Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 3 RS Бялата стрела


Recommended Posts

  • 2 седмици по-късно...
  • Отговори 286
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    168

  • SKODA 105 RS

    13

  • Mishelle

    12

  • PRR

    12

Най-много писали в темата

След като махнах МТМ-а и си направих друг тунинг,и колата тръгна мнооого повече,забелязах,че в средното ми гърне се появява голямо прегряване в средната му част.Направо се е изпекло в средата,където явно има някаква преграда на газовете.И освен това,мощността на колата е по-голяма,спортния катализатор на HJS е много освободен и тръбата е Ф76.След това газовете се блъскат в средното гърне което е с ф63 на тръбата,а а входа на гърнето и в самото гърне ф-то е още по малко.

Тук се вижда прегарянето.

036359517-big.jpg?r=0

 

036359516-big.jpg?r=0

 

Спрях се на Бастюк,защото зная че продуктите им са уникално добри.Е и цените им са добри....

http://dein-sportauspuff.de/bastuck-edelstahl-duplex-sportauspuff-komplettanlage-ab-kat-70mm-system-skoda-octavia-3-rs-tsi.html

 

26622-3.jpg

Увеличението на мощността само при тях е 10 к.с. и 5 н.м. на стоков автомобил.При мен ще е очаквано повече.

 

И пристигна подаръка за Коледа за любовницата ми.

Бяха много коректни и бързи в производството,имаше и промени от моя страна,на които откликнаха с желание и готовност.

 

036359425-big.jpg?r=0

 

036359426-big.jpg?r=0

 

036359428-big.jpg?r=0

 

036359429-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтажа беше лесен и приятен.

036359431-big.jpg?r=0

 

036359432-big.jpg?r=0

 

036359433-big.jpg?r=0

 

036359436-big.jpg?r=0

 

036359438-big.jpg?r=0

 

036359439-big.jpg?r=0

 

036359440-big.jpg?r=0

 

036359441-big.jpg?r=0

 

036359442-big.jpg?r=0

 

Колата тръгна НЕВЕРОЯТНО много във високите.Много се усеща.Там където тъпчеше,сега излита.Иска след червената зона да се сменя.Леко и е във високите много.

За звука изгледайте клипчетата :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rg8hA4uX4Vo&feature=youtu.be

 

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новата генерация на същия диаметър ли е, като оригиналната или е на 76. Изглежда малко по-освободена с така изнесено средното гърне в задната част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О,разбира се,че е с по-голямо фи.

Исках задължително да е такава.

Само на Bastuc и Милтек генерациите са с по-голямо фи от заводското 63.На всички други фирми,предлагащи спортни генерации за Октавия 3 рс,тръбите им са на 63 до игрека и от там на 2х55.

Нали съм написал, че поръчвам генерация,за да избегна свиването на газовете,след даунпайпа и спортния катализатор на които тръбите са 76 и се свиват в заводската генерация по средата на автомобила на 63 мм.

Не си внимавал :)

Много добре се освободи мотора,развърта страшно добре.Дойде му доста пауър още.

А звукът е невероятен.Изключих софтуерно звуковия генератор,защото сега като има истински звук от мотора,звуковия генератор дразни.Вече му личи че е ИЗКУСТВЕН звука от него.Докато беше звука само от него,се ядваше,но сега се дъни като естественост,заради истинския.Не е съвсем както трябва в синхрон просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ригърчето заспа.Абсолютно прецизна изработка и еластична пластмаса.Стои прекрасно.Много спортен вид придава на автомобила.

Лошото е,че не можеш да си го поръчаш от сайта им от България.Трябва други варианти да търсиш.

Спуска се с около 1-2 пръста по-надолу и скрива перфектно ръба на коритото на багажника за резервната гума,който боядисвах в черно още като я купих колата,защото се виждаше грозно.

033084301-big.jpg?r=0

033046008-big.jpg?r=0

 

ТОЧНО НА РАВНО С НЕГО/пода на багажника/ Е ИЗРАБОТЕНО.Не е като да стърчи отдолу на колата и да събира въздух преминаващ под колата и да я спъва при високи скорости.От това се притеснявах доста, преди да го поръчам,но рискувах. Заслужава си.

Пратили са инструкция за монтаж,която е за дизел и е грешна,но както и да е.

036379200-big.jpg?r=0

 

Тъй като е по-нисък от заводския,трябва да се поставят едни дистанционерни втулки,които са в комплекта.На някои места се слагат по две -на средните винтове за закрепване се слагат по 2 втулки,при другите по една,а в двата края се правят 2 нови дупки за закрепване,като на дясната страна се слагат 2 ,а в ляво 1 дистанционна втулка.

036379205-big.jpg?r=0

036379201-big.jpg?r=0

036379206-big.jpg?r=0

036379209-big.jpg?r=0

 

Ето как прецизно и на равно с пода на автомобила застава грила.

036379210-big.jpg?r=0

 

Стана тъмно и и късно и нямам хубави снимки. Направих 1 гаражна и 2 нощни, да не е без хич.

Обещавам да направя по-хубави през деня скоро.

036379211-big.jpg?r=0

 

036379213-big.jpg?r=0

 

036379214-big.jpg?r=0

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се възхищавал на автомобили с изчистена визия.

С този Риегер автомобилът ти получава завършен вид.

Страхотно изглежда!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, защо не казваш колко коня и с какъв въртящ момент е колата сега?

Редактирано от Lachezar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е замервана.

Колата е със Щайнбауер в момента.Не е ремапвана.Докато не мога аз да си я направя,не давам на други да пипат.

Както знаете бях с МТМ и спортен катализатор на НJS. Което трябваше да е 320 коня уж.

За Иван с червената РС-ка поръчахме Щайнбауер,които се връзва към двата мапа,датчика за обороти на разпределителния вал и датчика за налягане на горните дюзи,както и за захранване с ток и струваше 2500лв с дистанционно управление.За брат му Бай Миле поръчахме Рейсчип Ултимейт за 1000лв.Той се свързва много елементарно само към 2-та мап сензора и не иска и захранване дори -от тях си взема.

Отидохме на магистралата и двамата ме разцепиха. Карах и двете коли и Щайнбауера много ми хареса като настройка и поведение на колата.С Рейсчипа двигателя е доста "нервен" в средни обороти.Но колата със Щайнбауера вървеше най- много.Рейсчипа пък за парите си ,най си струва...

Тогава поръчах и аз Щайнбауер,който в комбинация с катализатора направо откачи!!!!!!! Пак имаше тестове на магистралата. Биех Иван с много. Ама с много -поне 10 коли до 230-40.Много тестове правихме,дори си разменихме и колите,резултата беше един и същ.С два еднакви Щайнбауера,моята кола заради катализатора вървеше доста повече още от ниски обороти. Писахме им на Щайнбауер тийм/много са точни и  приятелски настроени и отговарят на нашите въпроси/,те отговориха,че именно заради спортния катализатор на HJS едната кола се представя много по-добре. Поне с катализатора не се бях набутал.Доказа се реалната му файда.

Ето клипче на което се гоним с Иван и Милчо.На Иван и моята кола са с Щайнбауери,а Милчо с Рейсчип.Както казах,Рейсчипа се държи достойно в началото.После изостава.Но за парите си от 1000 лв е по-добре от МТМ за 4500. Бахти лъжците тез от МТМ-евала.

След това клипче имаше още доста гонки,но на това съм записал да видите,какви бъзици си правим и какви приятели сме покрай марката.Много приятели съм намерил покрай нашата марка и форумите.

https://www.youtube.com/watch?v=NnISH3_vVkY

 

И така че Щайнбауера се оказа един много хубав продукт.Най хубавия. А ги плюех едно време....

Можеш от вътре с дистанционно да си го изключваш и да си караш на заводски настройки.А самото поведение на кола е много приятно за каране.МТМ-а и Рейсчипа придават излишна нервност в ниски и средни обороти,а нагоре в оборотите поумират-тъпчат. Щайнбауера е невероятна наслада.

Тези автомобили работят по сонда.Сместа се следи от ламбда сондите и си работи по картата на афр-а,т.е. сместа.Ако вкараш повече въздух в мотора,то автоматично ще се впръска повече гориво за да се спазва картата на сместа.Вкарването на въздух става по 2 начина: чрез увеличаването налягането на турбото и чрез увеличение на VA-то на мотора-примерно чрез намаляване на бекпрешъра на изхода.За това катализатора дава такова голямо предимство при този мотор.Същото се получи и със спортния ауспух.Той повишава мощноста.Докато ако сложиш същия ауспух на примерно дизелова РС-ка,увеличение на мощността няма да има.Само звук.Защото при нея не се следи сместа,а си има други лимитерни карти за подаване на гориво.

Така че, не ме интересуват разни динота какво ще покажат,аз гледам на пътя какво се случва.

Бат Стефане,аз не карам с Мотул.Колата е на 13 500 и съм го сменил на 7500 за първи път маслото.Не доливам и не мърда.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:doubleup:

По отношение на маслото - сори, ама нещо съм се объркал, че си сложил мотул 0W40. Все пак сподели с какво си, щот се сещаш че тук доста хора от теб гледаме...

Карам с това което слагам на всичките ми клиенти от години.Пентосин.С такова кара и Иван с червената РС и брат му с Бялата пералня.На Иван 2 пъти съм му слагал вече Пентосин 5-30 и е мн.доволен.Както и всички останали де.Няма нито един да се е оплакал до сега от Пентосина.Та за това слагам и аз от него.Дори пращам на клиенти от други градове.Аз карам с 5-40 обаче.

Онтосно МТМ-а,не е лош продукт.Много сейфти е настроен и пази мотора.Просто трябвало да напишат че вдига 25-30 коня и аз да си преценя дали си струва да се платят 2099 еро +158 за поставянето му.

http://www.mtm-online.de/en/Skoda/Octavia-III/2-0-TSI-162-kW-220hp-Front-RS?FZID=OCT3162&KIT=moc3220300fm

 

Помолих Шкодко-Тошето да ми прати моторната инсталация на Октавия 3 РС от тяхната програма в Еуратек.Кой кабел с какъв цвят влиза във всеки пин на компа и какъв е. В моята Етка няма за толкова нова кола инсталацията.Проследих МТМ Кантроника къде е свързан в действителност.Защото той се свързва към Компютъра с двата големи жака,но като разглобиш и проследиш ,се оказва ,че не е никакъв друг компютър,ами е свързан към двата мапа и е един ПРОСТ И МНОГО СКЪП ПАУЪРБОСК,лъжещ датчиците отчитащи нал. на турбото.

Не е лош МТМ-а,но просто цената му трябва да е поне наполовина и да не лъжат толкова с конете.

Но щом пък има баламурници като мене да се лъжат....що пък не. Хем аз съм човек технически грамотен и се занимавам с чип-тунинг и зная, че само чрез софтуер и без никаква промяна в хардуер не могат да се постигнат такива големи увеличения на мощността каквито обявяват тези от МТМ. Те са за под съд да ги дадеш направо.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

 

Графиката от замерването.

Диното изчисли 16% загуби при тази мощност.Което се равнява на 193KW на колелата при овербуста. Много ме радва факта,че графиката ми след това се запазва права черта до края на работния диапазон 6500,каквато е и линията на чисто заводски автомобил.

За това спомагат освободената генерация и катализатор.

 

Черната графика е с изключен Щайнбауер модул,т.е.със заводската електроника,но остават да помагат спортния катализатор на HJS с диаметър 76мм както и спортната изпускателна система на BSATUCK с диаметър 70мм.

036796549.jpg?r=0

 

036796551.jpg?r=0

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата само с предно е 100 коня,загубите ще са по-малки като проценти,сравнено с загубите на същата с 400 коня.

Триенето в зъбните колела при голяма мощност е по-голямо. При около 200 коня на предно,диното изчислява 13% загуби примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Доста впечатляващо. Интересно е че до 2500 оборота разлика няма.

Колата е много отзивчива в ниските.Динотата имат склонност да измерват въртящия момент по-високо от колкото е в действителност.Тоест показват,че е при по високи обороти,а това не е така реално.ПРИ ПО НИСКИ Е. Но както и да е. Конете които измерва са вярни.Това е по важно.

Колата е 312 конски сили. Тези коне са налични още при 4800 оборота,като и преди това графиката на мощноста е ПЛАВНА.Тоест колата има мощност и при това плавна и контролируема и в ниските обороти на двигатела.

Графиката на мощноста е направо еталонна.Мощноста идва рано и се ЗАПАЗВА СЕ ПРАВА ЧЕРТА до края на оборотния диапазон.Тони връща газта преди червения сектор на оборотомера.

По каталожни данни,напълно заредена колата тежи 1350 кг. Аз съм олекотил с магнезиевите джанти с гуми със 17 килограма спрямо заводските джанти и гуми.Генерацията ,не съм мерил,но със сигурнорт е по-лека тази която сложих.Имам и др. дреболии,като по-лека от заводската поничка резервна  гума,по-лек крик алуминиеж от Ауди ,супер лека специална стелка за багажника и да не иброявам повече,че ще ми се смеете вече на глупостите.

Та колата е под 1330 кг.със сигурност с пълен до горе пезервоар. Падат се на 1 к.с. 4,26 кг. И при това при кола с предно, с механична кутия,където заубите в трансмисията са най-малки от на всички останали коли.

Доволно динамична е Пепи и при 2500 оборота.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, Сами. Радва ме педантичността, с която се отнасяш дори към дребните детайли. Интересно ще бъде когато колата излезе от гаранция, тогава какво ще сътвориш:)

Ами тя вече няма гаранция,защото направи 2 години и трябваше да се явя в ЕТ за обслужване,но не отидох.Защото аз си я обслужвам.

А по прицип по колата,няма кой знае какъв тунинг.Няма сменени турбо,дюзи,помпа и т.н.др.хардуерни неща.Няма премахнати ламбда сонди,катализатор,няма намеси в софтуера за премахване на датчици или ремап.Колата има само НАЙ-БЕЗОПАСЕН и щадящ тунинг. Освободен е двигателя на изхода и има един пауърбокс работещ в толеранса на заводската електроника.Нищо повече.Супер сейфти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адмирации за постигнатото!

Дали е в гаранция, май и преди не те спираше.

Два въпроса:

1. 312 К.с. - на двигател или на колела?!?

2. 193 kW. - на колела, е приблизително 263 К.с. - това само с изпускателна с-ма и "бокса" ли го постигна ?!?

Добре, трети въпрос - при стокови 220 на двигател, колко са на колелата...?

Че, като хвана калкулатора, става лудница !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих и леката промяна в интейка,но тя пак е безболезнена за двигателя-312 к.с.

 

Боре, 193 кв на колелата.По 1.36 правилно ги превръщаш в к.с.-263 на колелата.И с коефицент, 0,84 това са 16% загуби в трансмисията изчислени от диното,се получава мощността на двигателя.

Тони я мери на 5-та и 6-та,за да изчисли диното загубите.До над 260 гледах че отиваше скоростомера.Така ми загря маслото в кутията,че се облещих като тръгнах от диното и чух какви шумове се чуват от нея при движение.Аз така не съм я гонил и такива скорости не съм развивал толкова пъти подред.:) Като изстина маслото се оправи.

Примерно на дизеловата ми,я мери само на 4-та колко коня е.И 12-13% загуби.Това как я мери,зависи от самата кола.Диното има алгоритъм според автомобила.

 

Без Щайнбауера,изключвам го с дистанционно,тоест с заводска електроника,катализатора на HJS и BASTUCK изпускателната система,дава 161 кв на колелата.Сметни го колко коня е по горния начин.

post-1700-0-34550800-1461966894_thumb.jpg

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Не издържах вече да я карам акава скоклеста.

Това беше най красивата инвестиция :)

036995848-big.jpg?r=0

 

Сложих по къси шок тампони за да запазя хода на окачването и да не наруша комфорта на возене.

036995849-big.jpg?r=0036995851-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След като днес я покарах доста,мога да кажа,че колата вози като кола с Айбах ЧЕРЕН - ПРО-КИТ
С ръка на сърцето мога да кажа,че има много малко нарушение в комфорта на возене спрямо заводските при определени ситуации.Но пък при други неравности,където заводското окачване се изтърсваше,това си ги поема доста по добре.АБЕ ВОЗИ РАЗЛИЧНО.
Но най-голямата разлика се забелязва когато влезещ в още в първия завой!!!!!ДРУГА КОЛА Е СТАНАЛА! Много по стабилна се усеща.Няма го накланянето.Тя и със заводското не се накланя по принцип и е мн.стабилна,поне така си мислех до сега,НО С ТЕЗИ пружини Айбах Про кит колата се усеща МНОГО по стабилна и послушна.По приятна е за шофиране поне за мен.
При влизане със спирачка в завой,нарочно провокирам, е много по стабилна.Същото е и при излизане с газ от завоя,МНОГО ПО ДОБРО ПРЕДСТАВЯНЕ.
Абе същото се получи когато си сложих Айбха на предната Октавия преди 7 години.

Направих ви сники.
036997637-big.jpg?r=0
за сравнение как е била с 18-ки и стково окачване
034573344-big.jpg?r=0


036997633-big.jpg?r=0
033565750-big.jpg?r=0

036997639-big.jpg?r=0
036997642-big.jpg?r=0
036997643-big.jpg?r=0

Редактирано от Pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, като е по-ниска се губи симетрията на гумата с арката на калника. Т.е. по-близо е до горната част на арката, а от пред и отзад има големи луфтове. Чудех се какво куца.... за мен. Най-добре се вижда на сравнението 1ва и 2ра снимка.

Мисля, че в този случай трябват по-големи джанти. Некви 20ки. Нещо ми малеят тези. Ама така пък ще се забият гумите горе в калника...

Сааамо тази асиметрия не ми харесва. Много зеят арките странично. Може и да е от снимките.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводско пък,разстоянието отгоре към арките е по-голямо и точно това е най грозно.Аз СУВ ли карам или спортен автомобил.И щом и 19-ки вече ви малеят....направо не знам....:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те са освен по широки с 0.5 инча от заводските,това са 127 мм.,половината е 63.5мм.,са и с ЕТ45 спрямо 51 на заводските.

Тоест са изнесени по-навън със сантиметър и 2 десети спрямо заводските джанти.

Ако се изнесат още,отпред започват да излизат(изглеждат) неестествено и грозно извън калника.

Отзад може да се изнесат малко с още 5mm.най много,защото ако е с повече само на задните,пак започва да изглежда неестествено спрямо предните.Защото сме свикнали да възприемаме Октавия със задни колела,малко по на вътре по принцип.

За да се направят толкова тънки фланци,трябва да се направят специални(без конус в началото)втулки на главината на джантите.И това ще стане някой ден.

Ако сложа само отзад минималния фланец 15 мм.изглежда отвратително.Много е 15 само отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Факт !!!

Единствено се чудя, след като преди време /сравнително скоро/ Сами тотално оплю Ейбах и прогресивните пружини, тампони и прочие продукти на марката, защо пак се е спрял на тях ?!?

Не се предлага по-добро, или все пак не са толкова зле ?!?

 

Ако можех да си поръчам заводски по-ниски пружини или такива като на Голф ГТИ Клуб Спорт,щях да го направя.Нямаше Айбах да сложа.Както написах развалят комфорта малко.Тези които поръчах ,са които го развалят в най-МАЛКА степен.Както и снижават автомобила най-малко>15-20мм. отпред и 10мм.отзад.

Както виждате от това което е написал колегата по-горе,има пружини свалящи много брутално.Но те са за пози,не стават за каране според мен.Много намалят хода на окачването,трябват им много твърди амортисьори и са с добро представяне само на писта.

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Както написах,малко понижават комфорта,но много подобряват поведението в завоя.И като се има в предвид каква е мощността на колата,са си просто задължителни.

 

Ето нещо интересно: Какво значение има цвета,за възприятието колко е висока и ниска колата.

Който си е поръчал тъмна/черна,сива,синя/да му мисли :) Червена и зелена биват,а най добре са жълта и бяла рс.

http://giphy.com/gifs/octavia-koda-farby-l0K4ndM2vE2SgH8XK

Редактирано от bega4kata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.