Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения за закупуване на Rapid


angel40

Recommended Posts

Системата за следене ъгъла на завоя мисля само се активира - по спомен има тема във форума. За системата за потегляне под наклон със сигурност се активира допълнително - проверено, Явката и Пепи ми я пуснаха на мойта! Предните сензори за паркиране не смятам, че са от 1ва необходимост. Фабия 3 според мен е по-добра от Рапида. Преди това мислех, че говориш за 2, че са много намалени. Мотора 1.6 тди, непременно със задни дискове обаче.

Да сензорите отпред не са от необхоимост но ако ги има в наличен пакет що да не,за асистента по наклон да четох някаква тема и мисля че се активира но питането ми беше при всички модели ли става данеби да има и нещо хардуерно дето да го няма.Дискове неразбрах задъжиителни за всеки мотор ли да поръчам или само ако е дизел.За фаровете нека някой запознат да каже аз тема не съм намирал но съм и нов немога всичко навсякъде да съм прочел ако има някой да сподели ако може да спестя и това ще е много добре.Пък след време все ще си ги активирам някакси тези системи.Фабията е само с лайт асистент но някъде бях чел че с програмиране можело да се активира при това положение и сензор за дъжд така че още една поръчка отпада.

Давайте мение за предните фарове в завой

Редактирано от muleshkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 427
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vp81

    32

  • bega4kata

    31

  • angel40

    29

  • mordo

    26

Най-много писали в темата

Да има темпомат задължително. Рапида спираше чудесно и с барабани отзад. За предни фарове за мъгла следящи за завой, не знам колко ще са ефективни. Вземи си обикновени- серийни.

Задни дискови спирачки (стандартно за 1,2 TSI / 81 kW / 110 к.с.) , за другите се доплаща по 159 лева. Така пише в ценовата листа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има темпомат задължително. Рапида спираше чудесно и с барабани отзад. За предни фарове за мъгла следящи за завой, не знам колко ще са ефективни. Вземи си обикновени- серийни.

Задни дискови спирачки (стандартно за 1,2 TSI / 81 kW / 110 к.с.) , за другите се доплаща по 159 лева. Така пише в ценовата листа.

Да да за дисковете  го прочетох просто питам дали е по добре с дискове или и барабаните не са зле.Колкото до фаровете то не са ли обикновени фаровете и при двата модела но при тези дето следят завоя нещо ги кара да светнат в съответната посока софтуер ли е само или има и някакви датчици, до кой мога да се допитам

Мерси

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Muleshkov, сам трябва да направиш избора си. Преди това, обаче, уточни се пред себе си какво търсиш. Рапид е седан. Фабията, която търсиш е комби. Двата автомобила са конструирани на различни платформи - Рапида върху А05, Фабията на MQB, т.е. последният модел е по-нова разработка. Имаш ли семейство, деца, пътуваш ли често, денем, нощем и пр., и пр. Въпреки че е по-нов модел, Фабия комби има по-малко багажно пространство - 530 л. срещу 550 л. при Рапид-а. Ако търсиш "гъдели" - ще ги намериш във Фабията. 

   Относно задните спирачки - на моя Рапид Спейсбек са барабнни и не съм усетил недостатъци. Ако те притеснява - срещу символична сума можеш да поръчаш дискови. Във връзка със завиващите фарове за мъгла (не основните фарове, не се бъркай) - всъщност не "завиват", а се включват ляв/десен в зависимост от това дали завиваш наляво или надясно до 60 км/ч. (поправете ме, ако греша). На една от срещите на НИМ в София, Пепи опита да активира тази екстра на моята кола, но не се получи. 

   Hill hold (асистент при потегляне по наклон) е стандартен само за автомобилите с DSG, за останалите се заплаща допълнително.

   Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При рапида за пътуващите на задната седалка мястото определено е повече. При фабията отзад е по тясно. За "завиващите" фарове за мъгла, според мен те само светват, но реално не завиват. Сигурно "завиват" от датчици в кормилната колона. Според волана.

Барабани срещу дискови отзад, ще кажа че на барабанните се налага по рядко да се сменят накладки. Но си вземи което ти харесва. Там е по скоро до визия от колкото до реален ефект. Дисковите изглеждат по добре.

Каквото ти казваме тук не го приемай на 100%, ти си виж и сам си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При рапида за пътуващите на задната седалка мястото определено е повече. При фабията отзад е по тясно. За "завиващите" фарове за мъгла, според мен те само светват, но реално не завиват. Сигурно "завиват" от датчици в кормилната колона. Според волана.

Барабани срещу дискови отзад, ще кажа че на барабанните се налага по рядко да се сменят накладки. Но си вземи което ти харесва. Там е по скоро до визия от колкото до реален ефект. Дисковите изглеждат по добре.

Каквото ти казваме тук не го приемай на 100%, ти си виж и сам си прецени.

Благодаря за отзивите и мненията.Аз като ги съпоставям двата модела ми се виждат като на едно ниво и мястото за багаж,поне на живо.За фаровете знам че само като навиеш волана или подадеш мигач светва халогена самият незавива исках да попитам дали се активира в последствие или но естествено може и без тази екстра.Всичко зависи в четвъртък какво ще се реши след тестдрайва и след консултацията с търговеца да пообясни малко какво що

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай ги, чуй го търговеца, след това преспи, после пак помисли и ако трябва се върни при дилъра и пак ги покарай. Не бързай. Такъв избор не се прави за 1ч. Успех, каквото и да избереш, все ще си доволен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говоря за разстояние между предната седалка и задната. При рапида има повече разстояние за краката на хората на задната  седалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покарай ги, чуй го търговеца, след това преспи, после пак помисли и ако трябва се върни при дилъра и пак ги покарай. Не бързай. Такъв избор не се прави за 1ч. Успех, каквото и да избереш, все ще си доволен!

  Принципно е така, но аз отидох в салона, качих се на Октавия, след това на Рапид Спейсбек, без да карам нито една от двете, взех решение, договор, капаро и ..... те така. :blush:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете коли са добри и Рапида и Фабията! Рапида е  по зрялата кола, докато Фабията 3 е все още много нова и може да има някои детски болести. Не че съм чувал за такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, изказвам абсолютно субективно мнение, а и се повтарям от други теми, но все пак:

Рапид е изключително премислен автомобил - приятна возия, много добър комфорт, добра изработка /всъщност, "евтините" пластмаси, не са по-зле отколкото в О3, просто са повече/, много приятен /особенно "Спейсбек"/ дизайн, а съотношението "цена/автомобил" е без конкуренция.

Последния, на който се возих, беше "Такси", на 74000 км., 1.6 ТДИ - автомобилът изглеждаше като нов, нищо не скърцаше, двигателят работеше изключително тихо, а динамиката - предоволна. Собственика ме "застреля" с разхода, амааа - на фона на Съби, това е лесно за всеки :)

Уви, за Фобия 3, нямам впечатления, то и "на живо" не съм я виждал, но надали е по-зле от Рапид.

Успех с избора, макар да съм сигурен, че каквото и да избереш, няма да сбъркаш - в този клас /като автомобил и като цена/, никой производител не предлага конкурентна оферта.

Поздрави

 

П.С. Знам, че с нищо не съм ти полезен, ама пустия Рапид, много ми харесва... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Всичко ще си каже утре, нека  да видим какво ще каже търговеца и какво ще решим ние,насочвам се към фабия три поради малко по ниската цена като в допълнение към остатъчната стойност на бюджета ще добавя някои екстри и така ще съм по доволен мисля

Благодаря за съветите

Редактирано от muleshkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,

Колеги колко време чакахте новите си автомобили по поръчка понеже вече заявих но ми казаха 90 работни дни максимум но това ми се струва много.Кога да се глася да очаквам новата си шкодичка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като нищо ще го прескочат. Чаках Октавия по поръчка 110дни. Рапидът, обаче си го взех от складовите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет на феновете на Шкода :) 

Моля за съвет от притежателите на Rapid с трицилиндровия двигател.

По принцип търся автомобил на газ и от сегашните промоции предлагат Rapid и Fabia  с MPI мотори които могат да се газифицират.

Fabia 86 коня ми се вижда добра но багажника е малък а още имам нужда от пространство за багаж. Дилъра ме осведоми че комби вариант няма :(

За Rapid. На пръв поглед човек си казва "мани го тоя 3 цилиндров мотор"  но сигурно не е толкова зле щом е в упротреба и може би има и положителни страни :)

Молбата ми е да споделите мнения за това животно :) .

Не съм любител на гонките.

Как се представя като разход/ясно че не е 6.3 на газ/, спъва ли се с климатик, как се държи на дълъг път/да кажем 120 км в час/ :)

Благодаря предварително.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на феновете на Шкода :)

Моля за съвет от притежателите на Rapid с трицилиндровия двигател.

По принцип търся автомобил на газ и от сегашните промоции предлагат Rapid и Fabia  с MPI мотори които могат да се газифицират.

Fabia 86 коня ми се вижда добра но багажника е малък а още имам нужда от пространство за багаж. Дилъра ме осведоми че комби вариант няма :(

За Rapid. На пръв поглед човек си казва "мани го тоя 3 цилиндров мотор"  но сигурно не е толкова зле щом е в упротреба и може би има и положителни страни :)

Молбата ми е да споделите мнения за това животно :) .

Не съм любител на гонките.

Как се представя като разход/ясно че не е 6.3 на газ/, спъва ли се с климатик, как се държи на дълъг път/да кажем 120 км в час/ :)

Благодаря предварително.

Поздрави.

 

Не съм притежател на такъв двг, но ето малко тт данни за него и другите двг на английски за съжаление

 

http://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/10/Technical-data_Rapid.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото :)

 

Данните ясно :D Каква е реалноста обаче могат да кажат само хората които ползват този двигател :derisive:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Карам рапид 1.2 на газ от 3 месеца. На бензин смесен разход дава 7.5 - 8. На газ отива 10. При нормално каране без обороти над 3000. Този разход е при 1/3 градско 1/3 извънградско и 1/3 магистрала при 130. Двигателя е за спокойни шофйори без рейсърски изблици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 До Val

Карам и fabia 1,2 ЛПГ от 25000 км. Колата е много по-шумна от рапида. В рапида всичко се пипнато повече. Аудиото е мн. по-добро, возия, багажник-огромен. Като разход така като двигателите са еднакви не се различава. На газ смесения е 9-11 на 100км.Няма как да се сравняват просто. Фабията я карам с бензин и газ от ШЕЛ. Като стана на 20 000км при каране около 15км като загрее двигателя се появяваше вибрация по-цялото купе. От еуратек естественно ме отсвириха и ми обясниха как тези двигатели като се разработели така като загреели малко се появявала вибрация. Пълни глупости и некомпетентност не може като загре (влезе в нормален работен режим) двигателя да вибрира повече и да си сменя звука. Започнах да слагам бензин Vpower с добавка и всичко се оправи. За сравнение 10 години имах пежо 307 1,6 110 коня на газ. Ами разхода му не се качи над 9. Този мотор 1,2 не е икономичен. За да даде разход кам 8-8,5 трябва да се кара с 80 максимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 До Val

Карам и fabia 1,2 ЛПГ от 25000 км...

Здравейте,

аз карам Фабия 2 tsi 1.2, 86 hp. Карам я 20 000км и газ гори от 6 до 6.3 на 100, бензин се връзва от 0.8 до 1.4 на 100.

Колата върви и пълна и празна. На темпомат държи 140км/h и към Вакарел на Тракия и към Троянова врати от Пловдив към София.

Според мен tsi е много по-добър вариант.

В единя случай са 4 цилинтъра и турбо, в тругия атмосферен 3 цилиндров с 20% по-малко мощност.

 

Има разлика в първоначалната цена, но разликата във вървежа и разхода на висока скорост е голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че е по-добре TSI, но за да го газифицираш отива повечко $$$, евентуалните проблеми поради спецификата на двигателя + газ и ако има гаранция от ЕТ си заминава директно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията.

Ясно че турбото е по-добре, но ЕТ отказват да ги газифицират/поне на мен така ми казаха/

Ако сам го направя, гаранция-франция :-)

Колега Valentin_d колко ти стъпи газифицирането  и къде го направи.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

След една година положението при мен е следното: Шкода Рапид 1.2 ТСИ 86 кс., набор 2014 ;

Платено гориво 1,950 лева (извадка от кредитната ми  карта )  при средна цена на горивото 2.2 лева /литър (зареждано е и в чужбина за пробег 2500 км.)

За тази една година са изминати 15,000 километра, в това число:

около 6,000 км. на магистрала , по правило винаги с 4 човека и пълен багажник

около 4,000 км. градско в София

около 5,000 км. извънградско, но не по магистрала и пак  по правило винаги с 4 човека и пълен багажник

Средният разход излиза 5,9 л./100 км., като зареждам преимуществено в Шел и много рядко  в ОМВ.

Вид гориво: редувам резервоар А95 с с резервоар А95 V-Power на Шел.

 

За един километър:

овехтяване на колата:    0,20 лв./километър

гориво:                             0,13 лв./километър

Данък, винетка,

застраховки, автомивки: 0,09 лв./километър

Всичко:                             0,42 лв./километър

 

Предишната ми кола беше дизеляк, Киа Сийд 1,5 CRDI набор 2008 - определено Шкодето я превъзхожда ,  като динамика, като разход.

При КИЯ-та ТО беше в диапазона 450-500 лева/12 месеца(15 хил.км.) , а разхода на горива при  параметрите по-горе беше сходен - около 6 литра/100 км., но при по-скъпо гориво.

 

Определено мога да препоръчам Рапид 1.2TSI. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.