Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелицията на Макса


lent

Recommended Posts

  • Отговори 562
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    258

  • The Best Forman

    62

  • PIIIcoppermine

    34

  • Logrus

    29

Най-много писали в темата

Ами то се оказа ,че и Фаворита има капаче за вадене откъм акумулатора !!!

http://kutcata.snimka.bg/automobiles/parno.935598.37667734

Реших да прегледам нещата по обстойно и установих ,че в студа радиаторчето ми тече-според мене от уплътнението където е капсолована пластмасата на радиаторчето за алуминия (самия кожух отстрани ). Парното иначе грее супер ..

Въпроса ми е да купя ли ново радиаторче за 30лв. или кажете някакъв друг вариант ?Не тече много за сега !

Извинявам се че,ползвам на Сашо темата но понеже коментирахме по-горе и за това .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шансът да залепиш пластмасата към алуминия и да не протече е почти нулев. С притягане също не се получава - пробвано. Според мен сменяй сега, за да не се наложи да го правиш неочаквано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го сменя ,но ме интересува евтиния вариант радиаторчета (за около 30-тина лв.) вършат ли работа!Защото сега имам перфектно парно и не искам да сложа нещо при което в студа да мръзна ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Всичко днес е яко надолу. Назад съм 40лв и колата е по - зле, отколкото беше.

Понякога, сутрин в студа, се чуваше стържене, като от хидравлика. Реших да сменям лагери на алтернатора. Купих ги, хванах горния капак на алтернатора със скобата, за да извадя ротора и той се спука. Струва 170лв и в крайна сметка се оказва че единствения, читав, шкодов алтернатор 90А е скапана еднодневка. Отидох и взех 70А който пак застана много странно, при положение че планките и алтернатора са вече от една и съща Шкода. Късия ремък, вече е  дълъг и го сложих ей така за да се прибера. 70 А няма 2 рата дупка на която се лови хидравликата и капака е с 3 болта и не става на 90А варианта , който е с 4. Видях и 70А с 2 дупки отгоре, но беше спукан, а и като цяло не зарежда въобще и убива акумулаторите за 1 година.

Реших го! Утре ми се носи алтернатор от Е36 и ако ме устройва, като ампери, И на тази Шкода ще пише Bayerische Motoren Werke AG Тези шкодови боклуци, капсоловани простотии аз не ги искам! Никой нормален производител, на нормална кола, няма да си позволи да набие лагера в капака и заводски да му удари 8 пъти пресата!

 

Попринцип мисля че карантията от 90А ще влезе в корубата на 70А, но е цялата в масло. С какво да я измия за да не се повреди лака на намотките и откъде да намеря после Шеллак, за да ги лакирам! Това е единствения шанс да остана с чешкия магнетон, ако не BMW ще е моята сила!!! Тук лошото е че 120ката работи Ок само с шайба 52мм с БМВ алтернатора, та трябва да премеря и тази, ако трябва, ще се прави custom made 4pk Ф52.

post-396-0-13014500-1483034982_thumb.jpg

 

Другото което е. Не виждам никакъв смисъл от тази ламарина, която има и при S120 и при S favorit и при BMW, там където всъщност е запресовано и тя е спестена. Мисля да не я слагам. Какво мислите? За мен нито ротора , нито лагера има къде да избяга ?!?

531609.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oгромни благодарности на Киро (fulcrum) за съветите който ми даде как да стане 52мм 4pk шайба за BMW алтернатора. Каза че кадърен стругар може да я направи. Колегата каза че го е стегнало гърлото нещо, но обеща тази седмица да ровне в кутията с части за BMW и да го вземе. Стискайте палци да не му е паднал етикета и да е 90А или поне 70А. То, че ще има да се реже и нагажда е ясно.

Чаво, от пасат тея с дупките и вътрешния вентилатор, са изнесени навън и няма да има съосие на шайбите, освен това колектора им е малък пластмасов и е много пипкаво да се смени, може нещо от Голф или Джетта, но човека и без това ще ми го даде за 20-30лв, мисля да се опитам, иначе в продавалника се намират за 30тина лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес с 300 зора успях да монтирам на фелата алтернатор от нормална кола, всичко пасна все едно за там е направено.(След малко рязане, пилене и пробиване) На -16градуса пред блока, с 3 чифта дънки, 3 блузи, 2 якета и работни дебели ръкавици, работи ок и парното не гасне ;) Ето отрязък от това , което си писахме по обяд с баща ми по скайпа -
 

[14:35:58] Кво стана с колата
[15:07:38] guestx: всичко пасва, остават кабелите
[15:08:32] guestx: Смешно е как в главата ми едва ли не бях с бяла престилка пред чертожната дъска, шублер в ръката
[15:08:56] guestx: а в реалността , палиш флекса с тънкия диск и режеш как ти дойде :D


 

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво дано нямаш повече ядове с него. От какво е новия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде честито!

Мерси! ;)

 

Браво дано нямаш повече ядове с него. От какво е новия.

Дано. Тези от BMW който ми донесоха, единия беше спукан, другия беше починал. Като цяло намерихме един от Renault, на който разстоянието долу между ушите е 65мм. (на шкодата е 66мм) , но горното му ухо е отдясно. За съжаление е от VAG. Видях че и от форд 105А става. Казвам за съжаление, защото е само 90А, отделно от това шайбата за фелиция не става, защото остта няма шпонка и е къса. Айде че е къса , щях да я завъртя на струга шайбата, да я издълбая 3мм.. Аз подозирам че немеца е казал на инженера "Ханс, виж сега, тази шайба не се чупи. Направи я така че да е скъпа и да се троши!" И ханс е скъсил остта, и е сложил резбата директно в шайбата, а за да се строши, вътре е сложил кученца, като от колело... Луда работа.

Сега сме в тестов период. Това е единия проблем, че изтъних много планката от задната и страна, но мисля че няма да се счупи, защото отзад има още 1 планка. Другия проблем е, че макар убедеността ми че шайбата трябва да е изхвърляща с макс Ф54-56мм, в един момент , както си ровя в chastite.bg и си викам "А! Шайба за Octavia I, поръчай!" Поне съм оцелил дълбочината на каналите да е 11.1мм. и е "INA", което е добре. Отивам на другия ден на работа, гледам я, топуз Ф61мм.(7мм повече от фелициевата) а реално ми трябваше ето това https://chastite.com/%D0%BC%D0%B5%D1%85%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D1%8A%D0%BC-%D0%B7%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D1%85%D0%BE%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-VALEO-588016-p1229512.htmlНямам мултицет, парното не гасне, но не знам с колко зарежда. Ако някой реши да си го направи така, учите на алтернатора се пробиват само с колонна бормашина.

IMG_20170107_141923.jpg

IMG_20170107_145432.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерихме го. На фарове, халогени, парно на 4, заден реонат, аварийки и задни фарове за мъгла, 12,8. Без халогените и задни фарове за мъгла 13,8 (тук не съм сигурен, Юли трябва да го каже, ама помня че беше близо до 14.)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този май е застанал по добре от 70А.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Шкодовия 70А няма нищо общо, пълна недомислица е отвсякъде. 70амперовия го взех само за да мога от Сряда до Вторник да ходя на работа и пак дори и онзи с 4 каналната шайба си застана на водната помпа на канали от 2 до 6, което значи че този , сегашния, би паснал и за фела с 4 канални шайби. Вярно, дадох 100лв , ама поне зарежда. Ако имаш приятел с  фелиция, аз бих прегледал и нещо за Форд.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радостта ми трая кратко. Днес, в един момент спря да зарежда. Първо на 1000оборота светеше лампата, към 1500 - 2000 започна да примигва. Наложи се да го изфорсирам до 6000оборота, за да се появи напрежение на малки обороти, а вчера и в Неделя нямаше проблем. Това ми го е правил и магнетона 90тката, но за 2 години 2 пъти в обилен сняг и киша.

 

Започва да ми писва вече! Сега или има студена спойка на диодна група, или колектор за смяна или четки. Писва ми. Но пък от друга страна не мога да повярвам.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора употреба се ревизира от до Саше - четки , лагери , пръстени. И имаш алтернатор за поне 80 000км. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този беше най - чистия в магазина, не можех да повярвам че е за ремонт. лагерите му са като нови. А тези колектори на това Valeo колко пипкаво се сменяват, не е за разправяне...

 

Тук човека го обяснява добре и го прави правилно. Ако някой му трябва, човека даже дава жокер, че само 125ампера имат заводски дефект в ротора.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неприятно е това. Аз съм си късал нервите преди години когато имах Лада и накрая купих нов и всички ядове приключиха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Felicia - та пак зарежда, с нов колектор и четки, но ще посъветвам всеки , който му е писнало да му гасне парното на светофар, да си търси алтернатор с голям колектор, като на Бош, Магнетон. Valeo, Denso не стават, а на Денсото за Опел/Сааб, човека от клипа, казва че лагера е с 0,2 мм по - малък от стандартния и трябва да си е точно за денсо, иначе яде остта.

Четките бяха на половина изхабени, лагерите бяха ок , даже задния лагер го набих стария, колега предложи да ми даде пари да сменя лагерите, викам ти луд ли си, не виждаш ли че тези са си напълно Ок, но колектора беше чао чао, въобще, като видя че има пластмасов капак отзад и е ясно че колектора е от малките, много е гаден за смяна, скъсах изводите на ротора, запоих ги, залях ги с лепило, както в клипа, само ушите на диодната плочка не ги отрязах , като човека от клипа, но усетих че при второ отваряне ще се скършат, както и изводите на ротора. При големия колектор няма такива филми, да не кажа че такъв не съм и сменял. Шлайфам го с финна шкурка и си кара години.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър завършек, на голямото изваждане, винаги може да бъде един (или в случая 4 ) подаръка. Вися си аз на стълбата, бачкам и гледам на покрива на една тоалетна тасове. Човека вика ако можеш да си ги стигнеш, подарявам ти ги ;) Естествено, като стар жичкаджия, как няма да ги стигна!

image.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, добре седи, кефи ме, макар, че психически се бях подготвил някой ден тази кола да има от малките тасчета и тези ми харесват. Сега поне никой няма да пита зашо липсва болта на дясно колело, само аз ще си знам защо след 80км/ч получавам паркинсон от волана ... :D

 

Oсвен това се вдъхнових от това колко готино изглежда една фелиция, днес съседа беше решил да дава за скрап синьото комби, ядосах се, викам ходи на дясната седалка,  то се оказа че не прекъсва от колата а мембрана на изпарител за смяна, + тампони на предница, шарнири и накрайници. той се наплашил, че ще се разпадне, в сервиза са го лъгали как им дойде, само и само някой друг лев отгоре да изкарат. Покарах го, обясних му кое колко струва и как се сменява и си тръгна от нас с идеята че ще си направи списък и синьото комби ще живее..

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

След като изсипах 82лв за всички данъци на Шкодите, 50кинта за ГО и още толкова, за гориво, гордия момент пред канала за ГТП, после ме питайте къде отива заплатата ... По едно време ми идеше да му кажа - майсторе, вземи я загаси, че ще се издушим тука, ама викам да си трая , кротко и спокойно, нали смених въздушния филтър днес, викам колко да гори бензин, не е като вчера...

post-396-0-62422500-1485454908_thumb.jpg

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.