Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнения за закупуване на Rapid


angel40

Recommended Posts

Привет, с оглед на предните мнения, моето ще е доста негативно относно покупката на Рапид.

Притежавам Рапид 1,2 TSI от 2014. Досега смених целият двигател на първата година заради дефектно турбо което беше напълнило целия двигател с масло така, че един от трите цилиндъра спря (скъсаха ме от бъзици заради трите цилиндъра, наложи се и издаване на нови документи). Цял месец бях със малка раздрънкана заместваща кола (фабия). На втората година – настоящата 2016-та смених бензинова помпа (преди това ми смърдя доста в купето на бензин) и бях една седмица пеша – не ми се полагало заместващ автомобил въпреки, че плащам лизингова вноска всеки месец. Смениха ми топката на скоростния лост – „кожата“ се обели. Отказаха ми смяна на подлакътника – пластмасата на пантите се спука и сега капака непрекъснато пада и ме дразни. Задната врата ми се пълни с вода и се налага да отмествам гуменото уплътнение за да изтече за да не жабуняса водата там и да завъдя жаби. Позитивно – колата става за служебна – счупваш от каране и хвърляш. Подкрепям и позитивните мнения на другите преди мен. Определено покупка на Рапид 2 употреба ще бъде голяма минавка. Ключа за болтовете на гумите е Made in China е грубо излят като от ученици от техникум 1 курс и успя да ми свали боя от джантите и за това го смених със същия но от Ауди 100 от 86-та Made in West Germany – няма сравнение. Като цяло колата показва признаци на износване които не  съм виждал в 20 годишни опели или 15 годишни нисани за сравнение. След три години когато изтече лизинга мисля да се отърва от този таралясник и да потърся друга марка нова или 2 употреба. Пожелавам повече късмет на настоящите и бъдещи собственици на Рапид – аз явно съм кутсузлия. J

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 427
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • vp81

    32

  • bega4kata

    31

  • angel40

    29

  • mordo

    26

Най-много писали в темата

Хм, три цилиндъра, не съвсем. А подлакътниците се чупят и на още една камара ваг автомобили, които вече са на по 20 години включително и на ауди. Обикновенно счупванията са при невнимателно боравене с подлакътника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, три цилиндъра, не съвсем. А подлакътниците се чупят и на още една камара ваг автомобили, които вече са на по 20 години включително и на ауди. Обикновенно счупванията са при невнимателно боравене с подлакътника.

 

За такъв с три цилиндъра ни го продаде тръговеца в ЕТ. За рефенренция - http://indianautosblog.com/2013/09/vw-to-use-only-turbo-engines-97556- така изглежда двигателя. Освен да ни е заблудил или да не е бил компетентен. А относно подлакътника, ясно се вижда сцепване на пантите по средата - 80 кг. човек съм и общо взето много си пазя вещите. Мога да добавя още една точка против закупуването на нов или 2 употреба Рапид - при смяната на двигателя с нов след около 1000 км. ми светна лампичката за тех. обслужване. При записването на час по телефона в сервиза не бяха сигурни защо и дали трабва да се сменя маслото. Приемчика настоя да се смени маслото въпреки че не беше сигурен и не можа да се обоснове. В крайна сметка реших да го сменя, когато видях, че едно от предлаганите масла е Шел и че има вероятност такова да ми е било сипано преди това при смяната на двигателя (смятам маслата Шел за долнопробни евтини масла - работил съм при доставчик на масла и имам малко изкривяване по темата за маслата). В последствие след смяната на маслото ми се обадиха по телефона да ме питат дали съм доволен от обслужването и когато им казах за маслото обещаха да ми се обадят и да ми обяснят защо се налага смяна на масло след толкова малко км. Това беше миналата година 2015г., все още не са ми се обадили. Отделно паркинга пред сервиза в София е вечно препълнен и човек трябва да се паркира в близките кални пространства, доста се чака на опашка. Общо взето не съм впечатлен от сервиза когато го сравнявам с "Митвас" в Дружба. Моля ако на някого му е известен форум на хейтърите на ВАГ групата (ВАГин групата, както я наричаме с други недоволни собственици на Ауди) да го сподели - смятам да се преместя там :-). 

Редактирано от dymmoek
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да е 3 цилиндъра... това е интересно. 3-цилиндровите са без турбо.

 

Виж тук:

engines.png

 

Трябва да си с вторият ред двигател, който си е с 4 цилиндъра. Първият е 3 цилиндъра, ама няма турбо :)

 

Иначе за рапида - още като го видях на живо как му дрънчи вратата при затваряне - "като ритната празна консерва от риба скумрия закуска" - това трябва да говори на всеки, че това не е премиум в никакъв случай и да не се очаква нещо интересно - Дачия или Фабия за същите пари е в пъти по-добрият избор - хлопка се по-плътно и приятно...

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да е 3 цилиндъра... това е интересно. 3-цилиндровите са без турбо.

 

Виж тук:

engines.png

 

Трябва да си с вторият ред двигател, който си е с 4 цилиндъра. Първият е 3 цилиндъра, ама няма турбо :)

 

Иначе за рапида - още като го видях на живо как му дрънчи вратата при затваряне - "като ритната празна консерва от риба скумрия закуска" - това трябва да говори на всеки, че това не е премиум в никакъв случай и да не се очаква нещо интересно - Дачия или Фабия за същите пари е в пъти по-добрият избор - хлопка се по-плътно и приятно...

 

Поздрави

 

Благодаря за уточнението относно цилиндрите на двигателя. Само да добавя за хората с повече от едно дете, които се колебаят дали да си вземат Рапид с голям багажник - багажника събира една бебешка количка с разглобени колела (може и две ако се махне кората) и три голями сака. Задната седалка побира две детски столчета с малко разстояние между тях, което не удобно за едър възрстен ако трябва да успокоява едно от децата, пък и няма колан за него.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е кръга на шега, но с едно дете и багажника на Супърба не стига :D

Иначе съжалявам за неприятностите ти и дано със следващата кола всичко е наред!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хейт форума на ВАГ е bmwpower-bg.net ама и там не е сигурно дали ще си доволен ;-) защото и баварците имат доста палави проблеми.

Вярно ли няма трети колан отзад? Това вече е зле. А иначе и на моята октавия не може да седне възрастен между двете столчета.

ПП относно подлакътника, има един продавач в олх, който продава нови капаци за окло 30 лв, неоригинални. Водят се за голф 4, но като гледам на рапида е същия. Пробвай се с такъв, че падащият капак е много дразнещ.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е кръга на шега, но с едно дете и багажника на Супърба не стига :D

Иначе съжалявам за неприятностите ти и дано със следващата кола всичко е наред!

 

Благодаря за пожеланията. Според търговеца от ЕТ, багажника на новата Октавия комби бил по-голям от този на Супърб-а (във връзка с неосъществено за сега намерение за замяна на Рапид-а).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хейт форума на ВАГ е bmwpower-bg.net ама и там не е сигурно дали ще си доволен ;-) защото и баварците имат доста палави проблеми.

Вярно ли няма трети колан отзад? Това вече е зле. А иначе и на моята октавия не може да седне възрастен между двете столчета.

ПП относно подлакътника, има един продавач в олх, който продава нови капаци за окло 30 лв, неоригинални. Водят се за голф 4, но като гледам на рапида е същия. Пробвай се с такъв, че падащият капак е много дразнещ.

 

Да, няма трети колан отзад заради това, че се води N1 - товарен автомобил (виждал съм трети такъв на английските Рапиди и мислех да се снабдя допълнително, но пък ще загубя оправданието, че нямам място в колата за тъста :-D). Благодаря за съвета за подлакътника - намерих го в ОЛХ също така и в Ибей - даже там се предлагат и конкретни части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ти е казал дилъра, но това е което аз намерих:

 

625/1760  (660/1950) Superb

 

590/1580 (610/1740) Octavia

 

В скобите са за комбитата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Моят Рапид 1.2 ТСИ, 86 к.с.  направи 2 години на 3 септември  и нямам забележки, освен когато се напълниха двете задни врати с вода поради запушване на някакви технологични отвори от уплътненията на вратите. Отстраниха проблема за 1 час.

ТО на 30 хиляди струваше толкова, колкото беше обявено когато купувах колата : 295 лева.

Разходът на бензин от София до Хага и обратно (около 5 хиляди км.) беше 6.5 л/100 км. Колата беше натоварена с 5 пасажера и преливащ багажник. На моменти (след Дюселдорф към Арнеем) колата се движеше с 170 км./ч. и имаше още мегдан. Определено липсва 6-та скорост.

Препоръчвам автомобила и със здраве от мен!

Редактирано от Vladislav
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

няма 1.2 тси с 3 цилиндъра

маслото на нови мотори се сменя на много малък пробег, особено на неразработен мотор, това мислех, че и децата го знаят

 

аз така и не разбрах това нещо рапид къде попада,

някаква фабия с повече екстри ли е, по-висок клас ли е от фабия, нещо между фабия и октавия ли е, бюджетно решение ли е някакво , ако може някой да разясни къде се позиционира рапид ще съм му благодарен

Редактирано от danny
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Извинявай, джетата не е ли голф с багажник? Демек Октавия?

 

 

Едит, лол от телефона четох раздела изобщо не видях че темата е от миналата година...

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Горещо препоръчвам Skoda Rapid с новия бензинов двигател 1.0 TSI. Ето и една много позитивна статия за модела!

 

https://www.monitor.bg/bg/a/view/skoda-rapid-e-osvejena-i-oshte-po-praktichna-105814

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Горещо препоръчвам Skoda Rapid с новия бензинов двигател 1.0 TSI. Ето и една много позитивна статия за модела!

 

https://www.monitor.bg/bg/a/view/skoda-rapid-e-osvejena-i-oshte-po-praktichna-105814

Здравей Колега,

това според мен е смешно.

Притежавал ли си рапид, че да я препоръчаш? :) 

Колегата, през далечната 2016 година е споделил мнение, в което съм напълно съгласен да му вярвам, с проблемите които е имал (с изключение доуточняването на двигателя).

И аз, и жена ми караме рапид. Всичко тръгна от нейната служебна, харесахме я и й казах дай да си купим и наша. 

И понеже съм педант до мозъка на костите си, много си я пазя. Първо на нея и се счупи например подлакътното барче, в последствие я обвиних без да имам право, защото нашата я карам САМО аз. В един прекрасен ден го отварям това барче и що да видя, ха, счупило се, най-вероятно от напичането на слънцето. Да не говорим, че колата е на 3,5 години и волана почти прилича на кола взета от моргата, толкова е започнал да се бели, че не знам какво да кажа (това е под всякаква критика). За вратите е същата история, завали ли дъжд, вече постоянно си нося въдичка с мен, винаги са пълни с вода. Тези уплътнения, които са отдолу, просто запушват изтичането, пробвах да ги отщипя за да има дупки да оттича водата, то започна вътре да ми влиза на задните стелки.

Много мога да пиша, но се впечатлих от написаното от теб. 

Да, разбира се, то рекламата колко е хубава колата си върви, въпроса е доколко е реално.

Бъди жив и здрав.

Не го приемай лично, просто си коментираме "хубавите коли".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Айде едно мнение от вече дългогодишен ползвател на Рапид (над 4 години). Минусите са ясни - вратите като ги затвориш кънтят на евтинджос, задното окачване може доста да те разтресе при неравен път (и то клатенето е перпендикулярно на посоката на движение), климатикът е шумен. Проблемът с пълненето на вратите с вода го имаше и при мен, но го решиха от първия път. В общи линии колата си е това, за което си плащаш. Купето си има недостатъци особено за високи и едри хора. Зимно време се получават разни скърцащи звуци от окачването, които лятно време или при затопляне моментално изчезват. Като въртиш ключовете на таблото се чудиш дали ще ти останат в ръцете. 

НО

Може и да кънтят вратите и да изглежда евтино, но за цялото това време нищо не се е разтропало (а това не е така при болшинството от средния и ниския клас коли) - демек сглобката е добра. Колата върви добре, кара се лесно и удобно на дълъг път и в град, харчи малко, спира добре и събира много багаж. Не ми е създавала никакви главоболия освен номера с вратите. Нямам никакво видно износване нито по волан, нито по нищо, нищо не се е счупило (подпиралката си я натискам както си трябва с моите 100 кила). Ако очаквате да дадете пари за Рапид и да получите Октавиа - няма да стане, но за семейство е значително по-подходяща от Фабиите. 

Имайте предвид, че моята моторизация вече не се продава и сигурно има доста изменения по автомобила, но се съмнявам да е към по-зле. 

Редактирано от vp81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Здравейте,
Насочил съм се към Skoda Rapid като първа кола. Офертите които гледам са основно от Еуратек, тъй като нямам опит в закупуването на коли. При огледа ще взема познат, който може да ми помогне.
За момента съм се спрял на тези два модела:
https://www.mobile.bg/11565264195513207 - Skoda Rapid 1.6TDI-CR 105к.с. 2014г.
https://www.mobile.bg/11564487224800912 - Skoda Rapid 1,6 TDI-CR 90к.с. 2015г.
Коя според вас е по-добрия вариант?
Колата основно ще се ползва за извънградско каране.
Нужно ли е да правя диагностика в сервиз избран от мен или е достатъчно, че колата се предлага от Еуратек?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам и двата са без глезотийки. Аз бих взел по-мощния. А относно т’ва, че се продават в представителство - не се предоверявайте! Хубаво е ако някой разбира от коли, покара я и пусне една диагностика. Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги,

Едни познати имат Рапид 2017-та година, мисля е фейс, който не го карат много много. Първи собственици са, купували са я от Еуратек, колата е на 63к километра.

По лошо стечение на обстоятелствата колата се кара много малко. VIN-a й е TMB1ABNH2H4026969. В нета не мога да намеря с кой точно мотор е, както и като използвам линковете за проверка, които намерих из форума, но като го загледах е 4 цилиндъра, има и турбо. Мисля е 1.4 TSI CZCA. Имам към 100-на километра навъртяни на колата и ми направи страхотно впечатление. Няма никакво тракане, работи спокойно, добре обезшумена е, музиката й е страхотна, вратите много "мазно" казват туп при затваряне, волана е много лек (вероятно ел. рейка), мултимедията е доста адекватна. Като цяло сглобката ми се вижда много добра и като се кача всичко е на логично място.

Та към питането ми - някой може ли да ми каже какъв точно е мотор и след това да споделите впечатления за него. Колата е на 63к км, наистина гледана и пазена, има много много екстри - мултимедия, мултиволан, 4 ел. стъкла, заводски тонирани задни стъкла, подлакътник, климатроник, диодни дневни светлини, като цяло си личи, че е високо изпълнение. Имам две деца, едното на няколко месеца, и в момента мъкна голяма количка навсякъде, но тя няма да е за вечни времена, а пък и багажника е доволно голям. Върл дизелджия съм, но вече не се налага да пътувам по толкова много, та и дизел вече не ми е приоритет. Единственото, което ме спира да ги запитам дали са ОК да ми я продадат, е дали двигатеят не е тесла. Затова ще съм благодарен на вашите мнения, благодаря.

Редактирано от FaKeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно - гугъл казва , че е внедряван 1.4 ТСИ в Рапид , но казва , че е със седем степенно ДСГ и 125 к.с.

Ако е в тази повечето притиснения тряябва да са ти за кутията .. второто поколение ТСИ е доста добър и динамичен мотор .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 степенна ръчка е.
Качил съм и снимка на вина, за да не съм допуснал грешка при писането. 

Така и не видях къде е табелката с информация за колата, а в идните седмици нито ще видя колата, нито талона й. Заради това се опитвам по ВИН да разбера кой точно е мотора.

4BD0F7C1-C598-4A77-8761-96A9CFB2FB9E.jpeg

Редактирано от FaKeR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са опциите за този VIN

Screenshot_2022-03-06-05-55-13-478_com.browser.tssomas.thumb.jpg.9c07ea7f3edb4e00452df7aed8003e81.jpg

 

Дали е 1.6 или 1.4 - в талона.

Логиката на Шкода - мотор с по-висока мощност - ДСГ или 6 степенна ръчна кутия . На по-малката мощност слагат 5 степенна (стандартно).

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги помоля да ми снимат талона, макар и само малкият(все още е на лизинг и едва ли имат големия). Според мен няма как да е 1.6, след като видях турбо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В малкия талон има цялата информация , отделно ЕТ дават и заверено копие на големия талон .. със сигурност е над 100 к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.