Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Почистване/Смазване на вентилатора на парното O2 Facelift.


Recommended Posts

Здравейте,

 

От доста дълго време при пускане на вентилатора на парното се чуваше някакво стържене/скърцане/трудно развъртане и т.н.

 

От около 1 месец започна да се чува някакво бучене при натискане на спирачката (т.е. при движение, когато се натисне спирачката и колата забива муцуната се чува бучене сякаш от помпа или друго). Бученето се чуваше откъм шофьора. Понеже вентилатора винаги е на 1 степен, т.е. работи си непрестанно - реших да го спра, за да чуя откъде идва бученето. Оказа се, че като спра вентилатора няма бучене при спиране - пускам го и пак се появява. Тогава си мислех, че някой лагер е заминал някъде и като натисна спирачка лагера се измества и бучи при въртене (заподозрян беше вентилатора на парното). След кратка консултация с д-р Димон, се оказа, че вентилатора не е хоризонтално разположен, ами е вертикално разположен в краката на пътника, точно до филтъра за купето (става дума за Октавия 2 и Октавия 2 Фейслифт/Facelift), но въпреки това реших, че трябва да го проверя.

 

Купих флакон с "грес"/смазка марка Motip (8.90лв към днешна дата). Освободих си 1 час, като си мислех, че ще стане работата за половината време. Отидоха ми към 2 часа поне, а ако не сте супер бързи и сръчни и гледате всичко внимателно, като мен - горе-долу толкова отнема. Поради супер гениална инженерна мисъл, мотора е сложен преди филтъра в купето - What the fuck?! И директно дърпа въздух от въздуховодите, които излизат при чистачките отпред, като го засилва към филтъра! Гениално - като можело филтъра да е първи, а след него да е мотора, за да не се налага чистене, да му се осигури повече живот и т.н. Както и да е - май е мислено от гледна точка на "да вземем още пари отнякъде".

 

Та, каква е процедурата.

 

1. Сваля се "микропорестата гума", която играе ролята на кора - тази кора, която се маха, за да се смени филтъра и се държи на 2 пластмасови винтчета.

2. Самият мотор се намира точно до филтъра и се отвива наръка - не са нужни инструменти. Първо махаме захранващата букса:

(Съжалявам, че не го снимах на място монтиран, но се бях оклепал яко и бързах, че закъснях)

20131206_134934.jpg

 

Тук съм го разглобил вече, но се вижда буксата за захранването на вентилатора.

 

3. На горната снимка се вижда една пластмасова пластина със стрелка на нея (вдясно на снимката). Когато е монтиран вентилатора, тази пластинката със стрелката се дърпа леко, за да се освободи вентилатора и да може да се завърти, за да се извади.

 

4. Завърта се и се изважда надолу - внимателно. Вентилатора ми изглежда така (4 годишен вентилатор, никога не е смазван или чистен - имаше ръжда навсякъде):

20131206_131849.jpg

 

 

Целия в яко прах - точно като по компютърните вентилатори - напластена:

20131206_131856.jpg

 

Ето и как изглежда отстрани (тук в десният долен ъгъл се вижда пластмасовата пластина, която се вдига, за да се освободи вентилатора преди сваляне):

20131206_131905.jpg

 

Ето къде седи вентилатора - дупката до филтъра за купето (горе над решетката се виждат листа - това стърчащото кабелче с черната букса му е захранването):

20131206_134613.jpg

 

 

5. Разглабя се вентилатора, за да се стигне до долното лагерче, което в "паничката/шапката" и няма достъп до него, с изключение на едно улейче, което не го знам дали ще свърши работа, затова най-добре с разглабяне.

20131206_134702.jpg

 

Има гумени тампончета, които пречат да се извади от шапката. С натискане и дърпане - няма да се счупи, спокойно - изваждате едно и другите 2 ще излезнат с клатене и дърпане. Ако имате силиконче на спрей - може да пръснете - аз така ги извадих по-лесно... на хлъзгаво. На горната снимка се виждат две от гумените тампончета, които държат шапката за вентилатора. Те се свалят от самото тяло, така, че може и да се почистят - моите бяха стабилно мухлясали и се бяха залепили за шапката /долната част-държач/.

 

6. Пръска се обилно със спрейчето (грес). Между другото, шапката не се маха от вентилатора, защото захранването му е вързано за буксата на нея:

 

20131206_134929.jpg

 

Пръскане на оста:

20131206_134716.jpg

 

Отгоре също се пръска навсякъде, където се върти:

20131206_134736.jpg

 

 

И заради това, че вентилатора е преди филтъра на моя му се е случило това нещо (две счупени ребра):

20131206_134755.jpg

 

Парчетата ги нямаше никъде :) Кой ги знае къде са.

 

Пръскате и въртите, пръскате и въртите... след това сглабянето - интелигентно са оставили отвори където трябва, за да може да се бутнат гумените тампончета и да легнат хубаво, както си бяха:

20131206_135154.jpg

 

20131206_135333.jpg

 

20131206_135424.jpg

 

 

Общо взето, така изглежда след сглабянето (същото като преди разглабянето, разбира се - хубавото е, че не е по-зле, по-добре няма как да стане):

20131206_135445.jpg

 

Всичко изчистих колкото се можеше по-добре, върнах всичко обратно и тествах дали работи. Ръцете стават уникално мръсни - ползвайте ръкавици, ако Ви притеснява мръсотията - мен не.

 

Резултата е работещ без проблеми вентилатор, който не бучи, не тропа, не вибрира, не се запъва при тръгване, да скърца и други такива дразнещи и гадни неща, които може да причини една такава гад.

 

Надявам се да съм бил полезен, макар и обясненията да не са ми много като хората, но поне имам желание :) Който иска нещо да пита - да пита смело, ще се опитам да обясня.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • shaft

    20

  • Izolini

    6

  • The Best Forman

    6

  • paradox

    4

Най-много писали в темата

Браво Венци. Поздравления за готината тема и споделената информация ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефекта е измамно кратък ... същото упражнение правих и на Фобията и не скърца някъде около 2-3 седмици , сега като пак застудя и се разскърца . Вярно по-рядко и за по-малко време , но си скърца. Според мен за да се реши проблема със скърцането трябва да се разглоби целия електромотор , да се почисти оста с водна шкурка и се събере с малко грес при втулките , защото поливането с масло и шпрейове води натрупване около втулките на фин прах , което пък като се втърди става бетониране на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, това не ми прилича на счупване, а по скоро на отнет материал при баланс на турбината. Много са правилни формите на двете ребра за да са счупени според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, това не ми прилича на счупване, а по скоро на отнет материал при баланс на турбината. Много са правилни формите на двете ребра за да са счупени според мен.

точно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно видях, че са перфектни и двете и гледах, дали е старо - по-скоро това е, което казвате... Добре, да ме извиняват инженерите за това - не се е счупило, но за позицията на вентилатора и филтъра, прооостоооо - странно е измислено...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че липсващите парчета са за баланс е сигурно.

Вентилаторът е центробежен и изхвърля въздуха от центъра радиално към периферията, т.е. вътрешните ръбове на лопатките са уязвими на счупване.

 

А вентилаторът е преди филтъра, защото при вътрешна циркулация въздухът продължава да преминава през филтъра.

То и обратната конфигурация е възможна, но усложнява много конструкцията и прави обслужването по-трудно.

Редактирано от chavdarlk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

То и обратната конфигурация е възможна, но усложнява много конструкцията и прави обслужването по-трудно.

 

Тъй, ама нищо не пречеше да има поне едно парче пилешка мрежа или комарник на входа на шнорхела поне да не влизат листа, клони и врабчета в турбината, пък конфигурацията ко ще да е пак същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сега след интервенцията докато работи на 1-ва степен и натиснеш по-рязко спирачката чува ли се онова характерно стържене или изчезна!?

Скоро се занимавах с моето което просто един ден отказа!Четките бяха заминали,колектора на ротора беше вкопан и просто не си струваше да се ремонтира.Голям проблем се оказа десния волан,защото от ляв не става,перката е огледална.Вариант беше и да сменя само перката,но цената на двете моторчета от Октавия 2 и от Голф 4 беше двойна.Та вземах от морга от Голф 4 с десен волан от което ползвах ротора с перката,а от моето пласмасовия капак.

По принцип грес не е препоръчително да се ползва за втулково лагеруване/поне не и обикновенна/,защото от температурата греста се спича.Ползва се масло!В това число спадат и стартерите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията :)

 

В момента всичко е утихнало, няма странни звуци, а като пусна перката се чува само "ффффффффффффффф" в най-тихата си форма. Страхотно е! Преди смазването, просто свиреше, скърцаше, вибрираше и т.н.....

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, това не ми прилича на счупване, а по скоро на отнет материал при баланс на турбината. Много са правилни формите на двете ребра за да са счупени според мен.

И аз това си помислих.... че е за баланс.

А иначе - много добре си го снимал всичкото!

И дано по-дълго да те изкара тоя вентилатор!

А няма ли възможност да се сложи и някаква мрежичка отпред - преди вентилатора?

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 3 седмици по-късно...
  • 1 месец по-късно...

Ще постигнете задоволителен резултат и само ако пръснете с вд40 в отвор на решетчицата право в перката. Само един път съм пръскал леко и от тогава не съм го чувал вентилатора да поскърцва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-ти месец ще стане вече - нищо не чувам да скърца, да бучи или да вие :) Идеал Петрофф си е направо. Пускам и се чува само "ффффффффффффффффффффф".

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опрределено и аз чувам само "фффффффф" , но след като почистих и задната втулка ... само с напръскване отвън по предната изкара наистина 2 седмици , а по задната имаше доооста клей и прах във вид на кална топка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 9 месеци по-късно...

Здравейте.И на мен ми предстои тези операция,само да видя,кога ще е по- меко времето за да отделя 2 часа.Не ми стана ясно - трябва ли да се сваля жабката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.И на мен ми предстои тези операция,само да видя,кога ще е по- меко времето за да отделя 2 часа.Не ми стана ясно - трябва ли да се сваля жабката?

 

Не се сваля жабката  :PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сваля. Ляга се под нея, където е филтъра за купето.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем изглежда доста често се появява.Така че адмирации на shaf  който направи такова подробно обяснение на проблема.Дано доста дълго се чува само "ффффффффффффффффффффф". :eusa_clap:

Редактирано от miro_gsx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че Декември 2013 съм пуснал темата, което означава, че е минало една година (горе-долу) - до ден днешен няма никакъв друг звук освен "ффффффффффф" :P

 

Супер яка е смазката - държи доста, явно. Мисля да я използвам и за скърцащите тампони, но все още не мога да намеря време - утре или Понеделник, обаче, вече ще ги напръскам и ще пусна темичка пак...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е яка смазката. Просто там трабва да има смазка. На триещи се части трябва да има смазка. :)

Тези, които не са разглобяеми, чупиш и хвърляш. Тези, които са - смазваш периодично и са вечни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моито изкара година и пак се разцвили (леко) и интересно , че се чува само на втора скорост , на всички останали е стелт (то на първа почти не се чува де) , но имам доста в шишето с машинно масло :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 1 месец по-късно...

И аз вече съм "ФФФФФФФФФФФФ". :) Само, че при мен самото сваляне беше малко по-различно. Трябваше да се свали жабката, което не се оказа някакъв проблем (държи се на 6 видии). После трябва да се отвият още няколко видии и да се разкачат 2 букси, за да може да се стигне до мотора с перката. От там всичко е както е описано от колегата. :)

Много полезна тема, защото това стържене дразни много. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  • 1 месец по-късно...

Колеги, искам да попитам, къде точно се намира това моторче? Отпред в коша или вътре в купето... имам чуството че моето при спиране почва да издава странен звук(тък..тък...тък...тък), та искам да го смажа... Ако знаете на БМВ това моторче къде е завряноо... разглабя се половината кола за да се стигне до него (и пак не може да се свали, само достъп)... тук изглежда лесно, надявам се. Мерси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 120 -ка е в багажника , на Фаворит/Фелиция е в коша , на Октавия и Фабия е в купето , на Супърб не знам къде е , но предполагам , че също е в купето :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.