се изчисли натоварването на двигателя („engine load”). Това е важно, за да се определи колко гориво да се впръска, кога да се подаде искра за запалване (за бензинов двигател) и дори кога да превключи трансимията ако е автоматична. Дебитомера обикновено се намира между въдушния филтър и тялото на дросела.

Съществуват различни видове дебитомери – механични и електронни. Пример за механичен такъв е VAF или vane air flow meter – по-стар модел дебитомер, като типа му може да бъде определен по формата му. При него измервателна плоскост се отмества пропорционално на обема въздух постъпващ в двигателя. Демпферна камера намалява рязкото придвижване на измервателната плочка.

vaf-debitomer-avtodiagnostika.jpg

В тази статия ще разгледаме един по-съвременен вариант – MAF (mass air flow)

Maf_1_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%

 

Дебитомер – тип MAF с нагреваема жичка

 

Основните компоненти на този тип дебитомер са термистор, платинена нагреваема жичка и контролна електричкса верига.

Термистора измерва температурата на входящият въздух. Нагреваемата жичка е с константна температура поддържана от ЕБУ, с помощта на сигнала от термистора. Повишаване на потока входящ въздух, причинява понижение на температурата на нагреваемата жичка и блока за управление на двигателя компенсира това незабавно, чрез подаване на по-голям ток през жичката. Контролна електрическа верига същевременно отчита подаваният ток и пропорционално го преобразува в напрежение. Така ЕБУ на двигателя, разполага с максимално прецизна и мигновенно опресняваща се информация за количеството постъпващ в двигателя въздух.

grafika_debitomer_avtodiagnostika.jpg

 

Този тип дебитомер има и вграден датчик за температурата на постъпващият в двигателя въздух или IAT  – intake air temperature. Той подава информация към ЕБУ на двигателя и така допълнително спомага за поддържането на коректното отношение гориво/въздух.

 

Статията е предоставена от avtodiagnostika.net

Адрес на коментара
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.