Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskodaclub.bg

angel40

Мнения за закупуване на Rapid

Recommended Posts

angel40

Май няма много рапид-и в България или поне във форума. Модела много ми харесва и обмислям да купя LPG с 86 к.с., все още не съм сигурен за оборудването (колебая се между абмишън и едишън). Моля всеки собственик на Rapid да сподели впечатления. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ivand911

Прав си ,че няма много собственици тук. А за допълнителното оборудване, колкото повече - толкова по-добре. :D

Зависи от бюджета ти. Темпомат си поръчай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
angel40
Прав си ,че няма много собственици тук. А за допълнителното оборудване, колкото повече - толкова по-добре. :D

Зависи от бюджета ти. Темпомат си поръчай.

В ценовата листа има някаква промоция на edition (elegance+темпомат, maxi-dot, и т.н.) на цената на ambition. Това е изгодно, друг е въпроса, че не се знае тая ценова листа колко е валидна. На нея пише до 31.08.2013, но няма нова. :!:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
angel40
И аз не бих заложил на TSI с газово, даже ако ще е с газ по-добре да е MPI.

Има ли рапид с MPI? :?:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
skodko

Има - бензин, MPI / 55 kW / 75 к.c., 5M

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
flammen

Аз също като Ангел съм в подобна дилема. За 1.2 tsi 77kw 6М. едишън. ЕТ ми дадоха оферта 29000, с включено каско, аларма, и още една торба с неща . (мисля че почти всички екстри за модела). Чудя се обаче и на другия двигател (нечипнатия- не знам дали правилно я споменавам тази дума) , не за друго, но там данъка ще е никакъв. Старата ми кола беше 125к.с. и ме болеше главата когато и плащах данъка. Иначе личните ми впечатления от колата са много добри, най-малкото вътре силно ми напомня на бившите ми аудита, които съм имал, а те са моята "стара любов". Гледал съм и конкуренцията на рапида: на пежо, ситроен и шевролет- ми даже са леко по-евтини при аналогични екстри... ама вкус... какво да се прави :)

Поздрави! Иво!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ivand911

Ами пробвай го и другия двигател(86 коня) и си реши. На доста хора им е достатъчен. Пък тя като му изтече гаранцията, тъй като има турбо, винаги може да се чипне с 15-20 коня нагоре. Така си мисля. Колата не е тежка и 86 коня ще и стигнат. Пък ако ти е слаба на теста ,вземаш другия двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

Провери какъв вид е газовото, което се монтира в България(класическо с изпарител или от типа с помпа и използване на дюзите на мотора). Мисля че ако е от класически тип, разликата в разхода ще е повече от 1.5л/100км.Допълнително и мощността вече няма да е 86кс.Към момента (3300 км) ~ 6.8 л/100км комбиниран разход 1:1 градско/извънградско, като градското е на къси разстояния т.е. колата едвам успява да загрее.Към двигателя нямам забележки: тих е, добре ускорява, с 4 човека, пълен багажник и включен климатик не се налага да ръчкащ предавки.Разликата в данъка през първите 5г(Варна) 86кс~120лв 105кс~350лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
angel40
Провери какъв вид е газовото, което се монтира в България(класическо с изпарител или от типа с помпа и използване на дюзите на мотора). Мисля че ако е от класически тип, разликата в разхода ще е повече от 1.5л/100км.Допълнително и мощността вече няма да е 86кс.Към момента (3300 км) ~ 6.8 л/100км комбиниран разход 1:1 градско/извънградско, като градското е на къси разстояния т.е. колата едвам успява да загрее.Към двигателя нямам забележки: тих е, добре ускорява, с 4 човека, пълен багажник и включен климатик не се налага да ръчкащ предавки.Разликата в данъка през първите 5г(Варна) 86кс~120лв 105кс~350лв.

Аз заради загубата на мощност искам по-големия двигател, та като се загуби някой друг кон, да не е фатално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
angel40
Това добре, обаче аз не видях в ценовата листа 105кс + газово.

Аз имаш предвид за 86, вместо 75, но вече реших, че ще е по-слабия mpi двигател. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

Направи тест преди да поръчваш все пак!Имай пред вид че 75кс MPI e 3-цилиндров.Колата не е малка ~ 1.2 тона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mvpenev
Провери какъв вид е газовото, което се монтира в България(класическо с изпарител или от типа с помпа и използване на дюзите на мотора). Мисля че ако е от класически тип, разликата в разхода ще е повече от 1.5л/100км.Допълнително и мощността вече няма да е 86кс.Към момента (3300 км) ~ 6.8 л/100км комбиниран разход 1:1 градско/извънградско, като градското е на къси разстояния т.е. колата едвам успява да загрее.Към двигателя нямам забележки: тих е, добре ускорява, с 4 човека, пълен багажник и включен климатик не се налага да ръчкащ предавки.Разликата в данъка през първите 5г(Варна) 86кс~120лв 105кс~350лв.

Аз заради загубата на мощност искам по-големия двигател, та като се загуби някой друг кон, да не е фатално.

В София пък данъка за 86 коня с катализатор е 60лв. :) Между другото новите двигатели с турбо на VAG май са с по-висока реална мощност от каталожните данни.

http://www.autoforum.cz/testy-aut/dlouh ... a-brzde/?2

Тука излизат почти 115 коня при каталожни-105, не казвам че е 100% гаранция , най-добре покарай и двата и реши s_flag

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

За данъка е вярно.Аз за сега, а и следващите 2.5г го плащам в София. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
flammen

След тест драйва вчера мисля че реших коя ще е моята кола - 1.2 86 к.с. си ме удовлетворява напълно. Наистина много тих двигател: на п.х. изобщо не се чува, единствено при ускоряване изкарва малко странен за мен звук. Но явно си е така. Сега, моята база за сравнение са 1.8/125к.с на ауди и 2.2д4д на тойота...е, губи по точки от тях :) но бива. Просто самата кола както отвън така и отвътре ме очарова. Прилична возия и стабилност в завоите и огроооомен багажник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

И според мен това е по - правилния избор (което е очевидно от профила ми де :) ). Разликата в цената ще се компенсира само за година - две от разхода на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
flatmo

И аз като вас ги гледам Рапид-ките и на мен не ми харесва заради 3kW да плащам с 200лв. повече всяка година на община Варна но има няколко особености при избора на 63kW TSI срещу 77kW TSI.

1. по-мощния се предлага с 6 скорости докато по-слабия е с 5 обаче последните предавки май са с еднакви отношения 3000 оборота = 130км/ч. И за града почти не вършат работа. bai_galin да потвърди ако може.

2. По-големия двигател се комбинира с по-големи спирачки на предните колела 288мм срещу 256мм при по-малкия двигател. И съответно 15" джанти понеже 288мм. не се събират в 14". Спирачките за мен са един много голям плюс и между двата варианта има разлика от земята до небето.

3. Отново за спирачките но този път задните - големия двигател може да е с дискове или барабани докато малкия двигател е винаги с барабани. Аз карах тестов автомобил 77kW и той беше с дискове докато в гаража имаха 77kW Елеганс + Екстри но поръчана от клиент която беше с барабани. Имам приятел с Фабия 2007г. която е с барабани и вече е отварял и двата заради течащи цилиндърчета... не знам колко по-евтини са тия барабани ама трябва да се отказват от тях вече. Стига толкова.

 

Аз лично чакам да докарат спейсбека тъй като по-добре ми се вписва във вижданията и тогава да ходя да гледам пак.

Обърни внимание при поръчката дали има опция за малкия двигател с големите спирачки, лично мое мнение разликата е много голяма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
djerami

Колегите,които са ходили на тест драйф,нека кажат как стои въпроса със задните спирачки,може ли да се поръчват допълнително дискови спирачки,понеже в конфигуратора излизат само за 1,4 тси,без опция за поръчване на останалите двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
flatmo

Аз попитах за спирачките и защо едната е с барабани а другата с дискове при условие, че и двете са 77kW. Казаха ми, че не би трябвало да има проблем да се поръча с дискове. Тестовата кола с дискове беше Амбишън докато поръчковата с барабани беше Едишън т.е. най-високото ниво на оборудване. Странна работа!

 

Между другото, според най-прясната ценова листа при пряка съпоставка на Октавия 1,2 77kW и Рапид със същия двигател разликата в цената е пренепрежима. Рапид Едишън е 27 300лв а пък Октавия Елеганс е 32 700 - 8% = 30000 лв.

За 3000лв получаваш по-голяма кола с MQB платформа, двузонов климатроник, 16" джанти вместо 15, сензори за паркиране, лумбални опори... и т.н. С две думи Рапида не си заслужава!

 

Дано Спейсбека да е по-евтин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
angel40
Аз попитах за спирачките и защо едната е с барабани а другата с дискове при условие, че и двете са 77kW. Казаха ми, че не би трябвало да има проблем да се поръча с дискове. Тестовата кола с дискове беше Амбишън докато поръчковата с барабани беше Едишън т.е. най-високото ниво на оборудване. Странна работа!

 

Между другото, според най-прясната ценова листа при пряка съпоставка на Октавия 1,2 77kW и Рапид със същия двигател разликата в цената е пренепрежима. Рапид Едишън е 27 300лв а пък Октавия Елеганс е 32 700 - 8% = 30000 лв.

За 3000лв получаваш по-голяма кола с MQB платформа, двузонов климатроник, 16" джанти вместо 15, сензори за паркиране, лумбални опори... и т.н. С две думи Рапида не си заслужава!

 

Дано Спейсбека да е по-евтин!

Rapid edition, 1.2, 86 к.с., LPG-27 870

Rapid ambition, същия двг.-28 120

Няма как spaceback да е по-евтин, все пак е и по-голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
VALDO

Не е "по-голям",а с по-малък багажник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
flatmo

Rapid edition, 1.2, 86 к.с., LPG-27 870

Rapid ambition, същия двг.-28 120

Няма как spaceback да е по-евтин, все пак е и по-голям.

 

Едишъна е по-евтин защото има "Специална отстъпка до 4600лв" за панаира в Пловдив не защото е по-лош.

Аз имам надежда, че спейса ще е по-евтин защото английските журналисти го спрягат да започва от 12000 паунда докато сегашния започва от 12995 паунда.

 

Аз искам да попитам за дизеловите двигатели. До сега беше ясно, че трите варианта на 1,6TDI-CR (75, 90 и 105 коня) използват абсолютно еднакви железа - турбо, колянов вал, биели, бутала, съединител, инжектори, изпускателна система и т.н. Аз лично съм сравнявал основните части по номера в ЕТКА за VW и AUDI. Съответно в момента тунинг фирмите предлагат ремап за всички коли с 1,6 двигател до 130к.с. и 290НМ и възниква въпроса дали "новия" 90к.с. двигател в Рапид наистина ще е нов двигател или се има в предвид, че ще е нов за Рапид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

На въпроса за 5-та предавка на рапид 86кс - при 3000 о/м по - скоро 120 км/ч.Има обаче нещо подозрително в показанията на скоростомер и оборотомер. По всички природни закони връзката между обороти и скорост е линейна (освен ако не ти е прецакан съединителя или не си на пързалка :) ),обаче според мен има малко разминаване.Може би грешката на скоростомера се увеличава повече с нарастването на скоростта за да стряска гарнитурата между волана и седалката.Иначе при тази скоростна кутия малко не ми харесва 4-та, защото е много къса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

Забравих да допълня, че двигателя има достатъчно въртящ момент, така че 5 - та на равно изтегля от 50 т.е. и в града върши работа. Стига да си малко над нещата(правилата). :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bai_galin

Спейса е доста по къс - 18см.Надявам се това да е само за сметка на багажника за да не се губи комфорта на задните седалки. 415л багажник не са малко а и това все пак е под щората.С пространството над нея сигурно ще го докара като на нормалния.На мен ми е симпатичен.Както са я подкарали, май трябва да спират от производство Фабия комби.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
VALDO
Спейса е доста по къс - 18см.Надявам се това да е само за сметка на багажника за да не се губи комфорта на задните седалки.

:smt017

А и подобрението в качеството на материалите трябва да стартира от пускането на модела в продажба!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Съгласявам се" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.