Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Антифриз


brutas

Recommended Posts

колеги помагайте спешно. светна ми лампата за висока темп. антифризът ми е под минимума. откъде мога да си купя сега. цветът е розов..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От първата по-голяма бензиностанция, може да има и в кауфланд, в метро също, то е денонощно, мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

намерих един моноетилен гликол пише и е розов. предполагам е ок? със или без разреждане да доливам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги помагайте спешно. светна ми лампата за висока темп. антифризът ми е под минимума. откъде мога да си купя сега. цветът е розов..

 

 

колега,нито си писал на колко км е колата,нито на колко години е . Ако е чисто новичка долей си 500мл водица пък утре отиди и си купи антифриз.Наблюдавай нивото на антифриза,попринцип на казанчето някаде около капа4ката си пишеше какъв тип антифриз е .При мен е G12+ ili g12++. Нормалното харчене на година е 100-150мл антифриз. Ако ти спадне пак под минимума следващите 3-7дни търси проблем,така от самосебе си няма как да се загуби това количество. Мойта е фабия комби 2009та и на 45 000 се оказа че трябва да сменя водната помпа,а и големия ремък+една от ролките ми беха тръгнали и ,тъй като вече плащах 150лв за работа смених всичко : 3те ролки 2та ремъка+водната помпа. Виж по старите теми съм писал кое колко ми е струвало,всичко е немско! А не еуратекско мейд ин чайник ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре е без да го разреждаш, особено ако не знаеш каква концентрация е в момента антифриза в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите отговори!

Извинявам се, но писах от телефона досега.

Колата е 5 годишна, на 100 000 км, дизел.

 

Никога не съм доливал антифриз, освен преди няколко месеца, когато беше в ЕТ за друго.

Тогава ми казаха, че са доляли.

 

Нивото беше спаднало 1 пръст под минимума, нямам идея защо.

На капачката пише Г12, но подобни означения не видях по бутилките в магазина.

Долях около 300 гр розов концентрат.

 

Ако пак спадне, отивам в сервиза.

 

Благодаря още веднъж :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да си бил сигурен ,че е G12 не трябвало да доливаш. Това ,че е розов не означава че G12. Правят ги с какви ли не цветове. Може и да е G11 който не е за тези двигатели. По добре дистилирана вода да се налее, вместо неизвестно какъв антифриз. Виж дали не ти де е пресякъл антифриза след доливането. Имаше ли тези означения на бутилката - TL-VW 774 C, D,F ? Това е стандарта на VW на който трябва да отговаря , съответно за G12, G12 + и G12 ++.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12,7 лв/л е ЕТ G12++ (съвместим с G12+ и G12)

 

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да е G12, виж във форума какво става с блока при смесици с други антифризи и т.н. Ако го карате само на цвят, нищо чудно, че човек не може да си намери читава кола в България. Пък и като знам какво боклуци продават по бензиностанциите/Кауфланд/Метро(и други Хранителни магазини), по-добре го сменяй целия.

 

Дестилираната вода ти беше най-доброто решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая работа с антифриза ми изглежда малко странна.

Не може само ЕТ да продава правилния, а всички бензиностанции, не.

Все пак това е често използван консуматив...

 

Моят проблем се оказа спукан маркуч - този, който опира до обшивката на акумулатора.

Оказа се, че от вибрациите пластмасата направо е срязала маркуча.

 

Та, в ЕТ им показах опаковката на антифриза от бензиностанция ЕКО, който доливах.

На него не пише Г12 или каквото и да е друго означение (потвърдено от ЕТ), но казаха, че нямало никакви проблеми, че съм долял от него.

 

Така че, наистина не разбирам какъв проблем би могло да има. Ако може да ми обясните. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал, че само ЕТ продават антифриз G12. Много производители на автомобилни течности го продават. Може да не пише G12 на него, но пише примерно че отговаря на спецификация TL-VW 774 D, F, G на VW( По-горе съм написал C което е грешно, G11 e TL-VW 774 C , ама така е като четеш от сайта на Приста ойл). Затова ти казах да видиш какво пише на бутилката ти. G12, G12+, G12++ могат да се смесват , но G11 и G12 не могат. G12 е специално направен за тези двигатели, а G11 ги разяжда. Ако не се лъжа става дума за алуминия в двигателите. G11 се слага в коли до 1996 година.

VW G 11 TL 774-C (G11) - VAG spec engine coolants.

 

VW G 12 TL 774-D - VW standard antifreeze for use with VW group vehicles. Red in colour - must NOT be mixed with other antifreezes and particular coolant additives which comply with standard TL VW 774B or C (G11) - Blue-Green in colour (which may have been used in earlier VW group vehicles). This standard should NOT be used to top up TL VW 774F (G12 Plus).

 

VW G 12 TL 774-F - VW standard for antifreeze for use in VW group vehicles, Purple-Lilac colour - can be mixed with TL VW 774D - Red in colour (which may have been used in earlier VE group vehicles).

Щом ЕТ са казали ,че е ОК, би трябвало нещата да са наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая работа с антифриза ми изглежда малко странна.

Не може само ЕТ да продава правилния, а всички бензиностанции, не.

Все пак това е често използван консуматив...

 

Моят проблем се оказа спукан маркуч - този, който опира до обшивката на акумулатора.

Оказа се, че от вибрациите пластмасата направо е срязала маркуча.

 

Та, в ЕТ им показах опаковката на антифриза от бензиностанция ЕКО, който доливах.

На него не пише Г12 или каквото и да е друго означение (потвърдено от ЕТ), но казаха, че нямало никакви проблеми, че съм долял от него.

 

Така че, наистина не разбирам какъв проблем би могло да има. Ако може да ми обясните. :)

 

Проблема е че ако сипеш друг антифриз може да пресечеш този който ти е в системата,както ти казах по добрия вариянт като незнаеш какъв да сипеш е да долееш дистил. вода. Нормалното харчене на година е 100мл приблизително. Както сам си се убедил проблема ти е бил в маркуч . Друг път да си знаеш g12+ ili g12++ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Г11 и Г12 в достатъчни количества могат да се пресекат, половин литър Г11 в 5 литра Г12 не е проблем (колкото и да съм противник на смесването на различни течности- спирачна, охладителна, хидравлична).

Да не би да ти е протекла водната помпа? Огледай радиатора- моя за 9 години беше ИЗГНИЛ! Сложих нов Валео, цената е по- ниска от ОЕМ, а на практика ОЕМ вложения е на Валео.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не.

Както писах, маркучът се беше скъсал - този дебелия, от радиатора, който минава покрай акумулатора.

Излезе около 100 лв само маркуча! Оригинален от Чехия трябваше да го поръчват.

А иначе ще сменя антифриза в цялата система, за успокоение...

 

Някакви съвети откъде човек може да си купува подобни части с прилично качество на по-човешки цени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пазарувам от Унитрейд/Сакар Ауто някои части, т.е. сравнявам им цените винаги и на двете места- в ЕТ и там, няма закономерност, но се случва разлика от 20- 30 лв за нещо на цена 200, което са си цели 10%!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://autopartmaster.com/en/?action=ca ... d=N0102276

Ако е номер 15(6Q0122101BG), той е около 28 евро без ддс по ЕТКА. Включва всичко в скобата. Може да се проверява за цените при дилърите на VW, SEAT и Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не.

Както писах, маркучът се беше скъсал - този дебелия, от радиатора, който минава покрай акумулатора.

Излезе около 100 лв само маркуча! Оригинален от Чехия трябваше да го поръчват.

А иначе ще сменя антифриза в цялата система, за успокоение...

 

Някакви съвети откъде човек може да си купува подобни части с прилично качество на по-човешки цени?

 

тоя маркуч го има навсякъде. г12 има наред само да не вземеш за добавка. много фирми продават уж с добавка зе халомин и е розов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя маркуч го има навсякъде.

 

Еми сигурно. Затова питам за магазини за резервни части с цени, по-ниски от ЕТ, но с добро качество...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя маркуч го има навсякъде.

 

Еми сигурно. Затова питам за магазини за резервни части с цени, по-ниски от ЕТ, но с добро качество...

ти за 5лв ставаш смешен. бате и вода да сипеш нямаш проблем после. след това е менкаш и това е. и да доливаш концентрат пак си наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят проблем се оказа спукан маркуч - този, който опира до обшивката на акумулатора.

Оказа се, че от вибрациите пластмасата направо е срязала маркуча.

Хубаво е всеки с такъв двигател да види как е този маркуч. Моя сега го погледнах и той беше протрит и пластмасата обхващаща силовите кабели отиващи към акумулатора, доста се беше забила в тоя маркуч. Та затова подложих нещо меко между пластмасата и маркуча за да спрат да се търкат. Така ,че проверете как е при Вас и подложете нещо там ако не искате да пластмасата да ви среже маркуча. Странното е, че маркуча си има защита (текстилна оплетка) , но тя седи в средата на маркуча и не покрива участъка на търкането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.